ΩΣ ΜΗ ΩΦΕΙΛΕ Ο κ. Κ. ΝΟΥΣΗΣ, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ
ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ
(Μη ανεχόμενος την Ορθόδοξη κριτική
στη θεματολογία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου)
Σε κείμενο που δημοσιεύτηκε στην
Πύλη Εκκλησιαστικών ειδήσεων www.amen.gr, που τιτλοφορείται ‘’Η Πανορθόδοξη
Σύνοδος και η εμπιστοσύνη στους Επισκόπους’’ του θεολόγου – φιλόλογου
Κωνσταντίνου Νούση (31/5/2016), αναφέρονται τα εξής : «Δεν θα
κουραστώ να επαναλαμβάνω τον βαρυσήμαντο λόγο του Οσίου Πορφυρίου του
Καυσοκαλυβίτου, αναφορικά με το θέμα του αντιχρίστου και του χαράγματος : να
δείξουμε εμπιστοσύνη στους Επισκόπους της εποχής εκείνης. Αν αυτό ισχύει
για εκείνη την εποχή, πόσο μάλλον σήμερα που δεν τίθεται κάποιο δογματικό ή
ιδιαίτερο ζήτημα».
Θα πρέπει να πούμε ότι ανάλογη
στάση για το θέμα του αντιχρίστου και του χαράγματος είχε και ο Όσιος
Παΐσιος, αναφέροντας στο τέλος ότι σημασία έχει τι θα πει η Εκκλησία. Με αυτό
το σκεπτικό πιστεύω ανέφερε ο Όσιος Πορφύριος, ότι πρέπει ‘’να δείξουμε
εμπιστοσύνη στους Επισκόπους της εποχής εκείνης’’, εννοώντας την εμπιστοσύνη
στην Ποιμαίνουσα Εκκλησία. Παρατηρούμε μια ταύτιση του εκκλησιολογικού
ήθους των δύο αυτών Οσίων.
Η μονομέρεια όμως είλκυσε τα
λόγια τούτα του Οσίου Πορφυρίου, που αφορούσαν τις έσχατες ημέρες και για το
συγκεκριμένο θέμα του αντιχρίστου και του χαράγματος, στις μέρες τούτες που οι
στηρίζοντες ολοκληρωτικά τη δημοσιευθείσα απόφαση της Συνάξεως των Προκαθημένων
των Ορθοδόξων Εκκλησιών, που πραγματοποιήθηκε στο Ορθόδοξο Κέντρο του
Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ Γενεύης, δεν ανέχονται καμιά
αμφισβήτηση.
Πήρε τα λόγια του Οσίου Πορφυρίου ο
κ. Κ. Νούσης αναφορικά με το θέμα του αντιχρίστου και του χαράγματος, με τα
οποία ο Όσιος παρηγόρησε τους αγωνιούντες χριστιανούς, λέγοντάς τους ‘’να
δείξουν εμπιστοσύνη στους Επισκόπους της εποχής εκείνης’’ και τον χρησιμοποίησε
κατά το δοκούν μεταφέροντας τον ως αρμόζοντα και στην περίπτωση της Αγίας και
Μεγάλης Συνόδου. Τη διαφορετικότητα του θέματος αυτού που αφορά το θέμα
του αντιχρίστου και του χαράγματος, ουδείς την αμφιβάλλει.
Ως μη ώφειλε επιστρατεύει κατά το
δοκούν την αναφορά αυτή του Οσίου Πορφυρίου, για να αντιπαλέσει
αλλοτρόπως τις θεολογικές ενστάσεις, όσων με Ορθόδοξη σοβαρότητα
εκφράζουν την άποψή τους για συγκεκριμένα θέματα της δημοσιευθείσας απόφασης
της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Ομιλεί στο κείμενό του που
τιτλοφορείται ‘’Η Πανορθόδοξη Σύνοδος και η εμπιστοσύνη στους Επισκόπους’’ ο
κ. Κ. Νούσης, για φονταμενταλιστικές φωνές, για ζηλωτισμό ως αρρώστια ψυχική
κλπ. Αντί τούτων έπρεπε να απαντήσει με Ορθόδοξη σοβαρότητα
σε όσους εκφράζουν την άποψή τους για συγκεκριμένα θέματα της δημοσιευθείσας
απόφασης της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, επί της ουσίας
των εγειρομένων ενστάσεων.
Αντί άλλης όμως απάντησης στην
επιταγή του κ. Κ. Νούση για τέτοιας μορφής εμπιστοσύνης στους Επισκόπους, στην
περίπτωση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, όπου έχουν εγερθεί τόσες
θεολογικές ενστάσεις στη θεματολογία της, θα σημειώσουμε τα λόγια του ιδίου που
αναφέρει σε άλλο σημείο του κειμένου και τα οποία είναι εξής : «Επίσης
δεν πρέπει να ξεχνούμε και κάτι άλλο. Οποιαδήποτε απόφαση λαμβάνεται από μια
Σύνοδο, ελέγχεται από το Σώμα. Και έτσι ακυρώνεται στην πράξη αν δεν
είναι συμβατή με την εκκλησιαστική συνείδηση όπως π.χ. η ψευτοένωση της
Φερράρας - Φλωρεντίας».
4 σχόλια:
Παρα πολυ σωστα οσα γραφει ο κυριος Χαραλαμπους. Ειναι δυνατον να επεκτεινουμε κατι που ειπε ο αγιος Πορφυριος για καθε περιπτωση ;
Για παραδειγμα ειναι δυνατον ο αγιος Πορφυριος να συμφωνουσε με τη μειζων και υπερτελη συνοδο που αφορισε το μεγαλο θεολογο Νικολαο Σωτηροπουλο με το ακολουθο κειμενο http://kappa100.byethost14.com/viewtopic.php?f=35&t=855&start=40#p4420 ;
Ειναι δυνατον ο αγιος Πορφυριος να συμφωνει με την οδηγια που δοθηκε απο το ...... ωστε να διαβαστει μονο ενας επικηδειος, με ενα ιερεα να τελει την εξοδιο ακολουθια και να κηδευτει εκτος του κοιμητηριου της μονης ;Ειναι δυνατον ο αγιος Πορφυριος να συμφωνει με αυτο το ηθος και μαλιστα σε ενα απο τα πνευματικα του παιδια οπως φαινεται απο το ακολουθο video https://www.youtube.com/watch?v=OxDr1-Ms940 ;
Προφανως και ο αγιος Πορφυριος δεν συμφωνουσε με την μειζων και υπερτελη συνοδο που αφορισε τον αειμνηστο Σωτηροπουλο καθως εδω ο αγιος ειπε πολυ βαρυσημαντα πραγματα οπου ο καθενας μπορει να καταλαβει τι σημαινουν .
απο το σημειο 1:15:00 εως 1:20:00 http://www.pantokrator.info/gr/logos/sotiropoulos/219_megas_antixristos.mp3
Ειναι δυνατον εκ των προτερων να θεωρουμε οποιαδηποτε συνοδο θεοπνευστη και να την ταυτιζουμε με την εννοια της εκκλησιας ; Και ο λαος που ειναι ;Δεν ειναι και αυτος εκκλησια ; Η συνειδηση της εκκλησιας δεν ηταν αυτη που απεριψε ληστρικες και ψευδης συνοδους ;
Ο Νούσης να πάψει να "χρησιμοποιεί" τους αγίους για να περάσει τις θέσεις του.
"δεν συμφωνουσε με την μειζων και υπερτελη συνοδο" .
Μὲ τὴν μείζονα ἄνθρωπέ μου! Δὲν ἔρχεται μὲ ἐπιφοίτησι, ἀπαιτείται κόπος, μελέτη.
Οὔτε τοὺς τόνους τοῦ μονοτονικοῦ δὲν κοπιάζεις νὰ χρησιμοποιήσεις! Καὶ ὕστερα φταἰει ὁ Φίλης, ὅταν στὴν πρᾶξι τὸν δικαιώνουμε!
Ὁ π. Πορφύριος ἀναφερὀταν προφανῶς στὶς ἀντιχριστολογίες τῆς ἐποχῆς μας, στὰ δῆθεν 666 σὲ barcode , σὲ τσιπάκια σὲ κάρτες καὶ στους αντιχριστολόγους ποὺ διαστρεβλώνουν τὴν Ἁγία Γραφή. Ἀλλὰ ὅ,τι καὶ νὰ εἶπε, ἄνθρωπος ἦταν, δὲν εἶχε τὸ ἀλἀθητο! Κανένας ἄνθρωπος δὲν ἔχει τὸ ἀλἀθητο! Θρησκεία ἁγιογεροντολαγνείας ἐπικρατεῖ στὴν ἐποχή μας ποὺ ἀντικατέστησε τὸ Εὐαγγέλιο καὶ τὸν Χριστιανισμό!.
Είσαι βλάκας και προτεσταντίζων ανώνυμε 19 Ιουνίου 2016 - 12:07 μ.μ.!
Άφησε τις αισχρές λέξεις "...λαγνεια" και μην φαντάζεσαι πράγματα που δεν υπάρχουν.
Μην τρελλένεσαι από την σαρκική εποχή μας.
Η υπακοή στους αγίους Γέροντες δεν είναι αγιογεροντολατρεία. Είναι Ορθοδοξία.
Φώτης
Δημοσίευση σχολίου