17 Ιαν 2014

Πρωτoπρ. Βασίλειος Γεωργόπουλος, Το νεφέλωμα του θρησκευτικού συγκρητισμοῦ.



ΤΟ ΝΕΦΕΛΩΜΑ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ
Τοῦ πρωτ. π. Βασιλείου Ἀ. Γεωργοπούλου, Λέκτωρος Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ
Τό σημερινό μας ἄρθρο θά εἶναι λίγο διαφορετικό. Θά ἀναφερθοῦμε ἐνδεικτικά σέ προτάσεις καί θέσεις ὀπαδῶν τοῦ θρησκευτικοῦ καί νεοεποχίτικου συγκρητισμοῦ. Θά χρησιμοποιήσουμε τή δική τους ὁρολογία καί τίς δικές τους προτάσεις ἀπό διάφορα ἔντυπα τοῦ χώρου. Δέν ἔχουν σημασία τά ὀνόματα. Σημασία ἔχουν οἱ θέσεις. Χρησιμοποιοῦμε τήν φρασεολογία τοῦ χώρου, γιά νά ὑπάρχει μία ἀμεσότητα καί ὡς πρός τό εἶδος, τό ὕφος, τούς τρόπους καί τούς στόχους ὅσων ἐκφράζουν, ἀποδέχονται καίπροωθοῦν τὸν σύγχρονο θρησκευτικό συγκρητισμό.

Ἐξάλλου, στό ἱερό Εὐαγγέλιο, ὁ Κύριος μᾶς ὑπενθυμίζει ὅτι τό δέντρο γνωρίζεται ἀπό τόν καρπό του (Ματθ.12, 33).
Στίς θέσεις λοιπόν, πού οἱ θιασῶτες τοῦ θρησκευτικοῦ καί νεοπεοχίτικου συγκρητισμοῦ ἐκφράζουν καί διατυπώνουν, ἀνήκουν:
1. Ὁ γραπτός καί ὁ προφορικός λόγος πρέπει νά βοηθᾶ τούς ἀνθρώπους νά ἀγνοήσουν τίς ἐπιμέρους θρησκευτικές διαφορές.
2.Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι πρέπει νά συνειδητοποιήσουν, ἀσχέτως μέ τό σέ ποιό χριστιανικό δόγμα καί θρησκεία ἀνήκουν, ὅτι λατρεύουν τόν ἴδιο παγκόσμιο Θεό στήν πολλαπλότητα τῶν ἐκδηλώσεώντου.
3. Πρέπει νά γίνεται σεβαστό ὅτι ὅλες οἱ θρησκευτικές παραδόσεις ἤ ἀτραποί προέρχονται ἀπό κοινή πηγή καί ἰσοτίμως καί θεμιτῶς ὁδη- γοῦν στόν ἴδιο στόχο.
4. Νά χαρακτηρίζονται ὡς ἐπουσιώδεις οἱ διαφορές μεταξύ τῶν διαφόρων θρησκειῶν.
5. Νά καλλιεργεῖται ἡ βεβαιότητα ὅτι ἡ πληρότητα τῆς ἀλήθειας θά ἐπιτευχθεῖ μόνο μέ τήν σύνθεση τῶν ἐπιμέρους θρησκευτικῶν παραδόσεων.
6. Εἶναι ἀναγκαία μία μορφή ἐντατικῆς ἐργασίας γιά τή θρησκευτική σύγκλιση μέ ταυτόχρονη ἐνθάρρυνση τῶν πιστῶν τῶν διαφορετικῶν θρησκευτικῶν παραδόσεων γιά τήν συμμετοχή τους καί σέ ἀλλά θρησκευτικά μονοπάτια καί πνευματικές κινήσεις γιά τή διεύρυνση τῆς συνειδητότητάς τους.
7. Νά καλλιεργεῖται ἡ ἰσότιμη θεώρηση ὅλων τῶν πνευματικῶν διδασκάλων τῆς ἀνθρωπότητας ἕνας ἐκ τῶν ὁποίων εἶναι, κατ᾽αὐτούς, καί ὁ Χριστός.
Ἐξ ἐπόψεως ὀρθοδόξου ἀξιολογούμενη ὅλη αὐτή ἡ ἐπιχειρηματολογία μπορεῖ ἄνετα νά χαρακτηριστεῖ ὡς μία ἀκόμη σύγχρονη ἔκφραση τοῦ «μυστηρίου τῆς ἀνομίας» (Β΄Θεσ. 2, 7).

Ορθόδοξος Τύπος,17/01/2014

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ο οικουμενισμος εργαζεται σκληρα και εντατικα με θεμιτα και αθεμιτα μεσα,προσφεροντας μεγαλα χρηματικα ποσα στους ορθοδοξους πνευματικους ποιμενας ,για την προδοσια της ορθοδοξιας,οι δε ορθοδοξοι οικουμενισται συμπεριφεροντε
εχθρικα και δικτοτορικα απεναντι στα γνησια τεκνα της ορθοδοξιας τους οποιους αποκαλουν ,
φανατικους ,φονταμενταλιστες και ορισμενους εξ αυτων αφοριζουν, επειδη δεν αποδεχοντε τις οικουμενιστικες τους αντιλειψεις.
Το γεγονος,οτι παραβιαζουν την ελευθερια ,που εδωσε ο Θεος(οστις θελει οπισω μου ελθειν),φανερωνει,οτι ο οικουμενισμος εκτος των αλλων δεν
βαδιζει με το ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ.Οι Αγιοι Αποστολοι ,οταν την ημερα της πεντηκοστης κηρυξαν το ευγγελιο,διεκηρυξαν τις αληθειες της πιστεως που τους απεκαλυπτε το Αγιο Πνευμα, κηρηταν
την ΑΛΗΘΕΙΑ διχως να ασκουν βια,διχως να αφοριζουν,οσους δεν δεχοτανε τις αληθειες του Ευγγελιου ,διχως να λαμβανουν χρηματα και αξιοματα απο τους ισχυρους της γης,αλλα θυσαζοντας και τη δικη τους ζωη,διοτι ειχαν επιγνωσι,οτι αυτα που κηρυτουν ειναι η ΑΛΗΘΕΙΑ και το εργο τους ειναι θεαρεστο,πραγμα που στερουντε οι οικουμενισται,οτι το εργο τους ειναι θεαρεστο,γιαυτο ειναι επιθετικοι και το εργο τους
δεν προχωρει,διοτι δεν ειναι ευλογημενο ,αλλα κατηραμενο,διοτι δεν οδηγει στο Χριστο αλλα στο αντιχριστο,εφ οσον δεν αποδεχοντε το Χριστο ,ως μοναδικο Θεο και σωτηρα,και ομολογει ο οικουμενικος πατριαρχης,οτι και οι αλλες θρησκειες και οι ψευτικοι θεοι των εθνων σωζουν.Ποιος λογικα σκεπτομενος συνειδητος χριαστιανος
μπορει και να πιστεψει μια τετοια βλασφημια!Την οποια δεν εχει ακομη αποκηρυξη ο οικουμενικος .

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com