Τα περί της αντίθετης άποψης σε Ημερίδες και Συνέδρια
Διοργανώνεται σήμερα Παρασκευή 7 Ιουνίου
στη Βέροια «Επιστημονική Ημερίδα εκπαιδευτικών με θέμα: “Το μάθημα των
θρησκευτικών στο δημόσιο σχολείο: ταυτότητα, περιεχόμενο και προοπτικές”». Την
ημερίδα διοργανώνει η Μητρόπολη Βεροίας στο πλαίσιο των ΙΘ΄ Παυλείων σε
συνεργασία με τις Δ/νσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης του νομού Ημαθίας και τη
Σχολική Σύμβουλο Θεολόγων Μαρία Συργιάννη. Εισηγητές στην ημερίδα είναι οι:
- Σταύρος Γιαγκάζογλου, Σύμβουλος
Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Υπεύθυνος Γραφείου Έρευνας, Σχεδιασμού
& Εφαρμογών Α΄ του Ι.Ε.Π.
- Παναγιώτης Υφαντής, Επικ.
Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας Α.Π.Θ.
- Παναγιώτης Ταμβάκης Δρ. Θεολογίας-
Σχολικός Σύμβουλος Α/θμιας Εκπ/σης
- Μαρία Συργιάννη, Δρ. Θεολογίας- Σχολική
Σύμβουλος Θεολόγων.
Ο πρώτος είναι ο Συντονιστής και οι δύο
επόμενοι μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που εκπόνησαν το νέο Πρόγραμμα
σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου. Η τελευταία εισηγήτρια,
Σχολική Σύμβουλος Θεολόγων είναι επίσης σύμφωνη με την προωθούμενη από την
«Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων» μετάλλαξη του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Είναι ολοφάνερο ότι η «επιστημονική» αυτή
ημερίδα φιλοξενεί την μία μόνο άποψη για το μάθημα των Θρησκευτικών και
αποτελεί ευκαιρία προώθησης του νέου Προγράμματος Σπουδών.
Δεν λησμονούμε τις διαμαρτυρίες των
παραπάνω Θεολόγων και των ομοφρόνων τους όταν τον περασμένο Μάρτιο διοργανώθηκε
στη Θεσσαλονίκη πανελλήνιο επιστημονικό συνέδριο για το μάθημα των Θρησκευτικών
το οποίο είχε ομολογουμένως πολύ μεγάλη απήχηση στον θεολογικό και
εκκλησιαστικό κόσμο. Τότε η «Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων» επειδή δεν κλήθηκε στο
συνέδριο διαμαρτυρόταν γράφοντας: «Για
λόγους ηθικής τάξεως και επιστημονικής δεοντολογίας θα περιμέναμε να έχουμε τη
δυνατότητα ισότιμης συμμετοχής σε επίπεδο εισηγήσεων, για την παρουσίαση των
απόψεών μας, του νέου Προγράμματος Σπουδών και του έργου της Επιτροπής.
Θεωρούμε ότι πρόκειται για σκοπίμως μεροληπτική και παραπληροφορούσα πρακτική,
η οποία είναι απαράδεκτη επειδή δεν προάγει τον επιστημονικό διάλογο,
διαστρεβλώνει τα πραγματικά γεγονότα και είναι ηθικά και επιστημονικά
επιλήψιμη». Τόνιζε μάλιστα τότε ότι το Εργαστήριο Παιδαγωγικής –
Χριστιανικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής – Κοινωνικής Θεολογίας του
Α.Π.Θ. «οφείλει να
σέβεται την επιστημονική δεοντολογία, καθώς επίσης επειδή η σχεδιαζόμενη
εκδήλωση φιλοδοξεί να είναι επιστημονικό συνέδριο».
Μάλιστα η Σχολική Σύμβουλος κ. Μ.
Συργιάννη υπερθεματίζοντας υπέρ της πολυφωνίας, έκανε και γραπτή ερώτηση στο
παραπάνω Συνέδριο, με την οποία εντόνως διαμαρτυρόταν γιατί δεν κλήθηκε η
αντίθετη άποψη.
Ο δε Πρόεδρος του ΚΑΙΡΟΥ Ανδρέας
Αργυρόπουλος ρωτούσε τότε: «Βάσει
ποιας επιστημονικής δεοντολογίας αποκλείονται οι διαφωνούντες; Μπορείτε να μας
αναφέρετε σε ποιες εποχές στα επιστημονικά συνέδρια ήταν απούσα η διαφορετική
άποψη; Γιατί δεν κλήθηκε ούτε ένας εκπαιδευτικός μάχιμος από τη Μακεδονία και
τη Θράκη να πει τις απόψεις του για το μάθημα των Θρησκευτικών;».
Τώρα τι έχουν να μας πούνε οι παραπάνω
τότε «διαμαρτυρόμενοι» Θεολόγοι; Τους επιστρέφουμε τα ερωτήματα που τότε
εκείνοι έθεταν και περιμένουμε τις δικές τους απαντήσεις περί επιστημονικής
δεοντολογίας, μεροληπτικής αντιμετώπισης του μαθήματος των Θρησκευτικών κλπ.
Περιμένουμε τις απαντήσεις από όλους
εκείνους που ποτέ δεν κάλεσαν σε Ημερίδα τους την αντίθετη άποψη αλλά μόνιμα
και υποκριτικά διαμαρτύρονται διότι δεν λαμβάνεται υπόψη η δική τους άποψη.
Και κάτι τελευταίο. Για ποιους λόγους
άραγε η Μητρόπολη Βεροίας έσπευσε τόσο πρόθυμα να σταθεί στο πλευρό των
«Εμπειρογνωμόνων» που επιχειρούν την αποδόμηση του ορθόδοξου μαθήματος των
Θρησκευτικών;Γνωρίζει κάτι, για τα εκπαιδευτικά ή τα εκκλησιαστικά δρώμενα,
ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας ή ο Πανοσιολογιώτατος Άγιος Πρωτοσύγκελλός
του που δεν το γνωρίζουμε εμείς;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου