Ενώπιον κρίσιμης υπουργικής απόφασης για τα Θρησκευτικά
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Η έναρξη του νέου σχολικού έτους
δημιούργησε ερωτήματα σχετικά με το μέλλον του μαθήματος των Θρησκευτικών, που
ζητούν σαφή απάντηση από τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας. Η πιλοτική εφαρμογή του
νέου Προγράμματος Σπουδών (ΠΣ) για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου
συνεχίζεται παρά τις εντεινόμενες αντιδράσεις για το περιεχόμενο του και το νέο
θρησκειολογικό προσανατολισμό που προσδίδει στο μάθημα.
Ο Υπουργός Παιδείας θα κληθεί σύντομα να
λάβει αποφάσεις για το περιεχόμενο και το χαρακτήρα του μαθήματος και έχει δύο
επιλογές. Η πρώτη είναι να αποφασίσει την εφαρμογή του νέου ΠΣ σε όλα τα
σχολεία της χώρας από την επόμενη σχολική χρονιά 2013-2014. Μια τέτοια επιλογή
θα τον καταστήσει απλό διεκπεραιωτή αποφάσεων που έλαβε η προηγούμενη
διακυβέρνηση του σήμερα διαλυόμενου ΠΑΣΟΚ, η οποία προετοίμασε σε αρμονική
συνεργασία με νεωτεριστές θεολόγους το ουδετερόθρησκο σχολείο.
Στην περίπτωση αυτή ο Υπουργός θα χρεωθεί
την ευθύνη για το οριστικό τέλος του ορθόδοξου μαθήματος των Θρησκευτικών και
την αντικατάστασή του από ένα άχρωμο θρησκειολογικό με περιεχόμενο
συγκρητιστικό.
Η άλλη επιλογή του Υπουργού είναι η
οριστική απόσυρση του νέου ΠΣ και η διατήρηση του ορθόδοξου χριστιανικού
μαθήματος. Στη δεύτερη αυτή περίπτωση θα βρεθεί αντιμέτωπος με ενστάσεις από τα
μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που εκπόνησαν το νέο ΠΣ οι οποίοι, εκτός των
διαβεβαιώσεων για τον ορθόδοξο χαρακτήρα του προγράμματος τους, θα προβάλλουν
τις δυσκολίες που προέρχονται από την ένταξη και χρηματοδότησή του όλου έργου
από το ΕΣΠΑ. Όπως όμως αναφέρεται σε έγγραφο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (με
αριθμ. πρωτ. 806 και ημερομηνία 20/2/2012) που αφορά στην εκπόνηση των
Προγραμμάτων Σπουδών προβλέπεται μεταξύ άλλων «Κριτική ανάγνωση/αξιολόγηση των
Προγραμμάτων Σπουδών υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείου, Δημοτικού,
Γυμνασίου) από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες» και δίνεται επιπλέον η δυνατότητα
για «Ριζική αναμόρφωση Προγραμμάτων Σπουδών κατά τη διάρκεια ή μετά την
Πιλοτική Εφαρμογή τους». Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο «Για
τις περιπτώσεις που κατά τη διάρκεια ή μετά την Πιλοτική Εφαρμογή των νέων
προγραμμάτων σπουδών, διαπιστωθεί η ανάγκη ριζικής αναμόρφωσης του Π.Σ.
επιστημονικού πεδίου ή γνωστικού αντικειμένου μιας βαθμίδας εκπαίδευσης ή όλων
των βαθμίδων υποχρεωτικής εκπαίδευσης, η εργασία αυτή ανατίθεται σε εξωτερικούς
εμπειρογνώμονες». Με βάση την πρόβλεψη αυτή η απόσυρση του πιλοτικά
εφαρμοζόμενου νέου ΠΣ μπορεί να συνοδευτεί από την εκπόνηση άλλου που θα
διατηρεί και θα ενισχύει τον αγιογραφικό και αγιοπατερικό χριστιανικό χαρακτήρα
του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Τελικά, το όλο ζήτημα βρίσκεται στα
πρόσωπα τα οποία θα εμπιστευθεί ο Υπουργός Παιδείας και στην εργασία των οποίων
θα στηρίξει το μέλλον του θρησκευτικού μαθήματος. Δεν αγνοεί βεβαίως ο Υπουργός
την ύπαρξη νεωτεριστών και «μεταπατερικών» θεολόγων στους θεολογικούς κύκλους
της Ελλάδος. Προλογίζοντας άλλωστε την Ημερίδα της Μητροπόλεως Πειραιώς για την
«πατερική θεολογία και την μεταπατερική αίρεση» στις 15/2/2012 ο Υπουργός κ.
Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος είχε τονίσει: «Ο δρόμος της επανεύρεσης της
ταυτότητας μας περνάει και μέσα από τις μεγάλες μορφές και τις διδαχές των
Πατέρων της Εκκλησίας μας. Οι Πατέρες της Εκκλησίας έρχονται να νοηματοδοτήσουν
την κοινή πορεία του Έθνους μας στον 21ο αιώνα. Ο πολιτικός μεταπρατισμός που
είναι εφήμερος και επίκαιρος στη χώρα μας και πρεσβεύεται από διάφορους
διανοούμενους από τη μια αλλά και η μεταπατερική θεολογία που πρεσβεύουν
κάποιοι θεολόγοι από την άλλη δεν υπηρετούν το σκοπό της εθνικής ενότητας. Κι
αυτό γιατί γνωρίζουμε καλά τι σημαίνει ο όρος αίρεση στην ελληνική γλώσσα.
Σημαίνει την κατάτμηση, την κατάτμηση της αλήθειας, την προτίμηση μέρους της
αλήθειας εις βάρος όλης της αλήθειας, της καθολικής αλήθειας. Και σ’ αυτές τις
στιγμές δεν έχουμε το περιθώριο να κάνουμε καμία έκπτωση από την ακεραιότητα
της αλήθειας. Γιατί η αλήθεια είναι ο μόνος δρόμος για τη σωτηρία».
Αυτό που τώρα είναι αναγκαίο να αντιληφθεί
ο Υπουργός είναι ότι πολλοί από αυτούς τους «μεταπατερικούς» θεολόγους
βρίσκονται σε καίριες θέσεις του Υπουργείου του και μετείχαν κατ’
αποκλειστικότητα στην εκπόνηση του νέου ΠΣ για τα Θρησκευτικά. Το προϊόν της
εργασίας τους ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων θεολόγων, ιεραρχών ακόμη και μοναχών
του Αγίου Όρους. Απαιτείται τώρα γενναία πολιτική απόφαση απόσυρσης του ΠΣ για
τα Θρησκευτικά αλλά και αντικατάσταση των προσώπων που θα καθορίσουν το
περιεχόμενο του μαθήματος.
ΠΡΩΤΗ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: alfavita.gr από Θρησκευτικά
6 σχόλια:
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στον κο Ιωάννη Τάτση που αγωνίζεται τον καλόν αγώνα της διατηρήσεως του ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών αψηφώντας τα κοάσματα των ψευτοπροοδευτικών βατράχων της δυσώνυμης πολιτικής ορθότητας.
Λ.Ν.
Πολύ καλό άρθρο. Θέτει τα πράγματα στα ορθά τους πλαίσια και μας φωτίζει.
Στο alfavita κάποιοι επιτίθενται κατά τρόπο αήθη στον αγωνιστή θεολόγο Ιωάννη Τάτση επειδή τους χαλάει με τις παρεμβάσεις του τη σούπα της λεγόμενης πολυπολιτισμικότητας.
Ο Γιάννης Τάτσης μέσα απ τις αήθεις επιθέσεις που δέχεται απ τους θολοκουλτουριαρέους που έμαθαν να πιπιλίζουν την καραμέλα του ψευτοπλουραλισμού και της δήθεν ανοιχτής κοινωνίας είμαστε σίγουροι ότι θα εξέλθει πιο δυνατός προκειμένου να δώσει νέες μάχες όχι μόνο για τα θρησκευτικά αλλά και για τον οικουμενισμό για τον οποίο αιδημόνως σιωπούν οι αντιφρονούντες προς αυτόν, για την εκκοσμίκευση της εκκλησιαστικής ζωής για την οποία επίσης έχουν πάθει οι γνωστοί κύκλοι γλωσσοδέτη, για τον εθνικό και θρησκευτικό αποχρωματισμό με τον οποίο όχι μόνο απαξιούν να ασχοληθούν αλλά και διαβάλλουν αναίσχυντα σαν χρυσαυγίτες και αντισημίτες και φασίστες και εθνικιστές όσους αντιτίθενται σ αυτόν. Γιάννη εκεί που μας χρωστούσαν μας πήραν και το βόδι
Ντροπή σε όσους επιτίθενται αηθώς στον θεολόγο Ιωάννη Τάτση.
Φίλος του Φιλήμονα
Μάλλον δεν πρέπει κάποιοι να τρέφουν φρούδες ελπίδες για σθεναρή και ουσιαστική παρέμβαση της επίσημης Εκκλησίας υπέρ του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Δυστυχώς ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών έχει βραχυκυκλωθεί από ΚΑΙΡΙΤΕΣ που προωθούν τη μετάλλαξη του μαθήματος πιθανώς ανεπιγνώστως. Η ιδεολογική αφετηρία κάποιων απ αυτούς δεν τους αφήνει περιθώρια διαφορετικής συμπεριφοράς. Κάποιοι απ αυτούς τη χριστιανική ηθική την ονομάζουν ηθικισμό, την προσήλωση στους ιερούς κανόνες νομικισμό και έκφραση δικανικού πνεύματος, την απόκρουση της εκκοσμίκευσης πιετισμό κ.τ.ο. Πολύ φοβούμαι ότι η μαθητεία τους στη γιανναρική σχολή τους έχει αλλοιώσει ιδεολογικά. Είθε να τους αδικώ και να λαθεύω!
Δημοσίευση σχολίου