ΙΕΡΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ
ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
15ος ΚΑΝΩΝ ΠΡΩΤΟΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΙΣ
Κριτική
μελέτη στό σύγγραμμα τοῦ Ὁσιολογιωτάτου Μοναχοῦ π. Εὐθυμίου Τρικαμηνᾶ μέ τίτλο:
«Ἡ
διαχρονική συμφωνία τῶν Ἁγίων Πατέρων γιά τό ὑποχρεωτικό τοῦ 15ου
Κανόνος τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου περί διακοπῆς μνημονεύσεως Ἐπισκόπου
κηρύσσοντος ἐπ’ Ἐκκλησίας αἵρεσιν» (Ἐκδ.
Degiorgio, Τρίκαλα 2012) Πειραιεύς Νοέμβριος 2012
2 σχόλια:
Στη σελίδα 40 λέτε κάτι πολύ ενδιαφέρον, ότι μια Εκκλησία αποτειχίζεται από μια άλλη Εκκλησία, συνοδικώς και όχι σε επίπεδο Πατριαρχών.
Απορία: Η μνημόνευση του αιρετικού "Πάπα Ρώμης και πασών των Ανατολικών και Δυτικών ομολογιών" στα Δίπτυχα από Αθηναγόρα και μετά, είναι ή δεν είναι ένωση Εκκλησιών;
Επειδή στη σελίδα 43 φαίνεται ότι δεν αποδέχεστε τη κατηγορία του Λατινόφρονα - Οικουμενιστή, απαντήστε μου παρακαλώ στην εξής ερώτηση:
Όταν στη Θεία Λειτουργία, μπροστά στο Άγιο Θυσιαστήριο, που τελείται το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, ομολογείται ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
- ο οποίος συμπροσεύχεται με αιρετικούς και αλλοθρήσκους μπροστά στο είδωλο της γης, καταργεί την Ευαγγελική εντολή της Ιεραποστολής (παγκόσμια διάσκεψη ενάντια στον ρατσισμό 2001)δίνει τη Θεία Κοινωνία σε Παπικούς λαϊκούς(2002), θεωρεί "ιερό" το Κοράνιο, αναγνωρίζει το Πρωτείο του αιρετικού Πάπα τον οποίο και μνημονεύει(2006), θεωρεί ότι οι Μέγας Φώτιος, Μάρκος ο Ευγενικός και Γρηγόριος ο Παλαμάς πλανήθηκαν από τον Διάβολο -
ορθοτομεί τον Λόγο της Αληθείας τότε κοροϊδεύεται τον Θεό ή παίζεται θέατρο;
Στη μελέτη σας δίνεται μεγάλη βαρύτητα για τη σημασία των Συνόδων. Δεν αναφέρεται κάτι πολύ σημαντικό, ότι δηλαδή για να έχει το Άγιο Πνεύμα η Σύνοδος πρέπει να αποτελείται από Πατέρες που έχουν φθάσει στην Θέωση.
Έχω και εγώ μια απορία. Λέτε ότι είναι προτεστάντικη νοοτροπία να κρίνει ο πιστός τον Επίσκοπο ή την Σύνοδο. Ο π Τρικαμηνάς όμως δεν υποστηρίζει κάτι τέτοιο! Αλλά τι; ότι η πίστη του Επισκόπου, την οποία εκφράζει δημοσίως και εκκλησιαστικώς, να μην παρεκκλίνει από αυτά που μας άφησαν οι Άγιοι Απόστολοι και οι Άγιοι Πατέρες. Και αυτό γιατί στην Εκκλησία γινόμαστε ένα σώμα, και αν ο Επίσκοπος είναι αιρετικός ή δημοσίως διαβεβλημένος τότε χάνουμε τον Θεό και ενωνόμαστε με το Διάβολο! Αν πχ τώρα επαναφερθεί στην Αρχιεροσύνη ο πρώην Αττικής που συγκλόνισε το πανελλήνιο θα πάρουμε μετάληψη από αυτόν ή θα του κάνουμε υπακοή; Πρόβατα είναι οι πιστοί, δεν είναι ανόητοι!
Επομένως, όταν ένας Επίσκοπος συμπροσεύχεται πχ με αιρετικούς, κηρύττει δικό του Ευαγγέλιο και η Σύνοδος κάνει τα στραβά μάτια, οι πιστοί πρέπει να αναμένουν απόφαση Συνόδου για να απομακρυνθούν εκκλησιαστικά από αυτόν; Και αν δεν υπάρξει απόφαση Συνόδου ή πριν την απόφαση έλθει για τους πιστούς η ώρα της απολογίας επί του φοβερού βήματος του Χριστού θα πουν ήξερα ότι είναι αμετανόητα αιρετικός αλλά περίμενα απόφαση Συνόδου;
Και αν ο Κύριος πει, ήξερες ότι μετά από πρώτη και δευτέρα νουθεσία παραιτού εσύ δεν παραιτήθηκες αλλά συνέχιζες! Υποκριτή, έχεις μεγαλύτερη αγάπη από τον Απόστολο Παύλο;;; τι κάνει κανείς εκείνη την ώρα;...
Δημοσίευση σχολίου