ΠΡΟΣΟΧΗ!
ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΣΕΚΤΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ
ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ
Η νεογνωστική σέκτα του Samael Aun Weor διοργανώνει διαλέξεις
σε διάφορες περιοχές της χώρας μας. Πρόκειται περί αποκρυφιστικής ομάδας η
οποία προωθεί τις ιδέες της Νέας Εποχής. Στη θεματολογία των διαλέξεων
βρίσκουμε όρους όπως Αυτογνωσία, Απόκρυφη επιστήμη, Ενεργειακά κέντρα, Τσάκρας,
Δονήσεις, Μάντραμ και φυσικά περί Κοινωνικών Επαναστάσεων της εποχής του Υδροχόου. Είναι άραγε τυχαία η χρήση των
ίδιων όρων από διαφόρους εναλλακτικούς «θεραπευτές» και «ψυχοθεραπευτές» οι
οποίοι έχουν καταφέρει να εισχωρήσουν μέσα στον Εκκλησιαστικό χώρο;
Όμως τι ακριβώς πρεσβεύει η νεογνωστική σέκτα του Samael Aun
Weor που διοργανώνει αυτές τις διαλέξεις; Το κείμενο που ακολουθεί είναι του
κ. Ιωάννου
Μηλιώνη και είναι απόσπασμα από την εισήγησή του
στην ΙΖ’ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη
Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και
παραθρησκείας.
[…] Χαρακτηριστικό
παράδειγμα η «Γνωστική» σέκτα του Samael Aun Weor14,
μια οργάνωση που ξεκινά μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο στην Κολομβία και
διαδίδεται στο Μεξικό και απ' εκεί σ' ολόκληρο τον κόσμο.
Στη χώρα μας πρωτοεμφανίζεται με
τον Ρομπέρτο Ερρέρα από το Σαλβαδόρ, μέσω Ισπανίας, το 1979 κι έκτοτε διαδίδεται
σημαντικά.
Η διδασκαλία αυτή είναι ένα κράμα
Ινδουισμού, Βουδισμού (Ζεν), Ταοϊσμού, Μαγείας, θεοσοφίας, Ροδοσταύρων, «4ns Οδού»
(Γκουρτζίεφ) και σχεδόν κάθε άλλης γνωστής διδασκαλίας του «Εσωτερισμού».
Η θεολογία, η κοσμολογία και η
ανθρωπολογία της οργάνωσης κινούνται στα κλασικά πλαίσια της Νέας Εποχής. Ο
Θεός είναι κατάσταση κι όχι πρόσωπο, ο κόσμος είναι εκροή η προβολή της ουσίας
τού θεού κι ο άνθρωπος κατ' επέκταση το ίδιο. Η θεία ουσία, ο «Πατέρας»,
«ακτινοβολεί σπινθήρες», τους «Αιώνες», οι οποίοι εκπίπτοντας σε κατώτερα
επίπεδα ύπαρξης, δηλαδή στην ύλη, διαμορφώνουν τον κόσμο και τον άνθρωπο. Η
«θεϊκή ουσία», λοιπόν, θα περάσει σταδιακά από το «ορυκτό βασίλειο», το «φυσικό
βασίλειο» και το «ζωικό βασίλειο» για να μετενσαρκωθεί στη συνέχεια στην
ανθρώπινη ύπαρξη. Στη διάρκεια αυτής της μετεμψύχωσης αρχικά (ορυκτό, φυτό,
ζώο) και της μετενσάρκωσης στη συνέχεια (ανθρώπινη φύση), η «ουσία» εμπλεγμένη
στα προσωπικά της λάθη και παραλείψεις, επιβαρύνεται με «κάρμα», βάρη, δηλαδή,
από ταύτιση και προσκόλληση, το οποίο αυξάνει στη διάρκεια των 108
μετενσαρκώσεων και των 3.000 μετεμψυχώσεων, έτσι που να είναι αδύνατον για το
«κοιμισμένο ανθρωποειδές» -κατά προσφιλή έκφραση τού Βεόρ- να ξεφύγει αφού
όχι μόνο δεν γνωρίζει τον τρόπο, αλλά, το χειρότερο, «δεν γνωρίζει ότι δεν
γνωρίζει».
Έτσι, ο Βεόρ διδάσκει ένα σύστημα
χειραγώγησης στο οποίο αναμειγνύει πρακτικές για την «Εκμηδένιση του ΕΓΩ», -ως
ΕΓΩ λογίζεται το σύνολο των ελαττωμάτων τού ανθρώπου-, χρησιμοποιώντας τα
«κλειδιά», δηλαδή: «συγκέντρωση», διαλογισμό, εξωσωματικές διαδικασίες
(«αστρικά ταξίδια»), μάντρα και γυμναστικές ασκήσεις γιόγκα. Ακόμη χρησιμοποιεί
σεξουαλικές πρακτικές τάντρα που τις ονομάζει «Αλχημεία» ή «Σεξουαλική Μαγεία»15.
Η «Αλχημεία» έχει σαν σκοπό την
ανύψωση της Κουνταλίνη -ενέργειας σε ληθαργική κατάσταση στην βάση της
σπονδυλικής στήλης τού αστρικού σώματος τού ανθρώπου-μετά από διάφορα
μεταβατικά στάδια.
Ο «Γνωστικός» προσεύχεται στη
«θεϊκή Μητέρα» του για να αντλεί από αυτήν, δύναμη, την «οραματίζεται», με την
μορφή της θεάς Αθηνάς να «καταστρέφει το Εγώ του», στην «πρακτική της
εκμηδένισης τού Εγώ»16 και πιστεύει ότι μπορεί να την
αφυπνίσει «θετικά», ανεβάζοντάς την από το νωτιαίο κανάλι μέχρι τον εγκέφαλο,
χρησιμοποιώντας την πρακτική της «σεξουαλικής μαγείας»17.
Κατά τα άλλα, η «θεϊκή Μητέρα»
σχετίζεται και με το «Άγιο Πνεύμα». Κατά τους «Γνωστικούς»: «η Κουνταλίνη είναι
ο ίδιος τύπος ενέργειας με την οποία ο Τρίτος Λόγος επεξεργάζεται όλα τα
στοιχεία της γης. Η δύναμη τού Αγίου Πνεύματος πρέπει να επιστρέφει προς το
κέντρο και προς τα πάνω. Επείγει να εξαγνίσουμε τις σεξουαλικές δυνάμει μέχρι
την καρδιά. Σε αυτό το μαγνητικό κέντρο, αυτές οι δυνάμει αναμιγνύονται με τις
δυνάμει τού Υιού»ι8.
Η Κουνταλίνη θεωρείται ακόμη
«σύζυγος τού Αγίου Πνεύματος»19. Γενικά, η σεξουαλική γιόγκα, που
διδάσκει η οργάνωση, χαρακτηρίζεται από άλλες αποκρυφιστικές ομάδες σαν τού
«αριστερού χεριού» ή σαν «μαύρη πρακτική», ενώ ο Βεόρ θεωρεί τον εαυτό του,
μέλος της «Μεγάλης Λευκής Αδελφότητας» και τους θιβετιανούς βουδιστές που
ασκούν παρόμοιες, πιο «περίτεχνες» πρακτικές, «μαύρους μάγους»20.
Ο «Εσωτερικός Χριστός», μια ακόμη
«θεϊκή άρχή», είναι για τους «Γνωστικούς» «η κοσμική ουσία που περιέχεται σε
όλο το άπειρο διάστημα», την οποία ο «μυημένος χρειάζεται να διαμορφώνει μέσα
του με φωτιά - με το φίδι»21. Για
να «αποκρυσταλλώνει», δηλαδή, «μέσα του ο άνθρωπος τον Χριστό», πρέπει να
επιδίδεται στην «πρακτική της σεξουαλικής μαγείας». Ο «μυημένος ενσαρκώνει τον
Χριστό, όταν έχει προχωρήσει αρκετά στην Ψυχολογική Δουλειά». Όταν ο «μύστης»
περιέλθει στην «Χριστική κατάσταση», όταν «γεννηθεί μέσα του ο Χριστός, ο
Κόκκινος Χριστός, ο Kύριος της Μεγάλης Ανταρσίας, τότε αυτός αναλαμβάνει την
ευθύνη να εξαφανίσει τις αιτίες τού Εγώ και να οδηγήσει τον άνθρωπο στην ένωση
με το θεό Πατέρα, τον Άτμαν»22.
Ο «Χριστός» δεν ταυτίζεται κατά
τους «Γνωστικούς» με τον Ιησού Χριστό, τον από Ναζαρέτ, για τον οποίον δέχονται
ότι ήταν ένας από τους πολλούς «μύστες» που «ενσάρκωσαν τον Χριστό». Στο
κείμενο που ακολουθεί διακρίνουμε σαφώς Ταλμουδικές διδασκαλίες.
«Ο Ιησούς ήταν γιός ενός Ρωμαίου
στρατιώτη και μιας εβραίας γυναίκας», γράφει ο Βεόρ. «Η λέξη Ναζαρινός έρχεται
από το Ναζάρ, άνθρωπος με ίσια μύτη. Ο Ιησούς δεν είχε καμπυλοειδή μύτη
εβραϊκού τύπου. Η σύζυγος-ιέρεια του Δασκάλου Ιησού ήταν επίσης από λευκή φυλή
και είχε μεγάλες εσωτεριστικές δυνάμεις. Ο Ιησούς ήταν ένας πραγματικός άνδρας.
Ο Ιησούς δεν ήταν ο ευνουχισμένος που παριστάνουν πολλές θρησκείες. Ο Ιησούς
διαμόρφωσε τον Χριστό μέσα στον εαυτό του εξασκώντας Σεξουαλική Μαγεία με την
γυναίκα του. Σε αυτές τις μέρες, ο Μεγάλος Δάσκαλος Ιησούς βρίσκεται στις
Ηνωμένες Πολιτείες. Περπατάει στους δρόμους ανώνυμος και άγνωστος. Διατηρεί
ακόμα το ίδιο σώμα που είχε στην αγία γη. Ο Ιησούς κατάφερε την ανάσταση κι
έλαβε το ελιξίριο της μακροζωίας διότι χριστικοποιήθηκε διατρέχοντας το
μονοπάτι του Τέλειου Γάμου»24.
«Έχουμε εξηγήσει ότι ο Χριστός δεν
είναι ένα άτομο, αλλά μία κοσμική αρχή, απρόσωπη που πρέπει να αφομοιώσει κάθε
άνθρωπος δια μέσου της σεξουαλικής μαγειας»25.
Ο «μεσσίας» των «Γνωστικών»
συνοψίζει τη διδασκαλία του -70 τουλάχιστον βιβλία και δεκάδες διαλέξεις- σε
τρεις βασικές προϋποθέσεις που αφορούν την «Επανάσταση της Συνείδησης», την
«αφύπνιση της Συνείδησης» δηλαδή και την «Εσωτερική Αυτοπραγμάτωση τού Είναι».
Τις προϋποθέσεις αυτές τις
ονομάζει: «Παράγοντες επανάστασης της Συνείδησης» και επιχειρεί να τις
τεκμηριώσει αγιογραφικά, παρερμηνεύοντας το σχετικό χωρίο της Αγίας
Γραφής: «ει τις
θέλει οπίσω μου ελθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού και
ακολουθείτω μοι»26.
Η παρερμηνεία της Γραφής αποτελεί
φαινόμενο συνηθισμένο στα κείμενα τού Βεόρ, σε μια προσπάθεια να τεκμηριώσει
από επίσημες πηγές την διδασκαλία του.
Γράφει ο «μεσσίας» των «Γνωστικών»:
α) Το «απαρνησάσθω εαυτόν» αναφέρεται στην «εκμηδένιση τού Εγώ», εφ' όσον κατ'
αυτόν «Εαυτός» είναι το προς διάλυσιν «Εγώ» τού άνθρωπου, β) Το «αράτω τον
σταυρόν αυτού» υποδηλώνει «την δουλεία στην αλχημεία», έφ' όσον ο σταυρός εδώ
συμβολίζει, κατά την άποψή του, το ζεύγος εν συνουσία. Στο σταυρό, λέγει, η
κάθετη δοκός είναι ο άνδρας και η οριζόντια δοκός η γυναίκα, γ) Το «ακολουθείτω
μοι» δηλώνει κατ' αυτόν την «αγάπη για την ανθρωπότητα», έφ' όσον ο Χριστός
είναι αγάπη, το να ακολουθείς τον Χριστό σημαίνει να αγαπάς τους άλλους -κι έφ'
όσον αγαπάς οφείλεις να προσφέρεις στον άλλο ο,τι το πολυτιμότερο για σένα,
δηλαδή τη διδασκαλία των «Γνωστικών».
Ο Βεόρ υποβιβάζει έντεχνα τις άλλες
θρησκείες και κοσμοθεωρίες λέγοντας:«Όλες
οι θρησκευτικές αρχές τού Χριστιανισμού είναι ειδωλολατρικές και όταν θα
εξαφανιστούν οι θρησκευτικές μορφές τού σήμερα, οι αρχές τους θα αφομοιωθούν
από τις καινούργιες θρησκευτικές μορφές τού μέλλοντος», «Η σύνθεση όλων των
θρησκειών είναι σεξουαλική μαγεία... ο φαλλός και η μήτρα είναι η σύνθεση όλων
των μυστηρίων», «Η μάχη πολλών καλόγερων, ερημιτών να μποτιλιάρουν το σεξ στον
θρησκευτικό φανατισμό τους... κάνει τον φανατικό, σκλάβο των δικών του
παθών...», «Κάθε θρησκεία που εκφυλίζεται διδάσκει την αγαμία»27.
«Δε θα χρησίμευε σε τίποτα ν' αποχωριστούμε τον κόσμο και να κλειστούμε σε
κάποιο μοναστήρι ή σπηλιά. Τα Εγώ μέσα μας θα συνεχίσουν να υπάρχουν28.
«Μέσα στα ανεξιχνίαστα βάθη των πιο σεβαστών αγίων, ζουν τα "Εγώ" της
πορνείας, της κλοπής, της ανθρωποκτονίας»29. «Μπορούμε να ξαναδημιουργηθούμε
σαν αυθεντικοί υπεράνθρωποι. Στην ένωση τού φαλλού και της μήτρας βρίσκεται το
κλειδί όλης τns εξουσία»30.
Ίσως για να δικαιώσει ων
χαρακτηρισμό «Δάσκαλος της δύναμης», ο «Βεόρ» δεν χάνει την ευκαιρία να
υπογραμμίσει και τη νοσταλγία του για τις μεθόδους τού προχριστιανικού κόσμου:
«Στη βαθειά νύχτα των αιώνων
υπήρξαν δυνατοί πολιτισμοί και θαυμάσια μυστήρια. Ποτέ δεν έλειψαν οι ιέρειες
της αγάπης στους ναούς. Με αυτές άσκησαν την σεξουαλική μαγεία
εκείνοι που έγιναν δάσκαλοι της Λευκής Αδελφότητας. Στην αρχαία Αίγυπτο,
εκείνοι που κοινοποιούσαν το μεγάλο μυστήριο -την σεξουαλική μαγεία- τους
έκοβαν το κεφάλι, τους αφαιρούσαν την καρδιά και την στάχτη της την πετούσαν
στους τέσσερις άνεμους».
«Στη χώρα των Αζτέκων, άνδρες
και γυναίκες, παρέμεναν ολόκληρες ώρες ασκώντας την σεξουαλική μαγεία στις
αυλές των ναών. Εκείνος που "ξεχείλιζε το ποτήρι του Ερμή" τον
αποκεφάλιζαν εξ αιτίας της βεβήλωσης τού ναού»31.
Τέλος, ο «μεσσίας» των «Γνωστικών»
εξισώνει τον Σωτήρα της χριστιανικής πίστης Ιησού Χριστό με πολλούς άλλους: «Οι
Αναστημένοι Δάσκαλοι πετυχαίνουν την αθανασία, όχι μόνο ψυχολογικά αλλά και
σωματικά. Ο Ιησούς ο μεγάλος Kabir32, ζει ακόμα με το ίδιο φυσικό
σώμα που είχε στην Ιερά γη. Ο Κόντε Σαν Ζερμαίν, που μετέτρεπε το μολύβι σε
χρυσό... στους 15ο -18οαιώνες, ζει ακόμα. Ο
αινιγματικός Καλλιόστρο... είναι ένας αναστημένος Δάσκαλος και ακόμα έχει το
φυσικό του σώμα»33.
Με βάση τα ανωτέρω, θα πρέπει να
υπογραμμίσουμε ότι, κατά τον Βεόρ, η παραδοσιακή αλχημεία, η μετατροπή, δηλαδή,
κάποιων ουσιών σε άλλες, ευρύτατα διαδεδομένη κατά τον μεσαίωνα, δεν αποτελεί
παρά το προκάλυμμα της «πραγματικής» αλχημείας, της δικής του δηλαδή
σεξουαλικής πρακτικής. Ακόμη, η μετατροπή ευτελών μετάλλων σε άλλα «ευγενή»
και η ανακάλυψη της «φιλοσοφικής λίθου», έχουν, κατ' αυτόν, καθαρά συμβολική
σημασία και χαρακτηρίζουν την ανάπτυξη των δυνατοτήτων τού ανθρώπου σε μεταφυσικό
επίπεδο μέσω συγκεκριμένων αποκρυφιστικών πρακτικών - κάτι στο οποίο δεν
συμφωνούν άλλοι «διδάσκαλοι» τού αποκρυφισμού. Έτσι, κατ' αυτόν, «η σπάθη», π.χ.
-το σπαθί τού ταρό-, συμβολίζει το ανδρικό Lingham (τον φαλλό), ενώ «το
ποτήριον» ή «Άγιο Γκράαλ» -η κούπα τού ταρό-, συμβολίζει το «θηλυκό Υoni», το
γυναικείο γεννητικό όργανο34.
Στη χώρα μας δραστηριοποιήθηκαν
κατά καιρούς και δραστηριοποιούνται και σήμερα διάφορες ομάδες που προέρχονται
άμεσα ή έμμεσα από τη «Γνωστική Κίνηση» τού Σαμαέλ Αούν Βεόρ. Όλες θεωρούν τη
σεξουαλική αλχημεία βασική πρακτική.
Αντιαιρετικόν Εγκόλπιον / 14
Απριλίου 2012
1 σχόλιο:
«Η σύνθεση όλων των θρησκειών είναι σεξουαλική μαγεία... ο φαλλός και η μήτρα είναι η σύνθεση όλων των μυστηρίων»
ΚΧ
Αυτά, τους Γνωστικούς, θα είχε υπόψη του ο Φρόιντ και τα απέδωσε όλα στην "αρχή της ηδονής". Κάπου όμως σκόνταψε (βλ. http://kyprianoscy.blogspot.com/2009/07/extreme-sports_31.html )
Δημοσίευση σχολίου