28 Μαρ 2012

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για την Α΄ και Β΄ Λυκείου


Α Λυκείου: Πανελλαδικές με το ίδιο σύστημα-Ποιες αλλαγές θα βρουν στη Β Λυκείου

Δελτίο Τύπου- 28/03/2012

Σημεία από τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα 28/03/2012 η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Για τον προϋπολογισμό των Πανεπιστημίων:
Υπουργός:
Ένα μείζον θέμα είναι ο προϋπολογισμός. Ξέρετε ότι με βάση το νόμο, έπρεπε να εκλεγεί το Συμβούλιο και το Συμβούλιο να εγκρίνει τον προϋπολογισμό. Επειδή αυτό δεν έχει συμβεί μέχρι σήμερα για τους γνωστούς λόγους αλλά επειδή είναι πάρα πολύ πιεστικό το θέμα το οικονομικό στα Πανεπιστήμια, γιατί μεταξύ άλλων, πέραν από τις δυσκολίες λόγω της κρίσεως, των μειωμένων προϋπολογισμών, όλα αυτά  που έχουν συμβεί και πλήττουν όλη την Ελλάδα και βεβαίως έχουν πλήξει τα Πανεπιστήμια, έχουμε και αυτή  την υπόθεση  με το PSI που έχει μειώσει κάποια αποθεματικά τα οποία υπήρχαν και μέσα στην προσπάθεια που κάνουμε για ν’ αντιμετωπίσουμε αυτό το οικονομικό πρόβλημα, αποφασίσαμε να δώσουμε την έγκριση πάλι γι’ αυτό το χρόνο, για το 2012 στις Συγκλήτους των Πανεπιστημίων, ώστε να μπορέσουν να  προχωρήσουν τα οικονομικά των Πανεπιστημίων. 

Επαναλαμβάνω, ότι αυτό είναι ένα αίτημα των Συγκλήτων των Πανεπιστημίων, αλλά το εκτιμήσαμε με ρεαλιστικό τρόπο λόγω της οικονομικής καταστάσεως που επικρατεί στη χώρα και λόγω του νέου γεγονότος αυτού που προέκυψε με τ’ αποθεματικά που απασχολεί τα Πανεπιστήμια.
Αναπληρωτής:
Τώρα ερχόμαστε για άλλη μια φορά μέσα στο γενικό πλαίσιο από την πλευρά μας να προσπαθήσουμε να διευκολύνουμε τα Ιδρύματα όσον αφορά τα οικονομικά τους, απελευθερώνοντας τον προϋπολογισμό και λαμβάνοντας βεβαίως υπόψη το τι έχει συμβεί, υπό την έννοια του κουρέματος των ομολόγων. Αυτό γνωρίζετε ότι έγινε βάσει του Νόμου 2469/97 όπου τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου είχαν την υποχρέωση όλα τα διαθέσιμά τους να τα έχουν σε λογαριασμούς στην Τράπεζα της Ελλάδος και η Τράπεζα της Ελλάδος μπορούσε να τα βάζει σε ένα κοινό Ταμείο και εκεί να επενδύει σε ομόλογα του Δημοσίου. Και έγινε αυτό το οποίο συνέβη.
Για την ομάδα εργασίας πρυτάνεων και στελεχών υπουργείου: 
Υπουργός: 
Αυτό που πρέπει να κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι να συστήσουμε μια 7μελή ομάδα εργασίας. 
Δε λέω Επιτροπή που πάει σε καλένδες, και δε λέω και χρόνο απροσδιόριστο. Αυτή η ομάδα εργασίας μέχρι τις 15 Μαΐου  θα παρακληθεί, θα έχει εντολή να μας δώσει ένα πόρισμα, θα συντάξουν ένα πόρισμα και λέω ακριβώς όπως είναι στην απόφασή μας, για τη διευθέτηση θεμάτων που αφορούν στην πλήρη εφαρμογή του νόμου για τα ΑΕΙ. 
Θέλουμε δηλαδή να καθίσουν σ’ ένα τραπέζι και να συζητήσουν κατ’ επιλογήν βέβαια, δεν πρόκειται  να συζητήσουν όλο το νόμο από το πρώτο μέχρι το τελευταίο διότι θα χρειαστούν και μήνες. Κα είναι  τεράστια θέματα. είναι κάποια θέματα που επείγουν, που είναι δυσλειτουργικά. Αυτά ας τα συζητήσουν και ας μας τα πουν σ’ ένα πόρισμα, να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. 
Η Επιτροπή, θα σας δώσω τα πρόσωπα και την απόφασή μας, αποτελείται από τον Πρύτανη, τον κ. Αλμπάνη που προεδρεύει των Πανεπιστημίων, της Συνόδου τώρα, από τον Πρύτανη του Αριστοτελείου τον κ. Μυλόπουλο, από τον Πρύτανη  της Πάτρας τον κ. Παναγιωτάκη. Θέλουμε έναν νομικό και κρίναμε ότι πρέπει να είναι στην Επιτροπή ο κ. Ρέμελης, ο Πρύτανης του Δημοκριτείου. Θα είναι επίσης ο Πρύτανης του Μετσοβίου, ο κ. Σιμόπουλος. Αυτοί είναι οι Πρυτάνεις.
Από πλευράς Υπουργείου θα είναι βέβαια ο κ. Παπάζογλου που έχει χειριστεί το νόμο και θα είναι και ο κ. Κυριαζής, πρώην Ειδικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης. Θα καθίσουν λοιπόν και μέχρι τη 15η Μαΐου θα έχουμε ένα πόρισμα για τα θέματα αυτά.
 (…) Δεν κάνουμε μια Επιτροπή για να αλλάξουμε το νόμο και να φέρουμε τα πάνω – κάτω, υπάρχει η εφαρμογή του νόμου, έχει ψηφιστεί από τη Βουλή αυτά τα έχουμε πει στους Πρυτάνεις επανειλημμένα και ο ίδιος στη συνάντησή μας, ερχόμαστε να δούμε κάποιες δυσλειτουργίες που τυχόν υπάρχουν και ό,τι τέλος πάντων είναι με κάποια δυσκολία και να δούμε πως μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε. 
Δηλαδή είναι σαφές από την πλευρά της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ότι ο νόμος θα εφαρμοσθεί, ο ψηφισμένος νόμος και προσπαθούμε να βρούμε πώς μπορεί να προχωρήσει και να εφαρμοσθεί και να αρθούν κάποιες δυσκολίες στη λειτουργία του, για να είναι σαφές και από τους δυο μας. 
Αναπληρωτής:
Δεν θέλω να υπάρξουν παρερμηνείες όσον αφορά τη συγκρότηση και το σκοπό αυτής της Επιτροπής. Αυτή είναι μια Επιτροπή η οποία γίνεται για να μας φέρει προτάσεις εντός του χρονικού διαστήματος που αναφέρθηκε για την πλήρη υλοποίηση του νόμου, για την πλήρη εφαρμογή του νόμου.
Και ιδιαίτερα για το σκέλος που αφορά στην εκλογή των Συμβουλίων, δηλαδή για το διοικητικό σκέλος του νόμου. Τώρα, ορισμένα άλλα θέματα τα οποία ήδη συζητάμε, οι μεταβατικές ρυθμίσεις για τους Λέκτορες αυτά βεβαίως θα συζητηθούν, αλλά μέχρι εκεί. Δεν θέλω να υπάρξουν παρερμηνείες για το στόχο αυτής της Επιτροπής.
(…) Ο νόμος αυτός ο οποίος ψηφίστηκε από μια ευρεία κοινοβουλευτική πλειοψηφία, θα εφαρμοστεί. Θα εφαρμοστεί και από την αυριανή Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που θα προκύψει μετά τις εκλογές, γιατί και η Νέα Δημοκρατία γνωρίζετε ότι έχει ψηφίσει αυτό το νόμο. 
Άρα θέλουμε να είμαστε σαφείς ότι η πολιτεία έχει κάνει τα πάντα από την πλευρά της, τα παράπονα που υπήρχαν για την έλλειψη διαλόγου δεν υπάρχουν πια, δεν μπορούν να υπάρξουν πια, άρα θα πρέπει και η πανεπιστημιακή κοινότητα να αναλάβει τις ευθύνες της και να προχωρήσουμε και όπως έχω πει εξ αρχής ένας νόμος εφαρμόζεται, στην πορεία παρεμβαίνουμε, βελτιώνουμε, αλλάζουμε, αλλά ο νόμος εφαρμόζεται.
Αυτή η Επιτροπή έχει συσταθεί ακριβώς με αυτή την εντολή, να μας πει προτάσεις και για το σκέλος που δεν εφαρμόζεται δηλαδή την εκλογή Διοικήσεων, την εκλογή Συμβουλίων ούτως ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε με άλλο ρυθμό.
(…) Δεν πρέπει να υπάρξουν παρερμηνείες. Δεν δίνουμε εντολή στην Επιτροπή αυτή να μας φέρει πράγματα που αφορούν την ουσία του νόμου. Λέμε ουσιαστικά να μας φέρει προτάσεις για την εφαρμογή του νόμου. 
Λέμε δηλαδή για παράδειγμα πως θα γίνουν οι εκλογές οι οποίες όχι στα Τεχνολογικά Ιδρύματα, στα Πανεπιστήμια έχουν καθυστερήσει, που υπάρχουν προβλήματα, γιατί υπάρχουν προβλήματα. Εκφράστηκαν απόψεις ότι οι Οργανωτικές Επιτροπές δεν μπορούν να φέρουν εις πέρας αυτό το έργο. Μάλιστα. Θέλουν οι Πρυτάνεις να αναλάβουν την ευθύνη των εκλογών; Θα υπάρξουν δηλαδή προτάσεις για την άμεση εφαρμογή του σκέλους του νόμου που δεν εφαρμόζεται.
Υφυπουργός:
Εγώ χαιρετίζω αυτή την πρωτοβουλία που παίρνει το Υπουργείο Παιδείας για να υπάρξει ομάδα εργασίας, να δει προβλήματα στην εφαρμογή του νόμου. 
Θέλω όμως να πω ότι αυτό προοιωνίζει και το μέλλον, επειδή είναι πάρα πολύ ρευστή η κατάσταση και το ΠΑΣΟΚ διαθέτει μια νέα και πολύ δυναμική ηγεσία, είναι ότι η αυριανή κυβέρνηση που είναι πολύ πιθανό να είναι και κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ γιατί θα είναι πρώτο κόμμα το ΠΑΣΟΚ, θα το συνεχίσει. 
Για τα οικονομικά των Πανεπιστημίων:
Υπουργός: 
Στη συνάντηση που είχα χθες με τον Πρωθυπουργό και τον ενημέρωσα για τα θέματα της αρμοδιότητας του Υπουργείου, έθεσα κι αυτό το θέμα, διότι την ίδια ώρα συνεδρίαζαν τα πανεπιστήμια, οι εκπρόσωποι των πανεπιστημίων μ’ αυτό το θέμα.
 Και η θέση η γενική του Πρωθυπουργού είναι να βρούμε τρόπους να δούμε πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα αυτό και συζητούμε με τον Αναπληρωτή Υπουργό να δούμε πώς μέσα από τους προϋπολογισμούς μας, με άλλους τρόπους, πώς θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα. 
Είναι ένα δύσκολο θέμα το καταλαβαίνουμε, είναι δίκαιο, αλλά έχει πληγεί όλος ο ελληνικός λαός απ’ αυτά τα μέτρα και έχουν πληγεί και τα πανεπιστήμια. Είναι ένα θέμα που μας απασχολεί, που ετέθη στο υψηλότερο επίπεδο και πιστεύω να μπορέσουμε να βρούμε κάποιες λύσεις. 
Αναπληρωτής:
Κοιτάξτε θα πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι λειτουργούμε κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες και το Υπουργείο Παιδείας γνωρίζετε ότι εκλήθη κι αυτό να συμβάλει στις γενικότερες περικοπές. 
Υπάρχουν πολύ περιορισμένα μέσα, δεν πρέπει να καλλιεργήσουμε φρούδες ελπίδες. Ο,τι είναι εφικτό να γίνει επιπλέον θα γίνει. 
Για την α’ και β’ λυκείου:
Υπουργός:
Έχουμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα της Β’ Λυκείου τώρα. Γενικά στο Λύκειο, όπως ξέρετε, δεν θα έχουμε αλλαγές παρά στη Β’ Λυκείου που πρέπει δηλαδή να πούμε τι θα γίνει. Η Α’ Λυκείου θα είναι όπως είναι πέρσι και δεν έχουμε άλλες αλλαγές. Και επίσης να το πούμε κι αυτό, θα  σας το δώσουμε και γραμμένο, οι εξετάσεις οι εισαγωγικές θα είναι για τα παιδιά της Α’ Λυκείου όπως είναι μέχρι σήμερα βέβαια. Επειδή αυτό, ναι την αλλαγή της ύλης που λέμε για την Β’ Λυκείου. Νομίζω ότι αυτό ενδιαφέρει τα παιδιά που βρίσκονται σήμερα στην Α’ Λυκείου. 
Οι αλλαγές που γίνονται στη Β’ Λυκείου είναι ότι μπαίνει στο πρόγραμμα η ερευνητική εργασία, θέλουμε να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια η οποία δίνει μια άλλη  μορφή στο σχολείο. Έχει δυσκολίες, αλλά δίνει μια άλλη μορφή στο σχολείο. Και επομένως θα είναι μέσα στο πρόγραμμα, συνεχίζεται για τη Β’ Λυκείου η ερευνητική εργασία το περίφημο project και περνάει στα επιλεγόμενα μαθήματα, οι Αρχές Οικονομίας που δεν διδάσκονταν στην Α’ Λυκείου και η Πολιτική και Δίκαιο. 
Υφυπουργός: 
Οι εξετάσεις για τους μαθητές της Α’ Λυκείου είναι με το ίδιο σύστημα όπως είπε ο Υπουργός και όπως είχαμε ήδη συμφωνήσει στη Διακομματική. Αυτό μπορεί να έχει κάποιες αλλαγές   σε ό,τι αφορά την ύλη, αλλά, ήδη το ξέρατε αυτό από αρκετούς μήνες, ότι μετατίθεται η εφαρμογή έτσι κι αλλιώς. 
Και αν ακόμα λοιπόν είχαμε τη χαρά -με τον Υπουργό το προσπαθήσαμε και με τον Αναπληρωτή Υπουργό- να   ψηφίσουμε αυτό το νόμο, ήμαστε έτοιμοι να τον ψηφίσουμε αυτό το νόμο, αλλά είναι καλύτερο, κρίναμε, και έκρινε και ο κ. Μπαμπινώτης, να υπάρξει καλύτερος διάλογος στη Βουλή, έτσι θα πάμε μετά τις εκλογές και θεωρώ ότι με την κυβέρνηση που θα έχουμε και θα είναι μια δική μας κυβέρνηση, θα το περάσουμε. 
Υπουργός: 
Αυτό πλέον είναι αντικείμενο της νέας κυβέρνησης. Το μόνο που μπορεί να λεχθεί, επειδή σ’ αυτό συμπράττουν και τα δυο μεγάλα κόμματα, είναι ότι πρόκειται   για ένα νομοσχέδιο το οποίο είναι δουλεμένο, είναι ώριμο, έχει μια σύγκλιση απόψεων. Το μόνο το οποίο έλειπε ήταν μια συζήτηση πιο λεπτομερή στην τελική μορφή του σχεδίου και από τις Ομοσπονδίες από τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας κυρίως.
Αυτό είναι που είχε λείψει και θέλαμε τον περισσότερο χρόνο να μιλήσουμε γι' αυτό. βεβαίως σε προηγούμενες μορφές του ήταν γνωστό αυτό το σχέδιο και στις Οργανώσεις των Εκπαιδευτικών.
Υφυπουργός: 
Κύριε Υπουργέ επιτρέψτε μου μια διευκρίνιση. Τι είχε λείψει; Ενώ είχαν γίνει επανειλημμένες και στο ΕΣΥΠ διαβουλεύσεις και με τις Ομοσπονδίες και με όλα τα μέλη του ΕΣΥΠ και στη Μορφωτικών Υποθέσεων και για το Τεχνολογικό Λύκειο και για το νέο Λύκειο και στη διακομματική, αυτό που δεν είχε γίνει είναι το σχέδιο νόμου και όχι η πρόταση για το Τεχνολογικό Λύκειο η πρόταση για το νέο Λύκειο.
Άλλο λοιπόν η πρόταση η οποία είχε εξαντλήσει το διάλογο ήταν ώριμη και είχαμε συμφωνήσει,  και άλλο το νομοσχέδιο το οποίο ακριβώς όπως είπε ο κ. Μπαμπινιώτης δεν είχε καμία δυνατότητα να συζητηθεί το σχέδιο νόμου και αυτό ήταν σημαντικό.
(…) Είχε γίνει μια τελευταία συνάντηση της διακομματικής Επιτροπής και εκεί είχε παρουσιαστεί μια πρόταση η οποία είχε βελτιώσεις από του Μαρτίου και σημαντικές αλλαγές στις οποίες είχε συμβάλλει και ο ίδιος ο σημερινός Υπουργός. 
Είχαμε τότε λοιπόν τελειοποιήσει μετά από αυτό τον εξαντλητικό διάλογο και επαναλαμβάνω με τη συμβολή του ιδίου του σημερινού Υπουργού αυτές τις προτάσεις. Αν τις συγκρίνετε, είμαι στη διάθεσή σας να σας τις δώσω τις έχει και ο κ. Κουλαϊδής, θα δείτε πολλές και ουσιαστικές διαφορές. Ακριβώς γι' αυτό λέω ότι οι προτάσεις είχαν εξαντλήσει το διάλογο και όμως σωστά λέει ο Υπουργός το σχέδιο νόμου αφ’ εαυτού θα ήθελε κι αυτό το δικό του χρόνου να συζητηθεί, που δεν υπήρχε.
Υπουργός: 
Τώρα αυτό ας το αφήσουμε στη νέα Κυβέρνηση. Τώρα, τι δηλώσεις να κάνουμε πάνω σε αυτό; Δεν μπορούμε να πάρουμε θέση αυτή τη στιγμή, μια νέα Κυβέρνηση που θα χειριστεί το θέμα θα κρίνει πότε μπορεί να το εφαρμόσει. Αλλά το μόνο το οποίο λέω και το επαναλαμβάνω είναι ότι είναι ένα ώριμο στην επεξεργασία του νομοθέτημα, το οποίο θα βοηθήσει πραγματικά, διότι καμιά φορά συζητάμε για τα τεχνικά θέματα και δεν συζητάμε για την ουσία. 
Η ουσία είναι πως μπορεί να αναπνεύσει το σχολείο, να ξαναγυρίσουν οι μαθητές πίσω, πως γίνεται το νέο Λύκειο να αναβαθμιστεί, να αναβαθμιστεί ο δάσκαλος, να γίνει δουλειά μέσα στο Λύκειο και πως μπορεί να αλλάξει αυτό το άδικο στην πραγματικότητα και απάνθρωπο σύστημα των εξετάσεων. Αυτά είναι τα θέματα. 
Πιστεύω ότι μια νέα Κυβέρνηση δεν μπορεί να τα αγνοήσει αυτά και θα έχει μια έτοιμη δουλειά στα χέρια της που συζητώντας και με τους εκπαιδευτικούς που τους αφορά, να μπορεί να προχωρήσει. 
Για τους εισακτέους: 
Υπουργός:
Ο αρμόδιος Υπουργός έχει πει ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές στους αριθμούς των εισακτέων στα ΑΕΙ, μικροδιαφορές δηλαδή θα υπάρξουν και γενικά το σύνολο των ανθρώπων θα είναι περίπου όπως ήταν πέρσι.
Μέσα στην κρίση την οποία περνάμε και αυτή την πίεση που αισθάνεται η ελληνική οικογένεια συμφωνήσαμε εδώ στο Υπουργείο Παιδείας να μείνουμε περίπου στους αριθμούς τους περσινούς με διάφορες εσωτερικές κατανομές, για να μην γεννήσουμε προβλήματα αυτή τη στιγμή με αυτό το κλίμα και αυτή την κατάσταση στην ελληνική οικογένεια.
Για τις πανελλαδικές:
Υπουργός:  
Όταν ανέλαβα εδώ την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας με την ιδιότητα του Υπουργού, βρήκα να υπάρχει ένα θέμα με τα τετράδια, το βρήκα και από τον Τύπο δηλαδή. Σε συνεργασία με την κα Χριστοφιλοπούλου το προχωρήσαμε το θέμα αυτό και έτσι, αυτή τη στιγμή θα έχουμε τα τετράδια, που είναι μια προϋπόθεση για να γίνουν οι πανελλαδικές εξετάσεις ξέρετε, δεν είχα σκεφτεί ποτέ ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις ξεκινούν αφού βρεις τα τετράδια για να γράψουν οι μαθητές, αλλά τελικά το θεωρούσα κάπως αυτονόητο αυτό, ότι αυτό γίνεται. Αλλά όλα αυτά τα πράγματα συνειδητοποιώ ότι έχουν τεράστιες διαδικασίες για να τακτοποιηθούν. 
Υφυπουργός: 
Προχωρούν όλα ομαλώς, χαίρομαι που ο Υπουργός διευκρίνισε ότι το θέμα των τετραδίων ήταν ένα θέμα που   ο Τύπος δημιούργησε, ξέρει ο ίδιος ότι την πρώτη ώρα κιόλας που συνεργαστήκαμε ετέθησαν υπ' όψιν του τα όσα είχα πει στο Κοινοβούλιο ευθαρσώς, μιλώντας ότι προφανώς υπήρχε ένας άγονος διαγωνισμός, αλλά έχουν γνώσιν οι φύλακες και υπήρχαν ήδη οι διαδικασίες δρομολογημένες. 
Αυτά τα είδε αμέσως ο κ. Υπουργός και θα πω ότι από τις πρώτες ώρες τον καθησυχάσαμε ότι ερχόμενος στο Υπουργείο και αντιμετωπίζοντας ο ίδιος αυτό   το πρόβλημα   να του πούμε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και όπως και με τη δική του συνεργασία φαίνεται, τα πράγματα βαίνουν καλώς και ομαλώς. 
Για τα βιβλία: 
Υπουργός: 
Ένα δεύτερο «πρόβλημα» που αντιμετωπίζει πάντοτε το Υπουργείο Παιδείας είναι τα βιβλία. Τα βιβλία πρέπει να βρίσκονται στα σχολεία με το ξεκίνημα του έτους. Επομένως γίνεται όλη η προεργασία κατά το νόμο, όλη η έκδοση των βιβλίων από το χαρτί που πρέπει να πάρει κανείς μέχρι την εκτύπωση και τη διακίνηση των βιβλίων με νόμο έχει ανατεθεί στον ΔΙΟΦΑΝΤΟ, τον οποίον εσείς οι εκπαιδευτικοί συντάκτες γνωρίζετε.
Λοιπόν, έχουν γίνει οι διαδικασίες, 3 Μαϊου θα βρίσκεται το χαρτί, έχουν εγκριθεί, έχουν περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όλα αυτά δηλαδή έχουν γίνει αυτά τα οποία συνήθως έχουν κάποια προβλήματα. Και επίσης έχει κατακυρωθεί η εκτύπωση των βιβλίων με διαγωνισμό πάντοτε και οι διαβεβαιώσεις από τον ΔΙΟΦΑΝΤΟ, τον κ. Σπυράκη που είναι εκεί ο Πρόεδρος, είναι ότι μέχρι τις 10 Ιουλίου θα είναι τα βιβλία της δευτεροβάθμιας (λύκειο – γυμνάσιο) στα σχολεία και μέχρι την 20η Αυγούστου θα είναι στα σχολεία τα βιβλία της πρωτοβάθμιας. Πιστεύω, ότι λύνουμε αυτό το θέμα που είναι σημαντικό για την όλη λειτουργία των σχολείων.
Για την τροπολογία σχετικά με τις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων: 
Υπουργός: 
Και τέλος λύνουμε μ’ αυτές τις τροπολογίες το μεγάλο θέμα που είχαμε με τους πολυτέκνους και τους τριτέκνους που είχαν γεννηθεί κάποια θέματα, πώς ορίζεται ο πολύτεκνος, εάν είναι μια ισόβια ιδιότητα, τι ηλικία μπορεί να έχει το ένα από τα παιδιά τέλος πάντων των τριτέκνων, των πολυτέκνων.
Υφυπουργός: 
Κύριε Υπουργέ, θέλω με τον πιο σαφή τρόπο να πω ότι ή τροπολογία σε ό,τι αφορά το θέμα των βελτιώσεων στο σύστημα εισαγωγής που είναι και κατά κάποιον τρόπο αρμοδιότητά μου, την είχαμε συμφωνήσει όμως και επεξεργαστεί πριν την έλευση του κ. Μπαμπινιώτη με τον κ. Αρβανιτόπουλο γιατί υπάρχει μια οιονεί συναρμοδιότητα σε αυτό. Τι προσπαθήσαμε: Προσπαθήσαμε να μην επανέλθει το καθεστώς των μετεγγραφών, που θεωρώ ότι ήταν ένα μεγάλο κεκτημένο της προηγούμενης περιόδου αλλά να γίνουν κάποιες βελτιώσεις στο νόμο ο οποίος, π.χ. με το να βάζει το όριο ηλικίας -αμφιβόλου συνταγματικότητας δε- στους πολυτέκνους και τριτέκνους, δημιουργούσε θέματα. 
Δημιουργούνταν θέματα ως προς όρια και πλαφόν σε ό,τι αφορά τα εισοδηματικά κριτήρια. Είδαμε ότι υπήρχαν σοβαρά προβλήματα στην εφαρμογή του και βελτιώσαμε αυτές τις πτυχές και άλλη μία η οποία δε χρειάζεται νόμο και θα γίνει με δική μου απόφαση, που αφορά την επιλογή του κάθε υποψηφίου που ανήκει στις ειδικές ομάδες, για το Πανεπιστήμιο και την Περιφέρεια που θέλει εκείνος ή εκείνη χωρίς όρια διοικητικά Περιφερειών.
Γιατί ακριβώς ένα παιδί μπορεί να έχει ανάγκη και δυνατότητα να πάει στην Κρήτη ή στην Ήπειρο ή στη Μακεδονία   και να μην πρέπει να πάει οπωσδήποτε στην Περιφέρεια όπου έχει αδελφό ή γονιό. Έτσι λοιπόν απελευθερώνεται αυτό το σύστημα όσον αφορά τις επιλογές των υποψηφίων, όμως κρατείται η πολύ σημαντική καινοτομία και ουσιαστική καινοτομία και για τη λειτουργία των Ανώτατων Ιδρυμάτων που αφορά την κατάργηση του καθεστώτος των μεταγραφών. Δηλαδή η ουσία του νόμο παραμένει,   βελτιώσεις επέρχονται.
Για την τροπολογία σχετικά με τα ιδιωτικά σχολεία: 
Υπουργός: 
Η προηγούμενη ηγεσία έχει ψηφίσει τον Ν. 3848/2010 που προέβλεπε ορισμένες αλλαγές. Αυτές στην πράξη είχαν προβλήματα εφαρμογής, άλλα ΠΥΣΔΕ έλεγαν ότι πρέπει να γίνει αυτό, άλλα ΠΥΣΔΕ αποφάσιζαν κάτι άλλο και έγινε αυτή η διευθέτηση, η ρύθμιση μέσα από τροπολογία για να αντιμετωπιστούν τέτοια θέματα. 
Και μαζί υπάρχουν θέματα για τις ξένες γλώσσες και την πληροφορική που δίνουν δουλειά σε ανθρώπους και είναι σημαντικό αυτό, γιατί αν εφαρμοζόταν όπως έλεγε ο νόμος παλιά, θα έπρεπε με συμπτύξεις και με άλλα πράγματα, δεν επιτρεπόταν ας πούμε να έχεις επίπεδα, δεν επιτρεπόταν να έχεις περισσότερες ξένες γλώσσες. 
Όλα αυτά, λοιπόν, σήμαιναν στην πράξη ότι κάποιοι άνθρωποι έπρεπε να απολυθούν, να φύγουν από τα σχολεία. Με τη ρύθμιση αυτή δίνεται η δυνατότητα όχι μόνο να μείνουν αυτοί που έχουν αυτά τα αντικείμενα, αλλά να πάρουν και περισσότερους ανθρώπους.
(…) θα ήθελα να πω, ότι και μπορεί να το διαβεβαιώσουν οι συνάδελφοί μου, ότι δεν ξεκίνησα εγώ αυτή την τροπολογία, επειδή κάποιοι φίλοι εδώ έγραψαν κάτι τέτοια, αυτή αναλαμβάνοντας εγώ την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας υπήρχε δουλεμένη αυτή η τροπολογία για να λύσει τα θέματα, δηλαδή και για τα ιδιωτικά σχολεία και για τους πολυτέκνους, όλα αυτά υπήρχαν  έτοιμα. 
Και μου ζήτησε η κα Χριστοφιλοπούλου και ο κ. Αρβανιτόπουλος να προωθήσουμε αυτή την τροπολογία για να επιλύσουμε τα θέματα. Και απλώς αποδέχτηκα, συμφώνησα προφανώς, να προχωρήσει η τροπολογία.
Το λέω αυτό για να είναι σαφές και θα παρακαλούσα την κα Χριστοφιλοπούλου και τον κ. Αρβανιτόπουλο αν θέλουν να το σχολιάσουν ή να το επιβεβαιώσουν. 
(…) Αντί να πουν ότι αποσύρθηκε το νομοσχέδιο, το οποίο δεν ψήφισε η Νέα Δημοκρατία, αποσύρθηκε η τροπολογία.
(…) Δεν επιτρέπεται πιστεύω να γίνει ένας τέτοιος, έξω από το μυαλό σας θα είναι προφανώς, να γίνει μία σύνδεση ότι επειδή ήταν η τροπολογία μέσα, απεσύρθη το νομοσχέδιο του Σκανδαλίδη. Προφανώς υπήρχαν μεγάλα πολιτικά θέματα που δεν επέτρεψαν στο νομοσχέδιο αυτό να προχωρήσει και το απέσυρε ο κ. Σκανδαλίδης. Προφανώς η τροπολογία που το ακολουθούσε θα πάει σε άλλο νομοσχέδιο και έχει ήδη πάει. 
Ως προς την ΟΙΕΛΕ: Αυτά που λέει η ΟΙΕΛΕ, ότι υπήρχε στα συρτάρια κτλ., ποια συρτάρια;
(…) Αυτό υπήρχε. Μου το έφερε η κα Χριστοφιλοπούλου και εγγράφως μάλιστα και με τη σύμφωνη γνώμη του κ. Αρβανιτόπουλου που μίλησαν και οι δυο προηγουμένως και μου ζήτησαν να προωθηθεί συντεταγμένο, έτοιμο. Δεν έβαλα ούτε μία γραμμή, ούτε έναν τόνο, ούτε ένα κόμμα. Συντεταγμένο, έτοιμο.
Εγγράφως μου ζητήθηκε να προωθηθεί αυτό εφ' όσον συμφωνώ, για ν’ αντιμετωπισθούν θέματα, πρώτον των πολυτέκνων γιατί αυτό ήταν το μείζον θέμα, δεύτερον των ιδιωτικών ως προς τους διδάσκοντες γιατί αυτό ήταν το μείζον θέμα και τρίτο θέμα είναι αυτό της ρυθμίσεως ως προς την εφαρμογή. Επομένως μου ζητήθηκε, το υιοθέτησα, συμφώνησα και το προώθησα. Αυτή είναι η αλήθεια και δεν πρέπει, αλλά δε θα κάνω χαρακτηρισμούς, αυτή ή αλήθεια να στρεβλώνεται και να γίνονται παρασυνδέσεις. Αυτά τα κόλπα είναι και παλιά και ξεπερασμένα. Και με δασκάλους σαν κι εμένα θα έπρεπε να αποφεύγονται. 
Αναπληρωτής: 
Αρχίζοντας από το θέμα των τροπολογιών δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα πράγματα είναι έτσι όπως τα ανέφερε ο Υπουργός.
Υφυπουργός: 
Καλύφθηκα απολύτως από τον κ. Υπουργό, ο Ν. 3848 θέσπιζε μια δυνατότητα απλής απόλυσης ανά σχολείο. Αυτό διασφαλίζουμε.   Πράγματι στην εφαρμογή του σχεδόν δεν εφαρμόστηκε καθόλου, είναι δε και ένα μέτρο το οποίο εμποδίζει μετά την περίοδο της δόκιμης εκπαίδευσης αθρόες απολύσεις εκπαιδευτικών όπως γινόταν στο παρελθόν και τα όσα είπε ο Υπουργός που δε θέλω να επαναλάβω, ανοίγουν και μια πόρτα προσλήψεων στα ιδιωτικά σχολεία. 
Για την ύπαρξη συμβούλων: 
Υπουργός: 
Εγώ δεν έχω συμβούλους. Και είναι φυσικό τώρα, ένας άνθρωπος που έρχεται για έναν περιορισμένο χρόνο, είναι δάσκαλος.. Δεν έχω συμβούλους. Τα πολιτικά πρόσωπα έχουν έναν αριθμό συμβούλων κοντά τους γιατί χειρίζονται διάφορα θέματα και τα έχουν νομίμως.
Λοιπόν, εγώ μεν εγγενώς δεν έχω συμβούλους πολιτικούς κτλ., αποσπασμένους έχω για να βοηθήσουν τη δουλειά μας εδώ και έχω παρακαλέσει, ο οποίος επίσης αμισθί όπως και εγώ αμισθί προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας, τον κ. Γκλαβά, τον πρώην Πρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και παλιά εδώ στο Υπουργείο που ξέρει τα θέματα να με βοηθήσει. Έτσι έχουν  τα θέματα. Δηλαδή  το θέμα των συμβούλων ας το αφήσουμε εκεί. Εγώ δηλώνω για τον εαυτό  μου ότι δεν έχω γιατί δε μου πάει και να έχω.
Για τη θέση του προέδρου στη Φ.Ε.:
Υπουργός: 
Την επομένη που ανέλαβα τα καθήκοντα εδώ, την ευθύνη του Υπουργού, έστειλα έγγραφο στη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία και έκανα το αυτονόητο, δηλαδή έκανα αναστολή των καθηκόντων μου ως Προέδρου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, το πιο απλό και το πιο αυτονόητο, γιατί αυτό ορίζεται από το νόμο. 
Επ’ αυτού δεν έχω τίποτε άλλο, όσοι εκ του πονηρού σχολιάζουν ή συνδέουν αυτή την ιδιότητα θα έλεγα ότι είναι εκ του πονηρού, εγώ ενήργησα όπως έπρεπε να ενεργήσω από την επομένη της αναλήψεως των καθηκόντων μου. 
Για τη Νομική Σχολή: 
Υπουργός: 
Με τον κ. Χρυσοχοΐδη ή τον κ. Καμίνη δεν έχω καμία επαφή, έχω όμως επαφή με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου και γνωρίζω ως Πρύτανης του Πανεπιστημίου που έχω υπάρξει, τα προβλήματα αυτά. Αυτά είναι υπαρκτά προβλήματα, τα επιδεινώθηκαν τα τελευταία χρόνια. Νομίζω ότι νομιμοποιούμαι να αναφέρομαι στο Πανεπιστήμιο Αθηνών που το έχω ζήσει και επιτέλους ήρθε η στιγμή να αναληφθούν τρόπο να μην παρεμποδίζεται να πηγαίνει μια φοιτήτρια, ένα φοιτητής να κάνει μάθημα και να περνάει μέσα από τους εμπόρους ναρκωτικών. 
Είναι μία πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί και συγχαίρω τον Πρύτανη που το έθεσε ως αίτημα αυτό πιεστικό και ξεκινάει αυτός ο τρόπος αντιμετώπισης του.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com