ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΓΙΑ ΤΟ
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΑ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ» ΚΑΙ ΤΟΝ
«ΟΔΗΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ»
Ελένη Βασσάλου, Θεολόγος
Περίληψη
θέματος:
Τα νέα Προγράμματα Σπουδών για το
μάθημα των Θρησκευτικών που εφαρμόζονται πιλοτικά στην υποχρεωτική Εκπαίδευση,
μολονότι θέτουν υψηλούς παιδαγωγικούς στόχους, όμως παρουσιάζουν πολύ σοβαρά
προβλήματα. Αυτά αφορούν την ηλικία των μαθητών, τον όγκο των ετερόκλητων εννοιών
των θεματικών ενοτήτων, τον πρόδηλο θρησκευτικό συμφυρμό σε συνδυασμό με την
απουσία της ουσιώδους αλήθειας του Χριστού ως Σωτήρα των ανθρώπων, την παράλληλη
παρουσίαση των Αγίων, των Μυστηρίων, της ασκήσεως και της προσευχής της
Εκκλησίας, με φαινομενικά αντίστοιχες καταστάσεις διαφόρων θρησκευμάτων. Οι
μαθητές καλούνται να διδαχτούν τα προηγούμενα θέματα συνδυαστικά από την Γ΄
Δημοτικού. Ταυτοχρόνως, για λόγους παιδαγωγικούς, ενθαρρύνονται «να αναγνωρίσουν,
να καλλιεργήσουν και να εμπιστευτούν τις δικές τους προσωπικές αξίες και
πεποιθήσεις πάνω σε ζητήματα θρησκείας και πίστης»(Ο.Ε.σ.68), να συμμετέχουν
στις γιορτές των θρησκειών εισερχόμενοι «συναισθηματικά και διανοητικά στην
καρδιά μιας θρησκείας» (Ο.Ε.σ.78), να αναγνωρίζουν «την ουσία μιας θρησκευτικής
τελετουργίας» (Ο.Ε.σ.88). Η διαχείριση αυτών των ζητημάτων χρήζει προσοχής και
γόνιμου διαλόγου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου