Σε οπισθοχώρηση όσον αφορά στις συνενώσεις των μειονοτικών δημοτικών σχολείων της Θράκης, φαίνεται ότι προχωρά το Υπουργείο Παιδείας. Αν και οι τελικές θέσεις, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα μετά από συνεργασία με τις κατά τόπους διευθύνσεις και γραφεία εκπαίδευσης, αφορούσαν στις απολύτως απαραίτητες και λογικές συνενώσεις μικρών μονάδων που εξυπηρετούν μονοψήφιο αριθμό μαθητών, τελικά το Υπουργείο κάνει πίσω, σύμφωνα με πληροφορίες του XanthiPress.gr
Και αυτό συμβαίνει εξαιτίας της αντίδρασης εκπροσώπων της μειονότητας που απαιτούν τη διατήρηση των μικρών σχολείων σε κάθε περιοχή, παρότι κάτι τέτοιο φαίνεται αρκετά αναχρονιστικό και καταδικάζει τους μαθητές που φοιτούν σε τόσο ανεπαρκή σχολεία.
Επίδειξη ισχύος από μειονοτικούς;
Ενδεχομένως από κάποιους αυτή τη ενέργεια των βουλευτών – κυρίως- που προέρχονται από τη μειονότητα να εκτιμάται και ως επίδειξη ισχύος ότι μπορούν να ικανοποιούν στο ακέραιο τέτοιου είδους αιτήματα -απειλώντας με πρόκληση έντασης- παρότι κάτι τέτοιο δεν συνέβη με τα υπόλοιπα σχολεία, οι συνενώσεις των οποίων σε όλη την περιοχή προχωρούν κανονικά.
Η κίνηση αυτή εγκυμονεί τον κίνδυνο να δοθούν λανθασμένες εντυπώσεις, εφόσον πουθενά αλλού δεν έχει εκγαταλειφθεί το σχέδιο του Υπουργείου. Στο πλαίσιο της εξάντλησης κάθε μέσου διαλόγου φαίνεται ότι εντάσσεται και η επίσκεψη της Αν. Υπουργού Φώφης Γενημματά στη Θράκη, που φημολογείται εδώ και αρκετό καιρό. Από την πλευρά τους οι υπηρεσιακοί παράγοντες στην περιοχή δεν φαίνεται να έχουν καμία επίσημη πληροφόρηση και αναμένουν τις κινήσεις του Υπουργείου. Άλλωστε η θέση του Υπουργείου παραμένει δύσκολη και λεπτή, στο χειρισμό της υπόθεσης.
Θέση XanthiPress.gr
Η άποψη των μειονοτικών παραγόντων που ζητούν διατήρηση σχολείων με 2 και 3 μαθητές και σχεδόν ανύπαρκτη παροχή εκπαίδευσης είναι τουλάχιστον οπισθοδρομική. Ακόμη και αν επιδιώκουν να κάνουν επίδειξη δύναμης ή να ικανοποιήσουν πελατειακά αιτήματα, αποδεικνύουν ότι περά από οτιδήποτε άλλο επιθυμούν η εκπαίδευση της μειονότητας να παραμείνει υποβαθμισμένη.
Φαίνεται ότι στο σύνολό της η ηγεσία δεν διαθέτει το επίπεδο, το ειδικό βάρος και ίσως τις προθέσεις, να επιδιώξει τη βελτίωση της καθημερινότητας των μουσουλμάνων της περιοχής. Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός ότι μόλις η ελληνική πολιτεία επιχειρεί να αναβαθμίσει την εκπαίδευση, οι ηγέτες της μειονότητας προσπαθούν να την κρατήσουν πίσω. Και ταυτόχρονα δίνουν αφορμές σε ακραίους της πλειονότητας –δικαίως ίσως- να μιλήσουν για διακρίσεις σε βάρος των χριστιανών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου