ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α' Ίωάν. α' 1-7
ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΘΕΟΛΟΓΕΙ
«Ό ήν απ' αρχής... περι του λόγου της ζωής».
Θεολόγο ονόμασε απ' αρχής ή Εκκλησία τον αγαπημένο μαθητή του Κυρίου, τον ευαγγελιστή Ιωάννη. Θεολόγο δια μέσου των αιώνων εξακολουθεί και θα εξακολουθεί με βαθύ σεβασμό να τον αποκαλεί ό χριστιανικός κόσμος. Θεολόγο στην υμνολογία της τον εξυμνεί ή Ορθόδοξη Εκκλησία μας. Βεβαίως και οι άλλοι Απόστολοι, και μάλιστα ό απόστολος Παύλος, έθεολόγησαν, έκήρυξαν και έγραψαν περί τού αληθινού Θεού, περί τού Υιού και Λόγου τού Θεού τού Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Άλλ' ό ευαγγελιστής Ιωάννης έλαβε από τον Θεό πλουσιώτερο αυτό το χάρισμα, αυτή την τιμητική αποστολή, να γράψει περισσότερα περί τού Υιού και Λόγου τού Πατρός.
Εμείς, λέει, οι Απόστολοι αξιωθήκαμε μιας μεγάλης τιμής, μοναδικής στην ιστορία της άνθρωπότητος. Έγίναμε αυτόπτες και αύτήκοοι μάρτυρες του Ιησού Χριστού. Τον γνωρίσαμε προσωπικά και συνδεθήκαμε με αυτόν, όσο κανείς άλλος. Τον ακούσαμε μετα ίδια μας τα αυτιά πού δίδασκε, τον είδαμε με τα ίδια μας τα μάτια να κάνει θαύματα, να ζει αναμάρτητη και αγία ζωή, να πάσχει για χάρη μας και να προσφέρει τον εαυτό του λυτρωτική θυσία για μας επάνω στον σταυρό. Τον είδαμε πάρα πολλές φορές μετά την Ανάσταση του, όπως επίσης και μετά την ένδοξη Ανάληψη του.
«Έθεασάμεθα αυτόν».
Όχι απλώς τον είδαμε άλλα και τον θαυμάσαμε βαθύτατα για το μεγαλείο της θεανθρώπινης προσωπικότητας του! Κάτι περισσότερο. Τον ψηλαφίσαμε με τα χέρια μας, ώστε όχι μόνο ή ακοή και όραση αλλά και ή αφή να μάς πληροφορεί, ότι αυτός είναι πράγματι ό ένανθρωπήσας Θεός. «Άκηκόαμεν», «έωράκαμεν», «έθεασάμεθα», «αί χείρες ημών έψηλάφησαν», με όλες μας τις αισθήσεις τον γνωρίσαμε. Ή αγάπη και ή αφοσίωση μας προς Αυτόν, το κήρυγμα και ή διδασκαλία πού σάς προσφέρουμε, δεν είναι απλώς καρπός πίστεως, αλλά προσωπικής μας γνωριμίας με τον Χριστό. Είναι ή απόλυτηβεβαιότητα, την οποία σχηματίσαμε συναναστρεφόμενοι και ζώντες μαζί με αυτόν επί τρία χρόνια.
Και τί έκήρυτταν με τα θεία λόγια τους τότε οι Απόστολοι, και τί κηρύττουν προς όλους τούς διά μέσου των αιώνων Χριστιανούς με τα θεόπνευστα συγγράμματα τους; Να, μερικά, από όσα γράφει ό ευαγγελιστής Ιωάννης στους πρώτους στίχους της Α' Καθολικής επιστολής του.
«Άπαγγέλλομεν, λέει, ύμίν ό ήν απ' αρχής», «περί του Λόγου της ζωής». Κηρύττουμε σε σάς και σάς καθιστούμε γνωστό, ότι ό Υιός και Λόγος τού Θεού, πού έγινε άνθρωπος για μάς, υπήρχε πριν από κάθε πνευματική και υλική δημιουργία. Είναι έξω από κάθε αρχή. Δεν υπάρχει αρχή σ' Αυτόν, όπως δεν θα υπάρξει ποτέ τέλος στην αιωνιότητα του. Είναι άναρχος και προαιώνιος, «συνάναρχος» και «συναΐδιος» με τον Πατέρα και το Άγιο Πνεύμα, Θεός ίσος με Εκείνους, το δεύτερο πρόσωπο της ύπεραγίας Τριάδος. Τα ίδια γράφει ό ιερός Ευαγγελιστής και στον πρώτο στίχο τού Ευαγγελίου του. «Έν αρχή ήν ό Λόγος», ό Λόγος υπήρχε πριν και έξω από κάθε αρχή, προαιωνίως ενωμένος με τον Πατέρα, ως Θεός ίσος με αυτόν (Ίωάν. ά 1). Αρχή υπάρξεως έλαβε όλος ό πνευματικός και υλικός κόσμος, όχι όμως ό μονογενής Υιός του Θεού.
Γιατί τα γράφει και τα ξαναγράφει αυτά ό ευαγγελιστής Ιωάννης; Γιατί τονίζει την άναρχη και ατέρμονη αιωνιότητα τού Χριστού; Διότι προείδε, ότι θα εμφανίζονταν μερικοί αιρετικοί, οι οποίοι σκοτισμένοι εξ αιτίας της άμαρτωλότητός τους, θα διέστρεφαν την αλήθεια περί τού Χριστού και θα κήρυτταν, ότι δεν είναι αυτός άναρχος και αιώνιος, άλλ' ότι έλαβε αρχή. Τέτοιος αιρετικός ήταν ό διαβόητος για την νοσηρή φιλοδοξία και εγωπάθεια του, ό Άρειος. Τέτοιοι είναι σήμερα οι Μάρτυρες τού Γιεχωβά, οι αμείλικτοι αυτοί πολέμιοι τού Χριστού, πού έθεσαν σαν σκοπό τους να σβήσουν και εξαλείψουν τον Χριστιανισμό. Αυτοί, μέσα στο απροσμέτρητο πλήθος των αιρέσεων και ψευδολογιών τους, προπαγανδίζουν και αυτή την αίρεση: ότι ό Χριστός δεν είναι άναρχος.
Αποστομωτικό όμως χτύπημα καταφέρει εναντίον τους ό ευαγγελιστής Ιωάννης με το κήρυγμα του ότι «έν αρχή ήν ό Λόγος» και«ο ήν απ' αρχής» «περί του Λόγου της ζωής άπαγγέλλομεν»
«ΖΩΗ» 5/05/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου