Ποίοι είναι ημιμαθείς;
Τον περασμένο μήνα, ως γνωστόν, πραγματοποιήθηκε στην Κύπρο συνέλευση των Ορθοδόξων μελών της Επιτροπής Πίστεως και Τάξεως του Παγκοσμίου Συμβουλίου «Εκκλησιών» και συζητήθηκε ή διδασκαλία της Ορθοδόξου Εκκλησίας, πού άφορα στη «φύση και αποστολή της Εκκλησίας». Οι αρχιερείς, βεβαίως, πού συμμετείχαν στη συνέλευση, γνωστοί οικουμενιστές, όπως ό Μεσσηνίας Χρυσόστομος και ό Σασίμων Γεννάδιος, ώμίλησαν θετικώς για τα αποτελέσματα της. Ό άγιος Μεσσηνίας μάλιστα, υπερασπιζόμενος τη συμμετοχή της Ορθοδόξου Εκκλησίας στο Π.Σ.Ε. και τις Επιτροπές του, δεν δίστασε να επιτεθεί φραστικώς και εναντίον όσων δεν συμφωνούν μ' αυτή τη συμμετοχή και να τους χαρακτηρίσει «ημιμαθείς»! «Πρέπει να ξέρετε ότι ή ημιμάθεια είναι ό χειρότερος σύμβουλος στους ανθρώπους εκείνους, οι όποιοι δυστυχώς, χωρίς σε βάθος γνώση του αντικειμένου και της εργασίας, πού επιτελούμε σε αυτές τις Διορθόδοξες Επιτροπές, βγαίνουν με μεγάλη ευκολία να κρίνουν και να κατακρίνουν», δήλωσε ό κ. Χρυσόστομος Σαββάτος στους δημοσιογράφους.
Θα έδικαιολογείτο ό άγιος Μεσσηνίας να χαρακτηρίζει «ημιμαθείς» τους επικριτές του, εάν αυτοί ήσαν κάποιοι άσημοι και ταπεινοί πιστοί της Εκκλησίας, δίχως θεολογική παιδεία, και δίχως γνώση των τεκταινομένων στους κόλπους του Π.Σ.Ε. και γενικότερα της Οικουμενικής κινήσεως. Κάθε άλλο όμως. Μεταξύ αυτών, πού ελέγχουν τα οίκουμενιστικά ανοίγματα, είναι και πολλοί επίσκοποι, πού διακρίνονται για την ευρυμάθεια τους, θεολόγοι κληρικοί και λαϊκοί, καθώς και πανεπιστημιακοί καθηγηταί Θεολογίας, όπως ό π.Γεώργιος Μεταλληνός και ό π. Θεόδωρος Ζήσης, οι όποιοι μάλιστα έχουν συμμετάσχει οι ίδιοι σε πολλούς διαχριστιανικούς διάλογους! Είναι και αυτοί ημιμαθείς, άγιε Μεσσηνίας; Ή μήπως το δικό σας διδακτορικό πτυχίο είναι ανώτερο από το δικό τους; Ό λόγος σας, περιφρονητικός και άπαξιωτικός, φανερώνει υψηλοφροσύνη, τεράστιο επισκοπικό εγωισμό, και θυμίζει παρόμοιο λόγο των Φαρισαίων για τα πλήθη των πιστών, πού ακολουθούσαν τον Χριστό! (Ίωάν. 7:49).
Μήπως τελικώς ή ημιμάθεια χαρακτηρίζει την Σεβασμιότητά σας, διότι δεν καταφέρατε να μάθετε και να εγκολπωθείτε την βασική αρετή του Χριστιανισμού, την ταπεινοφροσύνη;
Π.Σ.Ε.: Ένα θρησκευτικό καρναβάλι!
Ας αφήσουμε όμως τον δεσπότη της Μεσσηνίας, ό όποιος με τους ατυχείς και απρεπείς χαρακτηρισμούς του τείνει να μετατροπή σε «Πάγκαλο της Εκκλησίας», και ας έλθουμε στην ουσία του ζητήματος, πού είναι ή παραμονή μας ή μη στο Π.Σ.Ε. Το ζήτημα, βεβαίως, έχει συζητηθεί ευρέως και οι εξελίξεις των τελευταίων ετών, όπως ή περιθωριοποίηση των Ορθοδόξων, το απαράδεκτο έκκλησιολογικώς κείμενο του Πόρτο 'Αλέγκρε της Βραζιλίας, καθώς και οι πρόσφατες αποκαλυπτικές δηλώσεις του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ για το προαναφερθέν κείμενο, αποδεικνύουν, ότι ή ιδέα της αποχωρήσεως των Ορθοδόξων από το παγκόσμιο αυτό συνονθύλευμα αιρέσεων έχει πλέον ωριμάσει και οι υποστηρικτές της ολοένα και αυξάνονται. Αυτό άλλωστε αποδεικνύει και ή αισθητή απουσία από τη συνέλευση πέντε Ορθοδόξων Εκκλησιών, των Πατριαρχείων Αλεξανδρείας, Ιεροσολύμων, Βουλγαρίας, Γεωργίας, και της Εκκλησίας της Πολωνίας! Έστω και με τόσο μεγάλη καθυστέρηση οι τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες, ή μία μετά την άλλη, αντιλαμβάνονται το απαράδεκτο και ασυμβίβαστο της συμμετοχής των στο αλλόκοτο αυτό Συμβούλιο, και αρχίζουν διακριτικώς να αποχωρούν. Όσο και να ερευνήσουμε την δισχιλιετή εκκλησιαστική μας ιστορία, παρόμοιο κατάντημα των Ορθοδόξων δεν θα εύρωμε, να συμμετέχουν δηλαδή με τούς πάσης φύσεως αιρετικούς σε κοινά συμβούλια και συνελεύσεις, να συμπροσεύχωνται, να διαλέγονται επί ίσοις όροις, και να προσπαθούν από κοινού να εύρουν την αλήθεια! Λίαν επιτυχώς ό εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας ονόμασε την 9η Συνέλευση του Π.Σ.Ε. στο Πόρτο Άλέγκρε «καρναβάλι»! Αυτό ακριβώς είναι το Π.Σ.Ε., ένα θρησκευτικό καρναβάλι. Το ερώτημα είναι τί ζητεί ή Ορθοδοξία, ή εκλεκτή και άμωμος Νύμφη του Χρίστου, σ’ένα παναιρετικό καρναβάλι; Εάν οι οίκουμενισταί είναι «για τα πανηγύρια» και τα καρναβάλια, ή Ορθοδοξία δεν είναι. Και δεν έχουν κανένα απολύτως δικαίωμα να τη σύρουν αλυσοδεμένη και φιμωμένη σ' αυτά. Επιτέλους, ας το καταλάβουν αυτό, διότι ή υπομονή του Ορθοδόξου πληρώματος έχει προ πολλού εξαντληθεί.
Πίστις και Τάξις ή Απιστία και Αταξία;
Μία από τις επιτροπές του Π.Σ.Ε. ονομάζεται Επιτροπή Πίστεως και Τάξεως, και έχει ως σκοπό τη «διακήρυξη της μοναδικότητας της εκκλησίας του Ιησού Χριστού και το κάλεσμα των εκκλησιών στην επίτευξη της ορατής ενότητας»! Αντιφατική ή διατύπωση του σκοπού της, εφόσον πιστεύει συγχρόνως στην ύπαρξη μιας, άλλα και πολλών άλλων εκκλησιών! Την Επιτροπή αυτή απαρτίζουν 120 μέλη -«εκκλησίες», μεταξύ των οποίων είμεθα και εμείς οι Ορθόδοξοι (οι μόνοι ουσιαστικώς, πού δίκαιουμέθα να όνομαζώμεθα «Εκκλησία», διότι μόνον εμείς διατηρήσαμε ανόθευτη την «άπαξ παραδοθείσαν τοις άγίοις Πίστιν» και ως εκ τούτου αποτελούμε την ιστορική συνέχεια της Μιας και μοναδικής Εκκλησίας, πού ίδρυσε ό Χριστός. Αυτής της Επιτροπής τα Ορθόδοξα μέλη (και όχι όλα, όπως προαναφέραμε) συνήλθαν στην Κύπρο. Γεννάται όμως το ερώτημα: Ποία σχέση μπορεί να έχει το όνομα της Επιτροπής με τα μέλη, πού την απαρτίζουν; Ως γνωστόν, ή συντριπτική πλειονότητα των μελών είναι Προτεστάντες, πού εκπροσωπούν δεκάδες διαφορετικές προτεσταντικές Ομολογίες, οι όποιες πιστεύουν και κηρύττουν εκατοντάδες πλάνες και αιρέσεις. Για ποιά επομένως «Πίστι» ομιλούν; Αυτή, την οποία οι προσθέσεις, αφαιρέσεις και αλλοιώσεις έχουν κάνει αγνώριστη; Οι Προτεστάντες διακρίνονται επίσης και για την δογματική, έκκλησιολογική και λατρευτική αναρχία και αταξία, ή οποία είναι φυσική συνέπεια της απορρίψεως εκ μέρους των της Ιεράς Παραδόσεως, των Οικουμενικών Συνόδων και των Ιερών Κανόνων, με την πιστή τήρηση των οποίων εξασφαλίζεται ή ευταξία, ή κανονικότητα και νομιμότητα μέσα στην Εκκλησία. Για ποιά επομένως «Τάξι» ομιλούν; Μήπως, για να είναι δίκαιοι και αντικειμενικοί, θα ήταν καλό να μετονομάσουν την Επιτροπή «Πίστεως» και «Τάξεως» σε Επιτροπή Απιστίας και Αταξίας;
«Ο ΣΤΑΥΡΟΣ»ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου