ΜΕΤΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ!
Τοῦ κ. Νικολάου Ἰω. Σωτηροπούλου, Θεολόγου-Φιλολόγου
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ Δημητριάδος ᾿Ιγνάτιος, σφόδρα οἰκουμενιστής, μὲ τὴν περιβόητη ᾿Ακαδημία του στὸ Βόλο, ᾿Ακαδημία Θεολογικῶν Σπουδῶν, στὸν ἔσχατο τοῦτο καιρὸ διατύπωσε τὴ θεωρία τῆς Μεταπατερικῆς Θεολογίας ἢ Θεολογίας τῆς συναφείας. Καὶ τί σημαίνει αὐτὴ ἡ Θεολογία; Σημαίνει ὅτι ἡ Θεολογία τῶν Πατέρων τῆς ᾿Εκκλησίας, τοῦ ᾿Ιγνατίου τοῦ Θεοφόρου, τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, τοῦ Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, τοῦ ᾿Ιωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, τοῦ Μεγάλου Φωτίου, τοῦ Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, τοῦ Μάρκου τοῦ Εὐγενικοῦ, τοῦ Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ καὶ τῶν ἄλλων Πατέρων καὶ διδασκάλων τῆς ᾿Εκκλησίας δὲν ἰσχύει πλέον, εἶνε ἕωλη, ξεπερασμένη. Καὶ γιατί; Διότι ἄλλη ἦταν ἡ ἐποχὴ τῶν Πατέρων, καὶ ἄλλη εἶνε ἡ σημερινὴ ἐποχή. Στὴ σημερινὴ ἐποχὴ ὑπάρχουν νέα προβλήματα, μὲ τὰ ὁποῖα ἡ Θεολογία τῶν Πατέρων δὲν δύναται νὰ ἔλθῃ σ᾿ ἐπαφὴ καὶ νὰ τὰ λύσῃ... Αὐτὰ λέγουν οἱ δημιουργοὶ τῆς Μεταπατερικῆς Θεολογίας ἢ Θεολογίας τῆς συναφείας, ὅλοι οἰκουμενισταί. ᾿Επίσης λέγουν, ὅτι οἱ Πατέρες τῆς ᾿Εκκλησίας ἦταν φανατικοί, ἀντιφεμινισταὶ καὶ φονταμενταλισταί.
῾Ωραία θεωρία! Καὶ ἡ κορυφὴ τῆς ᾿Ορθοδοξίας, ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖος ἐγκρίνει, ὅπως φαίνεται, τὴ νέα θεωρία, διότι καμμία ἀντίρρησι δὲν ἔφερε σ᾿ αὐτή. ᾿Αλλὰ καὶ οἱ πλεῖστοι ῾Ιεράρχες τῆς ᾿Εκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος δὲν ἔφεραν ἀντίρρησι. Οὔτε κατέκριναν οὔτε ἁπλῶς ἔκριναν τὴ θεωρία τοῦ ἐν Χριστῷ ἀδελφοῦ τους ᾿Ιγνατίου.
῾Ωραία θεωρία! Καὶ ἐπειδὴ ἐγὼ ἐζήλωσα δόξαν Δημητριάδος· ἐπειδή, μὲ ἄλλα λόγια, θέλησα νὰ μὲ προσέξῃ ὁ κόσμος, νὰ δημιουργηθῇ θόρυβος γύρω ἀπὸ τὸ ὄνομά μου καὶ νὰ δοξασθῶ, γι᾿ αὐτό… ἀσπάζομαι τὶς ἀντιλήψεις τοῦ Δημητριάδος καὶ τῶν ὁμοφρόνων του, ὑπερθεματίζω, προχωρῶ πέρα ἀπ᾿ αὐτοὺς καὶ διατυπώνω ὡραιότερη θεωρία, τὴν ὁποίαν ὀνομάζω Μεταποστολικὴ Θεολογία! Θεωρῶ δηλαδὴ τὴ Θεολογία τῶν ᾿Αποστόλων, στὴν ὁποίαν ἄλλωστε στηρίχθηκαν οἱ Πατέρες, ξεπερασμένη περισσότερο ἀπὸ τὴ Θεολογία τῶν Πατέρων. Διότι ἡ Θεολογία τῶν Αποστόλων ἦταν σὲ ἐποχὴ παλαιότερη τῆς ἐποχῆς τῶν Πατέρων καὶ μὲ διαφορετικώτερα προβλήματα, οἱ δὲ ᾿Απόστολοι ἦταν καὶ αὐτοί… φανατικοί, ἀντιφεμινισταὶ καὶ φονταμενταλισταί. Σκεπτόμενος σὰν τὸν Δημητριάδος καὶ τοὺς ὁμοίους του ἐρωτῶ· Δὲν ἦταν φανατικὸς ὁ Παῦλος, ποὺ ἔλεγεν «ἀνάθεμα» σ᾿ ὅποιον θὰ διδάξῃ κάτι ἀντίθετο ἀπ᾿ αὐτό, ποὺ δίδαξε ἐκεῖνος; (Γαλ. α´ 8–9). Ποῦ ἡ ἐλευθερία τῆς σκέψεως; Δὲν ἦταν φανατικὸς ὁ Πέτρος, ποὺ ὠνόμασε τοὺς αἱρετικοὺς «κατάρας τέκνα»; (Β´ Πέτρ. β´ 14). Δὲν εἶνε καὶ οἱ αἱρετικοὶ πλάσματα τοῦ Θεοῦ, κατ᾿ εἰκόνα καὶ ὁμοίωσί του; Καὶ δὲν ἔπρεπεν ὁ ᾿Απόστολος νὰ ἐκφράζεται καὶ γι᾿ αὐτοὺς μὲ τρυφερὴ γλῶσσα ἀγάπης, ὅπως ἐκφράζονται οἱ οἰκουμενισταί; Δὲν ἦταν φανατικὸς ὁ ᾿Ιωάννης, ὁ ὁποῖος, σ᾿ ὅποιον διδάσκει αἵρεσι, ἀπαγορεύει νὰ τὸν δεχώμεθα στὸ σπίτι μας καὶ νὰ τοῦ λέμε χαίρετε; (Β´ ᾿Ιωάν. 10). Δὲν ἦταν ἐπίσης φανατικὸς ὁ ᾿Ιωάννης, διότι γι᾿ αὐτούς, ποὺ ἁμαρτάνουν «ἁμαρτίαν πρὸς θάνατον», δὲν συνιστᾷ οὔτε προσευχή; (Α´ ᾿Ιωάν. ε´ 16). Δὲν ἦταν ἀντιφεμινιστὴς ὁ Παῦλος, ὁ ὁποῖος ἔλεγε «γυναικὶ διδάσκειν οὐκ ἐπιτρέπω»; (Α´ Τιμ. β´ 12). Δὲν εἶνε καὶ ἡ γυναῖκα ἄνθρωπος, ἰσότιμη μὲ τὸν ἄνδρα; Δὲν ἦλθαν οἱ ᾿Απόστολοι σ᾿ ἀντίθεσι μ᾿ ὅλο τὸν κόσμο; Δὲν ἦταν συνεπῶς φονταμενταλισταί, ταλιμπὰν τῆς ἐποχῆς τους;…
Γιατί λοιπὸν ν᾿ ἀκολουθοῦμε τὴ Θεολογία τῶν ᾿Αποστόλων; Γιατί σήμερα νὰ θεωροῦμε ἀνεφάρμοστη τὴ Θεολογία τῶν Πατέρων, καὶ νὰ μὴ θεωροῦμε πιὸ ἀνεφάρμοστη τὴ Θεολογία τῶν ᾿Αποστόλων;
Δὲν λένε πολλοὶ ὅτι τὸ Εὐαγγέλιο, τὸ κείμενο τῶν ᾿Αποστόλων, δὲν δύναται σήμερα νὰ ἐφαρμοσθῇ, καὶ πρέπει νὰ τροποποιηθῇ;…
῏Ω Κύριε! Εἰς οἵους καιροὺς τετήρηκας ἡμᾶς…
᾿Αδελφοὶ ᾿Ορθόδοξοι χριστιανοί! ᾿Αναγκάσθηκα νὰ γράψω μὲ πολλὴ εἰρωνεία. ᾿Αλλ᾿ ἔχει καὶ ἡ εἰρωνεία τὴ θέσι της στὴν ῾Αγία Γραφή, Παλαιὰ καὶ Καινὴ Διαθήκη.
῞Αγιε Δημητριάδος! ῾Η θεωρία σας εἶνε ἐξωφρενική. Μετανοῆστε, γιὰ νὰ εἶσθε ἄξιος διάδοχος τῶν Πατέρων καὶ τῶν ᾿Αποστόλων, ὧν τὰ μνημόσυνα αἰώνια, καὶ ὁ λόγος ἀθάνατος.
«Ορθόδοξος Τύπος», 18/03/2011
2 σχόλια:
Ο πιστός λαός είναι με τον Ν.Σωτηρόπουλο και όχι με τους οικουμενιστές που διαβρώνουν την Πίστη της Εκκλησίας.
Φαίδων
Ωραιότατη απάντηση του αγωνιστού κ. Νικ. Σωτηρόπουλου στο άρθρο του Αρχ/του της Μητροπόλεως Δημητριάδος π. Αθανασίου Κολλά, που δημοσιεύθηκε σε δύο συνέχειες στον Νέο Τύπο, μιας τοπικής εφημερίδος του Βόλου. Δεν είναι μόνο ο δεσπότης του Βόλου οικουμενιστής, αλλά δυστυχώς και κληρικοί υψηλόβαθμοι που τον στηρίζουν, και του πλέκουν το εγκώμιο και είναι ευνόητο γιατί. Ίσως εζήλωσαν θέση επισκόπου...
Συμφωνώ απολύτως με τον κ. Φαίδονα.
Δημοσίευση σχολίου