Τη διαχρονική θέση της Πρωτόθρονης Εκκλησίας της Ορθοδοξίας υπέρ των διαθρησκειακών και διαχριστιανικών διαλόγων επανέλαβε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος σε συνάντηση που είχε με προσκυνητές από την Ανατολική Μακεδονία και την Θράκη. «Σήμερα στον 21ο αιώνα δεν μπορεί να ζει απομονωμένος μέσα στην αυτάρκεια και μέσα στην αυταρέσκεια του» τόνισε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και απαντώντας σ’ εκείνους που τον επικρίνουν για τις πρωτοβουλίες του κατέστησε σαφές ότι θα συνεχίσει αταλάντευτος στην ίδια πορεία που χάραξαν οι προκάτοχοί του. «Εγώ συνεχίζω το έργο μου κατά συνείδηση και ας επικρίνουν οι ακραίοι…» τόνισε ο κ.Βαρθολομαίος.
Προηγουμένως η επικεφαλής της ομάδας των προσκυνητών, κυρία Θεοδώρα Κόκλα, Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας –Θράκης στην προσφώνησή της αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του Οικουμενικού Πατριάρχη με στόχο την ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας για τη διαφύλαξη της Κτίσης του Θεού και ιδιαιτέρως του φυσικού περιβάλλοντος. Αναφέρθηκε επίσης στους διαθρησκειακούς διαλόγους που διεξάγει το Πατριαρχείο με σκοπό την ειρηνική συνύπαρξη διαφορετικών λαών, πολιτισμών και θρησκειών.
Η Δημιουργία του Θεού ανήκει στις επόμενες γενιές
«Όλα αυτά τα οποία προσπαθούμε να κάνουμε τα θεωρούμε ως χρέος μας, ως υποχρέωση μας διότι η Εκκλησία πρέπει να είναι δυναμικά παρούσα μέσα στον σύγχρονο γίγνεσθαι, να είναι ευαίσθητη στα προβλήματα των ανθρώπων και να ενθαρρύνει τους ανθρώπους και να τους ευαισθητοποιεί να αγαπούν και να προστατεύουν την φύση που είναι το σπίτι μας. Η οικολογία προέρχεται από την λέξη ΟΙΚΟΣ. Όλος ο πλανήτης είναι το σπίτι μας και πρέπει να το προστατεύουμε όπως φυλάγουμε και ενδιαφερόμεθα για το σπίτι μέσα στο οποίο κατοικούμε. Έτσι και για τον πλανήτη που είναι το μεγάλο σπίτι όλου του ανθρωπίνου γένους πρέπει να έχουμε το ίδιο ενδιαφέρον και την ίδια ευαισθησία» είπε ο Οικουμενικός Πατριάρχης και συνέχισε: «Γι’ αυτό και το Πατριαρχείο μας, πρώτο και σχεδόν μόνο απ’ όλες τις χριστιανικές Εκκλησίες εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση, όπως είπατε, με τα μικρότερα σεμινάρια της Χάλκης κα εν συνεχεία με τα μεγάλα διεθνή οικολογικά εν πλω συμπόσια τα οποία έφεραν επί τω αυτώ ανθρώπους διαφόρων θρησκευτικών πεποιθήσεων, είχαμε και Εβραίους και Μουσουλμάνους και Καθολικούς και Προτεστάντες και Ορθοδόξους. Ίσως και αθέους. Δεν ρωτούσαμε τι πιστεύει κανείς για να τον προσκαλέσουμε στα οικολογικά συμπόσια. Όπως φέραμε επί των αυτώ και βάλαμε να συνεργάζονται άνθρωποι της θρησκείας και άνθρωποι της επιστήμης, των θετικών επιστημών, άνθρωποι της τοπικής διοικήσεως, των Μέσων Γενικής Ενημερώσεως, από όλους αυτούς τους τομείς και από ένα ευρύτατο φάσμα της Κοινωνίας προσκαλέσαμε ανθρώπους στα 8 μέχρι στιγμής οικολογικά συμπόσια. Εκδώσαμε βιβλία… Και έτσι γίνεται μια κινητοποίηση και ευαισθητοποίηση της παγκοσμίου κοινότητος ώστε να μεταδώσουμε ιδιαιτέρως στους νέους ανθρώπους , όπως είναι και οι περισσότεροι παρόντες, την ευαισθησία με την ελπίδα ότι ο κόσμος ο αυριανός θα είναι πιο υγιής, πιο ανθρώπινος και πιο βιώσιμος. Το περιβάλλον, η φύση, η Δημιουργία του Θεού δεν ανήκει μόνο σε εμάς που ζούμε σήμερα στο 2010. Ανήκει και σε όλες τις γενιές που θα μας ακολουθήσουν και πρέπει να τους παραδώσουμε τη γη, τον πλανήτη και τη Δημιουργία του Θεού αλώβητη κατά το δυνατόν, υγιαίνουσα ώστε μέσα σε αυτό τον κόσμο να ζήσουν καλύτερα οι επερχόμενες γενιές».
Θα επιμείνουμε στο διάλογο και ας μας επικρίνουν
«Ως προς τον διαθρησκειακό διάλογο είναι το πιστεύω μας, είναι η πεποίθησή μας Πρέπει να δίνουμε το χέρι ο ένας στον άλλο, να γνωριζόμαστε καλύτερα, να συνεργαζόμαστε και να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο. Την ταυτότητα και την ιδιοπροσωπεία του άλλου, τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις, την ιδεολογία του, την παράδοσή του την εθνική, την πολιτιστική γιατί μόνον έτσι μπορούμε να ζήσουμε εν ειρήνη. Και γι’ αυτό το Πατριαρχείο μας, πέραν των διαλόγων που έχει με τις άλλες χριστιανικές Εκκλησίες και ομολογίες, εδώ και 25 χρόνια εγκαινίασε διάλογο και με το Ισλάμ και με τον Ιουδαϊσμό. Έχουμε κάνει αρκετά συνέδρια επιτυχημένα. Με τους μουσουλμάνους και με τους Ιουδαίους αδελφούς μας δεν συζητούμε καθαρώς θεολογικά θέματα όπου η συνεννόηση θα ήταν πιο δύσκολη. Αλλά συζητούμε κοινωνικά θέματα τα οποία απασχολούν όλους τους ανθρώπους, όλο το ανθρώπινο γένος , όλο τον κόσμο. Η βία, η ειρήνη και ο πόλεμος, πολύπολιτισμικότητα, έχουμε κάνει έναν κατάλογο όλων των συναντήσεων και των θεμάτων που συζητήσαμε όλα αυτά τα 25 χρόνια» σημείωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης.
«Αναφέρατε τον θρησκευτικό φονταμενταλισμό. Όντως υπάρχουν οι εκπρόσωποι αυτού του θλιβερού φαινομένου και στους Ορθοδόξους και στους Καθολικούς και στους Μουσουλμάνους και στους Εβραίους οι οποίοι νομίζουν ότι αυτοί και μόνο είναι πάνω στην γη και ότι πρέπει να κατακυριεύσουν της γης όπως λέει και η Παλαιά Διαθήκη. Και ότι δεν υπάρχει θέση για κανέναν άλλο. Και πολεμούν αυτούς τους διαλόγους. Εμένα με επικρίνουν γιατί έχω σχέσεις με τον Πάπα, ότι έχω σχέσεις με το Ισλάμ… Δεν με επηρεάζει αυτό. Εγώ συνεχίζω το έργο μου κατά συνείδηση και ας επικρίνουν οι ακραίοι… Υπάρχουν παντού, παντού σε όλα τα θρησκεύματα και σε όλες τις χώρες και είναι φυσικό κατά την ιδεολογία τους να μην επικροτούν αλλά αντιθέτως να επικρίνουν όλους εμάς που έχουμε ανοιχτούς ορίζοντες και θέλουμε την αγάπη και την ειρήνη να βασιλεύει στις διαπροσωπικές και στις διακρατικές σχέσεις» πρόσθεσε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και συνέχισε: « Το πιστεύω του Οικουμενικού Πατριαρχείου ήταν πάντοτε αυτό και ότι και αν κάνω εγώ, με τα δεδομένα της σημερινής εποχής, είναι η συνέχεια της παραδόσεως των προκατόχων μου. Εδώ σας αναφέρω ως παράδειγμα τον Πατριάρχη Ιωακείμ Γ’ ο οποίος στις αρχές του 20ου αιώνος εξέδωσε δύο εγκυκλίους και καλούσε όλους να συνεργάζονται, να έχουν διάλογο. Αργότερα ο τοποτηρητής του Οικουμενικού θρόνου, δεν υπήρχε Πατριάρχης, εχήρευε ο Θρόνος, αλλά ο Τοποτηρητής με τους συνεργάτες του έβγαλαν την περίφημη εγκύκλιο του 1920 και καλούσαν όλους τους άλλους Χριστιανούς, Καθολικούς και Διαμαρτυρομένους, να συνεργαστούν και να συμπτύξουν την «Κοινωνία των Εκκλησιών» κατά το παράδειγμα της «Κοινωνίας των Εθνών» που είχε γίνει τότε. Και αυτή εγκύκλιος του Πατριαρχείου θεωρείται σήμερα στους κύκλους του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών ως ο Καταστατικός Χάρτης της Οικουμενικής Κινήσεως της εποχής μας. Όλα αυτά είναι γνωστά αλλά καλό είναι να γράφονται για να τα μαθαίνουν κατά το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι».
Καταλήγοντας ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναφέρθηκε στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και στην επιθυμία του Πατριαρχείου να αποτελεί "γέφυρα" μεταξύ των δύο λαών.
«Τις Αρχές εδώ, της Τουρκίας και τις Αρχές της Ελλάδας τις θεωρούμε συνεργάτες και συναγωνιστές. Αγωνιζόμεθα μαζί , με την καλή σημασία της λέξεως, για να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Εγώ και το Πατριαρχείο θέλουμε να είμεθα η γέφυρα όχι μόνο μεταξύ των δύο πλευρών του Αιγαίου όπως είπατε αλλά και μεταξύ των δύο πλευρών του Έβρου» επισήμανε και πρόσθεσε: «Και εσάς που είστε εδώ κοντά μας, σας αισθανόμεθα ως γείτονες, ως συνεργάτες, είστε πιο κοντά σε μας από την Αθήνα και από την Θεσσαλονίκη και θέλουμε να έχουμε πάντοτε αυτή την επικοινωνία. Ευτυχώς η Θράκη και η Ανατολική Μακεδονία έχουν πολύ καλούς Αρχιερείς με τους οποίους συνεννοούμεθα άνετα. Είναι όχι μόνον αδελφοί Ιεράρχες αλλά είναι και φίλοι μας».
«Amen.gr»05/12/2010 - Νίκου Μαγγίνα και Νίκου Παπαχρήστου
3 σχόλια:
Άλλος ένας "ρομαντικός της ανεκτικότητας" (romantic tolerance) με λόγια αγάπης πράσινα, όπως το απαιτούν οι συγκυρίες και η "εκ του ασφαλούς" υψηλή του θέση.
Ας κάνει τον κόπο να ρίξει μια ματιά κατά εδώ, στις χιλιάδες άνεργους και τους μισθωτούς της πείνας, και αν τολμά, ας κάνει τον κόπο να ρωτήσει :
Ποιοί μας έδεσαν με τα δάνεια για να βγαίνουμε τώρα στο σφυρί ή ποιός κυβερνά τον κόσμο σήμερα;
Αυτά τα ερωτήματα τα αφήνει για τους άλλους, τους φανατικούς ή ακραίους, κι αυτός θεωρεί χρέος μαζί με τα άλλα, να μας θυμίσει την Κοινωνία των Εκκλησιών, που πήγε κατά διαβόλου μαζί με την Κοινωνία των Εθνών.
Αυτοί που σχεδίασαν το Δεύτερο Πόλεμο, σχεδιάζουν τώρα και τον Τρίτο με λόγια αγάπης και "ρομαντικής ανοχής".
"Δι΄ ευχών των 'αγίων' πατέρων υμών Σιωνιστών και πάσης τοις εν αυτοίς αδελφότητος".
Άντε να χαθείτε.
Μετά την ομολογία πίστεως κατά του Οικουμενισμού ο Πατριάρχης κ Βαρθολομαίος και συν αυτώ οικουμενιστές δηλώνουν αμετανόητοι. Και αν κάποιες φορές δηλώνουν ότι έκαναν λάθος εντούτοις δεν σταματούν τη παραβίαση των Ιερών Κανόνων. Επομένως, δεν έχει ευθύνη πλέον η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, οι Επίσκοποι, οι ιερείς και οι λαϊκοί να αποτειχιστούν από τους Οικουμενιστές, όπως προβλέπουν οι Άγιοι Πατέρες; Δεν φέρουμε όλοι ευθύνη για τη συνέχιση της εκκλησιαστικής κοινωνίας με την αίρεση; Πού είναι το μοναχικό τάγμα; Πού είναι το Άγιο Όρος;
Δεν γνωρίζουν ότι πρώτοι οι μοναχοί φέρουν ευθύνη για τη στάση απέναντι στις αιρέσεις;
«1.Έχουμε κάνει αρκετά συνέδρια επιτυχημένα(...)2.Αναφέρατε τον θρησκευτικό φονταμενταλισμό. Όντως υπάρχουν οι εκπρόσωποι αυτού του θλιβερού φαινομένου και στους Ορθοδόξους(...)νομίζουν ότι αυτοί και μόνο είναι πάνω στην γη και ότι πρέπει να κατακυριεύσουν της γης όπως λέει και η Παλαιά Διαθήκη. Και ότι δεν υπάρχει θέση για κανέναν άλλο. Και πολεμούν αυτούς τους διαλόγους(...)3. επικρίνουν όλους εμάς που έχουμε ανοιχτούς ορίζοντες και θέλουμε την αγάπη και την ειρήνη να βασιλεύει στις διαπροσωπικές και στις διακρατικές σχέσεις(...)Το πιστεύω του Οικουμενικού Πατριαρχείου ήταν πάντοτε αυτό και ότι και αν κάνω εγώ, με τα δεδομένα της σημερινής εποχής, είναι η συνέχεια της παραδόσεως των προκατόχων μου(...)4.Αργότερα ο τοποτηρητής του Οικουμενικού θρόνου, δεν υπήρχε Πατριάρχης, εχήρευε ο Θρόνος, αλλά ο Τοποτηρητής με τους συνεργάτες του έβγαλαν την περίφημη εγκύκλιο του 1920 και καλούσαν όλους τους άλλους Χριστιανούς, Καθολικούς και Διαμαρτυρομένους, να συνεργαστούν και να συμπτύξουν την «Κοινωνία των Εκκλησιών» κατά το παράδειγμα της «Κοινωνίας των Εθνών» που είχε γίνει τότε.» σημείωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης.
1.Πράγματι οι ιεράρχες που Πατριαρχείου της Κων/πολης πρέπει να πραγματοποιούν υψηλής ποιότητας συνεδριακό τουρισμό: σουίτες σε ξενοδοχεία 7 αστέρων, αεροπορικές πτήσεις σε vip θέσεις, πλούσιοι μπουφέδες και δείπνα απαστράπτοντα ράσα, φώτα, κάμερες. Μεγάλη ζωή! Γιατί να κοπούν οι διάλογοι; Να μείνουμε κλεισμένοι στους 4 τοίχους του (μπανάλ) γραφείου μας; 2.Για τον φονταμενταλισμό της υπερπολυτελούς και ακραίας σκέδασης και υπερκατανάλωσης του εκκλησιαστικού χρήματος δεν μας αναφέρει τίποτα ο πατριάρχης μας. Κατά τα άλλα συχνά πυκνά ζητάει τον οβολό των πιστών για να στηρίξουν το δήθεν πολύπαθο πατριαρχείο. Αγαπητοί μου αδελφοί θυμηθείτε να ΜΗΝ εισφέρετε τον οβολό σας σε προσεχή έρανο. Άλλωστε υπάρχει και η χορηγός CocaCola Company που ενισχύει τις προσπάθειες του πατριάρχη μας. Τι τον θέλει τον πτωχό (φονταμενταλιστικό) οβολό μας; 3. Από πότε ένας θρησκευτικός ηγέτης ασχολείται και με "διακρατικές σχέσεις"; Πού είναι όλοι εκείνοι που υπεδείκνυαν στον Μακαριστό "η Εκκλησία να μην ασχολείται με την "πολιτική", αλλά μόνο με "πνευματικά θέματα"; Ή μήπως έχει στο νου του να κάμει το Φανάρι 2ο Βατικανό; 4. Μεγάλη επιτυχία είχε η "κοινωνία των εθνών". Ήταν τέτοια που οδήγησε στον 2ο παγκόσμιο πόλεμο αφού κανείς δεν είχε την πυγμή και το σθένος να σταματήσει τους "ισχυρούς". Λες Βαρθολομαίε όλοι αυτοί οι διάλογοι της εικόνας και της βιτρίνας που κάμεις να οδηγήσουν σε ένα παρόμοιο αποτέλεσμα; Μη γένοιτο Θεέ μου!
Δημοσίευση σχολίου