ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
᾿Ακτή Θεμιστοκλέους 190
185 39 ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ
Τηλ. 210 4514833
Fax210 4518476
᾿Αριθμ. Πρωτ. 1490 ------------------᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 5ῃ Νοεμβρίου 2010
Πρός τόν
Ἐλλογιμώτατον Κύριον
Παναγιώτην Σημάτην
Θεολόγον-Καθηγητήν
Ἐλλογιμώτατε Κύριε Καθηγητά,
Εἰς ἀπάντησιν τῶν ἀπό 12/10/2010 τεθέντων Ὑμετέρων ἐρωτημάτων πρός τήν ἐλαχιστότητά μου ἐπάγομαι τά κάτωθι:
1. Ἡ Ἁγιωτάτη ἡμῶν Ἐκκλησία ἀποτελεῖ τήν Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικήν καί Ἀποσοτολικήν Ἐκκλησίαν τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως Νικαίας–Κωνσταντινουπόλεως, ἡ ὁποία κατά τόν μεγαλειώδη λόγον τοῦ Ἀποστόλου τῶν ἐθνῶν θείου Παύλου εἰς Ἐφεσ. 1, 22/4, 15/5, 23 κεφαλήν Αὐτῆς ἔχει τόν ἐνσαρκωθέντα Υἱόν καί Λόγον τοῦ Θεοῦ διότι «θεμέλιον γὰρ ἄλλον οὐδεὶς δύναται θεῖναι παρὰ τὸν κείμενον, ὅς ἐστιν Ἰησοῦς Χριστός» (Α΄ Κορ. 3, 11). Κατά δέ τόν ἀψευδῆ λόγον τοῦ Δομήτορος Αὐτῆς καί Σωτῆρος ταυτοποιεῖται πρός τήν ἄμπελον «ἐγώ εἰμι ἡ ἄμπελος, ὑμεῖς τὰ κλήματα. ὁ μένων ἐν ἐμοὶ κἀγὼ ἐν αὐτῷ, οὗτος φέρει καρπὸν πολύν, ὅτι χωρὶς ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν» (Ἰωαν. 15, 5) καί τά μέλη τοῦ σώματος τῆς Ἐκκλησίας ταυτοποιοῦνται πρός τά κλήματα πού ἐλευθέρως καί ἀβιάστως δύνανται νά μετέχουν τῆς ἀμπέλου ἀλληλοπεριχωρούμενα μετ’ Αὐτῆς κατά τάς ἀκτίστους θείας ἐνεργείας διότι κατά τόν ἀψευδῆ ὡσαύτως λόγον τοῦ Σωτῆρος «ἐὰν μή τις μένῃ ἐν ἐμοί, ἐβλήθη ἔξω ὡς τὸ κλῆμα καὶ ἐξηράνθη, καὶ συνάγουσιν αὐτὰ καὶ εἰς τὸ πῦρ βάλλουσι, καὶ καίεται» (Ἰωαν. 15, 4). Κατά ταῦτα ἡ Ἐκκλησία, ἥν ἔπηξεν τό Πνεῦμα τό Ἅγιον κατά τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς, πορεύεται ἐν χώρῳ καί χρόνῳ ὡς τό ἕν καί μοναδικόν σῶμα τοῦ ἐνσαρκωθέντος Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ μέ κεφαλήν Αὐτόν ὅστις κατά τήν ὑπερτάτην Αὐτοῦ ὑπόσχεσιν «μένει» ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ Αὐτοῦ πάσας τάς ἡμέρας «καὶ ἰδοὺ ἐγὼ μεθ' ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος» (Ματθ. 28, 20) καί διακυβερνᾶ Αὐτήν διά τοῦ Παναγίου Πνεύματος «ὅταν δὲ ἔλθῃ ἐκεῖνος, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁδηγήσει ὑμᾶς εἰς πάσαν τὴν ἀλήθειαν·» (Ἰωαν. 16, 13). Ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ κατ΄α τήν ἀποκαλυπτικήν λειτουργικήν ἀναφοράν τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου μετέχουν οἱ ἐν «πίστει προαναπαυσάμενοι» Προπάτορες, Πατέρες, Πατριάρχαι Προφήται, Ἀπόστολοι, Κηρύκες, Εὐαγγελισταί, Μάρτυρες, Ὁμολογηταί, Ἐγκρατευταί ἐξαιρέτως δέ ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος καί Ἀειπάρθενος Μαρία καί πᾶν πνεῦμα δίκαιον ἐν πίστει τελειωθέν καί ἀσφαλῶς οἱ βεβαπτισμένοι εἰς τό ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος ζῶντες καί ἀγωνιζόμενοι πιστοί. Κατά ταῦτα ἡ τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία εἶναι Μία, Ἁγία, Καθολική, Ἀποστολική, Ὀρθόδοξος καί Ἀδιαίρετος, ἐκφραζομένη διά τῶν Ἁγίων ἑπτά οἰκουμενικῶν συνόδων καί τῶν τοπικῶν, ἅς ἐκεῖναι ἐκύρωσαν ὡς καί διά τῶν μή ἀνακεκηρυγμένων εἰσέτι ὡς οἰκουμενικῶν ἀλλ’ οὐσίᾳ ἐχουσῶν τήν αὐτήν ἰσχύν καί δύναμιν Ἁγίων Συνόδων ἐπί Μ. Φωτίου τό ἔτος 879-880 καί ἐπί Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ τό ἔτος 1351 καί ἑπομένως δέν δύναται νά ὑπάρξῃ ἕτερος Ὀργανισμός διεκδικῶν τήν θέσιν τῆς Ἐκκλησίας.
Τά κατά καιρούς «κλίματα» πού αὐτονομήθησαν ἐκ τῆς «ἀμπέλου» δι’ αἵρεσιν, σχίσμα ἤ ἑωσφορικήν οἴησιν καί εἰδικώτερον οἱ Ἀρειανοί, οἱ Πνευματομάχοι, οἱ Νεστοριανοί, οἱ Μονοφυσίται Ἀντιχαλκηδόνιοι, τό ἡμέτερον Δυτικόν Πατριαρχεῖον τῆς παλαιᾶς Ῥώμης καί οἱ ἐκ τούτου αὐτονομηθέντες ὁπαδοί τῆς Μεταρρυθμίσεως ἤ τοῦ Προτεσταντισμοῦ ὡς καί οἱ ἐσχάτως ἀποκοπέντες διά τόν οὐ κατ’ ἐπίγνωσιν ζῆλον αὐτῶν αὐτοτιτλοφορούμενοι ὡς Γνήσιοι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί τυγχάνουν θρησκευτικές κοινότητες ἐστερημένες τῆς θείας χάριτος τοῦ Παναγίου Πνεύματος, δέν ἀποτελοῦν Ἐκκλησιαστικές κοινωνίες καί ὑπόκεινται εἰς τόν ἐν τοῖς ὕπερθεν ἀναφερόμενον τρομερόν λόγον τοῦ Δομήτορος τῆς Ἐκκλησίας Κυρίου «ἐὰν μή τις μένῃ ἐν ἐμοί, ἐβλήθη ἔξω ὡς τὸ κλῆμα καὶ ἐξηράνθη, καὶ συνάγουσιν αὐτὰ καὶ εἰς τὸ πῦρ βάλλουσι, καὶ καίεται» (Ἰωαν. 15, 5).
2. Ἡ ἀποδιδομένη ὑπό τινων ἔννοια τοῦ σχίσματος διά τήν ὑπαίτιον ἀποκοπήν τοῦ Πατριαρχείου τῆς παλαιᾶς Ρώμης ἐκ τοῦ σώματος τῆς Ἐκκλησίας προδήλως τυγχάνει ἐσφαλμένη διότι ἡ Ἐκκλησία ὡς τό ἕν καί μοναδικόν σῶμα τοῦ Δομήτορος Αὐτῆς Κυρίου ὀντολογικῶς καί ἱστορικῶς εἶναι Μία Ἀκαινοτόμητος καί Ἀδιαίρετος καί συνεπῶς ὁ ὀρθός θεολογικός ὅρος διά τήν ἐπισυμβάσα δραματικήν ἀποκοπήν τοῦ Πατριαρχείου τῆς παλαιᾶς Ρώμης εἶναι ὁ ὅρος σχᾶσις πού σημαίνει ἀποκοπή καί ἔκπτωσιν.
3. Μετά τήν κατάθεσιν τῆς ἡμετέρας πίστεως ὅσον ἀφορᾶ τό ἐπίμαχον θέμα ἐνημερώνομεν ὅτι ἐν τῇ προλαβούσῃ Διαρκῇ Ἱ. Συνόδῳ τοῦ μηνός Ὀκτωβρίου ἐ.ἔ. ὁ Μακαριώτατος Πρόεδρος Αὐτῆς Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερώνυμος μετά τῶν 2 πρεσβυτέρων καί τῶν 2 νεωτέρων μελῶν τῆς ΔΙΣ ἐδέχθη εἰς ἀκρόασιν τούς Σεβ. Μητροπολίτας Κυθήρων κ. Σεραφείμ καί Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομον καί ἐν συνεχείᾳ ἐνώπιον τοῦ ἱεροῦ σώματος τῆς ΔΙΣ ἐδήλωσαν ἀμφότεροι ὅτι τό ἀναφυέν θέμα ἔληξεν θετικῶς τοῦ μέν Σεβ. Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου δηλώσαντος τήν κατά πάντα ὀρθόδοξον πίστιν αὐτοῦ διά τήν ἀδιαίρετον ὀντολογίαν τῆς Ἐκκλησίας, τοῦ δέ Μητροπολίτου Κυθήρων κ. Σεραφείμ, ἐγνωσμένου διά τήν εὐαίσθητον ποιμαντικήν αὐτοῦ σύνεσιν καί φροντίδα, δηλώσαντος ὅτι ἐπεδίωξεν τήν διασάφησιν τοῦ ἀνωτέρω θέματος διά τήν ἀκρίβειαν τοῦ ὀρθοδόξου φρονήματος τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ.
3. Ὀφείλω διά λόγους ἀληθείας καί δικαιοσύνης νά καταθέσω εἰς πάντας ὅτι ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος ἐν Συνόδῳ τῆς Ἱεραρχίας ἔχει διακηρύξει ὡς Ἱεράρχης καί Καθηγητής Πανεπιστημίου ὅτι ὁ Ρωμαιοκαθολικισμός εἶναι αἵρεσις καί ἐκκλησιολογική ἐκτροπή.
4. Ὅθεν κατόπιν τῶν ἀνωτέρω εὐλόγως φρονῶ ὅτι ἡ ἁγιωτάτη ἡμῶν Ἐκκλησίᾳ ἐν διακρίσει καί ἀληθείᾳ πορεύεται ἀφορῶσα εἰς τόν τῆς πίστεως Ἀρχηγόν καί Τελειωτήν Ἰησοῦν Χριστόν καί ὅτι ὡς σῶμα Ἅγιον Αὐτοῦ ὑπ’ οὐδενός σώζεται ἀλλά τούς πάντας σώζει.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ
εἰς σχολιασμόν τοῦ κειμένου τῆς Ραβένας ὡς καί τήν κατατεθεῖσαν μηνυτήριον ἀναφοράν τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου κατά τοῦ φράσιν
22 σχόλια:
- Ταύτα μεν δια την "σχάσιν", ην ημείς εμάθομεν ως Σχίσμα - και παλαιοημερολογητικό τοιούτον, φευ, συνέβη παρ΄ ημίν, δια να ενθυμούμεθα και μη πλανώμεθα.
"Του λοιπού κόπους μοι μηδείς παρεχέτω."
- Παρακαλώ την κα. Θάλεια Δραγώνα να λάβει τον λόγο.
Πολλά συγχαρητήρια στην Ένωση ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ αλλά και τον Πειραιώς Σεραφείμ που έκανε το καθήκον του και απάντησε στην αξιόλογη αυτή Ένωση που είναι απο τις λίγες που δεν μασά τα λόγια της αλλά βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του αγώνα.
Φαίδων
ΜΠ : "Ἡ ἀποδιδομένη ὑπό τινων ἔννοια τοῦ σχίσματος διά τήν ὑπαίτιον ἀποκοπήν τοῦ Πατριαρχείου τῆς παλαιᾶς Ρώμης ἐκ τοῦ σώματος τῆς Ἐκκλησίας προδήλως τυγχάνει ἐσφαλμένη διότι ἡ Ἐκκλησία ὡς τό ἕν καί μοναδικόν σῶμα τοῦ Δομήτορος Αὐτῆς Κυρίου ὀντολογικῶς καί ἱστορικῶς εἶναι Μία Ἀκαινοτόμητος καί Ἀδιαίρετος καί συνεπῶς ὁ ὀρθός θεολογικός ὅρος διά τήν ἐπισυμβάσα δραματικήν ἀποκοπήν τοῦ Πατριαρχείου τῆς παλαιᾶς Ρώμης εἶναι ὁ ὅρος σχᾶσις πού σημαίνει ἀποκοπή καί ἔκπτωσιν."
Κυπριανός Χ : Όταν οι όροι της πυρηνικής Φυσικής μετατίθενται εις την Θεολογικήν, δεν θα πρέπει να μας ξενίζει ούτε η "θεολογία" της συναφειακότητας, ούτε αυτή της μεταπατερικότητας.
Αυτά τα μπαλώματα με την επαλλάσσουσα γλώσσα είναι δηλωτικά παραπετάσματος καπνού ή για να το πούμε καλύτερα, ενδυμασία με "στολή παραλλαγής" για να μη γινόμαστε αντιληπτοί.
Ενδέχεται να συμβαίνουν σε άλλους χώρους, στη διπλωματία ή σε πολεμικές επιχειρήσεις, όπου στόχος είναι πώς θα ξεγελάσουμε τον άλλο ή τον αντίπαλο θα καταβάλουμε.
Η προσπάθεια του σεβασμιοτάτου ατυχέστατη, τον εκθέτει. Δεν είμαστε τόσον αφελείς, όσο στο παρελθόν. Τα μαθήματα τα πήραμε, τα μελετήσαμε και "μας έκοψαν", όταν πήγαμε να δώσουμε εξετάσεις. Ευτυχώς, χρόνο είχαμε, ανοίξαμε κάτι αραχνιασμένα βιβλία, ψάξαμε άλλες γραφές (ή και Γραφές) όχι κίβδηλες. Ξενυχτήσαμε, νηστέψαμε, προσευχηθήκαμε, οδοιπορήσαμε και το πτυχίο, δόξα τω Θεώ, το πήραμε.
Ένθετο :
"Πυρηνική σχάση ονομάζεται η διαδικασία κατά την οποία ένας ασταθής ατομικός πυρήνας χωρίζεται (σχάται) σε δυο ή περισσότερους (μικρότερους) πυρήνες και σε μερικά παραπροϊόντα σωμάτια (όπως νετρόνια)"
Επισήμανση : Για να επισυμβεί σχάση απαιτείται να υπάρχει ένας ασταθής ατομικός πυρήνας και στην προκειμένη περίπτωση (του σεβασμιοτάτου), "ασταθή ατομικό πυρήνα" πρέπει να εννοήσουμε την Εκκλησία, οπότε είχαμε και τη "σχάση" (sic).
Η λογική του παραλόγου!
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς μπαλώνει όπως - όπως την κατάπτυστη συμπεριφορά της συνόδου του, και μας λέει ότι είναι εκτος θείας χάριτος οι Γ.Ο.Χ, ενώ ο Βαρθολομαίος και τα υπόλοιπα Πατριαρχεία πάνε μια χαρά, βυθισμένα όλα στην αίρεση του Οικουμενισμού!!! Εύγε!
Μπράβο στον αγωνιστή Μητροπολίτη Πειραιώς γιατί απάντά και στα ερωτήματα απλών πιστών. Πρέπει να συνεχίσει τον αγώνα.
Γεώργιος Ν
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς είναι από τους λίγους επισκόπους που τολμούν και λένε τα πράγματα με το όνομά τους. ΑΞΙΟΣ
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Ευχαριστούμε τον ομολογητή Μητροπολίτη Σεβασμιότατο Πειραιώς κ. Σεραφείμ για την λίαν αξιόλογη παρέμβασή του.
Οι αιρετικοί και οι σχισματικοί είναι ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας και πρέπει να επιστρέψουν εν μετανοία στους κόλπους της Μίας Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.
Ο κ. Τελεβάντος είπε: "Οι αιρετικοί και οι σχισματικοί είναι ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας και πρέπει να επιστρέψουν εν μετανοία στους κόλπους της Μίας Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας".
Συμφωνούμε βεβαίως, αλλά το ποιοί ειναι ΕΝΤΟΣ Εκκλησίας και ποιοί ΕΚΤΟΣ, αυτό ας μας το πουν οι Αγιοι Πατέρες και η Ιερά Παράδοσις της Εκκλησίας.
Αν οι μετέχοντες στο Π.Σ.Ε. αρνούμενοι κατ΄αυτόν τον τρόπο, την μοναδικότητα της Αγίας Ορθοδόξου ημών πίστεως και συμπροσευχόμενοι μετά των αιρετικών αποκαλώντας αυτούς "αδελφούς εν Χριστώ" πιστεύετε ότι είναι η Εκκλησία του Χριστού τότε... και οι λίθοι κεκράξονται!!!
Συμφωνώ απολύτως μέ τόν ΟΡΘΡΟ.
ΠΟΛΥ ΛΑΘΟΣ η εξίσωσις των αιρετικών όλων των αιώνων με τους ορθοδόξους αγωνιστάς κατά του οικουμενισμού.
Η οικουμενιστική εγκύκλιος του 1920 είναι η αιτία πού έγινε το σχίσμα του Νέου Ημερολογίου, Σεβασμιώτατε Μητρ. Πειραιώς.
Είναι, κ. Τελεβάντε, αιρεσιάρχης ο πατριάρχης και οι οικουμενισταί του;
Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος
Θεολόγος
Αυτό που συμπληρωματικά θα γράψω, δεν αφορά τον κ. Τελεβάντο, ούτε τους χειροκροτητές του σεβασμιοτάτου.
Αφορά όλους τους κηδομένους την Ορθοδοξία ή και θεολογία, για τους μικρούς και Θεολογία για τους Μεγάλους και εγκρατείς.
Είναι ο όρος "σχάσις" θεολογικά δόκιμος ή δεν είναι; Και αν είναι, γιατί δεν τον χρησιμοποίησαν οι άγιοι Πατέρες, όπως ο Μ. Φώτιος; Γιατί, εδώ και αιώνες, γράφουμε για Σχίσμα και ουδέποτε διανοήθηκε κάποιος να μας βάλει στο σωστό δρομο λέγοντας ότι :
"ὁ ὀρθός θεολογικός ὅρος διά τήν ἐπισυμβάσα δραματικήν ἀποκοπήν τοῦ Πατριαρχείου τῆς παλαιᾶς Ρώμης εἶναι ὁ ὅρος σχᾶσις"!
Πέραν αυτού, εξακολουθεί η Ρώμη να διατηρεί "Πατριαρχείον"; Όταν μια εκκλησία εκπέσει και αποκοπεί, είναι σωστό να εξακολουθούμε να λέμε ή να γράφουμε για "Πατριαρχείο"; Όπως λέμε ή γράφουμε για "σχισματική εκκλησία" (σημ. μόνο όταν στρέφουμε τα βέλη κατά των αδελφών μας παλαιοημερολογιτών) κατά τον ίδιο τρόπο οφείλουμε να λέμε ή να γράφουμε για "έκπτωτο πατριαρχείο". Κάτι που απέφυγε η γραφίδα του σεβασμιοτάτου.
Το έκπτωτο πατριαρχείο της Ρώμης και η σχισματική εκκλησία του είναι αυτό που εσχάσθη, αν θέλουμε να είμαστε συνεπείς στη χρήση του δάνειου εκ της Φυσικής όρου. Διότι μετά τη "σχάση" και τον ασταθή εκκλησιαστικό του πυρήνα, χωρίσθηκε σε δύο ή περισσότερους πυρήνες και τα παραπροϊόντα σωμάτια.
Οι πανεπιστημιακοί της εκκλησιαστικής Ιστορίας μπορούν να μας διαφωτίσουν επί του θέματος.
Αλλά για να μας το πουν, θα πρέπει να ρίξουν για λίγο πίσω το βλέμμα τους. Και να ιδούν, ότι αυτό που έκανε το έκπτωτο πατριαρχείο της Ρώμης, δίνοντας αφορμή για σχηματισμό άλλων "πυρήνων" και "παραπροϊόντων", μας έβαλε κι εμάς να κάνουμε το ίδιο. Φτιάξαμε κι εμείς τους δικούς μας "πυρήνες" και τα "παραπροϊόντα" τους εγκαυχώμενοι για την "ορθοδοξία" μας. Τους άλλους, που τους κάναμε χίλια κομμάτια, τους πετάξαμε εκτός εκκλησίας, όντας εμείς πιό έξω κι από τους έξω.
Σωστά έπραξε ο Πειραιώς Σεραφείμ και απάντησε στον σεβασμιώτατο θεολόγο μας, τον κ.Σημάτη. Όμως η τελευταία παράγραφος του, η 4η, είναι λιαν απαράδεκτη διότι δεν έχει καμία θέση στην επιστολή. Εκτός αν λέει έμμεσα ότι ο κ.Σημάτης δήθεν προσπαθεί να σώσει την Εκκλησία και έτσι δήθεν τον διορθώνει.
Αντί να επαινέσει τον κ.Σημάτη για το ενδιαφέρον του, του πετά έμμεσα αιχμές; Ντροπή!
ΛΕΩΝΙΔΑΣ
Όσο κι΄αν ενοχλούν κάποιους οι αλήθειες του Σεβασμιωτάτου πρέπει να συνεχίσει . Θα ήθελαν έναν οικουμενιστή επίσκοπο για να καθησυχάζουν την συνείδησή τους.
Γεώργιος Μ
Γεωργιε Ν. έγινες Γεωργιος Μ. τώρα; Σε πείραξε η δίκαιη κριτική κατα του Πειραιώς; Τί κάνουμε; Αυτά έχει η ζωή...
Οι απόψεις διίστανται βλέπω όμως καλή η απάντηση του Πειραιώς σε γενικές γραμμές και θα μπορούσε να είναι καλύτερη.
Αναστάσιος
Τα πιο θερμά μας συγχαρητήρια σε αυτούς που κατανοούν ότι η κοινωνία με την Εκκλησία είναι εκ των ων ουκ άνευ για τη σωτηρία των ανθρώπων.
Να παρακαλέσουμε τον Κύριο να τους φωτίσει να επιστρέψουν εν μετανοια στην Εκκλησία εκτός των κόλπων της οποίας η σωρτηρία είναι αδύνατη.
Εύγε και πάλιν εύγε στον ευθαρσή Μητροπολίτη Πειραιώς για τις ορθόδοξες παρεμβάσεις του.
Οι πιστοί εμψυχώνονται και εμπνέονται από την ορθόδοξη ομολογία του για όλα τα θέματα της πίστης μας.
Ηταν άλλωστε ο πρώτος από τους επισκόπους μας που υπεγραψαν την ομολογία πίστεως για τον Οικουμενισμό.
23"καὶ περιεπάτει ὁ ᾿Ιησοῦς ἐν τῷ ἱερῷ ἐν τῇ στοᾷ τοῦ Σολομῶντος. 24 ἐκύκλωσαν οὖν αὐτὸν οἱ ᾿Ιουδαῖοι καὶ ἔλεγον αὐτῷ· ἕως πότε τὴν ψυχὴν ἡμῶν αἴρεις;"
Εκυκλώθη ο σεβασμιότατος και απάντησε :
"Ἡ ἀποδιδομένη ὑπό τινων ἔννοια τοῦ σχίσματος διά τήν ὑπαίτιον ἀποκοπήν τοῦ Πατριαρχείου τῆς παλαιᾶς Ρώμης ἐκ τοῦ σώματος τῆς Ἐκκλησίας προδήλως τυγχάνει ἐσφαλμένη διότι ἡ Ἐκκλησία ὡς τό ἕν καί μοναδικόν σῶμα τοῦ Δομήτορος Αὐτῆς Κυρίου ὀντολογικῶς καί ἱστορικῶς εἶναι Μία Ἀκαινοτόμητος καί Ἀδιαίρετος καί συνεπῶς ὁ ὀρθός θεολογικός ὅρος διά τήν ἐπισυμβάσα δραματικήν ἀποκοπήν τοῦ Πατριαρχείου τῆς παλαιᾶς Ρώμης εἶναι ὁ ὅρος σχᾶσις πού σημαίνει ἀποκοπή καί ἔκπτωσιν."
Yπoλαβών δε ο σεβασμιότατος είπε προς τους κυκλώσαντες αυτών, "ἐν διακρίσει καί ἀληθείᾳ", ότι σχάσις τη Εκκλησία εγένετο. Όθεν, "τὰ πρόβατα τὰ ἐμὰ τῆς φωνῆς μου ἀκούει" και τα εξής.
Πλήν, όμως, το σχίσμα ως υλακή των λύκων ηκούετο παρά των προβάτων και αύθις ετρέποντο εις φυγήν, νυν δε, ακούοντα "σχάσιν" ακινδύνως βόσκουσι εις τα παρειάς των βουνών.
... ... ...
"καὶ συμβοσκηθήσεται λύκος μετ᾿ ἀρνός"
Αξιέπαινος ο Άγιος Πειραιώς διότι αποδεικνύει πως ενδιαφέρεται για την διαποίμανση του ποιμνίου και ότι είναι ζωντανός Επίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδος στην οποία ανήκει.
Και στο θέμα του υποτιθέμενου χξς και της κάρτας του πολίτη, σε άλλο ιστολόγιο απάντησε και διηλέχθη με Επισκοπικό, ειλικρινή κατά την γνώμη μου και ταπεινοπρεπή τρόπο. Αναμένομεν την συνέχεια. Ευχαριστούμε τις ακτίνες για την ενημέρωση.
Νεοημερολογίτης,
Ελευθέριος.
Εάν είναι απάντηση αυτή στα ερωτήματα της ΦΕΚΦ Κοσμάς Φλαμιάτος, από Ιεράρχη αντιοικουμενιστή και αγωνιστή μπορεί και ο πιο αδαής να το καταλάβει. Απ'την άλλη ποιά η μετάνοια του Μεσσηνίας για τα όσα αιρετικά εδήλωσε (όσα τουλάχιστον πληροφορηθήκαμε από την αλληλογραφία του με τον κ. Τσελεγγίδη και τα όσα δημοσιεύθηκαν στον Ορθόδοξο Τύπο); Αρκεί η κεκλεισμένων των θυρών διαβεβαίωσή του ότι πιστεύει ότι ο Ρωμαιοκαθολικισμός είναι αίρεση, χωρίς ουδεμία δημόσια ομολογία και μετάνοια; Δύο μέτρα και δύο σταθμά. Όταν είσαι επίσκοπος ό,τι θέλεις λες και ό,τι θέλεις κάνεις. Αν είσαι ένας απλός ιερέας τότε ουαί και αλίμονο. Η καθαίρεση είναι δεδομένη χωρίς καν απολογία. Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα. Και μία ερώτηση για τον κ. Τελεβάντο. Ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος είναι αιρετικός ή όχι; Είναι εντός ή εκτός Εκκλησίας; Οι οικουμενιστές είναι αιρετικοί; Αν ναι ως αιρετικοί είναι εντός ή εκτός Εκκλησίας; Θα παρακαλούσα μία απάντηση επί του θέματος και όχι εκτός θέματος. Και μία απορία, η άμπελος είναι ο Χριστός ή οι αιρετικοί επίσκοποι; Με ποιόν πρέπει οι πιστοί να είναι ενωμένοι;
Αγαπητοί Ακτίνες, έχω την εξής απορία:
Γιατί ο Μητροπολίτης Πειραιῶς γράφει την τρίτη παράγραφο με την δήθεν «ομολογία» τοῦ Μητροπολίτου Μεσσηνίας; Δηλ. εάν αύριο ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος λέει ότι ο Ρωμαιοκαθολικισμός είναι αίρεσις και εκκλησιαστική εκτροπή, θα το προβάλλει και αυτό;
Ο καθηγητής κ. Ι. Κορναράκης έγραψε για τά τρία ομολογιακά πρόσωπα τοῦ κ. Βαρθολομαίου (παπικό, προτεσταντικό και – τελευταίο – ορθόδοξο). Δέν ισχύει το ίδιο και για τον Μητροπολίτην Μεσσηνίας;
Ο Μητροπολίτης Πειραιῶς αγωνίζεται εναντίον τῶν σκοτεινῶν κέντρων με τά οποία συνδέουν οι πολιτικοί μας όπως επίσης και μερικοί επίσκοποι, οι οποίοι έχουν ως γνωστή τακτική να λένε ό, τι θέλουν και ό, τι βολεύει εκείνη τη στιγμή, εξαπατόντας τους πάντες στη συνέχεια.
Πώς είναι δυνατόν να αναφέρει την «ομολογία» του Μεσσηνίας και μάλιστα χωρίς να υπάρχει η μετάνοιά του γιά τον σκανδαλισμό που προέκυψε από τα λόγια και τίς ενέργειές του;
Η Ορθόδοξος Εκκλησία αποδέχεται επισκόπους με ομολογιακή πολυπροσωπία;
Προβληματισμένος νεοημερολογίτης
Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα προσέξει την τέταρτη παράγραφο του Πειραιώς, όπως την επισήμανε ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ. Τώρα που το πρόσεξα συμφωνώ με τον ΛΕΩΝΙΔΑ, εαν πραγματικά ήθελε ο Πειραιώς να αφήσει αιχμές προς τον σεβαστό θεολόγο της πρώτης γραμμής, τον κ. Παναγιώτη Σημάτη.
Φαίδων
Extra ecclesiam nulla salus (est)
Β.Κ
Αγαπητοί αδελφοί επιθυμώντας να εκφράσω την άποψή μου για ερωτήματα που τέθηκαν σε σχόλια για το ποίοι είναι εντός Εκκλησίας και ποίοι εκτός αυτής, έχω την γνώμη, ότι το κριτήριο για μία τέτοια διάκριση δεν είναι η Κοινωνία ή όχι με τις φιλοοικουμενιστικές Εκκλησιαστικές Διοικήσεις,αλλά η αλήθεια της Ορθοδόξου Πίστεως. Η αλήθεια δε αυτή δεν αναφέρεται στενά μόνο στο Δόγμα, το οποίο πάντα προϋποθέτει να είναι κατα πάντα Ορθόδοξο, αλλά και στην Κανονικότητα με την ουσιαστική της έννοια όχι απλά την τυπική, δεν γίνεσαι Χριστιανός επειδή απλά έχεις μία επίσημη σφραγίδα στα χέρια σου,αλλά και στο ήθος και στον τρόπο σκέψης που πρέπει να είναι σαφώς Πατερικός και στον τρόπο ζωής και στην αγάπη της καρδίας. Μη πλανάσθε αδελφοί αυτοί που έχουν όλα αυτά ή αγωνίζονται να τα αποκτήσουν, αυτοί που πράγματι έχουν μέσα στην καρδιά τους τον Χριστό μας αυτοί είναι κατά την ακρίβεια οι εντός Εκκλησίας, όλοι οι άλλοι και μπορείται εύκολα να τους καταλάβετε από τον τρόπο τους, από τα έργα τους ,από τα λόγια τους, από τους υπαρκτούς ή ανύπαρκτους πνευματικούς καρπούς τους και αν ακόμη είναι κληρικοί και ενεργεί μέσω αυτών ,χάριν του Λαού, το Πνεύμα το ΄Αγιο, οι ίδιοι θέτουν με τις επιλογές τους τον εαυτό τους, ως άτομα και ψυχές, μακράν του Χριστού άρα και της Εκκλησίας με το να αντιμάχονται την αλήθεια, όσο ψηλά και αν ευρίσκονται στην τυπική Εκκλησιαστική Ιεραρχία
Δημοσίευση σχολίου