Η εφημερίδα "Φιλελεύθερος" 10-06-2010 αναφέρει ότι:Το μάθημα των Θρησκευτικών αλλάζει και από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο υπόσχεται να κερδίσει το ενδιαφέρον των μαθητών της Γ' Λυκείου. Μουσική του Χατζιδάκι, παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ και στίχοι του Ορφέα Περίδη εμπλουτίζουν το μάθημα.
Θρησκευτικά με Χατζιδάκι...
Μια νέα προσέγγιση στη διδασκαλία του μαθήματος από τον Σεπτέμβρη για τη Γ' Λυκείου
ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ
Ποιος είπε ότι η εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων προβλέπει μόνο ανάγνωση των σχετικών κειμένων με τους στόχους και το περιεχόμενο του κάθε μαθήματος που ετοίμασαν οι αρμόδιες επιτροπές. Μια από τις βασικότερες προϋποθέσεις για την εισαγωγή των νέων αναλυτικών είναι η προώθηση νέων προσεγγίσεων στη διδακτική μεθοδολογία και φυσικά για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο επιβάλλεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Μια εντελώς ολοκαίνουργια διδακτική προσέγγιση θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, στη Γ' Λυκείου. Αποφασίστηκε μάλιστα ότι η αρχή θα γίνει με το κατ' άλλα ευαίσθητο μάθημα των Θρησκευτικών, το οποίο από την προσεχή σχολική χρονιά υπόσχεται να κερδίσει το ενδιαφέρον των μαθητών αφού αλλάζει, εμπλουτίζεται και επιφυλάσσει εκπλήξεις.
Θεολόγοι καθηγητές που πέρασαν, ήδη, από επιμορφωτικά σεμινάρια δηλώνουν ενθουσιασμένοι για το έργο που θ' αναλάβουν: Να διδάξουν, δηλαδή, σειρά μαθημάτων στα Θρησκευτικά εναρμονισμένα με τη θεματική ενότητα «Περιβάλλον και Τεχνολογία». Πολλοί πιθανόν να διερωτηθείτε τι σχέση έχουν το ένα με το άλλο. Απόλυτη, όπως τονίζει ο αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου, Σταύρος Φωτίου, ο οποίος ανέλαβε την επιμόρφωση των καθηγητών. Ο ίδιος μάς προτρέπει να μελετήσουμε το παράδειγμα του Κατακλυσμού και της Κιβωτού του Νώε. «Ο Νώε, του οποίου το όνομα στα εβραϊκά σημαίνει "ανακούφιση", ήταν ο πρώτος τεχνολόγος», προσθέτει ο κ. Φωτίου και υποδεικνύει πως η τεχνολογία είναι ένα δώρο του Θεού για να επιβιώσει ο άνθρωπος, αρκεί βεβαίως να την αξιοποιεί σωστά.
Ο πανεπιστημιακός δάσκαλος αναφέρει επίσης ότι στο πλαίσιο του μαθήματος ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να χρησιμοποιεί και άλλα μέσα εκτός από το βιβλίο των Θρησκευτικών. Σημειώνει ενδεικτικά ότι μπορεί να βάλει στους μαθητές να ακούσουν το τραγούδι «Ο εφιάλτης της Περσεφόνης» σε μουσική Μάνου Χατζιδάκι και στίχους Νίκου Γκάτσου, που χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα πιο οικολογικά τραγούδια που γράφτηκαν ποτέ, ή ακόμα το τραγούδι του Ορφέα Περίδη «Ο Ρομπέν των καμένων δασών» ή το παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ «Ο εγωιστής γίγαντας». Μια ιστορία που μαθαίνει σε μικρούς και μεγάλους τι αξία έχει να αποκτήσει ο άνθρωπος όλα τα αγαθά του Θεού, αν δεν έχει δίπλα του ανθρώπους να τα χαρεί μαζί τους.
>>Ο Νώε
•«Ο Θεός δεν αποφάσισε να πνίξει τον κόσμο επειδή οι άνθρωποι ήταν αμαρτωλοί», υπογραμμίζει ο κ. Φωτίου και εξηγεί: «Ο Κατακλυσμός ήταν μια αντίδραση της φύσης ως συνέπεια της χρήσης του περιβάλλοντος από τον άνθρωπο, ενώ η κιβωτός ήταν η τεχνολογία που προσέφερε ο Θεός για να τον βοηθήσει».
Η ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Τα σεμινάρια επιμόρφωσης των Θεολόγων-καθηγητών διοργανώθηκαν από το γραφείο της Επιτροπής Διαμόρφωσης των Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΕΔΑΟ) για τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το μάθημα των Θρησκευτικών στη Γ' Λυκείου. Σε πρώτο στάδιο επιμορφώθηκαν για τη διδασκαλία σειράς μαθημάτων στα Θρησκευτικά εναρμονισμένα με τη θεματική ενότητα «Περιβάλλον και Τεχνολογία». Στόχος, η προώθηση νέων προσεγγίσεων στη διδακτική μεθοδολογία, ώστε να συνάδουν με τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας με έμφαση στον διαθεματικό χαρακτήρα των μαθημάτων προκειμένου αυτός να συνάδει με τη διδασκαλία και άλλων μαθημάτων το αντικείμενο των οποίων μπορεί να έχει σχέση με το θέμα.
Στόχος της ΕΔΑΠ είναι όπως σε μεταγενέστερο στάδιο όλα τα μαθήματα κοινού κορμού του Λυκείου διδάσκονται κάτω από καθορισμένες θεματικές ενότητες, οι οποίες θα οριστούν στην πορεία. Η πρώτη θεματική είναι το «Περιβάλλον και Τεχνολογία», που θα εφαρμοστεί τον Σεπτέμβριο στο μάθημα των Θρησκευτικών της Γ' Λυκείου. Υπολογίζεται μάλιστα ότι τη συγκεκριμένη σειρά μαθημάτων θα παρακολουθήσουν και καθηγητές άλλων ειδικοτήτων.
6 σχόλια:
- Ο Κατακλυσμός ήταν μια αντίδραση της φύσης ως συνέπεια της χρήσης του περιβάλλοντος από τον άνθρωπο (σημ. Ως εδώ πάμε καλά) ενώ η κιβωτός ήταν η τεχνολογία που προσέφερε ο Θεός για να τον βοηθήσει. Eδώ τα κάναμε μούσκεμα.
- Με ποιο τρόπο;
- Ορίστε : Ενώ η κιβωτός (εκκλησία) ήταν (είναι) η τεχνολογία (εκκλησιολογία, θρησκειολογία, ορθοδοξολογία, θεολογία και λοιπή αρλουμπολογία) που προσέφερε (προσφέρει) ο Θεός (αυτός που διαβάλλει τον Θεό) για να τον βοηθήσει (να πάει προσευχόμενος στην Κόλαση).
Και ο στόχος; "Στόχος, η προώθηση νέων προσεγγίσεων στη διδακτική μεθοδολογία, ώστε να συνάδουν με τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας με έμφαση στον διαθεματικό χαρακτήρα των μαθημάτων προκειμένου αυτός να συνάδει με τη διδασκαλία και άλλων μαθημάτων το αντικείμενο των οποίων μπορεί να έχει σχέση με το θέμα".
Όλα να συνάδουν με μεθόδους "διαθεματικές" (sic) για να εξοντώσουν την πίστη μας. Η οικουμενιστική πανθρησκειακή πίστη είναι το ζητούμενο.
Άντε να χαθείτε.
Μετά το φωστήρα της τρισηλίου Θεότητος κ. Πιτσιλλίδη, ανέλαβε τη σκυτάλη ο κ. Νικολαίδης και τέλος φτάσαμε στον κ. Σταύρο Φωτίου. Προηγήθηκαν οι Σάββας Φωτίου και Παναγιώτης Καπαρής φυσικά και τα μισόλογα της ΠΕΕΘ.
Αναμένω κασέττα από την Κύπρο για τα ύπουλα που ειπε ο κ. Νικολαίδης τα γεμάτα ψευδοταπείνωση που τοις κελευσμασιν των ευεργετών του της Μονής Κύκκου εκστόμισε εναντίον των παραδοσιακών πιστών.
Την άκουσα την κασέττα από τηλεφώνου είναι χάλια μαύρα αδιορθωτα αλλά για να τη σχολιάσω εκτενώς αναμένω την κασεττα.
Οσο για τις θεωρίες περί κατακλυσμού και άλλες προσεγγίσεις του κ. Φωτίου λυπούμαι να παρατηρήσω ότι εδράζονται στην Αγουρίδεια Βιβλική κριτική και στη Νεορθοδοξία και όχι στη θεολογία των Αγίων Πατέρων.
Αίσχος στους αθεόφοβους!
Ακόμα και την μόνη νησίδα σωτηρίας στο σχολείο προσπαθούν να καταστρέψουν;
Δεν φοβούνται την Κρίση;
Δεν πιστεύουν στο Ευαγγέλιο;
Ξενοφώντας
Παρόλο έλεγα που κάποιοι δάσκαλοι και καθηγητές Θρησκευτικών ήταν μέλη στην επιτροπή διαμόρφωσης των νέων αναλυτικών, οι απόψεις τους δεν λήφθηκαν καθόλου υπόψιν. Η κατάσταση είναι απογοητευτικη έως καταστροφική. Θέλουμε να ξυπνήσουν οι γονείς και να ενεργοποιήσουν τους μηχανισμούς των Συνδέσμων τους ώστε να μην εφαρμοστούν οι "μοντέρνες" ιδέες - καλή η μουσική, τη χρησιμοποιούμε, καλά και τα παραμύθια αλλά όχι βέβαια για το Λύκειο. Όμως τίποτε δεν είναι καλύτερο από την Ορθόδοξη λατρεία και την πατερική θεολογία. Οι μαθητές - ας μην τους υποτιμούμε - ξέρουν να διακρίνουν το γνήσιο και δεν θέλουν την επικάλυψη για να θελήσουν να εισχωρήσουν στην ουσία. Διψούν πραγματικά και είναι έτοιμοι να γνωρίσουν το θησαυρό της πίστης μας. Τα νερόβραστα που τους ποτίζουμε τα βαρέθηκαν δεν χρειάζεται να τους τα σερβίρουμε και στο μάθημα των Θρησκευτικών.
«Ο Νώε, του οποίου το όνομα στα εβραϊκά σημαίνει "ανακούφιση", ήταν ο πρώτος τεχνολόγος», προσθέτει ο κ. Φωτίου και υποδεικνύει πως η τεχνολογία είναι ένα δώρο του Θεού για να επιβιώσει ο άνθρωπος, αρκεί βεβαίως να την αξιοποιεί σωστά".
Ιδών δε Κύριος ο Θεός, ότι επληθύνθησαν αι κακίαι των ανθρώπων επί της γης και πας τις διανοείται εν τη καρδία αυτού επιμελώς επί τα πονηρά πάσας τας ημέρας (Γεν ΣΤ 5)...
Που τότε πρέπει να αναζητήσουμε τα αίτια του κατακλυσμού; Στην ΗΘΙΚΗ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ των ανθρώπων και στη δύναμη του Παντοδύναμου, όπως είναι γραμμένο:
και είπεν Κύριος ο Θεός τω Νώε...οτι επλήσθη η γη αδικίας απ αυτών (των ανθρώπων) και ιδού εγώ καταφθείρω αυτούς και την γην. (Γεν ΣΤ 13).
Η καταπάτηση του νόμου, όχι του φυσικού, ΑΛΛΑ ΤΟΥ ΗΘΙΚΟΥ, προκάλεσε λοιπόν το μεγαλύτερο και το πιο καταστροφικό φυσικό φαινόμενο στην ιστορία του πλανήτη μας και στην ιστορία του γένους μας.
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ, Επισκόπου Αχρίδος, Δρ Θεολογίας, Δρ Φιλοσοφίας Περί του Νόμου του Θεού "Γιατί έπρεπε να γίνει ο κατακλυσμός" σελίδες 42-43 εκδόσεις Χρόες.
Και ην Νώε ετών πεντακοσίων και εγέννησε τρεις υιούς, τον Σήμ, τον Χάμ, και τον Ιάφεθ. (Γεν 5:32)
Η Γραφή (σχολιάζει ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ Ομιλία ΚΔ εις την Γένεση) δεν αναφέρει χωρίς λόγο, πως ο Νώε στην ηλικία των πεντακοσίων ετών απόκτησε παιδιά. Το λέει για να δείξει εμμέσως το μέγεθος της εγκρατείας του! Ενώ γύρω του οι πάντες είχαν λυσσάξει από την σαρκολατρεία, ΑΥΤΟΣ ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ 500 ΕΤΩΝ, ΥΠΗΡΞΕ ΕΓΚΡΑΤΗΣ! Επί τόσα χρόνια χαλιναγωγούσε τη σάρκα!
Και η εποχή του Νώε θύμιζε πορνείο! Και τότε δεν ζούσαν 70,80 έστω 100 χρόνια αλλά περισσότερα από 500 χρόνια! Και όμως ο Νώε ζώντες επί τόσους αιώνες μέσα στο πορνείο έμεινε παρθένος!Και σε εποχή προ Χριστού!
Δριμύς έλεγχος για όλους εμάς που ζούμε μετά Χριστόν!!...
Πολλή φασαρία για την επίσκεψη του πάπα, ενώ ύπνος βαθύς για το μάθημα των Θρησκευτικών. Δυστυχώς η Εκκλησία Κύπρου ακολουθεί την τακτική της ηθελημένης άγνοιας, γιατί δεν θέλει να ασχοληθεί λόγω των εισηγητών της νέας πρότασης. Στο μάθημα χρησιμοποιούσαμε πάντα την τεχνολογία, τη μουσική, το youtube αλλά ποτέ για να αντικαταστήσουμε την πατερική θεολογία, τη λατρεία, την Παλαιά ή την Καινή Διαθήκη. Τώρα τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Τα νέα λεγόμενα αναλυτικά είναι προσπάθεια αποψίλωσης του μαθήματος από κάθε γνήσιο Ορθόδοξο στοιχείο και το μετρέπουν σε μια κοινωνιολογική προσέγγιση χαμηλού επιπέδου. Οι συνάδελφοι που έχουν απαριθμήσει όλα τα στοιχεία που πρέπει να περιέχει ένα αναλυτικό που θέλει να τιμά τον εαυτό του, έκαναν ακριβώς αυτό που ζητούσαμε κι εμείς. Να μπει όλη η ύλη σε ένα "καλάθι" και να τοποθετηθεί το κάθε τι στην τάξη που αναλογεί με την πνευματική ηλικία των μαθητών, με όλες τις προεκτάσεις και τα στοιχεία εμπλουτισμού που μπορεί να αξιοποιήσει ο συγγραφέας. Δυστυχώς κάθε προσπάθεια αντίδρασης, πέφτει στο κενό και σε ώτα μη ακουόντων. Βοηθήστε μας!
Δημοσίευση σχολίου