Κατά περίπτωση «ναι» στην καύση ορθοδόξων
Με μια «ήξεις αφήξεις» ανακοίνωσή της, η Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας έδωσε χθες την έγκρισή της για την καύση των νεκρών στην Ελλάδα. Στο ανακοινωθέν που εκδόθηκε, δηλώνεται ότι «συνιστά στους ορθοδόξους χριστιανούς ως μοναδικό τρόπο της αποσυνθέσεως του νεκρού σώματος την ταφή σύμφωνα με την Αγία Διδασκαλία της και την από αιώνων παράδοσή της». Τονίζει όμως ότι «η Εκκλησία δεν έχει αντίρρηση για την καύση ετερόδοξων και ετερόθρησκων» και καταλήγει: «Για ειδικές περιπτώσεις αποφασίστηκε όπως έκαστος των μητροπολιτών κρίνει και αποφασίζει κατά την ποιμαντική κρίση του, στην επαρχία του». Μάλιστα συγκροτήθηκε ειδική επιτροπή Ιεραρχών για τα κριτήρια «που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την αντιμετώπιση των ειδικών περιπτώσεων» .
Η θέσπιση των κριτηρίων θα γίνει τον Οκτώβριο. Στη χθεσινή συζήτηση επισημάνθηκε ότι θα μπορούσε η Εκκλησία να τελεί κατά περίπτωση την εξόδιο ακολουθία και στους ορθοδόξους που το επιθυμούν. Αυτό όμως θα πρέπει να γίνεται προτού το σώμα οδηγηθεί στο αποτεφρωτήριο. Τονίστηκε ωστόσο ότι η εξόδιος δεν θα τελείται για όσους επιλέγουν την καύση επειδή είναι άθεοι ή δεν πιστεύουν στη μετά θάνατον ζωή.
Μάλιστα ανάμεσα στις προτάσεις που συζητήθηκαν είναι η τροποποίηση και κάποιων ευχών που αναφέρονται στον ενταφιασμό και στην αποσύνθεση. Ορισμένοι κληρικοί φοβούνται ότι θα υπάρξουν παρατράγουδα: άλλοι αρχιερείς για λόγους εκκλησιαστικής οικονομίας και φιλανθρωπίας θα επιτρέπουν την τέλεση της εξοδίου και άλλοι θα επιμείνουν στην αυστηρή τήρηση της παράδοσης.
«Βήμα»
2 σχόλια:
Από που κατάλαβε η δημοσιογράφος ότι η Ιεραρχία της Εκκλησίας μας για τους Χριστιανούς ορθοδόξους δεν είναι ξεκαθάρη στο θέμα της ταφής μας;Το ανακοινωθέν της Συνόδου είναι:
«συνιστά στους ορθοδόξους χριστιανούς ως μοναδικό τρόπο της αποσυνθέσεως του νεκρού σώματος την ταφή σύμφωνα με την Αγία Διδασκαλία της και την από αιώνων παράδοσή της». Τονίζει όμως ότι «η Εκκλησία δεν έχει αντίρρηση για την καύση ετερόδοξων και ετερόθρησκων» και καταλήγει: «Για ειδικές περιπτώσεις αποφασίστηκε όπως έκαστος των μητροπολιτών κρίνει και αποφασίζει κατά την ποιμαντική κρίση του, στην επαρχία του». Μάλιστα συγκροτήθηκε ειδική επιτροπή Ιεραρχών για τα κριτήρια «που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την αντιμετώπιση των ειδικών περιπτώσεων».Οι λοιποί σχολιασμοί μάλλον δικές τις απόψεις είναι.
Διαβάστε :http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=331295&dt=13/05/2010
Έφη. Χ.
Απαράδεκτη από κάθε άποψη η απόφαση της ιεραρχίας. Το αν ο ετερόδοξος θέλει να καεί ή να αυτοπυρποληθεί είναι αυτονόητο ότι μπορεί να το κάνει και χρειαζόταν να το τονίσει η στην ανακοίνωσή της η τραγική, δυστυχώς, από κάθε άποψη ιεραρχία μας. Όμως πατρικά και συμβουλευτικά, ενδιαφερόμενοι για την σωτηρία κάθε ανθρώπου, θα έπρεπε να νουθετήσουν και τον ετερόδοξο ή τον αλλόθρησκο να αποφύγει να καταστρέψει και να αλλοιώσει αυτό που ο ίδιος ο Θεός του χάρισε: την εικόνα Του! Ίσως έτσι ομολογούσαν με παρρησία την Ορθόδοξη Πατερική Διδασκαλία. Είναι, δυστυχώς, οι ίδιοι μητροπολιτάδες που κόπτονται δήθεν για την "αγάπη" και τον "ενδιαφέρον" προς τους παπικούς και τους ετεροδόξους, τους οποίους σπεύδουν να οδηγήσουν στο "κοινό ποτήριο" με το δήθεν επιχείρημα ότι "τυγχάνουν και αυτοί της σωτηριώδους χάριτος της μετάληψης των Τιμίων Δώρων"! Όμως από την ανακοίνωση φαίνεται αυτή η "άμετρη αγάπη". Και τώρα, πριν από την ιεραρχία, θα σας αναφέρω σε αποκλειστικότητα τα κριτήρια που θεσπίζει η Ι.Σ. προκειμένου μητροπολίτης ή ιερέας να τελεί την εξόδιο ακολουθία του σταχτοποιημένου και μπουρλοτιασμένου κοιμηθέντα αδελφού μας: 1. αν ήταν επιφανές μέλος μασονικής ή τεκτονικής στοάς, 2. αν είχε επαρκή οικονομική επιφάνεια (κατά προτίμηση βιομήχανος, εφοπλιστής, μεγαλοδικηγόρος ή γιατρός κ.λ.π.), 3. αν ήταν επιφανής πολιτικός (εξαιρούνται αυστηρά εκείνοι που ενόσω ήταν εν ζωή υποστήριζαν με σθένος την Ορθοδοξία και την Πατρίδα μας), 4. κάθε άτομο γενικότερα αμφιβόλου ηθικής, το οποίο όμως "στεκόταν δίπλα στην Εκκλησία" (δηλαδή στους μητροπολιτάδες).
Δημοσίευση σχολίου