4 Απρ 2010

«Τα κατά Ματθαίον Πάθη» του Μητροπολίτη Ιλαρίωνος στο αβαείο Αϊσιντέλν της Ελβετίας


Η πρεμιέρα του ορατορίου στην Ελβετία πραγματοποιήθηκε στις 20 Μαρτίου 2010 σε μια από τις παλαιότερες Ιερές Μονές της χώρας το αβαείο Αϊσιντέλν όπου το έργο παρουσιάστηκε ενώπιον του μεγάλου ακροατηρίου, ενώ το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο ανέγνωσε ο πρώτος εκτελεστής του έργου ο πρωτοδιάκονος του Καθεδρικού Ναού της Βιέννης της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας πατήρ Βίκτωρ Σιλόφσκυ, ο απόφοιτος του Ωδείου Βιέννης.

Το Σάββατο, στις 27 Μαρτίου, παραμονές της Μεγάλης Εβδομάδας, το ορατόριο παρουσιάστηκε στο Πανεπιστήμιο Φρίμπουργκ. Στη συναυλία προσήλθαν εκατοντάδες ακροατές μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνοντο κάτοικοι της πόλεως, των ομόρων κοινοτήτων, καθηγητές και φοιτητές του Πανεπιστημίου και του Ορθοδόξου Ινστιτούτου του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ.

Στην εναρκτήρια ομιλία ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Φρίμπουργκ τόνισε ότι ο Μητροπολίτης Ιλαρίων συνδυάζει όχι μόνο το ταλέντο του μουσικού αλλά και του θεολόγου, και τελεί καθηγητής του Πανεπιστημίου Φρίμπουργκ, διατηρώντας καλές επαφές με τη Θεολογική Σχολή.

Κατά τη διάρκεια όλης της πρεμιέρας στην Ελβετία το ορατόριο εκτελείται από τη χορωδία «In illo tempore» που ειδικεύεται στο Γρηγοριανό Μέλος και στη μουσική της Αναγέννησης και την ορχήστρα Nouvel Orchestre de Genève, που αποτελείται από καθηγητές και φοιτητές του Ωδείου του Γαλλικού μέρους της Ελβετίας υπό τη διεύθυνση του κ. Αλεξάνδρου Τράουμπε, ενός μουσικού με μαθηματική και θεολογική κατάρτιση ο οποίος πρόσφατα ασπάστηκε την Ορθοδοξία.

Ση χορωδία επίσης συμμετείχαν οι αοιδοί από τις πόλεις Νοσατέλ, Γενεύης, Φρίμπουργκ και Ζιρίχη, πράγμα που συνέβαλε στο ότι ο συνολικός αριθμός των αοιδών υπερέβη 100 άτομα.

Το κείμενο του Ευαγγελίου στα Γαλλικά ανέγνωσε ο κληρικός της Ρωσικής Υπερορίου Εκκλησίας διάκονος Πιέρ Ζορζ Ζοννερέ.

Σύμφωνα με τον διευθυντή Αλέξανδρο Τράουμπε, ο συνδυασμός της χορωδίας με την ορχήστρα επέτρεψε σε μεγάλο βαθμό ώστε να αυξηθεί η εκφραστικότητα των μουσικών μορφών. «Η χορωδία σε αυτό το έργο είναι φορέας όλου του πλούτου της σλαβικής λειτουργικής μορφής ενώ τα μουσικά όργανα εκφράζουν περισσότερα τη Δυτική Χριστιανική Εκκλησία, αποδίδοντας σε όλο το ορατόριο μια ιδιαίτερη έκφραση και ένα ξεχωριστό βάθος. Όμως το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι ολόκληρη η μουσική δομή του έργου και η πνευματικότητά του είναι μια πορεία προς τον Σταυρό», τόνισε ο κ. Τράουμπε.

Τέλος, η καταληκτήρια συναυλία θα πραγματοποιηθεί στην πόλη Νοσατέλ της Ελβετίας στις 30 Μαρτίου.

Πηγή:mospat.ru/

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ

-Το μουσικό Σχέδιο «Τρεις Ρώμες» για την προώθηση της ενότητας

-Σε εφαρμογή το μουσικό σχέδιο «Τρείς Ρώμες και από εκεί παντού»

1 σχόλιο:

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Θα γράψω κάτι που άφησα αλλού. Έχει σχέση με το συναίσθημα και την προσέγγιση που κάνουν οι Αισθητικοί κύκλοι (ποιητές, λογοτέχνες, εικαστικοί κλπ) σε ό,τι αφορά τη Θρησκεία :

"... σχετικά με το παρεξηγημένο συναίσθημα, θα έλεγα και νομίζω δεν κάνω λάθος, ότι πηγή του συναισθήματος είναι η θρησκεία. Αλλά συναίσθημα από συναίσθημα διαφέρει, όπως διαφέρουν μεταξύ τους οι θρησκείες. Συναίσθημα υπάρχει και στα ζώα. Είναι το συναίσθημα εξ ενστίκτου. Στον άνθρωπο υπάρχουν ένστικτα, υπάρχει και το ενστικτικό συναίσθημα. Πολλές θρησκείες καλλιεργούν από άγνοια αυτού του είδους το συναίσθημα. Και υποθέτουν - κακώς - ότι αγγίζουν την παγκόσμια αρμονία ή κάτι άλλο. Το ίδιο κάνουν και οι παραλλαγές της χριστιανικής θρησκείας. Εδώ όμως άγνοια δεν συγχωρείται. Εκτός, αν συνειδητοποιείς την ανημποριά σου. Και μη δυνάμενος να κάνεις διαφορετικά, ερεθίζεις το συναίσθημα με επιβλητική μουσική ή χορωδιακά καλλικέλαδα ακούσματα (ορατόρια κλπ). Αυτό είναι το υψηλής διαφοροποίησης συναίσθημα των ανώτερων θηλαστικών. Που αναζητούν παρεμφερείς, αλλά με διαφορετικό όνομα, συμπαντικές αρμονίες ή το παγκόσμιο κάλλος. Δεν είναι το, σε ισοκράτημα, μονοφωνικό συναίσθημα του Λόγου, όπως για παράδειγμα με το : " Χριστός Ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας ... ".

Στην περίπτωσή μας, αυτή που μας δίνει το ιστολόγιο για το ορατόριο "Τα κατά Ματθαίον Πάθη", έχουμε μια κλασική, θα τη χαρακτήριζα, περίπτωση συναισθήματος "υψηλής διαφοροποίησης" για θηλαστικά ανώτερης βιολογικής εξέλιξης. Αυτά τα θηλαστικά, αδειάζουν τις "μπόμπες" απεμπλουτισμένου ουρανίου επί των κεφαλών άλλων ανθρώπων, που δεν καταλαβαίνουν από Τέχνη, και μετά πάνε να ακούσουν ορατόρια.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com