«Να διδάσκονται όλες οι μητρικές γλώσσες της Ε.Ε.»
ΚΟΙΝΗ πρόταση για την καθιέρωση της εκμάθησης της μητρικής γλώσσας των παιδιών κάθε χώρας- μέλους της Ε.Ε. που ζουν σε άλλη χώρα, θα καταθέσουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι υπουργοί Παιδείας της Ελλάδας και της Πολωνίας.
Την απόφαση αυτή έλαβαν οι υπουργοί της Πολωνίας κ. Κatarzyna Ηall και της Ελλάδας κ. Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία βρίσκεται στην Πολωνία για να παραστεί στις εκδηλώσεις μνήμης για το Άουσβιτς. Η ευαισθησία της κ. Άννας Διαμαντοπούλου για τα θέματα της γλωσσικής κατάρτισης των μεταναστών είναι γνωστή από την εποχή που βρισκόταν ακόμα στην αντιπολίτευση και είχε τοποθετηθεί υπέρ της δασκάλας κ. Στέλλας Πρωτονοτάριου, όταν εκείνη είχε παραπεμφεί σε δίκη επειδή οργάνωνε μαθήματα μητρικής γλώσσας σε Αλβανόπουλα που φοιτούσαν στο Δημοτικό Σχολείο του οποίου ήταν διευθύντρια.
Μάλιστα όταν προ ημερών η κ. Πρωτονοτάριου αθωώθηκε, η κ. Διαμαντοπούλου είχε δηλώσει ότι «η δικαίωσή της είναι πιο επίκαιρη παρά ποτέ, μια και η συζήτηση για την ένταξη των παιδιών των μεταναστών αποτελεί μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης».
Με την πρόταση αυτή, η υπουργός Παιδείας θέτει και πάλι το ζήτημα της επίσημης, κρατικής διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας σε παιδιά χιλιάδων μεταναστών από χώρες της Ε.Ε.
Όπως διευκρίνιζαν στελέχη του υπουργείου Παιδείας, η διδασκαλία αυτή θα μπορούσε να γίνεται μέσα στα σχολεία σε περιπτώσεις όπου σε κάποιο υπάρχουν αρκετά ενδιαφερόμενα παιδιά- μετανάστες από μία χώρα ώστε να μπορεί να οργανωθεί ένα τμήμα, αλλά και σε ειδικά κέντρα στα οποία θα μπορούν να εγγράφονται παιδιά από διάφορα σχολεία. «ΤΑ ΝΕΑ» απευθύνθηκαν στην κ. Πρωτονοτάριου η οποία έχει την εμπειρία της οργάνωσης τμημάτων διδασκαλίας μητρικής γλώσσας σε παιδιά μεταναστών, τα οποία μάλιστα δεν ανήκαν σε χώρα- μέλος της Ε.Ε.«Είναι βέβαια πολύ θετική η πρόταση για διδασκαλία της μητρικής γλώσσας στα παιδιά μεταναστών από χώρεςμέλη της Ε.Ε., ωστόσο πιστεύω ότι η διδασκαλία αυτή πρέπει να αποτελεί δικαίωμα όλων των μεταναστών, από όπου κι αν προέρχονται. Τα μαθήματα θα μπορούσαν να γίνονται ακόμα και στο πλαίσιο του Ολοήμερου Σχολείου υπό προϋποθέσεις, π.χ. να μπορεί να συγκροτηθεί τμήμα με κάποιον ελάχιστο αριθμό μαθητών. Εξάλλου το θεσμικό πλαίσιο υπάρχει στην Ελλάδα από το 1999».
«ΤΑ ΝΕΑ» - 28/01/2010
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ
Do you Spik Inglis ;
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 8 ώρες
4 σχόλια:
Τρελλάθηκε η μαντάμ;
Τι σαχλαμάρες είναι αυτές; Μια είναι η λύση : Η νοηματική γλώσσα και επικοινωνία (!). Το ακόμη καλύτερο η κατάργηση πασών των γλωσσών και η εισαγωγή της Εσπεράντο. Αμάν, πιά! Δεν σας αντέχω άλλο. Τα απλά πράγματα τα κάνετε δύσκολα.
Τί είναι το Εσπεράντο;
ΕΡ : Τί είναι τοο Εσπεράντο;
ΑΠ : Μια γλώσσα που κατασκεύσε η σοφότητα (!!!) μερικών ηλιθίων για να τη μιλεί, αφού τη διδαχθεί, όλος ο κόσμος. Έχει μάλιστα και οπαδούς, μερικοί των οποίων είναι απηνής κατήγοροι του τεκτονισμού. Το αποκορύφωμα της βλακείας είναι εδώ.
Δημοσίευση σχολίου