«Αρχικά, πρέπει να διαχωρίσουμε το μάθημα των θρησκευτικών από τα θρησκευτικά σύμβολα» λέει στην «Κ» ο δρ Θεολογίας και σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, κ. Σταύρος Γιαγκάζογλου. «Για το πρώτο ισχύουν διατάξεις που δίνουν στους μαθητές το δικαίωμα απαλλαγής».
Οι εικόνες, ωστόσο, που υπάρχουν στις σχολικές αίθουσες δεν σχετίζονται μόνο με την θρησκευτική πίστη, αλλά και με την ελληνορθόδοξη παράδοση. «Τα θρησκευτικά σύμβολα ανήκουν στην πολιτισμική παράδοση της χώρας μας, η οποία δεν διαμορφώνεται από νομοθεσίες», επισημαίνει ο κ. Γιαγκάζογλου. «Σε μια δημοκρατική χώρα πρέπει να σεβόμαστε τα δικαιώματα των μειονοτήτων, αλλά και της πλειονότητας», σχολιάζει. «Θεωρώ ότι θα ισορροπούσε η κατάσταση, αν το μάθημα των θρησκευτικών από ομολογιακό γινόταν θρησκειολογικό με επίκεντρο τη χριστιανική ορθόδοξη θρησκεία, που είναι η επικρατούσα. Τα παιδιά χρειάζονται έγκυρη ενημέρωση για θρησκευτικά ζητήματα, εφόσον ζουν σε μια πολυπολιτισμική χώρα», καταλήγει.
πηγή: «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»,9/1/2010 & «Θρησκευτικά»
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 1 ημέρα
4 σχόλια:
Πόση αξιοπιστία μπορεί να έχει, και τι ζητάει απο εμάς, ένας άνθρωπος ο οποίος συμμετείχε στην συγγραφή του γνωστού υβριστικού βιβλίου τησ Ιστορίας. Δέν έχει καμία αξιοπιστία και γιαυτό συνεχίζει τις ύβρεις. Η Έλληνορθόδοξη παράδοση είναι η ενσάρκωση τής πίστεώς μας και γι αυτό η θεολογία τού σχολείου προσπαθούσε να μας φωτίσει τον τρόπο με τον οποίο ήδη ζούσαμε. Η θρησκειολογία θα προσφέρει γυμνή γνώση, άσαρκη, καλή μόνο γιά άπιστους σαν τον κ. Γιαγκάζογλου.
Που ειναι το σχολιο μου στον Γιαγκαζογλου, ΑΚΤΙΝΕΣ?
Επίπεδα μάθησης .
Το θρησκειολογικό μάθημα πληροί μόνον την πρώτη προυπόθεση και όχι και τις τέσσερεις που χρειάζεται ο Μαθητής!!!
Επίσης η παροχή πληροφοριών είναι το πρώτο στάδιο της μάθησης[πληρότητα πληροφοριών].
Στο δεύτερο επίπεδο [δημιουργία εννοιών και κρίσεων]έχουμε την επεξεργασία των πληροφοριών και την σύγκριση με τις σχέσεις που τις συνδέουν με παλιότερα γνωστικά εννοιολογικά σχήματα.
Στο τρίτο επίπεδο [στη διατύπωση γενικεύσεων]έχουμε τις εσωτερικές διεργασίες των σχέσεων με επεξεργασία δεδομένων και γενικεύσεις.
Στο τέταρτο επίπεδο [στην επίλυση προβλημάτων] η ήδη ταξινομημένη γνώση χρησιμοποιείται για να εξηγηθεί και να ερμηνευτεί η ουσία του κάθε θέματος.
Το θρησκειολογικο μάθημα δεν έχει αυτές τις προυποθεσεις επειδή ενδιαφέρεται μόνον για μια γενική περιγραφεί των θρησκειών.
Όπου εφαρμόσθηκε η αλλαγή είχαμε πλήρη αποτυχία.
Αντίθετα η διδακτική των θρησκευτικών σέβεται περισσότερα και τα αλλα θρησκεύματα.
ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥ!
KAI ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΟΝ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ-ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ...
Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ...
Δημοσίευση σχολίου