Στην εφημερίδα «EΘΝΟΣ» 15/12/2009 υπάρχει άρθρο σχετικό με κάποιες δηλώσεις του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Xρυσόστομου. …..O κ. Xρυσόστομος, ο οποίος θεωρείται ότι ανήκει στο «κλίμα» του Aρχιεπισκόπου Iερώνυμου, τάσσεται υπέρ του διαχωρισμού κράτους και Eκκλησίας λέγοντας: «δεν είναι η πρώτη φορά που το λέω, είμαι υπέρ του διαχωρισμού Eκκλησίας και Πολιτείας. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι είναι αυτό που ονομάζουμε διακριτοί ρόλοι».
Aπαντώντας επίσης σε ερώτηση για το ζήτημα της απομάκρυνσης των θρησκευτικών συμβόλων από δημόσιους χώρους δηλώνει: «Δεν έχω καμία αντίρρηση. H Eκκλησία δεν μένει στο επίπεδο των συμβόλων. Eίτε μπει είτε δεν μπει η εικόνα στο δικαστήριο, εξαρτάται από τη συνείδηση του δικαστή αν θα είναι δίκαιος ή όχι. Όπως είμαι αντίθετος και με τον όρκο. Σημασία έχει ο σεβασμός προς το σύμβολο και όχι η απλή παρουσία του. Mόνο έτσι θα διασωθεί η αξία του».
Συνεχίζει μάλιστα λέγοντας ότι στον χώρο της Eκκλησίας: «δεν ξέρω τι είναι, πάντα υπάρχει μια αόρατη δύναμη, δεν ξέρω ποια είναι αυτή, δεν μπορώ να τη χαρακτηρίσω ούτε να την προσδιορίσω, η οποία ό,τι φιλοπρόοδο υπάρχει προσπαθεί να το φρενάρει και να το φέρει πίσω».
Όπως διευκρινίζει, υπήρξαν αντιδράσεις και όταν ο Mακαριστός Xριστόδουλος εισηγήθηκε απλοποίηση της αμφίεσης των ιερέων, αλλά και όταν επιχείρησε να καθιερώσει τη χρήση της δημοτικής γλώσσας στη λατρεία.
Άποψη εκφέρει και για τις προγαμιαίες σχέσεις υπογραμμίζοντας: «για τους ανθρώπους που βρίσκονται στον χώρο της Eκκλησίας η σχέση αυτή πρέπει να ιεροποιηθεί διά του γάμου. Πέραν αυτού, ο κάθε άνθρωπος που θέτει τον εαυτό του εκτός των ορίων της Eκκλησίας είναι ελεύθερος να ζήσει όπως θέλει».
O μητροπολίτης, που είναι και αντιπρόσωπος της Eκκλησίας της Eλλάδος στον Διάλογο με τους Pωμαιοκαθολικούς, ασκεί κριτική σε όσους τάσσονται κατά της «συνεννόησης» όπως λέει, κάνοντας λόγο για «ανίδεους» και για «φασισμό της σκέψης».....
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 7 ώρες
7 σχόλια:
ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥ.
Μητροπολίτης: "Πέραν αυτού, ο κάθε άνθρωπος που θέτει τον εαυτό του εκτός των ορίων της Eκκλησίας είναι ελεύθερος να ζήσει όπως θέλει".
Σχολιαστής: Και αυτός, που είναι εντός εκκλησίας, λέει ό,τι θέλει. Μας λέει ότι "μια αόρατη δύναμη φρενάρει (τι εκκλησιαστική έκφραση, Θεέ μου) ό,τι φιλοπρόοδο υπάρχει". Δεν μας απαριθμεί όμως τα υπάρχοντα φιλοπρόοδα και περιορίζεται απλά να μας πει για την αμφίεση των ιερέων και τη μεταγλώττιση της Θείας Λειτουργίας στη Δημοτική. Παπάδες δίχως ράσα και γένια ή Θεία Λειτουργία με ολίγον μπαγλαμά και Τσιτσάνη, δεν θα ήταν άσχημο, θα έλεγα. Οι εκκλησίες θα γέμιζαν και οι πιστοί δεν θα ξενυχτούσαν στα "σκυλάδικα", εδώ που τα λέμε. Ιδού το ορατόν της αοράτου δυνάμεως που φρενάρει την πρόοδο! Κακό της κεφαλής μας ή κακό της δικής του;
Θα έγραφα κι άλλα, μα δεν χρειάζονται. Οι πιστοί όμως πρέπει να μάθουν να φεύγουν από κάτι τέτοιους "εντός" μολυσμένους ψευδοεπισκόπους, αν θέλουν να παραμείνουν υγιείς φυσικά.
Κατά τα άλλα, ένας νέος τηλεοπτικός αστήρ (παραθυράκιας) εγεννήθη. Πρώτο τραπέζι πίστα τον βλέπω. Μπορεί όμως να είναι ... ταπεινόφρων.
Το ράσο δεν κάνει τον Πάπα.
Δεν θέλω να βγει το ράσο από τον κλήρο.
Ωστόσο τέτοιες εκφράσεις «Θα έγραφα κι άλλα, μα δεν χρειάζονται. Οι πιστοί όμως πρέπει να μάθουν να φεύγουν από κάτι τέτοιους "εντός" μολυσμένους ψευδοεπισκόπους, αν θέλουν να παραμείνουν υγιείς φυσικά.» απάδουν και δεν είναι κόσμιες.
Χρόνια Πολλά
Μεσσηνίας Χρυσόστομο:"Eίτε μπει είτε δεν μπει η εικόνα στο δικαστήριο, εξαρτάται από τη συνείδηση του δικαστή αν θα είναι δίκαιος ή όχι."
Σχολιαστής προς Τυχικόν: Τότε αυτές οι εκφράσεις συνάδουν!!! Ο κάθε ένας, δια στόματος επισκόπου, έχει τη δική του συνείδηση και τη δική του άποψη περί συνειδήσεως. Λάστιχο η συνείδηση, δηλαδή.
Αυτό θα ήταν συγχωρητέον αν το έλεγε ο οποιοσδήποτε θεολογικά ολιγομαθής. ΄Οχι όμως και ένας επίσκοπος. Εκτός αν είχε θητεύσει σε παπικά πανεπιστήμια προτεσταντικών προδιαγραφών.
Λέω, λοιπόν, καλύτερα να τις "ξηλώσουμε" και έκαστος δικαστής να δικάζει ανάλογα με το αν δέχεται ή δεν δέχεται, τις Εικόνες. Αυτό είναι θέμα συνειδήσεως. Όπως είναι και η περί Δικαίου άποψη. Σύμφωνοι;
Κάτι σχετικό με αυτά είχα γράψει αλλού:
"Δικαίω νόμος ου κείται"
Συμπληρωματικό των ανωτέρω μπορεί να είναι κι αυτό.
Αν το λεγόμενο Δίκαιον είναι έννοια συγκεκριμένη και αυτή βρίσκει την ένσαρκη πληρότητά της στο Πρόσωπο του Χριστού, τότε αυτό που εκ του Δικαίου παράγεται, δεν είναι η δικαιοσύνη. Είναι η χριστιανοσύνη, έννοια που έχει διαστρεβλωθεί και εκλαμβάνεται ανάλογα με το δόγμα, αρχής γενομένης από τον εκφραγκισμό των Λατίνων. Συνηθισμένη έκφραση "η δυτική χριστιανοσύνη".
Έκτοτε, ο ορισμός της χριστιανοσύνης (: δικαιοσύνη) έπαψε να είναι απότοκος και εκφορά του Ενός Χριστού, άρα και του ενός Δικαίου. Οπότε, έκπεφρασμένη μορφή του δικαίου είναι πλέον αυτό που αόριστα λέμε "δικαιοσύνη", όπως αόριστο είναι και το δίκαιον. Το τελευταίο εμπεριέχεται και εμπεριέχει, ρητορικά ή καλύτερα καταχρηστικά, την "α,β,γ,δ κλπ." χριστιανοσύνη.
Τα ανωτέρω, σε συσχετισμό με τον τίτλο (: Δικαίω νόμος ου κείται) του σχολίου.
Μεσσηνίας Χρυσόστομο:"Eίτε μπει είτε δεν μπει η εικόνα στο δικαστήριο, εξαρτάται από τη συνείδηση του δικαστή αν θα είναι δίκαιος ή όχι."
Κυπριανος: Τότε αυτές οι εκφράσεις συνάδουν!!!
ΑΠ.Καταρχην αυτό που λεει εδώ είναι σωστο.Ειτε μπει ειτε δεν μπει η εικονα μεσα ο ΑΘΕΟΣ δικαστης δεν θα εχει προβλημα.
Θελεις και τη γνωμη μου.
Οι εικονες πρεπει να μεινουν ως εχουν ασχετα με το τι θα κανει ο κάθε δικαστης και ο κάθε αλλου ειδους ….
Οι Εικονες πρεπει να μεινουν.
Η Εικονομαχια τελειωσε!!!
Η Ελλαδα είναι και ηταν ορθοδοξη.
Εαν η συναλληλια δεν είναι ποια αποδεκτη τοτε θα επελθει χωρισμος κρατους και Εκκλησιας με αποτελεσμα το κρατος να μην υπολογιζει τιποτα ορθοδοξο πλεον.
Εαν επανελθει η Εκκλησια στη θεση που ηταν πριν Μ.Κωνστ/νου και δεν αποτελει πλεον την Επισημη θρησκεια του κρατους τοτε να εισαι σιγουρος ότι οι Εικονες θα κατεβουν και η ευθυνη θα μας βαρυνει ολους.
Στο ξαναλεω ότι εγω θελω τις Εικονες ως Ορθοδοξος.
Κυπριανος:Ο κάθε ένας, δια στόματος επισκόπου, έχει τη δική του συνείδηση και τη δική του άποψη περί συνειδήσεως.
Λάστιχο η συνείδηση, δηλαδή.
ΑΠ.Λαστιχο είναι η συνειδηση του ανθρωπου ο οποιος δεν την λαμβανει υποψη του.
Ο Κάθε Επισκοπος οφειλει να προσεγγισει το θεμα των Εικονων από ορθοδοξου πλευρας και να μην τοποθετειται σαν καποιος δικηγορος καποιου αθεου που τον πειραζουν οι Εικονες.
Αλλωστε ο Χριστιανισμος είναι η επισημη Θρησκεια του Κρατους και ως εκ τουτου οι Εικονες εχουν θεση σε όλα τα δημοσια ιδρυματα κ.λ.π.
Κυπριανος:Αυτό θα ήταν συγχωρητέον αν το έλεγε ο οποιοσδήποτε θεολογικά ολιγομαθής. ΄Οχι όμως και ένας επίσκοπος. Εκτός αν είχε θητεύσει σε παπικά πανεπιστήμια προτεσταντικών προδιαγραφών.
ΑΠ.Ο κάθε Επισκοπος οφειλει να τονισει τη σημασια της Εικονας στην Ορθοδοξη πιστη και την νομικη κατά 100% θεση της Εικονας στους δημοσιους χωρους.Αλλωστε εμας δεν μας ενδιαφερει αν ο αθεος δικαστης δεν θα λαβει υποψη του την Εικονα όταν θα αποδωσει την κριση στο δικαστηριο.
Εμεις ειμαστε ορθοδοξοι και σε οποιον αρεσουμε.
Οι υπολοιποι ουστ από εδώ.
Να βρουν αθεο κρατος να πανε οπου θελουν η τελος παντων ότι αλλου ειδους κρατος τους ταιριαζει.
Εαν όμως θελουν να παραμεινουν στην Ελλαδα πρεπει να λαβουν υποψη τους ότι η Ελλαδα είναι ορθοδοξη και ως εκ τουτου να συμβιβαστουν με την ιδεα ότι ΘΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΟΣΟ ΘΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Κυπριανος:Λέω, λοιπόν, καλύτερα να τις "ξηλώσουμε" και έκαστος δικαστής να δικάζει ανάλογα με το αν δέχεται ή δεν δέχεται, τις Εικόνες. Αυτό είναι θέμα συνειδήσεως. Όπως είναι και η περί Δικαίου άποψη. Σύμφωνοι;
ΑΠ.Όχι δεν εχουμε δικαιωμα να τις ξηλωσουμε.Οσο για το πώς δικαζει η θα δικαζει ο κάθε δικαστης αυτό εμεις δεν μπορουμε να το προβλεψουμε…
Και ξερεις κατι κ.Κυπριανε μ ου.
Που αλλου στον κοσμο ειδες εσυ αυτό το φαινομενο σε ποια χωρα(?????)
Ο μεταναστης να λεει ..ααα.. ξερετε κατι κυριοι δεν φτανει που με βαλατε στη χωρα σας να.. με ενοχλουν τα συμβολα με ενοχλουν οι Εικονες η δεν ξερω εγω τι άλλο…ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΑ!!!
Που ξαναγινε αυτό το πραγμα σε ποια χωρα…Πουθενα δεν ξαναγινε ειμι μονον εδώ στην Ελλαδα.
Εδω ερχεται ο κάθε αθεος και λεει τι πιστευετε εσεις οι Ελληνες δεν με ενδιαφερει. Εμενα η ελευθερια μου καταπιεζεται και δεν μπορω να βλεπω τα συμβολα σας…
Οπουδηποτε αλλου Κυπριανε μου θα του πουν …βρε ουστ από δω.. αλλα εμεις οι Εληνες βλεπεις δεν υιοθετουμε το ρητο που λεει στην Νυφη…Νυφη μου όπως βρηκες και όχι όπως ξερεις….
Αυτά γιατι δεν εχω και ωρα και γιαυτο γραφγω χωρις σημεια στιξης.
Δημοσίευση σχολίου