Το πρακτορείο «amen» αναφέρει τα όσα έγιναν στη συζήτηση της Ιεραρχίας για το Διάλογο με τους Παπικούς και την "Ομολογία Πίστεως".
Αν και διαφωνούμε με τους χαρακτηρισμούς του αρθρογράφου σχετικά με τη στάση του Μητροπολίτου Πειραιώς δημοσιεύουμε το άρθρο για ενημέρωση.
O Σεβ. Πειραιώς ορθοτόμησε τον λόγον της Αληθείας και ελπίζουμε και άλλοι ιεράρχες να πάρουν ανάλογη θέση.
Μετά τις παραιτήσεις των Σεβ. Μεσσηνίας και Αχαϊας που τέθηκαν στη διάθεση της Συνόδου ο Αρχιεπίσκοπος, εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στα μέλη της αντιπροσωπείας της Ελλαδικής Εκκλησίας δείχνοντας φανερά για μια φορά ακόμα την άποψή του. Η Ιεραρχία όμως πρέπει να κάνει δεκτή αμέσως την παραίτηση και των δύο ιεραρχών.
Αναλυτικά το ρεπορτάζ του πρακτορείου «amen» αναφέρει:
Πειραιώς Σεραφείμ κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη
του Νίκου Παπαχρήστου
Προβληματισμό, ενόχληση, έκπληξη και πολλά ερωτήματα προκάλεσε σε πολλούς Ιεράρχες η δριμεία κριτική που άσκησε ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου. "Ο Πατριάρχης ψεύδεται για την Ομολογία" φέρεται να είπε ο κ. Σεραφείμ την στιγμή που στην Ιεραρχία διαβαζόταν η επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη προς τον Αρχιεπίσκοπο για το κείμενο της «Ομολογίας Πίστεως κατά του Οικουμενισμού». Και όλα αυτά κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των Μητροπολιτών για τον επικείμενο διάλογο Ορθοδόξων-Ρωμαιοκαθολικών. Την ίδια ώρα οι θέσεις κάποιων Ιεραρχών οδήγησαν τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομο, επικεφαλή της αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος στο διάλογο με τους Ρωμαιοκαθολικούς, να θέσει στη διάθεση της Ιεραρχίας την παραίτηση του από την αντιπροσωπεία
Η επίθεση Πειραιώς
"Ήταν σαν να συνέβη μια έκρηξη. Ξαφνικά ο Πειραιώς, με το γνωστό ύφος του και εμφανώς οργισμένος άρχισε να καταγγέλλει το Πατριαρχικό γράμμα και να κατηγορεί τον Πατριάρχη ότι ψεύδεται με όσα λέει για την Ομολογία. Μείναμε όλοι με ανοιχτό το στόμα" σχολίασε στο Amen.gr ένας εκ των συνοδικών Μητροπολιτών.
Σύμφωνα με πληροφορίες κατά τη διάρκεια της απογευματινής συνεδρίασης της Πέμπτης αναγνώστηκε η επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη προς τον Αρχιεπίσκοπο με την οποία ζητάει από την Εκκλησία της Ελλάδος να λάβει θέση για τη διακινούμενη "Ομολογία Πίστεως κατά του Οικουμενισμού".
Εκείνη την στιγμή ο ο κ. Σεραφείμ φανερά ενοχλημένος παρενέβη και φέρεται να είπε πως ο Πατριάρχης ψεύδεται με όσα υποστηρίζει για την "Ομολογία" στην επιστολή του. Ζήτησε μάλιστα να διαβαστεί και το κείμενο της "Ομολογίας" στην Ιεραρχία.
"Η αντίδραση του ήταν ακραία. Όλοι έχουμε εγκρίνει το διάλογο. Παρά τις όποιες δυσκολίες ξέρουμε πόσο χρήσιμος είναι. Αλλοίμονο εάν ο κάθε ένας μας αλλάζει θέση ανάλογα με το κοινό που απευθύνεται, τις δεσμεύσεις που αναλαμβάνει, τις πιέσεις που δέχεται. Τότε οδηγούμαστε στο σχίσμα και τον κατακερματισμό" δηλώνει με πικρία μητροπολίτης της βορείου Ελλάδος.
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που ο κ.Σεραφείμ υποστηρίζει το κείμενο που περιφέρουν προς υπογραφή κάποιοι κληρικοί και λαϊκοί που τάσσονται κατά του Θεολογικού Διαλόγου Ορθοδόξων-Ρωμαιοκαθολικών. Πριν λίγες ημέρες σε επιστολή του προς τον μεταμελημένο μητροπολίτη Γόρτυνος Ιερεμία, ο οποίος απέσυρε την υπογραφή του από το εν λόγω κείμενο, ο μητροπολίτης Πειραίως είχε χαρακτηρίσει ιδιοτελείς όλους όσοι στρέφονται κατά της «Ομολογίας»
«Συνεπώς η παρουσίασις υπό αγρυπνούντων αδελφών, κειμένου ορθοδόξου αληθείας και ορθοδόξου προοπτικής, ως είναι η επιγραφομένη «Ομολογία Πίστεως κατά του Οικουμενισμού» (συγκρητιστικού) εις ουδέν κωλύει την εύρρυθμον λειτουργίαν του Εκκλησιαστικού βίου, αλλ’ αντιθέτως ενισχύει και ενδυναμώνει αυτόν και επομένως αι αιτιάσεις ενοχληθέντων αδελφών μελών του σώματος της Εκκλησίας, δυστυχώς αποβαίνουν ανεπέρειστοι και προσχηματικαί εκ σκοπιμότητος η ιδιοτελείας ορμώμεναι. Και τούτο καταθέτομεν μετά λόγου γνώσεως αναδιφώντες mota mo το ειρημένον κείμενον» έγραφε ο κ.Σεραφείμ, απευθυνόμενος στον κ.Ιερεμία, και πρόσθετε: «Ατυχώς οι ενοχλούμενοι, στρεβλώνουν τα εν αυτώ διαλαμβανόμενα και πειρώνται όπως εμφανίσουν αυτό ως δήθεν αντιτασσόμενον εις τα Πανορθοδόξως συμφωνηθέντα και αποφασισθέντα περί της διεξαγωγής διαλόγων μετά της ετεροδοξίας».
Είχαν προηγηθεί, κατά ένα 24ωρο, η επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο καθώς και η επιστολή του Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη προς όλους τους Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος.
«Η Εκκλησία της Ελλάδος μη καταδικάζουσα αλλά δεχόμενη σιωπηρώς την κυκλοφορίαν κειμένων «Ομολογίας Πίστεως», ως το περί ου ο λόγος, δια του οποίου τίθενται εκτός Εκκλησίας πάντες οι μετέχοντες εις τας μετά των ετεροδόξων σχέσεις, υπογεγραμμένον μάλιστα και υπό επισκόπων αυτής, δημιουργεί προβληματισμόν ουχί μόνον εις το ποίμνιον αυτής, αλλά και εις την μετά των λοιπών Ορθοδόξων Εκκλησιών κοινωνίαν αυτής» σημείωνε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και κατέληγε: «Παρακαλούμεν, όθεν, την Υμετέραν Μακαριότηταν και την περί Αυτήν τιμίαν Ιεραρχίαν όπως το ταχύτερον δυνατόν λάβη επισήμως θέσιν έναντι της φερομένης «Ομολογίας Πίστεως» και των υπογραψάντων αυτήν κληρικών αυτής, αναλογιζομένην τον κίνδυνον, τον οποίο εγκυμονεί δια την ενότητα της Εκκλησίας η επιδεικνυμένη ανοχή η, ως αποδείκνυται, και υπό τινων εκ των επισκόπων αυτής ενθάρρυνσις, τοιούτων διχαστικών ενεργειών».
Ένταση στην Ιεραρχία
Η «Ομολογία Πίστεως κατά του Οικουμενισμού», η πορεία του Διαλόγου Ορθοδόξων-Ρωμαιοκαθολικών αλλά και οι επιστολές του Οικουμενικού Πατριάρχη και του Μητροπολίτη Περγάμου, προς τον Αρχιεπίσκοπο και τους Μητροπολίτες αντίστοιχα, απασχόλησαν την Ιεραρχία η οποία ωστόσο έχει ταχθεί με απόφαση της υπέρ του Διαλόγου με της Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Η απογευματινή συνεδρία της Πέμπτης αφιερώθηκε για την ενημέρωση της Συνόδου με την ευκαιρία της επικείμενης συνάντησης της Μικτής Επιτροπής στην Κύπρο.
Το βάρος της ενημέρωσης των Ιεραρχών σήκωσαν στους ώμους τους οι Μητροπολίτες Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελέτιος και Μεσσηνίας Χρυσόστομος.
Εκτός από τον μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ τις αντιρρήσεις και τις επιφυλάξεις του για το διεξαγόμενο διάλογο φέρεται να διατύπωσε και ο Μητροπολίτης Περιστερίου Χρυσόστομος.
«Ή θα γυρίσουμε να συζητήσουμε το πρόβλημα της Ουνίας ή θα διακόψουμε το Διάλογο» είπε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ.Χρυσόστομος και πρότεινε όπως η Ελλαδική αντιπροσωπεία «υπογράφει ξεχωριστό κείμενο με τις θέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος».
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος φέρεται να ζήτησε να δοθούν συγκεκριμένες οδηγίες στους μητροπολίτες-μέλη της αντιπροσωπείας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Πρόταση που προκάλεσε την δυσαρέσκεια του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου.
«Δεν δεχόμαστε σκιές και αμφιβολίες για το αν υπερασπιζόμαστε την ορθοδοξία και την Εκκλησία της Ελλάδος με την συμμετοχή μας στο Διάλογο. Δεν δεχόμαστε με σκιές και αμφισβητήσεις να εκπροσωπήσουμε την Εκκλησία μας στο Διάλογο» φέρεται να είπε ο κ. Χρυσόστομος.
Ανάλογη ήταν και η στάση του τιτουλάριου Μητροπολίτη Αχαΐας Αθανασίου, ο οποίος διαμήνυσε στον πρόεδρο και τα μέλη της Ιεραρχίας πως συντάσσεται με τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας και θέτει στη διάθεση της Συνόδου την συμμετοχή του στην αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Ο Αρχιεπίσκοπος, ωστόσο, εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στα μέλη της αντιπροσωπείας της Ελλαδικής Εκκλησίας. Η συζήτηση θα συνεχιστεί το πρωί της Παρασκευής.
Ὑπέρ βωμῶν καί ἑστιῶν: «Ἡ προσδοκία τῶν Ἐθνῶν»
-
Τίτλος Ἐκπομπῆς: *«Ἡ προσδοκία τῶν Ἐθνῶν»* ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ: Χαράλαμπος
Ἂνδραλης ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ: Λάμπρος Σκόντζος, Θεολόγος-Καθηγητής
Πριν από 7 ώρες
4 σχόλια:
Μα ελάτε τώρα, ελάτε τώρα. Τι κι αν κουβεντιάζουν; Δεν συζητούν, οι συνοδικώς εγκεκριμένοι επίσκοποι, με κανέναν. Ο κύριος Διάλογος κάνει ... διάλογο και ουδείς έτερος. Αυτό δεν είπε και ο αρχιεπίσκοπος στη συνέντευξη στην εφημερίδα των παπικών "Αβενίρε" ; Δεν είπε, ο αρχιεπίσκοπος, στο ερώτημα ποια είναι η γνώμη του για την πρόοδο του θεολογικού διαλόγου, ειδικότερα μετά την Ραβέννα:
«Είναι ένας διάλογος που τον χαρακτηρίζει από την αρχή η σοβαρότητα, η σύνεση, η μεθοδικότητα. Ένας διάλογος που δεν εξαντλείται σε ενθουσιασμούς και δεν παρασύρεται σε απογοητεύσεις. Αυτή η ήρεμη πορεία τόσα χρόνια και η ενασχόλησή του με ένα τόσο σοβαρό θεολογικό ζήτημα, όπως είναι η εκκλησιολογία, επιβεβαιώνει και την μελλοντική θετική του πορεία." ;
Και δεν μας λέει τα ίδια και ο κ. Σαλάχας, όταν μας διαβεβαιώνει ότι στους διαλόγους δεν εκδίδονται αποφάσεις αλλά "ανακοινωθέντα" υποθέσεων (sic) εργασίας;
Λοιπόν, όχι ακρότητες, όχι ακρότητες, διότι μετά τους παλαιοημερολογίτες θα αποκτήσουμε και άλλους "εκτός εκκλησίας". Για να μείνουν εντός, όσοι διαβάζουν τον κύριο Διάλογο και μανθάνουν τα ανακοινωθέντα των μελετών και των γευμάτων εργασίας του ( σημ.του κυρίου Διαλόγου και των διαλεγομένων Διαλόγων - διαολολόγων - μετ΄ αυτού). Κύριε ελέησον! Τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβουμε αυτό;
Οι παραιτήσεις των Μεσσηνίας και Αχαίας να γίνουν ασμένως δεκτές και στη θέση τους να αποσταλούν οι Πειραιώς, Αιτωλοακαρνανίας, Κυθήρων και Κονίτσης.
Επιτέλους βρέθηκε κάποιος επίσκοπος να μιλήσει.
Ν.
Παράρτημα
Για να μη με εγκαλέσει το πονηρόν πνεύμα, γι' αυτό το "διαολολόγων"
που έγραψα, θα παρακαλούσα να αναγνωσθή ως "δια - όλο - λόγων". Ξέχασα να βάλω τις "παύλες".
Όχι να δίνουμε και αφορμές, έτσι δεν είναι;
Δημοσίευση σχολίου