Στη Μ. Βρετανία η γενική γραμματέας της Association of Teachers and Lecturers (ΑΤL ) - Ένωση Καθηγητών και Δασκάλων Αγγλίας, Mary Bousted, σε άρθρο της στην εφ. Observer επιτίθεται τους γονείς κατηγορώντας τους ότι έχουν αποτύχει στις ευθύνες τους και έτσι υπονομεύουν τα σχολεία…
Σύμφωνα με τη γενική γραμματέα της Ένωσης κ Bousted, τα παιδιά φτάνουν στο σχολείο κοινωνικά καθυστερημένα, ιδιαίτερα ανίκανα να ντυθούν μόνα τους, ανίκανα να χρησιμοποιήσουν κανονικά την τουαλέτα και ασυνήθιστα να τρώνε σε τραπέζι. Αντί, λοιπόν, οι γονείς να αναλάβουν τις ευθύνες τους, αρκετοί από αυτούς περιμένουν από τους καθηγητές να ελέγξουν και να κατευθύνουν τη συμπεριφορά των παιδιών τους.
Η Bousted, αναφέρει μάλιστα δύο παραδείγματα γονέων που κατηγόρησαν τους καθηγητές, ένας γιατί η κόρη της, 14 ετών, έμεινε έγκυος και ένας άλλος γιατί ο γιος του, 16 χρονών, κάπνιζε χασίς.
Η γενική γραμματέας, αναφέρει ότι η αιτία του φαινομένου δεν είναι η φτώχια. Τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά έχουν στο σπίτι τους τηλεοράσεις, υπολογιστές και κονσόλες παιχνιδιών. Αυτό που τους λείπει είναι ενήλικες που είναι πρόθυμοι να περάσουν χρόνο μαζί τους, να ξοδέψουν την ενέργεια μαζί με τα παιδιά τους και να μεγαλώσουν τα παιδιά τους κανονικά.
Επίσης, σημειώνει, ότι στα σπίτια τους τα παιδιά δεν ακολουθούν κανόνες και οι γονείς περιμένουν από τους καθηγητές να τους πειθαρχήσουν.
Την ίδια άποψη διατύπωσε και η Chris Keates, γενική γραμματέας της National Association of Schoolmasters Union of Women Teachers (NASUWT ) γνωστού συνδικάτου εκπαιδευτικών στη Μ. Βρεττανία.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Η Ελλάδα αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα.Η απάντηση όμως στο ερώτημα τι είναι ο άνθρωπος και τι χρειάζεται το παιδί για να γίνει σωστός άνθρωπος, δίνει λύση στο πρόβλημα της παιδείας.
Την απάντηση δεν θα τη δώσει ο κάθε είδους Υλισμός αλλά ο Λόγος του Θεού.
Εκεί μαθαίνει ο άνθρωπος ότι είναι παιδί του Θεού, μετοχή στην αιωνιότητα, αξία που δεν έχει αντάλλαγμα, θησαυρός που πολλοί καραδοκούν να καταστρέψουν!
Η παιδαγωγική επιστήμη μας λέει ότι η Αγωγή είναι διδακτή κι ο Λόγος του Θεού βεβαιώνει: «Και έσονται πάντες διδακτοί Θεού»(Ιωαν. 6,45).
Ασφαλώς τα μέσα της Παιδείας (κτίρια, εποπτικά μέσα, ώρες διδασκαλίας κ.α.) είναι απαραίτητα, αλλά δεν είναι αυτά που κρίνουν το έργο της Παιδείας.
Το θέμα της Παιδείας είναι πρώτα, τι διδάσκεται στον μαθητή, πως διδάσκεται, ποιοι το διδάσκουν κι ύστερα έρχονται όλα τα άλλα. Παιδεία σημαίνει ψυχή και πνεύμα. Όταν αυτά λείπουν, τα πλούσια μέσα δεν ωφελούν.
Ο μαθητής πάει στο σχολείο, για να διδαχθεί κι όχι να διδάξει. Γι΄αυτό στο σχολείο υπάρχει ο μαθητής και υπάρχει κι ό δάσκαλος. Ο πρώτος για να διδαχθεί κι ο δεύτερος για να διδάξει.
Συνήθως ό θόρυβος γύρω από την έλλειψη μόνο υλικών μέσων γίνεται για να κρύψει την πνευματική γύμνια μας. Αναλυτικό πρόγραμμα και διδακτικό προσωπικό είναι τα κλειδιά της Παιδείας. Μορφωμένος δεν είναι αυτός που ξέρει γράμματα, αλλά αυτός που έχει ήθος. Άνθρωπος με την ηθική και όχι με τη βιολογική έννοια.
Η Παιδεία πρέπει να δίνει και ήθος και γνώσεις. Αν δώσουμε μόνο Εκπαίδευση (επάγγελμα) και δεν δώσουμε Παιδεία (ήθος) αποτύχαμε.
Ένα σχολείο που αφήνει άδεια την ψυχή των νέων στερώντας τους ιδανικά και αξίες και περιφρονώντας την Ορθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία την οποία προσπαθεί να αντικαταστήσει με ξεπερασμένα συνθήματα, δεν έχει να προσφέρει τίποτα στους νέους.
Γι ΄ αυτό εγκληματούν όσοι πολεμούν τα Θρησκευτικά και την Ιστορία.
Πρόσληψη 17 αναπληρωτών Θεολόγων
-
*Προσλήψεις 400 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση καθώς και στη Γενική Εκπαίδευση,*
*ως προσωριν...
Πριν από 11 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου