Ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας ΕΣΥΠ (Θ.Βερέμης) με εισήγησή που θα καταθέσει προτείνει «προπαρασκευαστικό έτος που θα γίνεται παράλληλα με την κανονική φοίτηση στη Β΄ και στην Γ΄ Λυκείου, με περικοπές δευτερευόντων μαθημάτων και απογευματινά μαθήματα.»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΤΑ ΝΕΑ»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΤΑ ΝΕΑ»
"ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ εισήγηση για το εξεταστικό, που περιλαμβάνει μαθήματα... πρωί και απόγευμα σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου, φέρεται να καταθέτει στον υπουργό Παιδείας το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ)! Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΕΣΥΠ- που συνεδρίασε χθες το απόγευμα για να εξειδικεύσει την πρόταση της επιτροπής που συνέστησε ο πρόεδρός του καθηγητής κ. Θάνος Βερέμης για θέσπιση προπαρασκευαστικού έτους σπουδών- εισηγείται να μεταφερθεί μέσα στο Λύκειο το προπαρασκευαστικό έτος και να μοιραστεί στις δύο τελευταίες τάξεις, ακόμα και με απογευματινά μαθήματα μετά τον πρωινό κανονικό κύκλο. Μετατρέποντας το Λύκειο σε... Ολοήμερο, δεν θα προστεθεί ένα έτος σπουδών στους μαθητές, ούτε θα αφαιρεθεί από κάποια εκπαιδευτική βαθμίδα (ενδεχόμενο στο οποίο αντιδρούν έντονα οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων), αλλά το προπαρασκευαστικό έτος θα γίνεται παράλληλα με την κανονική φοίτηση στη Β΄ και στην Γ΄ Λυκείου, με περικοπές δευτερευόντων μαθημάτων και απογευματινά μαθήματα. Επιπλέον, διά της εξόντωσης των μαθητών που- εφόσον εφαρμοστεί τέτοια πρόταση- θα αναγκάζονται να τρέχουν πρωί-απόγευμα στα σχολεία, θα αντιμετωπιστεί και το πρόβλημα των φροντιστηρίων... Σύμφωνα με την πρόταση αυτή, η Α΄ Λυκείου θα είναι κοινή για τους μαθητές, ενώ στις επόμενες τάξεις οι μαθητές θα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Όσοι επιθυμούν συνέχιση σπουδών θα επιλέγουν μια Κατεύθυνση σπουδών και θα προετοιμάζονται σε 4-5 μαθήματα στα οποία θα δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις σε Εθνικό Εξεταστικό Κέντρο που θα δημιουργηθεί μετά την αποφοίτησή τους. Όσοι δεν επιθυμούν συνέχιση σπουδών, θα εξετάζονται ενδοσχολικά."
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4497552
Η είδηση αποκαλύπτει πολλά, γιατί είναι γνωστές οι απόψεις του κ. Θ. Βερέμη για την Ιστορία και τα Θρησκευτικά από παλαιότερες δηλώσεις του.
ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ:
ΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ
«Δυστυχώς είμαστε βαθιά συντηρητικοί ως κοινωνία. Aυτή η ομοιογένεια μας κάνει κακό. Άλλο τον 19ο αιώνα.
Eυτυχώς τότε που ο Kοραής και οι άλλοι είχαν την έμπνευση να μας συνδέσουν με την αρχαία Eλλάδα – κι αυτό αποτέλεσε την κύρια ασχολία του νέου Kράτους. Yπήρχαν αρβανίτες, βλάχοι, σλάβοι. Όλοι αυτοί έπρεπε να γίνουν “ένα”. Kαι έγιναν. Aλλά όχι και να πιστεύει σήμερα ότι είναι απόγονος του Περικλή. Tότε βοήθησε –αν και δεν αποφύγαμε έναν εμφύλιο– σήμερα δεν μας βοηθάει. Σήμερα δεν είμαστε μόνοι μας. Zουν πολλοί άλλοι δίπλα μας. H κοινωνία πρέπει να προσαρμοστεί κι όχι να κλειστεί στον εαυτό της».
Eίναι από τα αγαπημένα του θέματα η διαμόρφωση του ελληνικού κράτους και η μυθολογία της φουστανέλας: «Aυτοί που σκότωσαν τον Kαποδίστρια για το μοντέλο του συγκεντρωτικού κράτους που ήθελε να επιβάλει, τελικά αυτοί αποτέλεσαν το συγκεντρωτικό κράτος. Για να μην πάμε και παλιότερα, π.χ. στην πλήρη εικόνα του Kαραϊσκάκη».
ΓΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
«Mάλιστα, ανακαλεί την αντίδρασή του ως μαθητής ακόμη, και τη σύγχυσή του για παράδειγμα από την Παλαιά Διαθήκη. «Tι σχέση έχει το κείμενο αυτό στην εκπαίδευση; H μισή Aμερική διαβάζει Bίβλο και βλέπουμε τι γίνεται. Έτσι δεν γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι. Xρειαζόμαστε ένα σχολείο ανοιχτό για ελεύθερους ανθρώπους με κριτική σκέψη».Oι θρησκευτικές αποκαλύψεις, λοιπόν, δεν έχουν ρόλο στη σύγχρονη εκπαίδευση η οποία άραγε έχει κανένα πρότυπο; Kάτι σαν –ας πούμε– όραμα;
«Ο περιορισμός των Θρησκευτικών (...) στην Καινή Διαθήκη θα απαλλάξει τα μικρά παιδιά από τα διδάγματα της Παλαιάς, που είναι ασύμβατα με τον χριστιανισμό («οφθαλμόν αντί οφθαλμού») και θα αφαιρέσει μία ακόμα θνησιγενή πληροφορία από τις τόσες που εισπράττουν».
ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ ΟΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΕΔΩ:
http://aktines.blogspot.com/2008/11/blog-post_6927.html
ΑΝΤΙ ΣΧΟΛΙΟΥ
Περιμέναμε από κάποιον που εκπροσωπεί ένα κορυφαίο θεσμό διαφορετική αντιμετώπιση των πραγμάτων και μεγαλύτερη υπευθυνότητα. Ο κ. Βερέμης όμως δεν έμεινε μόνο εκεί. Στην ίδια συνέντευξη αναρωτήθηκε «Τι σχέση έχει η Παλαιά Διαθήκη με την εκπαίδευση; Η μισή Αμερική διαβάζει τη Βίβλο και βλέπουμε τι γίνεται.Έτσι δε γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι».Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω αναρωτιόμουν αν αποτελούσαν προβληματισμούς δεκαεξάχρονου ή του προέδρου του ΕΣΥΠ.Εκτιμάμε πως δεν χρειάζεται να έχει κάνει ιδιαίτερες σπουδές κάποιος για να διακρίνει ότι άλλο «τι διαβάζω» και άλλο το «πώς το διαβάζω», ούτε χρειάζεται ιδιαίτερη ευφυΐα για να κάνει κανείς τη διάκριση θρησκειών, ιδεολογιών, φιλοσοφιών και των εκπροσώπων τους μέσα στην ιστορία.
http://aktines.blogspot.com/2008/11/blog-post_6927.html
Η είδηση αποκαλύπτει πολλά, γιατί είναι γνωστές οι απόψεις του κ. Θ. Βερέμη για την Ιστορία και τα Θρησκευτικά από παλαιότερες δηλώσεις του.
ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ:
ΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ
«Δυστυχώς είμαστε βαθιά συντηρητικοί ως κοινωνία. Aυτή η ομοιογένεια μας κάνει κακό. Άλλο τον 19ο αιώνα.
Eυτυχώς τότε που ο Kοραής και οι άλλοι είχαν την έμπνευση να μας συνδέσουν με την αρχαία Eλλάδα – κι αυτό αποτέλεσε την κύρια ασχολία του νέου Kράτους. Yπήρχαν αρβανίτες, βλάχοι, σλάβοι. Όλοι αυτοί έπρεπε να γίνουν “ένα”. Kαι έγιναν. Aλλά όχι και να πιστεύει σήμερα ότι είναι απόγονος του Περικλή. Tότε βοήθησε –αν και δεν αποφύγαμε έναν εμφύλιο– σήμερα δεν μας βοηθάει. Σήμερα δεν είμαστε μόνοι μας. Zουν πολλοί άλλοι δίπλα μας. H κοινωνία πρέπει να προσαρμοστεί κι όχι να κλειστεί στον εαυτό της».
Eίναι από τα αγαπημένα του θέματα η διαμόρφωση του ελληνικού κράτους και η μυθολογία της φουστανέλας: «Aυτοί που σκότωσαν τον Kαποδίστρια για το μοντέλο του συγκεντρωτικού κράτους που ήθελε να επιβάλει, τελικά αυτοί αποτέλεσαν το συγκεντρωτικό κράτος. Για να μην πάμε και παλιότερα, π.χ. στην πλήρη εικόνα του Kαραϊσκάκη».
ΓΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
«Mάλιστα, ανακαλεί την αντίδρασή του ως μαθητής ακόμη, και τη σύγχυσή του για παράδειγμα από την Παλαιά Διαθήκη. «Tι σχέση έχει το κείμενο αυτό στην εκπαίδευση; H μισή Aμερική διαβάζει Bίβλο και βλέπουμε τι γίνεται. Έτσι δεν γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι. Xρειαζόμαστε ένα σχολείο ανοιχτό για ελεύθερους ανθρώπους με κριτική σκέψη».Oι θρησκευτικές αποκαλύψεις, λοιπόν, δεν έχουν ρόλο στη σύγχρονη εκπαίδευση η οποία άραγε έχει κανένα πρότυπο; Kάτι σαν –ας πούμε– όραμα;
«Ο περιορισμός των Θρησκευτικών (...) στην Καινή Διαθήκη θα απαλλάξει τα μικρά παιδιά από τα διδάγματα της Παλαιάς, που είναι ασύμβατα με τον χριστιανισμό («οφθαλμόν αντί οφθαλμού») και θα αφαιρέσει μία ακόμα θνησιγενή πληροφορία από τις τόσες που εισπράττουν».
ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ ΟΙ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΕΔΩ:
http://aktines.blogspot.com/2008/11/blog-post_6927.html
ΑΝΤΙ ΣΧΟΛΙΟΥ
Περιμέναμε από κάποιον που εκπροσωπεί ένα κορυφαίο θεσμό διαφορετική αντιμετώπιση των πραγμάτων και μεγαλύτερη υπευθυνότητα. Ο κ. Βερέμης όμως δεν έμεινε μόνο εκεί. Στην ίδια συνέντευξη αναρωτήθηκε «Τι σχέση έχει η Παλαιά Διαθήκη με την εκπαίδευση; Η μισή Αμερική διαβάζει τη Βίβλο και βλέπουμε τι γίνεται.Έτσι δε γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι».Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω αναρωτιόμουν αν αποτελούσαν προβληματισμούς δεκαεξάχρονου ή του προέδρου του ΕΣΥΠ.Εκτιμάμε πως δεν χρειάζεται να έχει κάνει ιδιαίτερες σπουδές κάποιος για να διακρίνει ότι άλλο «τι διαβάζω» και άλλο το «πώς το διαβάζω», ούτε χρειάζεται ιδιαίτερη ευφυΐα για να κάνει κανείς τη διάκριση θρησκειών, ιδεολογιών, φιλοσοφιών και των εκπροσώπων τους μέσα στην ιστορία.
http://aktines.blogspot.com/2008/11/blog-post_6927.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου