Τα λεγόμενα «λεωφορεία της αθεΐας» τριγυρνούν πλέον στους δρόμους του Λονδίνου, από την προηγούμενη εβδομάδα, φέρνοντας στο πλάι τους διαφημιστικά μηνύματα με το σλόγκαν «Πιθανώς δεν υπάρχει Θεός. Σταματήστε να ανησυχείτε και απολαύστε τη ζωή σας».
Η καμπάνια, ύψους 140.000 λιρών, που πέρα από τα λεωφορεία (200 στο Λονδίνο και 600 σε όλη τη Βρετανία), εμφανίζεται στο μετρό (από χθες) και σε αφίσες στους δρόμους, αποσκοπεί στο να πείσει τους άθεους να εκδηλωθούν και να βγουν από το καθεστώς ενοχής ή απάθειας που συχνά τους διακρίνει, και παράλληλα να επηρεάσει τους αναποφάσιστους περί της ύπαρξης Θεού.
Η διαφημιστική εκστρατεία -που χρηματοδοτείται με εισφορές εθελοντών, η προθυμία των οποίων υπερκάλυψε κατά εννέα φορές το αναγκαίο ποσό σε λιγότερο από μια μέρα- στηρίζεται από τη Βρετανική Ανθρωπιστική Ένωση και προσωπικότητες όπως η συγγραφέας τηλεοπτικών κωμωδιών Αριάν Σερίν. Θέλουν, όπως είπαν, να αντισταθούν στη θρησκευτική προπαγάνδα, που απειλεί τους μη Χριστιανούς με την κόλαση και την αιώνια καταδίκη και να υλοποιήσουν πραγματικά το ιδεώδες της ελευθερίας του λόγου σε μια δημοκρατική κοινωνία.
Όμως ο Νο 1 υποστηρικτής της καμπάνιας είναι ασφαλώς ο Ρίτσαρντ Ντόκινς, συγγραφέας του βιβλίου «Η Αυταπάτη του Θεού». Το μπεστ-σέλερ του διάσημου εξελικτικού βιολόγου της Οξφόρδης, που έχει μεταφραστεί και στα ελληνικά, ανάμεσα σε πολλές άλλες γλώσσες του κόσμου, αποτελεί μια μαχητική κριτική της θρησκείας από τη σκοπιά της επιστήμης. Ο διασημότερος υπέρμαχος του νέο-δαρβινισμού σήμερα στον κόσμο είναι αποφασισμένος, στο πλαίσιο της κόντρας επιστήμης-θρησκείας, να «σηκώσει» το θέμα αθεϊας ψηλά στην ατζέντα του δημόσιου διαλόγου διεθνώς.
Η βρετανική θεολογική think tank Theos (Θεός), με μετριοπάθεια, αντέδρασε μάλλον θετικά, λέγοντας ότι η καμπάνια αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αρχίσουν να σκέφτονται οι άνθρωποι για το Θεό. «Τα πόστερ θα ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να σκεφτούν το πιο σημαντικό ερώτημα που θα συναντήσουμε ποτέ στη ζωή μας», όπως είπε, ελπίζοντας προφανώς ότι η αθεϊστική προπαγάνδα τελικά θα αναζωογονήσει τα θρησκευτικά αισθήματα των ανθρώπων.
Η βρετανική πρωτοβουλία έχει ενθαρρύνει τους αθεϊστές στις ΗΠΑ που έχουν ήδη ξεκινήσει τη δική τους καμπάνια. Η αντίστοιχη Αμερικανική Ανθρωπιστική Ένωση το Νοέμβριο ξεκίνησε διαφήμιση σε 230 λεωφορεία στην Ουάσιγκτον με σλόγκαν «Γιατί να πιστεύετε στο Θεό; Απλώς να είστε καλοί για χάρη της καλοσύνης».
Βλέπε σχετικά άρθρα εδώ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου