Αποσπάσματα από την συνέντευξη τύπου του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη κατά τη Σύνοδο των Υπουργών Παιδείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 21 Νοεμβρίου 2008
Σημαντικό ζήτημα είναι και η αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων, με στόχο βεβαίως την προώθηση μιας σύγχρονης αντίληψης για την Παιδαγωγική Επιστήμη, που θα βασίζεται όχι στην αποστήθιση αλλά στην εκπαιδευτική αντίληψη και στη συνθετική σκέψη……..
Έγινε μεγάλη συζήτηση για την προώθηση της πολυγλωσσίας, για την αγωγή της υγείας, για την υγιεινή διατροφή, που πρέπει να διδάσκεται στους μαθητές. Παράλληλα, δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα από πλευράς μας στη σύνδεση της παιδείας, του πολιτισμού και του αθλητισμού. Συγκεκριμένα προτείναμε, επειδή στην Ελλάδα ούτως ή άλλως διοργανώνονται πανελλήνιοι σχολικοί και καλλιτεχνικοί αγώνες, να διευρύνουμε το θεσμό αυτό σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, φέρνοντας τη νέα γενιά κοντά είτε για αθλητικές είτε για πολιτιστικές εκδηλώσεις δημιουργίας και έτσι ώστε να συμβάλλουμε στο να αναπτυχθεί μία ενιαία ευρωπαϊκή πολιτιστική συνείδηση και ταυτότητα……….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από τη μαθητική μου περίοδο θυμάμαι αυτή την προσπάθεια να περάσουμε από την αποστήθιση στην κριτική σκέψη, μάθηση κλπ. Τι πρακτικό?
Σημαντικό ζήτημα είναι και η αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων, με στόχο βεβαίως την προώθηση μιας σύγχρονης αντίληψης για την Παιδαγωγική Επιστήμη, που θα βασίζεται όχι στην αποστήθιση αλλά στην εκπαιδευτική αντίληψη και στη συνθετική σκέψη……..
Έγινε μεγάλη συζήτηση για την προώθηση της πολυγλωσσίας, για την αγωγή της υγείας, για την υγιεινή διατροφή, που πρέπει να διδάσκεται στους μαθητές. Παράλληλα, δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα από πλευράς μας στη σύνδεση της παιδείας, του πολιτισμού και του αθλητισμού. Συγκεκριμένα προτείναμε, επειδή στην Ελλάδα ούτως ή άλλως διοργανώνονται πανελλήνιοι σχολικοί και καλλιτεχνικοί αγώνες, να διευρύνουμε το θεσμό αυτό σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, φέρνοντας τη νέα γενιά κοντά είτε για αθλητικές είτε για πολιτιστικές εκδηλώσεις δημιουργίας και έτσι ώστε να συμβάλλουμε στο να αναπτυχθεί μία ενιαία ευρωπαϊκή πολιτιστική συνείδηση και ταυτότητα……….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από τη μαθητική μου περίοδο θυμάμαι αυτή την προσπάθεια να περάσουμε από την αποστήθιση στην κριτική σκέψη, μάθηση κλπ. Τι πρακτικό?
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Είναι ένα από τα ζητήματα που συζητούμε σε δύο επίπεδα. Πρώτο σε επίπεδο αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων και δεύτερον σε επίπεδο αποσύνδεσης του λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις για πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Αυτός ο διάλογος ξεκινά τώρα, δηλαδή το επόμενο διάστημα και ένας από τους προβληματισμούς που θα πρέπει να αντιμετωπίσει είναι και αυτός. Πώς δηλαδή πρακτικά θα αποσυνδέσουμε την αξιολόγηση του μαθητή από τη διαδικασία της αποστήθισης. Υπάρχουν διάφορες επιστημονικές προτάσεις γι΄ αυτό. Π.χ. ένα μίγμα ερωτήσεων και πολλαπλών απαντήσεων, το λεγόμενο multiple choice, μαζί όμως με αξιολογικές ερωτήσεις που προωθούν την κρίση και την ικανότητα του μαθητή.
Αλλά όλα αυτά είναι υπό εξέταση. Θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να αξιολογηθούν επιστημονικά, να δούμε το βαθμό αντικειμενικότητας της κρίσης για τον κάθε μαθητή όταν εφαρμόζεται ένα τέτοιο σύστημα και στη συνέχεια να υιοθετήσουμε το πιο κατάλληλο μοντέλο που θα ταιριάζει βέβαια και στη φυσιογνωμία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Όσον αφορά το διάλογο για την αποσύνδεση θα ξεκινήσει τώρα και η θεσμική πρωτοβουλία που θα προσδιορίζει τη φυσιογνωμία του νέου λυκείου και τη διαδικασία εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο θα εκδηλωθεί την επόμενη κυβερνητική περίοδο. Όσον αφορά το ζήτημα των αναλυτικών προγραμμάτων η μεθοδολογία που θα ακολουθήσουμε είναι να ξεκινήσει τώρα ο διάλογος σε δύο επίπεδα.
Πρώτον στο επίπεδο μιας Επιτροπής σοφών, στην οποία έχουμε καλέσει να συμμετέχουν διάφοροι ακαδημαϊκοί επιστήμονες, οι οποίοι κατά καιρούς συμμετείχαν σε όλες τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που έχουν επιχειρηθεί από τη μεταπολίτευση και μετά και το δεύτερο επίπεδο διαλόγου για τα αναλυτικά προγράμματα θα αφορά τους μάχιμους εκπαιδευτικούς που ο καθένας και η καθεμιά θα ρωτηθούν για τις απόψεις τους σχετικά με το αναλυτικό πρόγραμμα που διδάσκουν στην τάξη.
Θα είναι μια διαρκής επιτροπή, η οποία κάθε φορά όταν ολοκληρώνει ένα κεφάλαιο θα το καταθέτει για περαιτέρω διαβούλευση και για ανάληψη διοικητικής ή θεσμικής πρωτοβουλίας. Θα ξεκινήσουμε βεβαίως τη συζήτηση από το νηπιαγωγείο προς τα πάνω, μια διαδρομή αντίστροφη από τη συνήθη. Γιατί συνήθως ξεκινάμε τις μεταρρυθμίσεις από το Πανεπιστήμιο προς τα κάτω και αυτό αποδείχτηκε διαχρονικά ότι δεν είναι σωστό.Θα ξεκινήσουμε από το νηπιαγωγείο και θα έχουμε ως βάση του διαλόγου το υφιστάμενο αναλυτικό πρόγραμμα και το υφιστάμενο διδακτικό ή εποπτικό υλικό, το οποίο θα εξετάζεται αν χρειάζεται συμπλήρωση ή αντικατάσταση. …….
Πηγή :http://www.ana-mpa.gr/anaweb/user/showprel?service=3&maindoc=7060515
ΣΧΟΛΙΑ ΑΚΤΙΝΩΝ :
Η Αγωγή υγείας που αναφέρει ο Υπουργός είναι η Σεξουαλική Αγωγή που πρόκειται να εισαχθεί από το νηπιαγωγείο. Βλέπε: http://aktines.blogspot.com/2008/11/blog-post_4924.html
Πηγή :http://www.ana-mpa.gr/anaweb/user/showprel?service=3&maindoc=7060515
ΣΧΟΛΙΑ ΑΚΤΙΝΩΝ :
Η Αγωγή υγείας που αναφέρει ο Υπουργός είναι η Σεξουαλική Αγωγή που πρόκειται να εισαχθεί από το νηπιαγωγείο. Βλέπε: http://aktines.blogspot.com/2008/11/blog-post_4924.html
Με τα νέα αναλυτικά προγράμματα θα πρέπει να αποφευχθεί κάθε προσπάθεια υποβάθμισης του μαθήματος των θρησκευτικών. Χρειάζεται το υπουργείο να αποκαταστήσει αδικίες του παρελθόντος και να δοθούν οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος στα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ που αφαιρέθηκαν παράνομα εδώ και χρόνια. Για τα νέα αναλυτικά προγράμματα βλέπε: http://blogs.sch.gr/kantonopou/?s=%CE%9C%CE%A0%CE%91%CE%9C%CE%A0%CE%99%CE%9D%CE%99%CE%A9%CE%A4%CE%97%CE%A3&submit=%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου