31 Μαΐ 2015

Τρεις τρόποι κοινωνίας με το Θεό στην Ορθόδοξη Εκκλησία (Ιερομονάχου Κλεόπα Ηλίε)

Ο πρώτος τρόπος κοινωνίας και ενώσεως με τον Χριστό γίνεται με την προσευχή του Ιησού, κατά την ο­ποία ο νους βυθίζεται στην καρδιά και εκεί λέει συνεχώς το: «Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλό».
Η προσευχή που γίνεται με το νου στην καρδιά έχει μεγάλη σημασία, διότι ενώνεται η ψυχή μας με τον Ιησού Χριστό και δι’ Αυτού με τον Πατέρα, διότι η μόνη οδός που οδηγεί στην ένωση με τον Πατέρα είναι ο Χρι­στός, όπως λέει ο Ίδιος: «κανείς δεν έρχεται στον Πα­τέρα εκτός αν περάσει από μένα» (Ιωάν. 14,6).

Οι Εκτρώσεις σαν συνέπεια του λεγόμενου «ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ»


embrio

Οι Εκτρώσεις σαν συνέπεια του λεγόμενου «ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ»
(Δρ. Σάββας Κυριακίδης, μαιευτήρας – χειρουργός γυναικολόγος)
Ο «προγεννητικός έλεγχος», όταν αποσκοπεί όχι στη θεραπεία του κυοφορού­μενου παιδιού, αλλά στη διακοπή της κύησης (δηλαδή δολοφονία του εμβρύου) στις περιπτώσεις κάποιων παθήσεων (π.χ. μεσογειακής αναιμίας, συνδρόμου Down κ.α.) είναι, τουλάχιστον από χριστιανικής σκοπιάς, τελείως απαράδεκτος. Αποτελεί ασφα­λέστατα σύγχρονη έκδοση του απάνθρωπου Καιάδα των αρχαίων Σπαρτιατών, οι οποίοι δολοφονούσαν τα παιδιά, που ερχόντουσαν στο φως με κάποια σωματική πάθη­ση. Απλώς, στους έσχατους καιρούς μας, αυτή η δολοφονική πράξη ανυπεράσπιστων και αθώων παιδιών μετατέθηκε λίγο νωρίτερα, δηλαδή στο στάδιο της κυοφορίας. Επαναφέρει επίσης σε λειτουργία, σε εκσυγχρονισμένη επανέκδοση, τα επαίσχυντα και φρικτά κρεματόρια των χιτλερικών στρατοπέδων, στα οποία εδολοφονούντο εν ψυχρώ όσοι είχαν κάποια ανεπιθύμητα -για τα ναζιστικά δεδομένα- βιολογικά χαρα­κτηριστικά. 

Ο Προτεστάντης Harold Camping. Ένας ακόμη ψευδοπροφήτης

Ο Προτεστάντης Harold Camping. Ένας ακόμη ψευδοπροφήτης
 Στούς ἀψευδεῖς λόγους τοῦ Θεανθρώπου ἀνήκει καί ἡ ἐπισήμανσή του πρός τά μέλη τῆς Ἐκκλησίας Του νά προσέχουν ἀπό τούς ψευδοπροφῆτες, οἱ ὁποῖοι θά ἀποκαλύπτονται, θά γίνονται γνωστοί ἀπό τούς καρπούς τους (Ματθ. 7, 15-16).

Η εορτή του Αγίου Πνεύματος, ας γίνει αφορμή για την ορθόδοξη ομολογία περί εκπορεύσεως Του εκ του Πατρός



Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, ΑΣ ΓΙΝΕΙ ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ,  ΠΕΡΙ ΕΚΠΟΡΕΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΕΚ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ
«Το δε Πνεύμα το Άγιον και αυτό μεν εκ του Πατρός, αλλ’ ου γεννητώς, αλλ’ εκπορευτώς» - Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός.
Η κύρια αιτία που έχουν αποκοπεί οι Παπικοί από την Εκκλησία ήταν η αιρετική προσθήκη του Filioque.  Αυτό έγινε αιτία  να θέσουν εαυτούς εκτός Εκκλησίας και η  αιτία να απωλέσουν την Χάριν.
«Η και ‘’εκ του Υιού’’ εκπόρευσις του Αγίου Πνεύματος εισάγει την διαρχίαν ή τον ημισαβελλιανισμόν εις την Αγίαν Τριάδα, υποτιμά το Άγιον Πνεύμα και παραποιεί όλην την Τριαδολογίαν» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (’Ορθοδοξία και Παπισμός).    Αλλού σημειώνει στο ίδιο σύγγραμμα : «Δια του Filioque η Δύσις προσεπάθησε να κατανοήσει ‘’λογικώς’’ το μυστήριον της Αγίας Τριάδος καταργούσα την αντινομίαν του Τριαδικού μυστηρίου και δεικνύουσα τον ανθρωποκεντρικόν χαρακτήρα της θεολογίας της».

Κυριακή της Πεντηκοστής –«Εγώ ειμι το φως του κόσμου»



Ευαγγέλιο: Ιωάν. ζ΄,37-52, η΄,12
Ο ίδιος ο Κύριός μας, αγαπητοί μου αδελφοί, λέει τους λόγους αυτούς, που αναφέρονται και εφαρμόζουν πλήρως στο Θείο Πρόσωπό Του. Ο αγαπημένος μαθητής και επιστήθιος φίλος Του, ο ευαγγελιστής Ιωάννης, που για τρία ολόκληρα χρόνια βρίσκεται κοντά Του, Τον ακούει από το ίδιο το στόμα Του και καταγράφει τους λόγους αυτούς στο Ευαγγέλιό Του. Και δεν είναι η πρώτη φορά, που γίνεται λόγος στην Αγία Γραφή για τον Κύριο, ότι είναι το φως. Επανειλημμένα τονίζεται ότι ο Ιησούς είναι το φως των ανθρώπων, το φως το αληθινό (Ιωάν. Α΄,4-9), το φως το αιώνιο (Ησ. Ξ΄,20), η πηγή του φωτός. Είναι η αιώνια φωτοπηγή, από την οποία εκπέμπονται στα σύμπαντα οι ολόχρυσες ακτίνες της χάριτος και της αλήθειας. «Φως ο Πατήρ, φως ο Λόγος, φως και το άγιον Πνεύμα», αναφωνεί ο ιερός Υμνωδός. Και μέσα στο φως αυτό είναι λουσμένη η γιορτή της Πεντηκοστής.

“Πεντηκοστήν εορτάζομεν και Πνεύματος επιδημίαν”




“Πεντηκοστήν εορτάζομεν και Πνεύματος επιδημίαν”
Όσα έγραψαν οι θεοφώτιστοι προφήτες για το Χριστό και για το κοσμοσωτήριο έργο του εκπληρώθηκαν κατά γράμμα στο Θεανδρικό πρόσωπα του. Αλλά και όσα ο ίδιος ο Θεάνθρωπος προείπε στους μαθητές του για "τα μέλλοντα συμβαίνειν", δηλαδή για το εκούσιο πάθος, τη Σταύρωση, την Ανάσταση, την Ανάληψη και την Πεντηκοστή πραγματοποιήθηκαν επίσης στην ώρα τους.

Ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ για την Κυριακή της Πεντηκοστής

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΥΘΗΡΩΝ-ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ(ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΚΥΘΗΡΩΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ)

30 Μαΐ 2015

Μήνυμα Μητροπολίτου Μεσογαίας Νικολάου για την εορτή της Πεντηκοστής

ΜΗΝΥΜΑ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ 2015
Ἡ Ἐκκλησία μας τὴν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς γιορτάζει τὴν κάθοδο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τὴν ἔλευσή Του στὶς ψυχὲς τοῦ καθενός μας. Ὁ κάθε ἕνας μας ἔχει αὐτὴν τὴν προσδοκία νὰ ἔλθει τὸ  Ἂγιο Πνεῦμα μέσα του, νὰ τὸν ἀλλάξει, νὰ τὸν μεταμορφώσει, νὰ τοῦ δώσει αὐτὸ ποὺ τοῦ χρειάζεται καὶ ἴσως δὲν τὸ ξέρει, νὰ ἀποκτήσει τὴν αἴσθηση τῆς θεϊκῆς παρουσίας ὄχι μόνον γύρω του ἀλλὰ μέσα του.

Ἡ «Σύναξη Κληρικῶν καί Μοναχῶν» πρός τόν Μητροπολίτη Πειραιῶς, ὑπέρ τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ματθαίου Βουλκανέσκου

Η «Σύναξη Κληρικών και Μοναχών» προς τον Μητροπολίτη Πειραιώς, υπέρ του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ματθαίου Βουλκανέσκου
Ἡ «Σύναξη Κληρικῶν καί Μοναχῶν» πρός τόν Μητροπολίτη Πειραιῶς, ὑπέρ τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ματθαίου Βουλκανέσκου
 Κατά τήν τελευταία της συνέλευση ἡ ἄτυπη «Σύναξη Ὀρθοδόξων Κληρικῶν καί Μοναχῶν» ἀποφάσισε καί τήν ἔκδοση τῆς ἀκολούθου ἐπιστολῆς, μέ τήν ὁποίαν εὐχαριστεῖ τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραιῶς κ. Σεραφείμ γιά τήν τιμή τήν ὁποίαν ἀπένειμε στόν Πρεσβύτερο π. Ματθαῖο Βουλκανέσκου, Κληρικό πλέον τῆς Ἐκκλησίας Πειραιῶς, ἀλλά καί παλαιό μέλος τῆς «Συνάξεως» αὐτῆς, κοσμώντας τον μέ τό ὀφφίκιον τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου καί δίδοντάς του τήν «ἐντολήν» τοῦ Ἐξομολόγου-Πνευματικοῦ. 

Προωθείται νομοθέτημα στην Κυπριακή Βουλή που θα επιτρέπει την άμβλωση μέχρι τον τρίτο μήνα της κύησης



ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΒΟΥΛΗ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΑΜΒΛΩΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΜΗΝΑ ΤΗΣ ΚΥΗΣΗΣ
Ετοιμάζεται νομοσχέδιο  για να επιτρέπεται η έκτρωση πριν τον τρίτο μήνα της κύησης, για συζήτηση στην Κυπριακή Βουλή.   Δυστυχώς θα ψηφιστεί έστω και αντιβαίνουν σε αυτά που διδάσκει η Εκκλησία μας. Το αυτό δεν έπραξαν και για το θέμα των  ομοφυλοφίλων; 
Ετοιμάζεται σχετικός νόμος, παρά το γεγονός ότι περιήλθε εις γνώση των η θέση της Εκκλησίας. Βουλευτές προβαίνουν σε ενέργειες που έρχονται σε αντίθεση με όσα διδάσκει η Εκκλησία μας σε αυτό το θέμα. 

Ερμηνευτική ανάλυση της αποστολικής περικοπής της Κυριακής της Πεντηκοστής. (16ον) - (Αρχιμ. Παύλου Δημητρακόπουλου)



ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Ερμηνευτική ανάλυση της αποστολικής περικοπής της Κυριακής της Πεντηκοστής
Εν Πειραιεί τη 30η Μαΐου 2015.
(16ον)
Συνεχίζοντες τα ερμηνευτικά σχόλια στις Πράξεις, προχωρούμε στην ερμηνευτική ανάλυση της αποστολικής περικοπής της Κυριακής της Πεντηκοστής. Είναι μια περικοπή από το 2ο κεφάλαιο των Πράξεων, στίχοι 1-11. Στην περικοπή αυτή ο ευαγγελιστής Λουκάς μας περιγράφει αυτό καθ’ εαυτό το γεγονός της επελεύσεως του αγίου Πνεύματος την ημέρα της Πεντηκοστής, στους αγίους αποστόλους και σε όλους τους μαθητάς, που ήταν συγκεντρωμένοι στο υπερώον την ημέρα εκείνη.Στις γραμμές που ακολουθούν προχωρούμε σε σύντομη ερμηνευτική ανάλυση της περικοπής. 

«Πεντηκοστὴν ἑορτάζομεν καὶ Πνεύματος ἐπιδημίαν…»



«Πεντηκοστὴν ­ἑορτάζομεν…». Γιορτάζουμε ­Πεντηκοστή. Δη­­λαδὴ ποιὸ γεγονός; Ὅ­­­­πως διηγεῖται ὁ ἱερὸς εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς στὶς «Πράξεις» (βλ. Πράξ. β´ 1-13), στὶς ἐννιὰ τὸ πρωὶ τῆς πεντηκοστῆς ἡμέρας ἀπὸ τὸ Πάσχα ­ἀκούστηκε ἦχος σὰν βοὴ σφοδροῦ ἀνέμου, ποὺ γέμισε τὸ ὑπερῶο στὸ ὁποῖο ἦ­­­ταν συναθροισμένοι οἱ Μαθητὲς τοῦ Κυρίου. Καὶ εἶδαν νὰ διαμοιράζονται σ᾿ αὐτοὺς γλῶσσες παρόμοι­ες μὲ γλῶσσες φωτιᾶς.
    Κατῆλθε τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον καὶ ἱ­­δρ­ύ­θηκε ἡ Ἐκκλησία ἐπὶ τῆς γῆς, ἡ ταμιοῦχος τῆς Χάριτος. ­Σκιρτοῦμε ἀπὸ χαρά, πανηγυρίζουμε μὲ λαμ­πρότητα οἱ πιστοὶ σήμερα τὴν ἔ­­λευση καὶ ἐνοίκηση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στὶς καρδιές μας. Τὸ αἷμα τοῦ Θεανθρώπου ἄνοιξε τοὺς καταρράκτες τοῦ οὐρανοῦ, καὶ ­χαρίζεται στοὺς ἀνθρώπους «τὸ ὕδωρ τὸ ζῶν» (Ἰω. δ´ 10), ἡ Χάρις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἡ ἀναγεννητική, ἡ ἁγιαστική, ἡ φωτιστική, ἡ εἰρηνοποιὸς καὶ παρακλητική.

“Πεντηκοστήν εορτάζομεν…”

῾ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΝ ΕΟΡΤΑΖΟΜΕΝ…’
Δέκα ἡμέρες μετά τήν ᾽Ανάληψη τοῦ Κυρίου ἡ ᾽Εκκλησία μας ἑορτάζει τό γεγονός τῆς Πεντηκοστῆς, τότε πού τό Πνεῦμα τό ῞Αγιον κατῆλθε καί ἐπιφοίτησε στίς κεφαλές ὅλων τῶν μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ, στά ᾽Ιεροσόλυμα. Μέ τήν ἐπιφοίτηση αὐτή ἀρχίζει ἡ ἱστορία τῆς ᾽Εκκλησίας, γι᾽ αὐτό καί ἡ Πεντηκοστή θεωρεῖται ἡ γενέθλια ἡμέρα της.

Κυριακή της Πεντηκοστής – Ἔλα, Πνεῦμα ἅγιο! (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Ἔλα, Πνεῦμα ἅγιο!
Στὸ τέλος, ἀγαπητοί μου, τῆς θείας λειτουργίας τὴ μεγάλη αὐτὴ ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς, κατὰ τὴν ὁποία ἑορτάζουμε τὴν ἐπιφοίτησι τοῦ ἁγίου Πνεύματος, γίνεται μιὰ ἐξαιρετκὴ ἀκολουθία, ἀκολουθία τῆς Γονυκλισίας.
Θυμᾶμαι τὸ ἑξῆς. Ὅταν ἔγινα ἐπίσκοπος ἔλεγα, ὅτι σὲ ὡρισμένες στιγμὲς ἱερῶν μυστηρίων εἶνε ὑποχρεωτικὸ νὰ γονατίζουμε. Ἀλλὰ τότε, ἐπὶ δικτατορίας, ἦταν μέσα στὸ ναὸ κάποιοι ἀνώτατοι ἀξιωματοῦχοι, ποὺ ἀντιδροῦσαν. –Ἐμεῖς δὲν γονατίζουμε, ἔλεγαν, δὲν τὸ προβλέπει αὐτὸ ὁ κανονισμός μας… Ἐδῶ ὅμως εἶ νε ἐκκλησία· ἔχει καὶ ἡ Ἐκκλησία κανονισμό. Ἔξω ἀπὸ τὴν ἐκκλησία κάντε ὅ,τι θέλετε, μέσα στὴν ἐκκλησία θὰ γονατίσετε ὅπως ὅλοι. –Δὲν γονατίζουμε! –Τότε νὰ βγῆτε ἔξω!…
Καὶ βγῆκαν – θὰ τὰ θυμᾶστε αὐτὰ οἱ παλαιότεροι. Ἤθελαν, τὴν ὥρα ποὺ ὅλοι εἶνε γονατιστοί, αὐτοὶ νὰ στέκωνται ὄρθιοι, σὰν τὰ παλούκια! Καὶ ἡ τραγικὴ εἰρωνεία ποιά εἶνε· ὅτι,αὐτοὶ ποὺ δὲν γονατίζουν μπροστὰ στὸ Θεό, γονατίζουν μπροστὰ σὲ ἀνθρώπους, μπροστὰ ἀκόμη καὶ σὲ ἁμαρτωλὰ γύναια!

29 Μαΐ 2015

Ερμηνεία Παλαιάς Διαθήκης (ΙΖ΄) – (Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμία)




          IEΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
Δημητσάνα, Παρασκευή 29 Μαΐου 2015
(Ἡ ἑρμηνεία παρά τήν συντομία της καί τήν ἁπλότητά της εἶναι ἐπιστημονική)
Ἡ ἐργασία αὐτή προσφέρεται στούς ἀναγνῶστες σέ συνέχειες ἑκάστη Δευτέρα καί Παρασκευή διά ἐξεύρεση λαθῶν ἐκ μέρους τους καί ἐνημέρωσή μας πρός διόρθωση, πρίν ἀπό τήν τελική δημοσίευση τοῦ ἔργου.
(Προλογικό σημείωμα τῆς περικοπῆς)

Κυριακή της Πεντηκοστής – «…ἐλάβομεν Πνεῦμα ἐπουράνιον»



ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ: Πράξ. β´1-11
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ: Ἰωάν ζ´ 37-52, η´12
   Μὲ ἰδιαίτερη λαμπρό­τη­τα ἑορτάζουμε ­σήμερα τὴν ἑορτὴ τῆς Πεντηκο­στῆς, κατὰ τὴν ὁποία «τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον ἐπεδήμησεν ἐν κόσμῳ»· κατέβηκε ἀπὸ τοὺς οὐρανοὺς «ὁ ἄλλος Παράκλητος» καὶ ἦλθε γιὰ νὰ μένει μαζί μας, νὰ μᾶς φωτίζει καὶ νὰ μᾶς ἁγιάζει. Πόσο σημαντικὴ εἶναι αὐτὴ ἡ κάθοδος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καὶ ἡ παρουσία Του στὴ ζωή μας, μᾶς τὸ ἀποκαλύπτει ὁ ἴδιος ὁ Κύριος στὴ σημερινὴ εὐαγγελικὴ περικοπή. 
   Ἑπτὰ ἡμέρες διαρκοῦ­σε ἡ ἑορτὴ τῆς Σκηνοπηγίας, ἡ ὁποία ὑπενθύμιζε στοὺς Ἰσραηλίτες τὴ ­διαμονή τους σὲ σκηνὲς καθὼς πορεύονταν ἐπὶ σαράντα χρόνια στὴν ἔρημο. Τὴν τελευταία ἡμέρα ὁ Κύριος Ἰησοῦς, παίρνοντας ἀ­­­φορμὴ ἀπὸ τὴν τελετὴ μὲ τὸ νερὸ τὸ ὁ­­­­ποῖο ἔφερνε ὁ ἀρχιερέας καὶ ­ράντιζε τὸ θυσιαστήριο, στάθηκε ὄρθιος καὶ φώνα­ξε δυνατά: «ἐάν τις διψᾷ, ἐρχέσθω πρός με καὶ πινέτω». Ἐὰν κανεὶς διψᾶ, ὄχι γιὰ ὑλικὰ καὶ φθαρτὰ ἀγαθά, ἀλλὰ γιὰ ἀλήθεια, ζωὴ καὶ δόξα, ἂς ἔρ­­χεται σὲ μένα μὲ πίστη καὶ ἂς πίνει ἐλεύ­θερα. ­Κο­ν­­τά μου θὰ ἱκανοποιηθοῦν ὅλοι οἱ εὐ­γενικοὶ πόθοι τῆς ψυχῆς του. 

Ερμηνευτικά σχόλια στην ευαγγελική περικοπή της Κυριακής της Πεντηκοστής (1ον) & (2ον) (Αρχιμ. Παύλου Δημητρακόπουλου)

Ερμηνευτικά σχόλια στην ευαγγελική περικοπή της Κυριακής της Πεντηκοστής
Εν Πειραιεί τη 29η Μαΐου 2015.
(1ον)
Η  ευαγγελική  περικοπή  της  Κυριακής  της Πεντηκοστής είναι  μια περικοπή από το 7ο κεφάλαιο του κατά Ιωάννην ευαγγελίου, στίχοι 37-52, 8,12.Στην περικοπή αυτή ο ευαγγελιστής Ιωάννης παραθέτει ένα απόσπασμα των λόγων του Κύριου προς τους Εβραίους στο ιερό του Ναού του Σολομώντος, την τελευταία ημέρα της μεγάλης εορτής της Σκηνοπηγίας και την απήχηση που είχαν οι λόγοι αυτοί μεταξύ αυτών. Στις γραμμές που ακολουθούν προχωρούμε σε σύντομη ερμηνευτική ανάλυση της περικοπής.  

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Εἰς τὸν ἀπόηχον τοῦ χειροκροτήματος



Εἰς τὸν ἀπόηχον τοῦ χειροκροτήματος
Η ΕΚΛΟΓΗ καί στή συνέχεια ἡ ἐνθρόνιση ἑνός µητροπολίτη συνήθως προκαλοῦν χειροκροτήµατα καί δηµιουργοῦν καλές ἐντυπώσεις στό λαό τοῦ Θεοῦ. Ὁ νεοεκλεγείς µητροπολίτης συγκινεῖται καί ἐνθουσιάζεται, χωρίς νά πολυσκέφτεται τά πολλά καί δύσκολα προβλήµατα, πού θά κληθεῖ νά ἀντιµετωπίσει. Ὅσο θά φτάνει ὁ ἀπόηχος τοῦ χειροκροτήµατος στά αὐτιά του, θά ἔχει τήν αἴσθηση ὅτι ἀπέκτησε µιά σπουδαία καί ἰσόβια ἐξουσία καί θά µπορεῖ νά κάνει ὅ,τι ὁ ἴδιος θά κρίνει ὀρθό. ∆ηλαδή, θά νιώθει ἀπόλυτα ἐλεύθερος καί αὐτό εἶναι πολύ ἐπικίνδυνο, γιατί ἕνας κληρικός καί πολύ περισσότερο ἕνας µητροπολίτης, ποτέ δέν εἶναι ἐλεύθερος, παρά µόνο ὅταν εἶναι ἐνάρετος καί ὑπηρετεῖ πιστά τό θέληµα τοῦ Θεοῦ. Σέ ὅλες τίς ἄλλες περιπτώσεις ὑπηρετεῖ τόν ἐγωισµό του καί τά πάθη του. Καί τό βλέπουµε αὐτό συχνά. 

Ρωμηοί απροσκύνητοι μιλάνε για την Άλωση

Ρωμηοί απροσκύνητοι μιλάνε για την Άλωση
Ο Ιωσήφ Βρυένιος, ονομαστός διδάσκαλος του Γένους μας,  σε λόγο του ενώπιον του αυτοκράτορα, τριανταπέντε χρόνια πριν από την Άλωση, όρισε την αιτία, της διαφαινόμενης πτώσης της Πόλης, με τα παρακάτω λόγια:

28 Μαΐ 2015

Μετά την άλωση, η Μονή Αγίου Γεωργίου Μαγγάνων στη Λευκωσία, δέχθηκε πολλούς μοναχούς από την Βασιλεύουσα



ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ, Η ΜΟΝΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΓΓΑΝΩΝ ΣΤΗ ΛΕΥΚΩΣΙΑ, ΔΕΧΘΗΚΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΣΑ
«Ήλθαν εις την Κύπρον πολλοί καλοί άνδρες από την Κωνσταντινούπολιν, και πολλοί καλογήροι» - Λεόντιος Μαχαιράς
Ο  Κύπριος χρονικογράφος του 15ου αι. Λεόντιος Μαχαιράς στο σύγγραμμά του «Εξήγησις της γλυκείας χώρας Κύπρου», αναφερόμενος στη λύπη που δοκίμασε η βασίλισσα της Κύπρου Ελένη Παλαιολογίνα, όταν είχε μάθει για την  για την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους γράφει : «Και έχοντα και εις τους αυνγ΄ επήρεν ο άνομος Τούρκος την Πόλιν τη κη΄ Μαΐου, εποίκεν μεγάλην λύπην η άνωθεν ρήγαινα εις την Κύπρον· και ήλθαν εις την Κύπρον πολλοί καλοί άνδρες από την Κωνσταντινούπολιν, και πολλοί καλογήροι, και δια να τους αναπάψη, επήρεν τον Άγιον Γεώργιον τον επονομαζόμενον Μάγκανα και έκτισεν και εποίκεν τους μοναστήριν, και εχάρισεν χωργιά και πολλές ρέντες, δια να μνημονεύγεται».

Δημήτριος Νατσιός, Κι απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη των αγίων τα ιερά...



Κι απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη των αγίων τα ιερά...
«...Και νυν αντίχριστοι πολλοί γεγόνασιν» Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος
Στο γόνατο αποκεφαλίζουν κόσμο, δεν υπάρχει κτηνωδία που δεν διαπράττουν, τρόμος επικρατεί στις δυτικές πόλεις, μήπως εμφανισθεί κάποια αγέλη-ή μοναχικός λύκος- και επιδοθεί σε σκοποβολή επί δικαίων και αδίκων, όμως σιγούν ιχθυοπρεπώς οι θιγμένοι, από την λαϊκή ευσέβεια, τζιτζιφιόγκοι του ψευτοπροοδευτισμού. Δειλά και τρομαγμένα ανθρωπάκια, όταν πρόκειται γιά το Ισλάμ, λεονταρισμοί και διαβολές όταν προβάλλεται η πίστη του Χριστού. Άθεοι και ασεβείς από τα γεννοφάσκια τους, παθαίνουν ψύχωση όταν βλέπουν ότι τούτος ο κατασυκοφαντημένος και εξαπατημένος λαός κρύβει, όπως η ανοιξιάτικη γη τον σάπιο σπόρο, το πατροπράδοτο σέβας, την εμπιστοσύνη στην αγία Ορθοδοξία.

Τα δόγματα της Ορθοδόξου Εκκλησίας και οι ιεροί Πατέρες



Τα δόγματα της Ορθοδόξου Εκκλησίας και οι ιεροί Πατέρες
Ο Κύριος εφοδίασε την Εκκλησία με το αλάθητο, παραμένοντας μαζί της πάντοτε "εις τον αιώνα" και οδηγώντας αυτήν δια του Αγίου Πνεύματος "εις πάσαν την αλήθειαν".
Η Εκκλησία είναι ο φύλακας και ο αυθεντικός ερμηνευτής της θείας Αποκάλυψης και διατυπώνει τις αλήθειες ή με το κήρυγμα και τη διδασκαλία των Αποστόλων και των Πατέρων ή με τις αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων, όπου ομόφωνα οι Πατέρες διακηρύσσουν την αλήθεια, όσες φορές αυτή παραχαράσσεται από την αίρεση,η οποία δημιουργεί σύγχυση και ταραχή στις συνειδήσεις των πιστών. Ως παράδειγμα επισήμου διατυπώσεως του δόγματος, είναι το δόγμα του Ομοουσίου που θεσπίστηκε στη Νίκαια από 318 θεοφόρους Πατέρες καθώς και το δόγμα "των δύο φύσεων εν Χριστώ", που διατυπώθηκε στη Χαλκηδόνα.

27 Μαΐ 2015

Νέα δικαστική απόφαση κλείνει οριστικά το ζήτημα των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά



ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
Υποχρεωτικά τα Θρησκευτικά
Νέα δικαστική απόφαση δικαιώνει Χανιώτες Θεολόγους
Έστω και με καθυστέρηση το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων συμμορφώθηκε προς τις υποδείξεις του Διοικητικού Εφετείου Χανίων, το οποίο με απόφαση που είχε λάβει το 2012 όριζε ότι το μάθημα των Θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές, που είναι ορθόδοξοι χριστιανοί και δεν είναι άθεοι, αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι.
Να υπενθυμίσουμε ότι το θέμα είχαν αναδείξει με ρεπορτάζ τους τα “Χ.Ν.” στις 5 Ιανουαρίου 2013, που παρουσίαζαν την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών.

Οι κοσμογονικές εμμονές Παπών, με “ θεολογικά ” ερείσματα, καταρρίπτουν τη δογματική διαστροφή του «αλάθητου»



ΟΙ ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΚΕΣ ΕΜΜΟΝΕΣ ΠΑΠΩΝ, ΜΕ ‘’ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ’’ ΕΡΕΙΣΜΑΤΑ, ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΟΥΝ ΤΗ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ  «ΑΛΑΘΗΤΟΥ»
Το Παπικό «αλάθητο»  καταρρίπτεται και από τις λανθασμένες εμμονές Παπών σε θέματα που αφορούσαν κοσμογονικές θεωρίες.   Φυσικά θα πρέπει να πούμε ότι την Παπική στάση δεν καθόριζε  απλά η διαφορετική κοσμογονική άποψη, αλλά η λανθασμένη θεολογική υποστήριξή των,  ότι δηλαδή αντίκεινται στην Αγία Γραφή.
Να αναφέρομε ότι την κοσμογονική τούτη άποψη για τη σφαιρικότητα της γης είχαν αιώνες πριν,  ο Παρμενίδης, ο Πυθαγόρας, ο Αρχιμήδης και ο Αριστοτέλης.

Νεπάλ- Οργιάζει το δουλεμπόριο παιδιών μετά τον σεισμό

orgiazei-to-doulemporio-paidiwn-sto-nepal-meta-ton-seismo
Οργιάζει το δουλεμπόριο παιδιών στο Νεπάλ μετά τον σεισμό
Παιδιά θύματα των καταστροφικών σεισμών στο Νεπάλ εξαφανίζονται από δουλεμπόρους οι οποίοι τα πουλάνε σε κυκλώματα παιδικής πορνείας και σε εργοστάσια.
Μια πρωτοφανής επιχείρηση δουλεμπορίου με θύματα μικρά παιδιά από την ηλικία των 8 ετών έχει στηθεί στο Νεπάλ, στα ερείπια του πρόσφατου καταστροφικού σεισμού των 7,8 Ρίχτερ.

Ο μύθος περί ’’Βυζαντινής αυτοκρατορίας’’ και ’’Βυζαντινών’’



Ο μύθος περί ’’Βυζαντινής αυτοκρατορίας’’
και ’’Βυζαντινών’’
Σήμερα, σε ολόκληρο τον κόσμο, αλλά, δυστυχώς, ακόμα και μέσα στην πατρίδα μας, οι περισσότεροι μιλάνε για ’’Βυζαντινή αυτοκρατορία’’ και για ’’Βυζαντινούς’’. Οι όροι Ρωμανία και Ρωμηός, σπάνια χρησιμοποιούνται.
Εμείς, όμως, οι Έλληνες, δεν δικαιολογούμαστε να αγνοούμε την αλήθεια. Και η αλήθεια είναι, ότι αυτοκρατορία με το όνομα ‘’Βυζαντινή’’ δεν υπήρξε στην πραγματικότητα ποτέ.
Οι Κωνσταντινουπολίτες, μέχρι και την Άλωση, αναφέρονται σε όλες τις ιστορικές πηγές ως Ρωμαίοι ή Ρωμηοί και η αυτοκρατορία ως Ρωμαϊκή. Ακόμα και η λαϊκή μούσα, θρηνολογώντας την πτώση της Βασιλεύουσας, αφοπλίζει κάθε δυτική ιστοριογραφική ασέλγεια, λέγοντας: ’’Η Ρωμανία πάρθεν’’.

Ὁ λειτουργικὸς ἀσπασμὸς Πάπα καὶ Πατριάρχου: Ἀπαράδεκτη ἐνέργεια (2ον)

Γράψαμε στὸ προηγούμενο ­ἄρ­­θρο πῶς γινόταν ­παλαιότερα καὶ πῶς γίνεται σήμερα πρὶν ἀπὸ τὴν ὁμολογία τῆς Πίστεως ὁ ­ἀ­­­σπα­σμὸς τῆς ἀγάπης. Ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος, τονίζοντας ὅτι ἡ ἀγάπη εἶ­­ναι «μείζων τῶν ἀρετῶν» ὀνομάζει τὸν ἀσπασμὸ αὐτὸ «φρικωδέστατον». Δηλαδὴ ἀσπασμὸ ποὺ προξενεῖ κατ’ ἐξοχὴν ἱερὸ φόβο, τρόμο, βαθὺ ­θρησκευτικὸ σεβασμό. Δι­­­­­ότι, προσθέτει, ὁ ἀσπασμὸς αὐτὸς «συμπλέκει τὰς διανοίας ἡμῶν» καὶ κάνει ὥστε ὅλοι οἱ πιστοὶ νὰ ­γινόμαστε ἕνα σῶμα καὶ «μέλη Χριστοῦ, ἐπειδὴ καὶ ἑνὸς σώματος μετέχομεν ­ἅπαν­τες», ἑνώνοντας τὶς ψυχές μας μὲ τὸν σύνδεσμο τῆς ἀγάπης. 

Οι Πεντηκοστιανοί και το Παγκόσμιον Συμβούλιον Εκκλησιών



Οι Πεντηκοστιανοί και το Παγκόσμιον Συμβούλιον Εκκλησιών
Η ιστορία της Πεντηκοστιανικής αιρετικής κίνησης είναι συνυφασμένη με την επιφυλακτική και κριτική στάση που κράτησε όχι μόνο για τους παραδοσιακούς κλάδους του Προτεσταντικού κόσμου (π.χ. Λουθηρανοί, Μεταρρυθμισμένοι, Βαπτιστές κ.ά.), αλλά και για το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (ΠΣΕ).

Η «Παναγία Γελούσα» (Gülen Meryem) προκάλεσε δέος στον Τούρκο υπουργό Πολιτισμού

Η «ΠΑΝΑΓΙΑ ΓΕΛΟΥΣΑ», (GÜLEN MERYEM), ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΔΕΟΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΚΟ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης, Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Μια εντυπωσιακή και συνάμα συγκλονιστική τοιχογραφία που αναπαριστά την «Παναγία Γελούσα» με τον Ιησού Χριστό παιδί στο δεξιό της μέρος, προκάλεσε το δέος και τον μεγάλο θαυμασμό του ίδιου του Τούρκου υπουργού Πολιτισμού, Ertuğlul Günay, ο οποίος ομολόγησε ότι σε όλο τον κόσμο δεν υπάρχει παρόμοια τοιχογραφία της Παναγίας Γελούσας και του Ιησού. (Dünyada bir benzeri yok. Gülen Meryem Ana ve İsa ya rastlanılmadı».

26 Μαΐ 2015

Ἐπιστολή τῆς Συνάξεως Κληρικῶν καί Μοναχῶν πρός τήν Ἱερά Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους, περί τοῦ Δημάρχου Θεσσαλονίκης

Η Σύναξη Κληρικών και Μοναχών προς την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, περί του Δημάρχου Θεσσαλονίκης
Μέ τό ἀκόλουθο κείμενό της ἡ ἄτυπη «Σύναξη Ὀρθοδόξων Κληρικῶν καί Μοναχῶν» παρακαλεῖ τήν Ἱερά Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους Ἄθω, ἡ ὁποία ἔχει «ἐγνωσμένην ἀνησυχίαν διά κραυγαλέα πνευματικά ὀλισθήματα εἰς τόν πνευματικόν δίαυλον τοῦ δόγματος καί τοῦ ἤθους», νά λάβει θέση γιά τήν πασίγνωστη καί ἀπροσχημάτιστη ὑποστήριξη τοῦ Δημάρχου τῆς Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μπουτάρη πρός τό θεομίσητο καί ἐπαίσχυντο ἁμάρτημα τῆς ὁμοφυλοφιλίας καί γιά τήν διοργάνωση ἀπό αὐτόν τοῦ ἐτησίου “Gay Pride” στήν ἁγιοτόκο Συμβασιλεύουσα. 

Άτοπες οι αναφορές του Πάπα Φραγκίσκου για τη χριστιανική ενότητα



ΑΤΟΠΕΣ  ΟΙ  ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
(Σε αιρετική σύναξη Παπικών και ‘’Πεντηκoστιανών’’ παστόρων).
Σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του ο Πάπας Φραγκίσκος (Vatican insider (24/5/2015), για την «Ημέρα της χριστιανικής ενότητας», που διοργανώθηκε από την Παπική ‘’επισκοπή’’ Phoenix των ΗΠΑ, σε συνεργασία με μια ομάδα ‘’Πεντηκoστιανών’’ παστόρων, στους οποίους συμπεριλαμβάνετο και ο γνωστός  ‘’Πεντηκοστιανός’’ πάστορας John Taettino, διετύπωσε στρεβλές θέσεις τόσο για τη θεολογία όσο και για την Χριστιανική ενότητα.

Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος, Αρχιερατικές εκλογές: Μια από τα ίδια



Αρχιερατικές εκλογές: Μια από τα ίδια
            Ολοκληρώθηκαν οι εκλογές για την πλήρωση των Μητροπόλεων Κεφαλληνίας και Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς. Εξελέγησαν οι εκλεκτοί του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου, ο Αρχιμανδρίτης Γεράσιμος Φωκάς στη Μητρόπολη Κεφαλληνίας και ο Αρχιμανδρίτης Ιουστίνος Μπαρδάκας στη Μητρόπολη Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς. Οι εκλογές  ήσαν «μια από τα ίδια», όπως όλα τα τελευταία χρόνια... Η λέξη εκλογές θα μπορούσε να είναι εντός εισαγωγικών. Μάλλον γίνονται τυπικά, για να είναι νόμιμη η όλη διαδικασία. Θεωρητικά θα μπορούσαν τα μέλη της Ιεραρχίας να δίδουν εξουσιοδότηση στον Αρχιεπίσκοπο, όπως του δίδουν τα μέλη της ΔΙΣ  για το μέγιστο μέρος του μηνός που δεν συνεδριάζουν, να επιλέγει εκείνος  τον  εκλεκτό του και εκ των υστέρων να  τον εγκρίνουν και να τον χειροτονούν....

Ο όσιος πατήρ ημών Ιωάννης ο Ρώσος ο νέος ομολογητής (27 Μαΐου)



῾Ο ὅσιος ᾽Ιωάννης γεννήθηκε σέ ἕνα χωριό τῆς λεγομένης Μικρᾶς Ρωσίας, ἀπό γονεῖς εὐλαβεῖς καί ὀρθοδόξους, ὅταν βασίλευε στήν Ρωσία ὁ Μέγας Πέτρος, κατά τό ἔτος 1690 μ.Χ. Ἦταν στρατιώτης κατά τόν πόλεμο πού ἔκανε ὁ τολμηρός αὐτός τσάρος ἐναντίον τῆς Τουρκίας (τό 1711), στόν ὁποῖο ὅμως ὁ μέγας ἡγεμόνας στάθηκε ἄτυχος καί κινδύνεψε μάλιστα νά θανατωθεῖ καί ὁ ἴδιος ἀπό τούς Τούρκους. ῾Ο ᾽Ιωάννης πιάστηκε αἰχμάλωτος ἀπό τούς Τάταρους, μαζί μέ χιλιάδες Ρώσους, καί οἱ Τάταροι τόν πούλησαν σέ ἕναν ᾽Οθωμανό ἀξιωματικό ῞Ιππαρχο, πού καταγόταν ἀπό τό Προκόπι τῆς Μικρᾶς ᾽Ασίας (κοντά στήν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας). ῾Ο ἀγᾶς τόν πῆρε μαζί του στό χωριό του, ἐνῶ ἡ Τουρκία γέμισε ἀπό ἀμέτρητο πλῆθος δούλων Ρώσων, οἱ περισσότεροι ἀπό τούς ὁποίους μή ἀντέχοντας τά βάσανα ἀρνήθηκαν τήν πίστη τοῦ Χριστοῦ καί ἔγιναν Μουσουλμάνοι.

Ὁ ζυγός τῶν … «ἔμφυλων στερεοτύπων»!



     Στόχος σύγχρονων ἀναθεωρητικῶν κινημάτων εἶναι ἡ ἀναδόμηση τῆς ἰδέας τοῦ φύλου. Ἡ Δήμητρα Κογκίδου, καθηγήτρια παιδαγωγικῆς ΑΠΘ, στρατευμένη στό ἐγχείρημα, ἀποφαίνεται (ἱστότοπος dkogidou.gr): «Ἡ ἔμφυλη ταυτότητα δέν ἀποτελεῖ μιά δεδομένη ταυτότητα, πού ἀποδίδεται στό ὑποκείμενο. Εἶναι μιά κοινωνικο-πολιτισμική διαδικασία ταυτότητας, ἡ ὁποία δέν ἐπιδρᾶ μέ τόν ἴδιο τρόπο σέ ὅλα τά ὑποκείμενα. Ἄρα ὁ ἀνδρισμός καί ἡ θηλυκότητα εἶναι μεταβλητοί, ὁρίζονται μέ πολλαπλούς τρόπους καί ἐξαρτῶνται ἀπό τό πλαίσιο ἀναφορᾶς τους». Ἐξ ἄλλου, ἕνας διαδικτυακός τόπος, πού προωθεῖ τήν ἀθρόα κάθοδο γυναικῶν στόν ἐπαγγελματικό στίβο, τό isotitafilon.wikispaces.com, διασπᾶ αὐτή καθαυτή τήν ἔννοια τοῦ φύλου σέ δύο ὑποέννοιες: τό βιολογικό φύλο (sex, ἀρσενικό-θηλυκό) καί τό κοινωνικό φύλο (gender, ἄνδρας-γυναίκα). Τό πρῶτο εἶναι ἀντικειμενικά ὁρίσιμο, τό δεύτερο ὅμως εἶναι «ὑποκειμενικό», …ἐλεύθερα ἐπιλέξιμο! 

Τελευταίο Ξημέρωμα στα τείχη για τον Παλαιολόγο

Ο Κωνσταντίνος παρά την συγκινητική ομιλία προς τους πολεμιστές του, γνωρίζει ότι η πτώση της Πόλεως είναι αναπόφευκτη. Σηκώνεται χαράματα, ανεβαίνει στα τείχη για να επιθεωρήσει το στρατό του και να αποχαιρετήσει για τελευταία φορά την Βασιλεύουσα που χάνεται.

Βίος και πολιτεία των προγόνων σου: Καμαρώνεις ή ντρέπεσαι;



Βίος και πολιτεία των προγόνων σου:
                          Καμαρώνεις ή ντρέπεσαι;
« Κατά Θεόν πλούτος η κτήσις των αρετών».
Ο αληθινός πλούτος για το Θεό είναι η απόκτηση των αρετών.(Zιγαβηνός)
«Πάσα γαρ αρετή τω εκουσίω χαρακτηρίζεται».
   Κάθε αρετή έχει κύριο χαρακτηριστικό της το ότι είναι θεληματική. (Ζιγαβηνός)                     
    Πολλοί άνθρωποι εγκλωβισμένοι σε οδυνηρή ψυχική κατάσταση, ζουν καθημερινά μια κόλαση και επιθυμούν σφοδρά να την εγκαταλείψουν, αλλά δεν μπορούν. Είναι  δέσμιοι διαφόρων «εμποδίων» με ανθρωποκεντρικό, εγωκεντρικό καθαρά χαρακτήρα. Υποφέρουν, διότι τους έχει προκύψει μια φυλακή, που ούτε και οι ίδιοι  ξέρουν πώς να δραπετεύσουν προς την αληθινή ελευθερία, την οποία ποθούν σαν τα διψασμένα ελάφια. Κοιτάζουν και ελπίζουν να βρουν καταφυγή και λύτρωση παντού, αλλά όλοι οι τόποι τους φαίνονται αφιλόξενοι.

25 Μαΐ 2015

Στη “χώρα της Φιλοκαλίας” η εκκοσμίκευση, η νεωτερικότητα και ο ζόφος του λεγόμενου “διαφωτισμού”, δεν έχουν θέση



ΣΤΗ ‘’ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΚΑΛΙΑΣ’’ Η ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ, Η ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Ο ΖΟΦΟΣ ΤΟΥ ΛΕΓΟΜΕΝΟΥ ‘’ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ’’, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΗ
(Απάντηση σε όσους Πανεπιστημιακούς καθηγητές των  Φιλοσοφικών  Σχολών, δεν το αντιμετωπίζουν Ορθοδόξως το θέμα τούτο)
Δυστυχώς εκπαιδευτικοί της Μέσης Εκπαίδευσης, αλλά κυρίως αρκετοί Πανεπιστημιακοί καθηγητές στις Φιλοσοφικές Σχολές, το θέμα του λεγόμενου Ελληνικού ‘’διαφωτισμού’’, δεν το αντιμετωπίζουν με την πρέπουσα Ορθόδοξη σοβαρότητα.
Επιπρόσθετα βρίσκουν αφορμή και οι καθηγητές που εμφορούνται από αντιεκκλησιαστικό φρόνημα, να αφήσουν επικίνδυνες αιχμές κατά του Πατριαρχικού θεσμού,  κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας και όχι μόνο. 
Φυσικά θα πρέπει να προσθέσουμε ότι υπάρχουν και εκείνοι οι καθηγητές που δεν αντιλαμβάνονται το ολίσθημα της εκκοσμίκευσης του λεγομένου Ελληνικού ‘’διαφωτισμού’’.  Δυστυχώς δεν αντιλαμβάνονται «το άγιο βάθος της Ορθοδοξίας», για να χρησιμοποιήσομε τη φράση του μ. Κ. Μοσκώφ, ο οποίος προς το τέλος της ζωής του, αντιλήφθηκε το μαρξιστικό αθεϊστικό σκότος και επέστρεψε στην Εκκλησία.

Η αιώνιος ζωή.



Η ΑΙΩΝΙΟΣ ΖΩΗ
Προσκολλημένος ο άνθρωπος στα αγαθά και στις τέρψεις του κόσμου τούτου, αποφεύγει συνήθως ν' ασχοληθεί με τα μέλλοντα. Ωστόσο έχει συνείδηση ότι είναι διφυής, ότι είναι υλικός και πνευματικός, θνητός και αθάνατος, προσωρινός και αιώνιος· ότι διαφέρει από όλα τα άλλα όντα επί της γης.
Γιατί φέρει χαρίσματα και ικανότητες μοναδικές και αξιοθαύμαστες. Είναι η λογική, η σκέψη, η ομιλία, η ηθική συνείδηση, με την οποία διακρίνει το καλό από το κακό και η ελεύθερη βούληση -το αυτεξούσιο-, η ικανότητα δηλαδή να επιλέγει το καλό ή το κακό. Η ικανότητα αυτή τον καθιστά υπεύθυνο και υπόλογο για τις πράξεις και τις επιλογές του, οι οποίες επισύρουν ανάλογα ποινές ή αμοιβές.

Ερμηνεία Παλαιάς Διαθήκης (ΙΣΤ΄) – (Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμία)



          IEΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
Δημητσάνα, Δευτέρα 25 Μαΐου 2015
(Ἡ ἑρμηνεία παρά τήν συντομία της καί τήν ἁπλότητά της εἶναι ἐπιστημονική)
Ἡ ἐργασία αὐτή προσφέρεται στούς ἀναγνῶστες σέ συνέχειες ἑκάστη Δευτέρα καί Παρασκευή διά ἐξεύρεση λαθῶν ἐκ μέρους τους καί ἐνημέρωσή μας πρός διόρθωση, πρίν ἀπό τήν τελική δημοσίευση τοῦ ἔργου.
(Προλογικό σημείωμα τῆς περικοπῆς)