31 Μαρ 2014

Δημήτριος Νατσιός, Τμήμα ισλαμικών σπουδών: υπογράφοντας προσκυνοχάρτια

Τμήμα ισλαμικών σπουδών: υπογράφοντας προσκυνοχάρτια
«Έρμη, σκλάβα, πικρή Ρωμιοσύνη...
Μην αφήσεις τον άθεο να πάρη
το στερνό θησαυρό σου»
Κωστής Παλαμάς
«Αδελφοί μου, η συζήτησις ετελείωσεν εις τας ημέρας μας. Ο Χριστός απεμακρύνθη από την Ευρώπην, όπως κάποτε από την χώραν των Γαδαρηνών, όταν οι Γαδαρηνοί το εζήτησαν. Μόλις όμως αυτός έφυγεν, ήλθε πόλεμος, οργή, τρόμος και φρίκη, κατάρρευσις,  καταστροφή. Επέστρεψεν εις την Ευρώπην ο προχριστιανικός βαρβαρισμός, εκείνος των Αβάρων, των Ούνων, των Λογγοβάρδων, μόνον ότι ήτο εκατόν φορές φρικωδέστερος. Ο Χριστός επήρε τον Σταυρόν Του και την ευλογίαν Του και απεμακρύνθη. Έμεινε ζόφος και δυσωδία. Και σεις τώρα αποφασίστε με ποιον θα υπάγετε, ποιον θα ακολουθήσετε: την σκοτεινήν και δυσώδη Ευρώπην ή τον Χριστόν;».

Σαράντος Ι. Καργάκος, Σκέψεις πάνω στο ’21


Σκέψεις πάνω στο ’21
Μπορεί κάποιοι τότε από τους αγωνιστές να μην είχαν ελληνική φωνή, είχαν όμως ελληνική ψυχή. Σήμερα κάποιοι έχουν ελληνική φωνή αλλ’ όχι ελληνική ψυχή.
·                     Η δυσφήμηση του ’21 είναι θέμα προβολής. Στην Ελλάδα του σήμερα μερικοί, για να διαφημιστούν, επιλέγουν να εξευτελιστούν.
·                     Το ’21είναι ο λαμπρότερος ναός της Ελληνικής Ιστορίας. Κάποιοι που διακατέχονται από Ηροστράτειο Σύνδρομο, επιχειρούν να τον πυρπολήσουν, για ν’ ακουστεί τ’ όνομά τους. Έχουν σαν πρότυπο τον Ηρόστρατο που πυρπόλησε το ναό της Εφεσίας Αρτέμιδος για να μείνει το όνομά του στην ιστορία.

Σαράντος Ι. Καργάκος, Η αμφισβήτηση του ’21



Η αμφισβήτηση του ’21
Δεν προφθάσαμε να μπούμε στο 10ήμερο των εορτασμών για την εθνική επέτειο και άρχισαν πάλι οι αμφισβητήσεις για την εγκυρότητα κάποιων γεγονότων, όπως αυτά μας έχουν παραδοθεί από την προφορική παράδοση για το ’21. Η πρώτη αφορά στο κατά πόσο η Επανάσταση άρχισε από την Τσίμοβα (Αρεόπολη) της Μάνης. Επ’ αυτού παρέχεται πλήρης και αποστομωτική απάντηση στο Β΄ τόμο της «Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821» που από τις 23 Μαρτίου εκδίδεται από την εφημερίδα RealNews και θα ολοκληρωθεί κατά το πρώτο μέρος σε 4 τόμους.

Ό Ιούδας



Ό Ιούδας
Πρόσωπο τραγικό. Στιγματισμένο I διαχρονικά στήν άνθρώπινη ιστο­ρία. Ταυτισμένο μέ τήν άχαριστία, τήν προδοσία, τήν άπώλεια. Πορεία ζωής πού τή σφράγισε ή κόλαση της αυτοχειρίας, άκριβώς τις ίδιες ώρες πού ό Χριστός χάριζε σ' ολόκληρη τήν άνθρωπότητα τόν Παράδεισο διά της θυσίας τοΰ Σταυρού Του.
Δέν γνωρίζουμε πολλά γιά τόν μα­θητή αύτόν. 'Ελάχιστες οί πληροφορί­ες πού καταγράφουν οί ιεροί Εύαγγελιστές. Καταγόταν άπό τήν Καριώθ της Ιουδαίας - γι αύτό και Ισκαριώτης. Κα­ταγόταν δηλαδή άπό τό Νότιο Βασίλειο, τήν Ιουδαία, σέ άντίθεση μέ τούς ύπόλοιπους μαθητές πού ήταν άπό τό Βόρειο Βασίλειο, Γαλιλαίοι.
Ανταποκρίθηκε και έκείνος στήν κλή­ση τοϋ Κυρίου και συγκαταλέχθηκε στόν στενό κύκλο τών 12 μαθητών Του.
Όμως όσες πληροφορίες κι άν πα­ραθέσουμε γιά τό πρόσωπο αύτό, τά έρωτήματα πού καίνε τό έσωτερικό ό­λων είναι δύο. Πώς και γιατί; Πώς έφθασε έως τήν προδοσία και γιατί φά­νηκε τόσο σκληρός και άμετανόητος; Τί συνετέλεσε και άπό μαθητής έγινε προ­δότης; Άπό δούλος, δόλιος; Άπό Από­στολος, υιός άπωλείας; 

Αγιορείτικη κουζίνα



ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ… ΚΟΥΖΙΝΑ
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΔΗΜΗΝΑ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ
          Παρά την οικονομική κρίση που μαστίζει την χώρα μας και τις στερήσεις των στοιχειωδών μέσων διατροφής που υφίσταται μεγάλο μέρος του πληθυσμού, όλα σχεδόν τα τηλεοπτικά κανάλια συμπεριλαμβάνουν στο ημερήσιο πρόγραμμά τους και μια εκπομπή μαγειρέματος γαργαλιστικών φαγητών και παρασκευής γλυκισμάτων προς ικανοποίηση των γαστριμαργικών μας ενστίκτων.
Από την τάση αυτή δεν μπορούσε να μείνει έξω η αγιώνυμη Αθωνική Πολιτεία με την έκδοση πολυσέλιδων εικονογραφημένων βιβλίων Αγιορείτικης μαγειρικής, αλλά και την έξοδο κάποιων μοναχών – μαγείρων στον «κόσμο», για την επίδειξη της μαγειρικής τους δεινότητας σε κοσμικά εστιατόρια και σε πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες με παράλληλη προβολή και διαφήμιση κρασιών που παράγονται σε κάποιες Μονές του Αγ. Όρους.

Νίκος Χειλαδάκης: H ίδρυση του Τμήματος Iσλαμικών Σπουδών στην Θεολογικὴ Σχολὴ του ΑΠΘ ὡς έκφανση της επεκτατικότητας του Iσλὰμ

Ὁ τουρκολόγος, δημοσιογράφος καὶ συγγραφέας κ. Νίκος Χειλαδάκης μιλᾶ ἀποκλειστικὰ στὸ Ρωμαίικο Ὁδοιπορικὸ παρουσιάζοντας διεξοδικὰ τὴν ραγδαία ἐπέκταση καὶ ἐνίσχυση τοῦ Ἰσλὰμ στὴν Ἑλλάδα καὶ γενικότερα στὴν Εὐρώπη κατὰ τὴν διάρκεια τῶν τελευταίων δεκαετιῶν.
Αποκλειστικό βίντεο orthodoxia-ellhnismos
Δείτε σχετικά και:

30 Μαρ 2014

Μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης, Η Ελληνική νεολαία



Η Ελληνική νεολαία
Γράφει ο μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης
Η ελληνική νεολαία σήμερα μπορεί να έχει διάφορα τρωτά. Να φοβάται τον πολύ μόχθο, να αδιαφορεί για ουσιαστικά θέματα, να απορρίπτει δίχως έρευνα σοβαρά νοήματα, να παρασύρεται εύκολα από επιπόλαιες ιδέες. Από την άλλη όμως διατηρεί μεγάλη δίψα για την αλήθεια, μια αναζήτηση για τη γνησιότητα, έχει καλές ευαισθησίες, έναν ωραίο αυθορμητισμό, ευφυία, αυταπάρνηση και ανθρωπιά.
Έχει μια επιφύλαξη για την εκκλησία, που τη συνδυάζει με λάθη εκπροσώπων της. Τον πατριωτισμό σαν να τον φοβάται ύστερα από τα αντιρατσιστικά κηρύγματα κάποιων μοντέρνων απάτριδων. Ειρωνεύεται τους πολιτικούς που έδωσαν αρκετά επιχειρήματα αναξιότητας και φαυλότητας, αλλά δυστυχώς και την πολιτική. Δεν την εμπνέει το ιερό παρελθόν και τη φοβίζει αρκετά το μέλλον. Σε πολλά είναι δικαιολογημένη η στάση των παιδιών μας, αφού γνώρισαν την υποκρισία των μεγάλων που δεν τηρούσαν αυτά που φώναζαν.

Λυκούργος Νάνης, Τι κρύβεται πίσω από την περικοπή ομιλίας του π.Παλαμά από τον τηλεοπτικό σταθμό 4Ε ;



Τι κρύβεται πίσω από την περικοπή ομιλίας του π.Παλαμά από τον τηλεοπτικό σταθμό 4Ε ;
Αναφορικά με την περικοπή των αποσπασμάτων της θαυμάσιας και λεβέντικης ομιλίας του π.Παλαμά, απ την πλευρά των υπευθύνων του εγκρίτου και ποιοτικού καναλιού 4ε, που αποτελεί όαση εν μέσω της αυχμηράς τηλεοπτικής ερήμου των χαλεπών καιρών μας, θα μπορούσε κανείς να παρατηρήσει τα εξής: η λογοκρισία ασκείται, από Ορθοδόξου σκοπιάς, και η άσκησή της θεωρείται επιβεβλημένη, στην απευκταία περίπτωση, κατά την οποία, το αντικείμενό της περιλαμβάνει έστω και ψήγματα κακοδοξιών, καταλυτικών και ανατρεπτικών του Ορθοδόξου Δόγματος και Ήθους.

Ἱκανοποίηση θείας δικαιοσύνης; (ΙΒ΄)

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
Ἱκανοποίηση θείας δικαιοσύνης; ΙΒ΄
Β'
Ή έννοια τής δικαιοσύνης κατέχει κεν­τρικότατη θέση στή διδασκαλία τής Αγί­ας Γραφής. Έτσι, τονίζεται έπιμόνως ότι ό Θεός είναι δίκαιος: «δίκαιος Κύριος και δικαιοσύνας ήγάττησεν» (Ψαλμ. Γ 7), «δίκαιος ει, Κύριε, και εύθείαι αί κρίσεις σου» (Ψαλμ. ριη' 137), «δίκαιος Κύρι­ος έν πάσαις ταίς όδοίς αυτού» (Ψαλμ. ρμδ' 17). Υπογραμμίζεται τό μέγεθος τής δικαιοσύνης Του, πού είναι μεγά­λη και άσάλευτη σάν τά πανύψηλα βου­νά- «ή δικαιοσύνη σου ώς όρη Θεού» (Ψαλμ. λε' 7). Βεβαιώνεται ή αιώνια διάρκειά της- «ή δικαιοσύνη σου δικαιο­σύνη εις τόν αιώνα» (Ψαλμ. ριη' 142). Διευκρινίζεται ότι οί έντολές Του είναι έκφραση τής δικαιοσύνης Του- «δικαι­οσύνη τά μαρτύριά σου εις τόν αιώνα» (Ψαλμ. ριη' 144).

Λέων Μπρανγκ, Πανεπιστημιακό Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών προωθεί το Υπουργείο Παιδείας

Πανεπιστημιακό Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών προωθεί το Υπουργείο Παιδείας
Όταν ο επικεφαλής του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού στην Ελλάδα, ο Σουηδός Στούρε Λιννέρ στις 15 Ιουνίου του 1944 επισκέφτηκε το Δίστομο, περιγράφει με φρίκη το θέαμα που αντίκρισε πλησιάζοντας το χωριό: «Σε κάθε δέντρο, κατά μήκος του δρόμου και για εκατοντάδες μέτρα, κρεμόντουσαν ανθρώπινα σώματα, σταθεροποιημένα με ξιφολόγχες, κάποια εκ των οποίων ήταν ακόμη ζωντανά.» 

Συμμετοχή στο τριπλό αξίωμα του Χριστού. Βαπτισματική ιερωσύνη.



Συμμετοχή στό τριπλό αξίωμα τού Χριστού
Εκτός άπό τό προφητικό χάρισμα, γιά τό όποιο ήδη κάναμε λόγο σέ προηγού­μενο άρθρο μας, μέσα στήν άγία 'Εκκλησία ό πιστός χριστιανός μετέχει χαρι­σματικά - μέσω τών ιερών μυστηρίων τοϋ Βαπτίσματος και τοϋ Χρίσματος - και στά άλλα δύο ϋψιστα άξιώματα τοϋ Χριστοϋ: στό ιερατικό και τό βασιλικό. Μέ άλλα λόγια, ό κάθε πιστός ήδη άπό τή βάπτισή του είναι ένας ιερεύς και βασιλεύς.
Τί όμως σημαίνει ότι μέσα στήν 'Εκκλησία τοϋ Χριστοϋ όλοι οί πιστοί, άνδρες και γυναίκες, καθιστάμεθα ιερείς;
'Εδώ δέν πρόκειται γιά τό ειδικό χάρισμα τής ίερωσύνης, τό όποιο μυστηριακώς μεταδίδεται σέ κάποιους μόνο άνδρες μέσα στήν'Εκκλησία, οί όποιοι και καθίσταν­ται ιδιαίτερη τάξη μέσα σ' αύτήν, μέ ειδική έξουσία, καθήκοντα και δικαιώματα. "Οχι- άλλά γιά τό γενικό χάρισμα τής ίερωσύνης, τό όποιο τό Πανάγιον Πνεϋμα μεταδίδει σέ όλους τούς πιστούς μέ τήν ένταξή τους στό σώμα τής'Εκκλησίας. Πρόκειται γιά τή λεγόμενη γενική ή πνευματική ή βαπτισματική ίερωσύνη, ή όποια πηγάζει άπό τήν Κεφαλή τοϋ σώματος τής 'Εκκλησίας, τόν «μέγαν άρχιερέα» Ίησοϋ Χριστό, και διαχέεται σέ όλα τά μέλη της.

Κωνσταντίνος Χολέβας, Το αθάνατο κρασί του Εικοσιένα


Το αθάνατο κρασί του Εικοσιένα!
Οι αποδομητές της Ιστορίας μας και οι αρνητές του ρόλου της Εκκλησίας επιδιώκουν να αποκόψουν τον λαό μας από τις πνευματικές αξίες που προετοίμασαν το δοξασμένο 1821. Λάθος τους μεγάλο, διότι η μεγάλη Ελληνική Επανάσταση μπορεί και πρέπει να είναι οδηγός για κάθε Ελληνα σε όλες τις δύσκολες περιόδους που κατά καιρούς διανύουμε. Απέναντι στην παρούσα πνευματική, ηθική και οικονομική κρίση το 1821 μάς διδάσκει και μας χαρίζει ελπίδα και αισιοδοξία. Εστω συγκρατημένη, αλλά πάντως αισιοδοξία. Μας θυμίζει ότι αντιμετωπίσαμε ως έθνος δυσκολότερες καταστάσεις, αλλά επιβιώσαμε.
Ετσι θα επιβιώσουμε και σήμερα. Με τα ελληνορθόδοξα ιδανικά του 1821, με σεβασμό στο παρελθόν και με πίστη στο παρόν και το μέλλον του Ελληνισμού.

Πόσοι δορυφόροι υπάρχουν πάνω από τα… κεφάλια των κατοίκων της Γης -Πού βρίσκονται, ποιος ο ρόλος τους

Η βοήθεια που έχουν προσφέρει στις έρευνες που γίνονται για τον εντοπισμό του μοιραίου Boeing έχουν στρέψει ξανά το βλέμμα ψηλά προς τον ουρανό. Πόσοι δορυφόροι υπάρχουν όμως σε τροχιά γύρω από τη Γη;

Aρχιμ. Παλαμάς Καλλιπετρίτης, Διπλός Ευαγγελισμός [Βίντεο: ολοκληρη η ομιλία]

Αρχιμανδρίτης Παλαμάς Καλλιπετρίτης, Διπλός Ευαγγελισμός
[ΒΙΝΤΕΟ: ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΟΜΙΛΙΑ]

Νίκος Χειλαδάκης, Το προσκύνημα του Tούρκου δημοσιογράφου στον Tαξιάρχη Mιχαὴλ της Λέσβου



ΤΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΟΝ ΤΑΞΙΑΡΧΗ ΜΙΧΑΗΛ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
Πραγματικά συγκλονιστικό είναι το άρθρο-προσκύνημα του Τούρκου γνωστού δημοσιογράφου και ερευνητή, Fatih Türkmenoğlu, στην αγιωτόκο νήσο της Λέσβου και στον ιερό τόπο προσκυνήματος των Ορθοδόξων χριστιανών, στον ιερό ναό του Ταξιάρχη Μιχαήλ, στην Μαντάμαδο. Αλλά ακόμα πιο συγκλονιστικό είναι τα θαύματα που αφηγείται ο Τούρκος περιηγητής και δημοσιογράφος στην τουρκική εφημερίδα, Hürriyet, που δείχνουν, αν μη τι άλλο, παρά μια μεγάλη πιστή στην θαυματουργική εικόνα του Ταξιάρχη.
Ο Τούρκος δημοσιογράφος και περιηγητής αναφέρει από την αρχή του άρθρου του την μεγάλη συγκίνηση που ένοιωσε όταν βρέθηκε στην αγιωτόκο νήσο της Λέσβου, το προσκύνημα του στον ναό του Ταξιάρχη αρχαγγέλου Μιχαήλ στην Μαντάμαδο και το δέος που ένοιωσε όταν αντίκρισε την θαυματουργική εικόνα. Όπως είναι γνωστό σύμφωνα με την παράδοση η εικόνα αυτή έγινε από ένα καλόγερο που διασώθηκε μετά από μια φονική επιδρομή πειρατών στον νησί που λεηλάτησαν το μοναστήρι και την έκανε από χώμα και το αίμα των καλόγερων που είχαν σκοτωθεί από τους πειρατές. 

Εκδήλωση της Εστίας Πατερικών Μελετών για την επέτειο της έναρξης του απελευθερωτικού αγώνα της Κύπρου για την αποτίναξη του αγγλικού ζυγού


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ἡ ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
Θυμᾶται καί τιμᾷ τήν ἔναρξη τοῦ ἀπελευθερωτικοῦ ἀγώνα τῆς Κύπρου γιά ἀποτίναξη τοῦ Ἀγγλικοῦ ζυγοῦ. Ἐπί τῇ ἐπετείῳ τῆς ἐνάρξεως τοῦ ἀγώνα αὐτοῦ τήν 1η Ἀπριλίου τοῦ 1955 σᾶς προσκαλεῖ σέ ἐκδήλωση μνήμης
τήν Πέμπτη 3 Ἀπριλίου 2014 στίς 6.30΄ μ.μ.
στό Δημαρχεῖο Ἀμαρουσίου,
μέ τό ἀκόλουθο πρόγραμμα:
Εἰσαγωγή ἀπό τον Πανοσιολογιώτατο ἀρχιμ. Σαράντη Σαράντο.
Παραδοσιακή κυπριακή μουσική ἀπό τούς: Κων/νο Κίκιλη (βιολί), Γιῶργο Παπαϊωάννου (λαοῦτο), Βασιλική Κίκιλη (τραγούδι).
κ. Κωνσταντῖνος Χολέβας, πολιτικός ἐπιστήμων καί συγγραφεύς, μέ θέμα: «Ἑλληνική Κύπρος: μνῆμες τοῦ παρελθόντος, προοπτικές τοῦ παρόντος»

29 Μαρ 2014

Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας, Η Κλίμαξ του αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
1. Στό σημερινό μου κήρυγμα, ἀδελφοί χριστιανοί, θά σᾶς μιλήσω μέ λίγα λόγια γιά ἕνα μεγάλο ἀσκητή πατέρα, πού εἶναι γνωστός ἰδιαίτερα ἀπό τό μοναδικό βιβλίο πού ἔγραψε καί τό ὀνόμασε μέ τόν περίεργο τίτλο «Κλῖμαξ», δηλαδή σκάλα! Θά σᾶς μιλήσω σήμερα γιά τόν ἅγιο Ἰωάννη τῆς Κλίμακος. Πρόκειται γιά μεγάλο πατέρα καί διδάσκαλο. Καί φαίνεται αὐτό ἀπό τό ὅτι ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία, γιά νά μήν καλύπτεται ἡ μνήμη του στίς 30 Ἀπριλίου, πού πέφτει μεσοβδόμαδα καί δέν ἐπιτρέπεται θεία Λειτουργία, γιατί εἶναι Μεγάλη Τεσσαρακοστή, πῆρε τήν μνήμη του ἀπό αὐτή τήν ἡμέρα καί τήν ἔβαλε τήν Δ´ Κυριακή τῶν Νηστειῶν, γιά νά μνημονεύεται καί νά ἑορτάζεται μέ θεία Λειτουργία. Ἐπαναλαμβάνω ὅτι πρόκειται γιά ἕναν πολύ μεγάλο πατέρα καί διδάσκαλο τῆς πνευματικῆς ζωῆς, τῆς πορείας μας πρός τόν Θεό. Ὅπως οἱ Ἰσραηλῖτες εἶχαν ἀνάγκη ἀπό Μωυσῆ, γιά νά εἰσέλθουν στήν γῆ τῆς ἐπαγγελίας, ἔτσι σέ μᾶς γιά νά μποῦμε στόν γλυκό Παράδεισο, ὁ ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος μέ τήν ἱερή του διδασκαλία μᾶς γίνετει «Μωυσῆς», σοφός καθοδηγός μας. Γιά νά γίνει ὅμως καλός καί μέγας διδάσκαλος ὁ ἅγιος Ἰωάννης, πέρασε πρῶτα ἀπό καλή καί πολυετῆ μαθητεία. 

Δ΄Κυριακή των Νηστειών (Ιωάννου της Κλίμακος) -«Πιστεύω, Κύριε• βοήθει μου τη απιστία»



Απόστολος: Εβρ. στ΄ 13-30
Ευαγγέλιο: Μαρκ. θ΄ 17-31
Μια μέρα, - διηγείται ο ιερός ευαγγελιστής Μάρκος, αρχίζοντας λίγο πιο εμπρός από τη σημερινή περικοπή – οι μαθητές του Κυρίου είχαν πιάσει συζήτηση με κάποιους Γραμματείς και είχε μαζευτεί γύρω αρκετό πλήθος. Όταν ο Χριστός πλησίασε – γιατί δεν ήταν από την αρχή παρών – ο όχλος θαμπώθηκε, συνεχίζει η ευαγγελική διήγηση, «και προστρέχοντες ησπάζοντο αυτόν».
Ο Υιός του Θεού ρώτησε τότε τα μηρυκαστικά εκείνα του Νόμου – τους Γραμματείς – που είχαν παρασύρει στο δίχτυ της ματαιολογίας τους, τους απλοϊκούς του συντρόφους.
-        Τι συζητείτε μεταξύ σας;
Αλλά πριν εκείνοι προλάβουν να του αποκριθούν – κι από εδώ ακριβώς αρχίζει το ευαγγελικό ανάγνωσμα που ακούσαμε – ένας άνθρωπος παραμέρισε τον όχλο και του είπε:
-        Διδάσκαλε, έφερα εδώ το παιδί μου να το γιατρέψεις. Είναι πιασμένο από δαίμονα, που του έχει πάρει τη μιλιά και το ρίχνει κάτω και χτυπιέται κι’ αφρίζει και τρίζει τα δόντια και μένει ξερό. Κι είπα πρώτα στους μαθητές σου να το κάμουν καλά, αλλά δεν μπόρεσαν.

Δ΄Κυριακή των Νηστειών (Ιωάννου της Κλίμακος) – Ας προσέξουμε τα παιδιά ! (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Ας προσέξουμε τα παιδιά !
«Πόσος χρόνος ἐστὶν ὡς τοῦτο γέγονεν αὐτῷ; ὁ δὲ εἶπε· Παιδιόθεν» (Μᾶρκ. 9,21)
Ὁλοένα καὶ πλησιάζουμε στὴ μεγάλη ἑορτὴ τοῦ Πάσχα. Ἀλλὰ γιὰ νὰ ἑορτάσουμε τὴν Ἀνάστα­σι, χρειάζεται ψυχικὴ προετοιμασία. Καὶ αὐτὸ ἀκριβῶς προσπαθεῖ ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία τὴν περίοδο τῆς Μεγάλης Τεσσαρα­κοστῆς μὲ τὶς πυ­κνότερες ἀκολουθίες, τοὺς ὡραίους ὕμνους καὶ τὰ τροπάρια. Τὴν Τετάρτη ποὺ μᾶς ἔρ­χεται εἶνε ἡ ἀκολουθία τοῦ Μεγάλου Κανόνος καὶ θ᾽ ἀκούσουμε· «Ψυχή μου ψυ­χή μου, ἀνάστα, τί καθεύδεις; τὸ τέ­λος ἐγγίζει καὶ μέλλεις θορυβεῖσθαι…». Καὶ ἡ σημερινὴ Κυριακή, ἡ Τετάρτη τῶν Νηστει­ῶν, εἶνε μία προετοιμασία γιὰ τὸ μεγάλο γεγονός.

Νίκος Χειλαδάκης, Οι Έλληνες πιστεύουν σε παραμύθια για το 1821 όπως …. ομολογεί ο Νίκος Δήμου, φωνάζουν οι Τούρκοι



ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 1821 ΟΠΩΣ… ΟΜΟΛΟΓΕΙ Ο ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΥ, ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ
Οι Έλληνες πιστεύουν σε παραμύθια και προφανώς τρέφουν μεγάλες ψευδαισθήσεις και αυταπάτες για την επανάσταση του 1821, την οποία απομυθοποίησε με τον πιο «έγκυρο» τρόπο, σύμφωνα με τους Τούρκους, ο γνωστός και μη εξαιρετέος, «μέγας» συγγραφέας και βασικό στέλεχος του νέας πολιτικής μόδας, που ονομάζεται «Ποτάμι» και την οποία από το πρωί μέχρι το βράδυ λιβανίζουν τα μεγάλα κατοχικά ελληνόφωνα ΜΜΕ.
Όπως γράφει σε ένα καταπληκτικό πράγματι άρθρο του, ο ανταποκριτής της τουρκικής εφημερίδας, Sabah, στην Αθήνα, επίσης γνωστός και μη εξαιρετέος, κ Στέλιος Μπερμπεράκης, με τον πολύ ενδεικτικό τίτλο, «Yunanlar efsane sever», δηλαδή, «Οι Έλληνες αγαπούν τους μύθους», όλα όσα πιστεύουν οι Έλληνες για την ελληνική επανάσταση του 1821, είναι ούτε λίγο ούτε πολύ.. παραμύθια που τους έχουν φουσκώσει τα μυαλά! 

Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος, Αξίζει τον κόπο να ασχοληθεί κανείς μαζί του;




Αξίζει τον κόπο να ασχοληθεί κανείς μαζί του;
            Με αφορμή τις πρόσφατες  προκλητικές δηλώσεις γνωστού πρώην επαγγελματία διαφημιστού σε βάρος αγωνιστών του 1821 και της Εκκλησίας διερωτήθηκα γενικότερα αν αξίζει να ασχοληθεί κανείς με κάποιον που χρησιμοποιεί επικοινωνιακές μεθόδους για να γίνει θόρυβος γύρω από το όνομά του. Αν αξίζει κανείς να ασχοληθεί με κάποιον που ευρισκόμενος στα έσχατα του βίου του – έχει ήδη ξεπεράσει σε ηλικία το προσδόκιμο για άνδρες στην Ελλάδα – δεν δείχνει να διαθέτει την ανάλογη προς την ηλικία του γνώση, σύνεση, μετριοπάθεια και νηφαλιότητα.  Αν αξίζει να ασχοληθεί κανείς με κάποιον που στο βιογραφικό του, ως αξιοσημείωτα, αναφέρει το ότι πήρε το βραβείο Ιπεκτσί και το ότι ήταν υποψήφιος της νεοφιλελεύθερης «Δράσης» και τώρα του αριστερού «Ποταμιού». Να σημειωθεί πως αυτές οι δύο  διαφορετικές ιδεολογικά πολιτικές κινήσεις συμφωνούν στην αφαίρεση από τους Έλληνες της ιδιοπροσωπίας τους και στην περιθωριοποίηση της Εκκλησίας.

Δ΄Κυριακή των Νηστειών (Ιωάννου της Κλίμακος) – Η Αδιάψευστη Ελπίδα μας



ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ: Ἑβρ. στ´ 13 – 30
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ: Μᾶρκ. θ´ 17 – 31
Ἦχος: βαρύς. Ἑωθινόν: Ζ´
Ό Θεός τηρεί τις ύποσχέσεις Του! Αύτό ακριβώς το­νίζει ό θεόπνευστος Απόστολος στή σημερινή άποστολική περικοπή, καί γιά τόν λόγο αύτό φέρνει ώς παράδειγμα τις θεϊκές επαγγελίες πρός τόν δίκαιο Αβραάμ: «Τω Αβραάμ έπαγγειλάμενος ό Θεός... ώμοσε καθ' έαυτοϋ, λέγων- ή μήν ευλογών εύλογήσω σε καί πληθύνων πληθυνώσε»- όταν έδωσε ό Θεός τις ύποσχέσεις στόν Αβραάμ, ορκίστηκε ότι θά τις πραγματοποιήσει καί εΐπε: Σου ύπόσχομαι άληθινά ότι θά σέ εύλογήσω πολύ πλούσια καί θά πληθύνω πάρα πολύ τούς άπογόνους σου.

Φώτης Μιχαήλ, Καταντήσαμε ''παλιόψαθα των εθνών''.



ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ ''ΠΑΛΙΟΨΑΘΑ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ''
Είναι αλήθεια ότι, στα τελευταία ιδιαίτερα χρόνια, ως Έλληνες, φερθήκαμε υβριστικά: Χλευάσαμε τα ιερά και τα όσια, υποτιμήσαμε τις παραδόσεις μας και πάνω απ' όλα εγκαταλείψαμε την αγάπη και το σέβας σ' αυτό που πάντα ήμασταν: Παλληκάρια, φιλότιμοι, πιστοί και αρκούντως ''τρελοί'', για να τα βάζουμε με πολύ δυνατότερούς μας.
Εν ολίγοις, ανταλλάξαμε την ''ιερή τρέλα'' της Ορθοδοξίας και τον μανικό έρωτα για την εθνική και πνευματική Ελευθερία, με την λογική, τον καθωσπρεπισμό και την ''πολιτική ορθότητα'' των προτεσταντών και παπικών συν-ευρωπαίων μας.  
Ως λαός παρασυρθήκαμε από τις ''σειρήνες'' των εχθρών της Πίστεως και της Πατρίδας και αφήσαμε να ορίζουν την ζωή μας οι επιθυμίες και τα πάθη τα κομματικά. Ταμπουρωθήκαμε πίσω από διάφορα ξενοκίνητα ιδεολογικά αναχώματα πολεμώντας ο ένας τον άλλον και αφήσαμε τον κομματικό φανατισμό, να σπείρει ανάμεσά μας το μίσος και την διαίρεση. Έτσι, πολύ γρήγορα και χωρίς να το καταλάβουμε, η κομματοκρατία όχι μόνον κυριάρχησε στον εθνικό μας συλλογικό βίο, αλλά κατάντησε σωστή γάγγραινα, που κατέφαγε τα σωθικά της Πατρίδας μας.

28 Μαρ 2014

Αγία και Μεγάλη Σύνοδος ή Ψευδοσύνοδος; (Σχολιασμός στο Κοινό Ανακοινωθέν των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 28η Μαρτίου 2014
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΩΝ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ
Τα όσα κατά την προ ολίγων ημερών (6ην έως 9ην Μαρτίου2014) γενομένη Σύναξη των Προκαθημένων στο Φανάρι συνεζητήθησαν, απεφασίσθησαν από κοινού και τελικώς απετυπώθησαν στο «Κοινό Ανακοινωθέν» αυτών, γέννησαν αναμφίβολα μέσα μας πολλά ερωτηματικά και προβληματισμούς. Τους προβληματισμούς μας αυτούς ερχόμεθα με όσα επακολουθούν, να καταθέσουμε στον πιστό λαό του Θεού, δεδομένου ότι το περιεχόμενό του αφορά άμεσα όχι μόνον τους επισκόπους της ανά την Οικουμένη Εκκλησίας, αλλά και το χριστεπώνυμο πλήρωμα, αφού μάλιστα και οι ίδιοι οι σεβαστοί Προκαθήμενοι δια του «Κοινού Ανακοινωθέντος» αυτών, απευθυνόμενοι μεταξύ των άλλων αποδεκτών και «προς τους απανταχού της γης Ορθοδόξους πιστούς», θεώρησαν χρέος τους να μας κοινοποιήσουν.

Δ΄Κυριακή των Νηστειών (Ιωάννου της Κλίμακος) - «Βοήθει μου τῇ ἀπιστίᾳ»



Ἀπόστολος: Ἑβρ. στ´ 13 – 30
Εὐαγγέλιον: Μᾶρκ. θ´ 17 – 31
Ἦχος: βαρύς. Ἑωθινόν: Ζ´
Στὴν σημερινὴ ὴ εὐαγγελικὴ περικοπὴ τίθεται τὸ θέμα τῆς πίστεως καὶ τῆς ἀπιστίας. Ἕνας πατέρας πλησιάζει τὸν Ἰησοῦ καὶ Τοῦ παρουσιάζει τὸν υἱό του, ποὺ ὑποφέρει ἀπὸ κρίσεις καὶ δαιμονικὴ ἐπιρροή. Ὁ πατέρας αὐτὸς τόσα χρόνια ἔχει σηκώσει τὸ βαρὺ φορτίο νὰ φροντίζει τὸ ἄρρωστο παιδί του, καὶ πιθανῶς μπροστὰ στὴν ἀπελπισία καὶ τὴν ἀπεγνωσμένη ὕστατη ἐλπίδα, προσεγγίσει τὸν Χριστό.
«Πιστεύω, Κύριε, βοήθει μου τῇ ἀπιστίᾳ», ἀποκρίνεται στὸν Ἰησοῦ. Διατηρεῖ ὁ πατέρας κάποια ἀδιόρατη ἐλπίδα, ὅμως ἡ πίστη του εἶναι χαμηλή. Ὁ Ἰησοῦς θεραπεύει τὸ παιδί, ὅμως ἡ θαυματουργὸς αὐτὴ ἴαση ἔχει καὶ ἕνα ἄλλο παρεπόμενο ἀποτέλεσμα. Στὴν καρδιὰ τοῦ πατέρα συντελεῖται τὸ θαῦμα τῆς πίστεως. Ἡ ἴαση τοῦ παιδιοῦ λειτουργεῖ θετικὰ ὡς σημεῖο ἐνισχυτικὸ τῆς πίστεως τοῦ πατέρα.

Δ΄ Στάσις Χαιρετισμῶν - Ὁ νοητὸς Ἥλιος (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


img24-decani.jpg

Ὁ νοητὸς Ἥλιος
«Χαῖρε, ἀκτὶς νοητοῦ Ἡλίου» (Ἀκαθ. ὕμν. Φ1α΄)
 Ἡ Ἐκκλησία μας, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία ἡ Ὀρθόδοξος ἔχει θησαυροὺς ἀνεκτιμή­­τους. Εἶνε τὰ ἅγια βιβλία ποὺ κρατοῦν οἱ ψάλτες μας· εἶνε τὰ τροπάρια, τὰ ἀπολυτίκια, οἱ καταβασίες, τὰ ὑπέροχα αὐτὰ ποιήματα.
Ἕνας τέτοιος θησαυρὸς εἶνε καὶ ὁ Ἀκάθιστος ὕμνος, ποίημα ποὺ συγκινεῖ τὶς ψυχὲς τῶν ὀρθοδόξων. Εἶνε ἕνα στέμμα, μιὰ χρυσῆ ἁ­λυσίδα, ἕνα περιδέραιο μὲ πολύτιμα πετράδια, ποὺ ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία προσφέρει στὴν ὑπεραγία Θεοτόκο. Πετράδια εἶνε τὰ «χαῖρε» ποὺ ἀκοῦμε. Ἑκατὸν σαραντατέσσερα (144) τέ­τοια πετράδια ἔχει ὁ ὕμνος. Ἀπὸ αὐτὰ θὰ σᾶς παρουσιάσω ἕνα. Εἶνε ὁ χαιρετισμὸς «Χαῖ­ρε, ἀκτὶς νοητοῦ Ἡλίου» (Ἀκαθ. ὕμν. Φ 1).

Τέλος στην αστυνομική ταυτότητα. Προ των πυλών η «βιομετρική κάρτα»


Τέλος στην αστυνομική ταυτότητα

Ξεχάστε την αστυνομική ταυτότητα – Πλέον μπαίνουμε στην ψηφιακή εποχή…
Προ των πυλών βρίσκεται η «βιομετρική κάρτα», η οποία εκτιμάται ότι θα είναι το διαβατήριο του μέλλοντος.
Και αυτό διότι δεν θα καταγράφει μόνο τα συνηθισμένα στοιχεία, που βλέπουμε σε μια απλή ταυτότητα, αλλά θα περιέχει και χαρακτηριστικά μοναδικά, τα οποία είναι δύσκολο να αλλοιωθούν.

Oικουμενική συμπροσευχή με τους επικεφαλής διαφόρων “Εκκλησιών” στη Βασιλική του Παναγίου Τάφου στα Ιεροσόλυμα τον Μάιο


Ο πάπας Φραγκίσκος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος θα προσευχηθούν μαζί στον Πανάγιο Τάφο

Ο πάπας Φραγκίσκος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος θα προσευχηθούν μαζί στον Πανάγιο Τάφο
Ο πάπας Φραγκίσκος θα προσευχηθεί μαζί με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στον Πανάγιο Τάφο στα Ιεροσόλυμα τον Μάιο σε μια κίνηση με ισχυρούς συμβολισμούς, ανέφερε σήμερα το Βατικανό, που υπογράμμισε ότι «η προετοιμασία του ταξιδιού αυτού συνεχίζεται όπως έχει προβλεφθεί» παρά τις δυσκολίες που προκαλεί η απεργία των υπαλλήλων του υπουργείου Εξωτερικών του Ισραήλ.

Βάζουμε τα χέρια μας και βγάζουμε τα μάτια μας;


Βάζουμε τα χέρια μας και βγάζουμε τα μάτια μας;
Ζήση Μαριάννα
 Λαϊκή παροιμία: Βάζουμε τα χέρια μας και βγάζουμε τα μάτια μας
 Περίπου ένα χρόνο πριν, το Υπουργείο Παιδείας  έστειλε έγγραφο στην Θεολογική σχολή του Α.Π.Θ. στην οποία  πρότεινε την ίδρυση τμήματος Ισλαμικών σπουδών. Στις 7 Μαρτίου 2014, ένα χρόνο μετά, σε γενική συνέλευση του τμήματος της Θεολογικής σχολής υπερψηφίστηκε η πρόταση αυτή δημιουργώντας πολλές αντιδράσεις τόσο στους φοιτητές της σχολής όσο και στον ευρύτερο πνευματικό κόσμο.

Ιωάννης Τάτσης, «Αγία και Μεγάλη» μόνο μία Σύνοδος σύμφωνη με τους Αγίους Πατέρες



«Αγία και Μεγάλη» μόνο μία Σύνοδος σύμφωνη με τους Αγίους Πατέρες
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Στη Σύναξη των Προκαθημένων Ορθοδόξων Εκκλησιών που συνήλθε στο Φανάρι και ολοκληρώθηκε την Κυριακή της Ορθοδοξίας αποφασίστηκε η λεγόμενη «Αγία και Μεγάλη Σύνοδος των Ορθοδόξων Εκκλησιών» να συγκληθεί στην Κωνσταντινούπολη το 2016. Ασχέτως του εαν μέχρι τότε θα προκύψουν εμπόδια που θα οδηγήσουν σε αναβολή της σύγκλησης, είναι σαφές ότι το Φανάρι επιδιώκει με κάθε τρόπο η Σύνοδος αυτή να συγκληθεί άμεσα και σίγουρα επί ημερών Πατριάρχου Βαρθολομαίου.

Πρόσκληση Κάρολου Παπούλια στον Πάπα Φραγκίσκο να επισκεφθεί την Ελλάδα. Έτοιμο το νομοσχέδιο για την αναγνώριση του νομικού προσώπου της Ρωμαιοκαθολικής “Εκκλησίας”, στην Ελλάδα.

Πάπας Φραγκίσκος: Ο Κάρολος Παπούλιας είναι ένας σοφός άνθρωπος
Ως «σοφό άνθρωπο» χαρακτήρισε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, ο Πάπας Φραγκίσκος, μετά το πέρας της 45λεπτης συνάντησης που είχαν στο Βατικανό.

Πρωτοπρ. Βασίλειος Ἀ. Γεωργόπουλος, Ἐπιστροφή εἰς τόν Ἀρχέγονον Χριστιανισμόν. Ἕνα προτεσταντικόν σύνθημα



Ἐπιστροφή εἰς τόν Ἀρχέγονον Χριστιανισμόν
Ἕνα προτεσταντικόν σύνθημα
Τοῦ πρωτ. π. Βασιλείου Ἀ. Γεωργοπούλου, Λέκτορος Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ
Ἕνας λόγος πού προκαλεῖ ἐπίμέρους διαιρέσεις καί τή δημιουργία νέων προτεσταντικῶν αἱρέσεων εἶναι ἕνα φαινόμενο, τό ὁποῖο ἐμφανίζεται ἐνδημικά μέσα στόν προτεσταντικό χῶρο κατά τήν ἱστορική του ἐξέλιξη καί τή γεωγραφική του διασπορά. Τό φαινόμενο αὐτό ἐκφράζεται μέ τό σύνθημα «Ἐπιστροφή στόν ἀρχέγονο χριστιανισμό».

Ηρακλής Ρεράκης, «Κατήχηση εἰδώλων στὸ Δημοτικὸ καὶ στὸ Γυμνάσιο: Ἡ ἀπόσχιση τῶν μαθητῶν ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη, ἡ ἔνταξή τους σὲ μία πολυ-θρησκευτικὴ θρησκευτικότητα,ὡς στόχος τοῦ νέου Πιλοτικοῦ Προγράμματος Σπουδῶν»



«Κατήχηση εἰδώλων στὸ Δημοτικὸ καὶ στὸ Γυμνάσιο: Ἡ ἀπόσχιση τῶν μαθητῶν ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη, ἡ ἔνταξή τους σὲ μία πολυ-θρησκευτικὴ θρησκευτικότητα,ὡς στόχος τοῦ νέου Πιλοτικοῦ Προγράμματος Σπουδῶν»
Τοῦ κ. Ἡρακλῆ Ρεράκη,Καθηγητοῦ Παιδαγωγικῆς –Χριστιανικῆς Παιδαγωγικῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ ΑΠΘ
(4ον)
Ὅσον ἀφορᾶ τὸ ὑπαρξιακὸ θέμα τῆς προσωπικῆς τους ζωῆς καὶ λύτρωσης, οἱ μαθητές, σύμφωνα μὲ τὸ ΠΣ, διδάσκονται ὅτι δὲν εἶναι Ἕνας, ὁ Σωτήρας καὶ Λυτρωτής τους, σύμφωνα καὶ μὲ τὴν πίστη τους, ἀλλὰ πολλοὶ καὶ ὅτι μποροῦν νὰ σωθοῦν καὶ σὲ ἄλλες θρησκεῖες. Μαθαίνουν δηλαδὴ ἐπίσημα καὶ ἔγκυρα στὸ ΜτΘ τους γιὰ «σωτηρία τοῦ ἀνθρώπινου προσώπου στὸν Χριστιανισμὸ καὶ στὶς ἀπωανατολικὲς παραδόσεις τοῦ Ἰνδουϊσμοῦ καὶ τοῦ Βουδισμοῦ», καὶ αὐτὸ φυσικὰ ἰσχύει καὶ γιὰ τοὺς μὴ χριστιανοὺς μαθητές!
Τὸ νέο ΠΣ, δὲν προτείνει τυχαῖα καὶ ἄσκοπα τὴν ταυτόχρονη διδασκαλία ὅλων τῶν θρησκειῶν σὲ κάθε διδακτικὴ ἑνότητα, διότι φαίνεται πὼς στοχεύει σὲ μία ὑπαρξιακὴ καὶ βιωματικὴ προσέγγισή τους.

27 Μαρ 2014

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Οἱ φύλακες δὲν ἔχουν γνῶσιν!


Πρωτοπρ. Δημήτριος Στανιλοάε

Οἱ φύλακες δὲν ἔχουν γνῶσιν!
Πόσοι χριστιανοὶ χαίρονται ποὺ εἶναι Ὀρθόδοξοι καὶ δοξολογοῦν γι᾽ αὐτὸ τὸ Θεό; Πόσοι ἔχουν γευθεῖ τοὺς πνευματικοὺς καρποὺς τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς; Πόσοι ἀρνοῦνται τὶς οἰκουμενιστικὲς θεωρίες τῶν μεγαλόσχημων κληρικῶν, οἱ ὁποῖοι νομίζουν ὅτι ἡ ὑπόθεση τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἀποκλειστικὰ δική τους καὶ οἱ πιστοί, τὸ ἀνώνυμο πλῆθος, πρέπει νὰ ὑπακούει, γιατὶ ἔχουν γνῶσιν οἱ φύλακες, ὅπως ψευδῶς ἰσχυρίζονται, τὴν ὥρα ποὺ τοὺς βλέπουμε νὰ ἔχουν νυστάξει στὴ βίγλα τους, ἐνῶ θὰ ἔπρεπε νὰ παρατηροῦν καὶ νὰ ἐλέγχουν τὶς κινήσεις τῶν ἐχθρῶν τῆς πίστεως, ποὺ δὲν εἶναι ἄλλοι ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς καὶ νὰ ἐνημερώνουν σχετικὰ τοὺς πιστούς;

Νίκος Χειλαδάκης, Ο Ερντογάν άρχισε να παίρνει «επικίνδυνες στροφές»



Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙ «ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ»
Στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του γνωστού τουρκικού ειδησεογραφικού καναλιού, NTV, την Πέμπτη 27 Μαρτίου, η γνωστή Τουρκάλα δημοσιογράφος, Nilgün Balkaç, σχολιάζοντας την κατάρριψη του συριακού πολεμικού αεροσκάφους από πυραύλους αέρος αέρος της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, είπε το εξής χαρακτηριστικό :  «γιατί η τουρκική πολεμική αεροπορία δεν έκανε το ίδιο όταν τον περασμένο Οκτώβριο ρωσικό πολεμικό αεροσκάφος παραβίασε τον τουρκικό εναέριο χώρο στην Μαύρη Θάλασσα και γιατί δεν το έχει κάνει μέχρι σήμερα όταν,  προσέξτε, τα ελληνικά πολεμικά αεροσκάφη παραβιάζουν… τον τουρκικό εναέριο χώρο στο Αιγαίο ;». Δηλαδή οι Τούρκοι θα πρέπει να συμπεριφερθούν ανάλογα και με τα δικά μας αεροσκάφη που… παραβιάζουν τον τουρκικό εναέριο χώρο. Φυσικά για το ρωσικό ούτε που να το σκεφτούν!

Απάντηση της Συνοδικής Επιτροπής Πολιτιστικής Ταυτότητος σε ανιστόρητες απόψεις για την Εκκλησία και το 1821



Εκ της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Πολιτιστικής Ταυτότητος 
Χωρίς τον ορθόδοξο κλήρο δεν θα πετύχαινε η μεγάλη εθνική εξόρμηση του 1821. Ορισμένοι προπαγανδιστές ξεπερασμένων ιδεολογιών αρνούνται τον ρόλο της Ορθοδόξου Εκκλησίας, όπως φάνηκε και από δημοσιεύματα και τηλεοπτικές εκπομπές των τελευταίων ημερών. Αποδεικνύονται ανιστόρητοι και εμπαθείς.
Ο Γάλλος Πρόξενος Πουκεβίλ, ο οποίος έζησε τα γεγονότα της Ελληνικής Επαναστάσεως, γράφει ότι 100 Πατριάρχες και Επίσκοποι θανατώθηκαν κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας και του Αγώνος. 80 κινήματα έκαναν οι Έλληνες πριν από το 1821 και στα περισσότερα πρωτοστατούσαν Επίσκοποι. Θυμίζω ότι από το 1680 έως το 1700 η Ανατολική Στερεά ήταν ελεύθερη μετά από την εξέγερση δύο Επισκόπων, του Θηβών Ιεροθέου και του Σαλώνων Φιλοθέου.
Το 1821 βάφεται με το αίμα του Πατριάρχη Γρηγορίου Ε΄ και του Πατριάρχη Κυρίλλου Στ΄, του από Ανδριανουπόλεως. Εκτός από τον Επίσκοπο της Πάτρας Γερμανό που ευλόγησε το λάβαρο στην Αγία Λαύρα (17 Μαρτίου 1821) και στην Πάτρα (25 Μαρτίου 1821), ο Σαλώνων Ησαΐας κηρύσσει την Επανάσταση στη Φωκίδα και θυσιάζεται στην Αλαμάνα. Στην Πάτμο έρχεται γι’ αυτόν τον σκοπό ο Πάτμιος Πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόφιλος Παγκώστας και υψώνει και αυτός λάβαρο επαναστατικό. Από τότε δεν ξαναγύρισε στον θρόνο του.

Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, Ορθόδοξος και οικουμενική ή οικουμενιστική η συγκληθησόμενη Αγία και Μεγάλη Σύνοδος του 2016;



Πειραιεύς 27 Μαρτίου 2014
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ Η΄ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ Η ΣΥΓΚΛΗΘΗΣΟΜΕΝΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ 2016 ;
1.                 Οἱ ἀσφαλιστικές δικλείδες μιᾶς Ὀρθοδόξου καί ἀληθοῦς Συνόδου 
Ἐκφράζοντας τήν ἀλάνθαστη καί διαχρονική συνείδηση τοῦ πληρώματος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ὁ ἅ­γιος Νι­κό­δη­μος ὁ Ἁ­γιο­ρεί­της γράφει γιά τά κριτήρια οἰκουμενικότητος μιᾶς Συνόδου καί τόν τρό­πο συ­γκλή­σε­ώς της. Ση­μει­ώ­νει ὅ­τι τέσ­σε­ρα εἶ­ναι τά γνω­ρί­σμα­τα τῶν Οἰκουμε­νι­κῶν Συνόδων : α) Τό πρῶ­το «ἰ­δί­ω­μα ὅ­λων τῶν οἰ­κου­με­νι­κῶν» Συ­νό­δων εἶ­ναι «τό νά συναθροίζω­νται διά προστα­γῶν, οὐ­χί τοῦ Πά­πα, ἤ τοῦ δεῖ­νος Πα­τριάρ­χου, ἀλ­λά διά προ­στα­γῶν Βασιλι­κῶν». Στήν ἐ­πο­χή μας, ὅ­μως, πού δέν ὑπάρ­χει Αὐ­το­κρά­το­ρας ἤ Βασιλεύς, γιά νά συ­γκα­λέ­σει Οἰκουμενική Σύ­νο­δο, μπο­ρεῖ αὐ­τό νά τό κά­νει ὁ Οἰκου­με­νι­κός Πα­τριάρ­χης, μέ τήν συναίνεση, βεβαίως, τῶν ἄλλων Προκαθημένων. β) Τό δεύ­τε­ρο ἰδί­ω­μα εἶναι «τό νά γί­νε­ται ζή­τη­σις πε­ρί πί­στε­ως, καί ἀκολούθως νά ἐκτίθεται ἀ­πό­φα­σις, καί ὅ­ρος δογματι­κός εἰς κά­θε μί­αν ἀ­πό τάς οἰ­κου­με­νι­κάς, ἀλ­λά καί τοῦ­το εἰς τι­νας το­πι­κάς ἠ­κο­λού­θη­σεν».  

Γκουρουϊστική λατρεία: Μια σύγχρονη επικίνδυνη ατραπός ( Γραφείο Αιρέσεων και Παραθρησκειών Ι.Μ.Πειραιώς)



ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 27η Μαρτίου 2014
ΓΚΟΥΡΟΥΙΣΤΙΚΗ ΛΑΤΡΕΙΑ: ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΤΡΑΠΟΣ
Πρόσφατη δημοσίευση  της εφημερίδος των Αθηνών «ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ» (15-3-2014), με θέμα την γκουρουϊστική λατρεία και τον προσφάτως εκλιπόντα διάσημο ινδό γκουρού Ashutosh Maharaj, μας δίνουν την αφορμή να χαράξουμε τις γραμμές που ακολουθούν. Η είδηση αφορά μια από τις μυριάδες πτυχές του συγχρόνου αποκρυφιστικού πλέγματος της «Νέας Υδροχοϊκής Εποχής», η οποία δυστυχώς έχει κατορθώσει να διεισδύσει, με το όνομα της δήθεν «πνευματικότητος», και του δήθεν «φωτισμού», στις δυτικές κοινωνίες, έχοντας πάρει ανησυχητικές διαστάσεις.

Κυκλοφορεί το φύλλον της 28.3.2014 του «Ορθοδόξου Τύπου»



Μερικά ἀπό τά περιεχόμενά του:
Ἐξισώνουν τὴν Ὀρθοδοξίαν μὲ τὴν αἵρεσιν καὶ ζητοῦν τὴν μετάνοιάν της διὰ τὴν διάσπασιν τῶν Χριστιανῶν.
Ὁ Μητροπολίτης Περγάμου καὶ ἡ αἱρετικὴ διδασκαλία περὶ «εὐχαριστιακῆς ἐκκλησιολογίας». Συνταχθὲν ὑπὸ τῶν διαχειριστῶν τοῦ ἱστολογίου Κατάνυξις.

Ὄχι στὴν ἵδρυση Τμήματος Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν στὴ Θεολογικὴ Θεσσαλονίκης!

Ἐπροτάθη ἐπισήμως τελευταῖα νὰ ἱδρυθεῖ στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Τμῆμα Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν.
Ἡ Ἱερὰ Μητρόπολη Θεσσαλονίκης στὴν τακτικὴ μηνιαία Σύναξη τῶν ἐφημερίων της τῆς 28ης Ἰανουαρίου 2014 ἀσχολήθηκε ἐπισταμένως μὲ τὸ θέμα αὐτὸ μὲ τὴν παρουσία 115 ἐφημερίων καὶ τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Ἀνθίμου καὶ ἔπειτα ἀπὸ διεξ­οδικὴ συζήτηση συνετάγη ἕνα δυναμικὸ ἀξιόλογο ψήφισμα, ἀπὸ τὸ ὁποῖο παραθέτουμε μερικὰ ἀποσπάσματα:

26 Μαρ 2014

Τελετή παράδοσης αποτμήματος ιερού λειψάνου από παπικούς σε ορθόδοξο ναό στο Maputo της Μοζαμβίκης

Διαστάσεις παίρνει το  θέμα της επανακομιδῆς ιερών λειψάνων, ποὺ «δωρίζονται» απὸ παπικούς ακόμα και σε χώρες ιεραποστολής με τους Ποιμένες  να αδιαφορούν για την αλλοίωση του ορθόδοξου φρονήματος των νεοφώτιστων χριστιανών.

Η προσευχή του Οσίου Εφραίμ του Σύρου



Η προσευχή του Οσίου Εφραίμ του Σύρου
Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου, πνεύμα αργίας, περιεργίας,φιλαρχίας, και αργολογίας μη μοι δως. Πνεύμα δε σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, υπομονής, και αγάπης χάρισε μοι τω σω δούλω. Ναι Κύριε Βασιλεύ, δώρησαί μοι του οράν τα εμά πταίσματα, και μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου˙ ότι ευλογητός ει εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.
Στη συνεχή και δύσκολη προσπάθεια της πνευματικής ανάρρωσης ανθρώπου, η Εκκλησία δεν ξεχωρίζει την ψυχή από το σώμα. Ο όλος άνθρωπος απομακρύνθηκε από το Θεό, ο όλος άνθρωπος πρέπει να ανορθωθεί, ο όλος άνθρωπος πρέπει να επιστρέψει με ταπείνωση και αγάπη.
Η καταστροφή της αμαρτίας υπάρχει όταν νικάει η σάρκα, η αλαζονεία - το ζωώδες, το παράλογο, η σαρκική επιθυμία μέσα μας - τα πνευματικό και το θείο. Αλλά τα σώμα είναι δοξασμένο, το σώμα είναι άγιο, τόσο άγιο που ο ίδιος ο Θεός «σαρξ εγένετο».
Η σωτηρία και η μετάνοια, επομένως, δεν είναι η περιφρόνηση του σώματος ούτε η παραμέλησή του, αλλά είναι αποκατάσταση του σώματος στην πραγματική του λειτουργικότητα που είναι η έκφραση και η ζωή του πνεύματος, ο ναός της ανεκτίμητης ανθρώπινης ψυχής.