13 Απρ 2025

Μητροπολίτης Σάμου Ευσέβιος: Οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά», αν και θέτουν την λέξη –Χριστιανοί- στην ονομασία τους, δεν είναι Χριστιανοί, αφού αρνούνται την Θεότητα του Χριστού…

 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σάμου καί Ἰκαρίας κ.κ. Εὐσεβίου ἐπ’ εὐκαιρίας τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου (Παρασκευή 4η Μαρτίου 2025)

Αγαπητοί Πατέρες και Αδελφοί,

Καθώς ολοκληρώνεται σιγά-σιγά το ταξίδι στο πέλαγος της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, με την ευκαιρία της ακολουθίας του Ακαθίστου Ύμνου επικοινωνούμε μαζί σας επιθυμώντας να επιστήσουμε την προσοχή σας σε ένα ακόμη σκόπελο, που εμφανίσθηκε λίγο πριν την είσοδό μας στο λιμάνι της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδος.

Τις ημέρες αυτές, σαν να μην έφταναν τα τόσα προβλήματα, που έχουμε να αντιμετωπίσουμε στα ακριτικά μας Νησιά, εμφανίστηκαν για μία ακόμη φορά οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά», προσκαλώντας σε μια εκδήλωση για την επέτειο του θανάτου του Χριστού.

Παρερμηνεύοντας το χωρίο: «Τούτο ποείτε εις την εμήν ανάμνησιν» από το κεφ. 22 του Ευαγγελίου του Λουκά, αναφέρουν, ότι ο Χριστός ζήτησε από τους Μαθητές Του να θυμούνται την επέτειο του θανάτου του. Βεβαίως δεν χρησιμοποιούν το όνομα Χριστός, αλλά μόνο το Ιησούς, το οποίο αφορά στην ανθρώπινη φύση του Κυρίου διότι δεν πιστεύουν, πως ο Χριστός είναι Θεός. Επίσης ονομάζουν τους Αγίους Μαθητές και Αποστόλους ως ακολούθους, σαν να επρόκειτο για τη συνοδία κάποιου απλού προσώπου. Και οι δύο αυτές επισημάνσεις φανερώνουν ότι οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά», αν και θέτουν την λέξη –Χριστιανοί- στην ονομασία τους, δεν είναι Χριστιανοί, αφού αρνούνται την Θεότητα του Χριστού, γι’ αυτό ποτέ δεν ονομάζουν τον Χριστό, Κύριο, ούτε Τον πιστεύον ως Θεό, Σωτήρα και Λυτρωτή, κάτι που πανηγυρικώς φανερώνεται τόσο στην Παλαιά, όσο και στην Καινή Διαθήκη.

Αυτή είναι η Παναγία μας κ. Μενδώνη, κοιτάξτε την στα μάτια και αν μπορείτε μη δείξετε σεβασμό!

Αυτή είναι η Παναγία μας κ. Μενδώνη, κοιτάξτε την στα μάτια και αν μπορείτε μη δείξετε σεβασμό!

Νικόλαος Παπαδόπουλος, Βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης «ΝΙΚΗ»

Ενώ το καλό καθεύδει, το κακό εργάζεται. Και εργάζεται μεθοδικά.

Όρθρος Μεγάλης Δευτέρας- Ο Ιερός Χρυσόστομος για την παραβολή για τους δυο γιούς

 

ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Ματθ.21,18-43]     

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 [Μέρος τρίτο: υπομνηματισμός των εδαφίων Ματθ.21,28-32:

    Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΓΙΟΥΣ]

        Στη συνέχεια λέει: «Τί δὲ ὑμῖν δοκεῖ; Ἄνθρωπός τις εἶχε τέκνα δύο, καὶ προσελθὼν τῷ πρώτῳ, εἶπε· Τέκνον, ὕπαγε σήμερον ἐργάζου ἐν τῷ ἀμπελῶνί μου(:Πώς σας φαίνεται αυτό που θα σας πω; Κάποιος άνθρωπος είχε δύο γιους. Κι αφού πλησίασε τον πρώτο, του είπε: ‘’Παιδί μου, πήγαινε σήμερα και δούλεψε στο αμπέλι μου’’).Ὁ δὲ ἀποκριθεὶς, εἶπεν· Οὐ θέλω· ὕστερον δὲ μεταμεληθεὶς, ἀπῆλθε(:Εκείνος του αποκρίθηκε: ‘’Δεν θέλω να πάω’’. Ύστερα όμως μετάνιωσε και πήγε).Καὶ προσελθὼν τῷ δευτέρῳ, εἶπεν ὡσαύτως. Ὁ δὲ ἀποκριθεὶς, εἶπεν· Ἐγώ, κύριε· καὶ οὐκ ἀπῆλθε(:Πλησίασε τότε και τον δεύτερο γιο και του είπε τα ίδια. Κι αυτός του αποκρίθηκε: ‘’Μάλιστα, κύριε, πηγαίνω’’. Και δεν πήγε). Τίς ἐκ τῶν δύο ἐποίησε τὸ θέλημα τοῦ πατρός; Λέγουσιν αὐτῷ· Ὁ πρῶτος. (:Ποιος από τους δύο έκανε το θέλημα του πατέρα του; Του λένε: ‘’Ο πρώτος’’)»[Ματθ.21,28-31].

Όρθρος Μεγάλης Δευτέρας- Ο Ιερός Χρυσόστομος για τις αποστομωτικές απαντήσεις του Κυρίου προς τους Φαρισαίους

 ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Ματθ.21,18-43]     

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 [Μέρος δεύτερο: υπομνηματισμός των εδαφίων Ματθ.21,23-27:

 ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥΣ]

       Οι αλαζόνες όμως Ιουδαίοι και κυριευμένοι από τον φθόνο επειδή ήθελαν να διακόψουν τη διδασκαλία Του, αφού Τον πλησίασαν, Τον ρώτησαν: «Ἐν ποίᾳ ἐξουσίᾳ ταῦτα ποιεῖς, καὶ τίς σοι ἔδωκε τὴν ἐξουσίαν ταύτην;(:και όταν ο Ιησούς ήλθε στον ναό, την ώρα που δίδασκε, Τον πλησίασαν οι αρχιερείς και οι πρεσβύτεροι του λαού και του είπαν: ‘’Με ποια εξουσία τα κάνεις αυτά; Και ποιος σου έδωσε το δικαίωμα να διώχνεις από τον ναό τους ανθρώπους και να διδάσκεις μέσα στον ιερό αυτό τόπο; ‘’)»[Ματθ.21,23-27]. Επειδή δηλαδή δεν μπορούσαν να αμφισβητήσουν τα θαύματά Του, Του προβάλλουν ως δικαιολογία για να Τον διακόψουν, την εκδίωξη των εμπόρων από τον ναό.

Όρθρος Μεγάλης Δευτέρας- Ο Ιερός Χρυσόστομος για την άκαρπη συκιά που ξεράθηκε

ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Ματθ.21,18-43]     

O IEΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΑΡΠΗ ΣΥΚΙΑ ΠΟΥ ΞΕΡΑΘΗΚΕ

 [Μέρος πρώτο: υπομνηματισμός των εδαφίων Ματθ.21,18-22]

   «Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐπανάγων ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς τὴν πόλιν, ἐπείνασε(:κι όταν το πρωί επέστρεφε στην πόλη, πείνασε)»[Ματθ.21,18]. Μα πώς πεινά ο Κύριος πρωί-πρωί; Όταν το επέτρεψε στη σάρκα, τότε αυτή φανερώνει και το πάθος της.

   «Καὶ ἰδὼν συκῆν μίαν ἐπὶ τῆς ὁδοῦ, ἦλθεν ἐπ᾿ αὐτήν, καὶ οὐδὲν εὗρεν ἐν αὐτῇ, εἰ μὴ φύλλα μόνον καὶ λέγει αὐτῇ· Μηκέτι ἐκ σοῦ καρπὸς γένηται εἰς τὸν αἰῶνα. Καὶ ἐξηράνθη παραχρῆμα ἡ συκῆ(:και μόλις είδε κάποια συκιά στο δρόμο, ήλθε κοντά της, αλλά δεν βρήκε τίποτε επάνω της παρά μόνο φύλλα, ακριβώς όπως και η συναγωγή των Ιουδαίων τότε είχε να επιδείξει μόνο φύλλα και εξωτερικούς τύπους, όχι όμως και καρπούς αρετής. Και για να δώσει μάθημα για το ποια θα είναι η κατάληξη κάθε ανθρώπου άκαρπου σαν τη συκιά, λέει σε αυτήν: “Να μην ξαναβγάλεις ποτέ πια καρπό”. Κι αμέσως ξεράθηκε η συκιά)»[Ματθ.21,19].

    Άλλος ευαγγελιστής λέει ότι δεν ήταν ακόμη η εποχή των καρπών[Μάρκ.11,13: «οὐ γὰρ ἦν καιρὸς σύκων(:διότι δεν ήταν η εποχή των σύκων. Αλλά η συκιά εκείνη ούτε άγουρα σύκα είχε πάνω της)»]· εάν όμως δεν ήταν καιρός των καρπών, πώς ο ευαγγελιστής Μάρκος λέγει ότι ο Ιησούς πείνασε, είδε από μακριά τη συκιά και «ἦλθεν εἰ ἄρα τι εὑρήσει ἐν αὐτῇ(:ήλθε μήπως βρει τίποτε να φάει)»[Μάρκ.11,13]; Άρα γίνεται φανερό ότι αυτό ήταν σκέψη των μαθητών Του, αφού ακόμη πνευματικά ήσαν ατελείς, καθόσον σε πολλές περιπτώσεις οι ευαγγελιστές γράφουν τις σκέψεις των μαθητών Του. Όπως ακριβώς λοιπόν αυτό ήταν σκέψη των μαθητών Του, έτσι και ήταν δική τους σκέψη το να νομίζουν ότι γι΄αυτόν τον λόγο την καταράστηκε,επειδή δηλαδή δεν είχε καρπό.

«ΚΟΙΝΟΝ ΠΑΣΧΑ»: ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΠΑΤΗ ΩΣ ΝΕΟΝ ΣΥΝΘΗΜΑ!

Ἅγιος ὁ Τριαδικὸς Θεός. Παν-αγία ἡ Παναγία μας, ἀλλὰ Παναγιώτατος ὁ Πατρ. Βαρθολομαῖος, τί χρειάζεται ὁ Ἐσταυρωμένος; Ὅπως λέγει καὶ ὁ Πάπας, «Ἀφοῦ ὑπάρχει ὁ Πάπας δὲν ὑπάρχει ἀνάγκη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος». Ἱεροσυλία ἤ γελοιότης;

«Ὁ συν-εορτασμὸς ὁδηγεῖ εἰς τὴν ἐρήμωσιν τῆς ἀμπέλου»

«ΚΟΙΝΟΝ ΠΑΣΧΑ»: ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΠΑΤΗ ΩΣ ΝΕΟΝ ΣΥΝΘΗΜΑ!

«Ὁ Οἰκουμενισμὸς μὲ τὴν ἡμερολογιακὴν μεταρρύθμισιν κατέστρεψε τὴν ἑορτολογικὴν ἑνότητα. Τώρα μὲ τὴν νέαν ἀπάτην ἐπιδιώκεται ἡ ὁλοκλήρωσις τῆς καταστροφῆς»

 Τοῦ κ. Δημητρίου Κ. Ἀναγνώστου, θεολόγου

Τί ἔγινε στίς 12 Ἀπριλίου τοῦ 1204 καὶ μᾶς τὸ κρύβουν;

Τί ἔγινε στίς 12 Ἀπριλίου τοῦ 1204 καὶ μᾶς τὸ κρύβουν;

Φώτιος Μιχαήλ, ἰατρός

Διακόσια πενῆντα χρόνια πρὶν ἀπὸ τὴν Ἅλωση τῆς Πόλης, οἱ λεγόμενοι Σταυροφόροι –οἱ τότε δυτικὲς συμμαχικὲς δυνάμεις- ἀναδεικνύονται με τὴν δράση τους, ὡς οἱ πλέον πολύτιμοι πρώιμοι σύμμαχοι τῶν Τούρκων. Διότι, μὲ τὴν παρότρυνση καὶ τὶς εὐλογίες τοῦ τότε πάπα καὶ μὲ τὸ πρόσχημα τῆς ἀπελευθέρωσης τῶν Ἁγίων Τόπων, καταλύουν την Ρωμανία/Βυζαντινὴ αὐτοκρατορία, ἐγκαθιστοῦν Φράγκους ἡγεμόνες στὰ διάφορα τμήματά της, καταστρέφουν ὁλοσχερῶς τὴν Κωνσταντινούπολη, τὴν λεηλατοῦν καὶ φορτώνουν στὰ καράβια τους ὅλα της τὰ τιμαλφῆ.

Ὁ ἱστορικὸς Νικήτας Χωνιάτης, αὐτόπτης μάρτυρας τῆς λεηλασίας τῆς Κωνσταντινουπόλεως ἀπὸ τοὺς σταυροφόρους τὸ 1204, γράφει:  «...Ἔβλεπε κανεὶς ὄχι μόνον τὶς ἱερὲς εἰκόνες τοῦ Χριστοῦ νὰ θραύοντα μὲ ἀξῖνες καὶ νὰ ρίπτονται στὸ χῶμα καὶ τὰ στολίδια τους νὰ ἀποσπῶνται χωρὶς φειδὼ καὶ προσοχὴ καὶ νὰ ρίχνονται στὴ φωτιά, ἀλλὰ καὶ τὰ σεπτὰ καὶ πανάγια σκεύη νὰ ἁρπάζονται μὲ θράσος ἀπὸ τοὺς ναούς, νὰ ρίχνονται στὴ φωτιὰ καὶ νὰ παρέχονται στὰ ἐχθρικὰ στρατεύματα ὡς ἁπλὸς ἄργυρος καὶ χρυσός».

12 Απρ 2025

Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης παρερμηνεύει Ευαγγελική περικοπή

 Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΝΘΙΜΟΣ  ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ

Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης

Ὁμότιμος Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ

«Ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη»

(Ματθ. 17, 17· Μάρκ. 9,19· Λουκᾶ 9,41)

1. Τὰ λεχθέντα ἀπὸ τὸν μητροπολίτη ἐσφαλμένα καὶ ἀθεμελίωτα

Κατὰ τὴν Δ´ Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν, 30 Μαρτίου, ὁ μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεος προέστη στὶς ἀκολουθίες τοῦ Ὄρθρου καὶ τῆς Θείας Λειτουργίας στὸν Ἱερὸ Ναὸ Παναγίας Φανερωμένης, ὅπου προέβη καὶ σὲ χειροτονία πρεσβυτέρου. Κατὰ τὴν διάρκεια τῆς χειροτονίας, ἀπαντώντας στὴν σχετικὴ ὁμιλία τοῦ χειροτονουμένου εἶπε, μεταξὺ ἄλλων καὶ τὰ ἑξῆς, ἀπευθυνόμενος πρὸς αὐτόν: «Ἀκούσαμε ὅμως καὶ μία ἄλλη φράση στὸ Ἱερὸ Εὐαγγέλιο, τὴν ὁποία ἐπίτρεψέ μου τούτη τὴν ὥρα νὰ παρουσιάσω ἐνώπιον τῆς Ἐκκλησίας. Ὁ Χριστὸς βλέπει μπροστά του τὸν πατέρα ποὺ ἔχει πάει τὸ παιδί του, ποὺ ταλαιπωρεῖται ἀπὸ τὴν ἔκδηλη, τὴν φανερή, παρουσία τοῦ δαίμονος στὴν ζωή του καὶ ἀσφαλῶς τὸν συμπαθεῖ καὶ θέλει νὰ τὸν βοηθήσει. Καὶ ὅταν πληροφορεῖται ὅτι οἱ μαθηταί του, στοὺς ὁποίους τὴν πρώτη φορὰ κατέφυγε ὁ πατέρας, δὲν κατόρθωσαν νὰ θεραπεύσουν τὸ παιδί, στρέφεται πρὸς ἐκείνους καὶ τοὺς μιλᾶ μὲ λόγια σκληρά: “Ὦ γενεὰ ἄπιστος -καὶ διεστραμμένη συμπληρώνουν κάποια χειρόγραφα- ἕως πότε ἔσομαι μεθ᾽ ὑμῶν; Ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν”; Τί εἶναι αὐτὸ ποὺ κάνει τὸν Χριστὸ νὰ ὀνομάζει ὄχι κάποιους ξένους, ἀλλὰ τοὺς ἴδιους τοὺς μαθητές του γενεὰ ἄπιστη καὶ διεστραμμένη; Ἄπιστοι ἦσαν οἱ μαθητές; Φαίνεται ὅτι ἡ πίστις τους δὲν εἶχε τὴν δύναμη ποὺ οἱ ἴδιοι φαντάζονταν πὼς ἔχει. Ἴσως γιατὶ οἱ ἴδιοι δὲν εἶχαν ἀφήσει ὁλοκληρωτικὰ τὸν ἑαυτό τους στὰ χέρια τοῦ Θεοῦ. Ἤ γιατὶ δὲν εἶχαν συνείδηση ἐκείνη τὴν στιγμὴ ὅτι ἐκεῖνος ποὺ ἐπιτελεῖ τὸ θαῦμα δὲν εἶναι οἱ ἴδιοι, ἀλλὰ ὁ Θεός. Δὲν εἶχαν ἀποκτήσει βεβαία συνείδηση ὅτι, ὅ,τι καλὸ κάνουμε στὸν Θεὸ ἀνήκει καὶ ἀπὸ τὸν Θεὸ προέρχεται. Γιατὶ ἐκεῖνος χρησιμοποιεῖ ἐμᾶς τοὺς εὐτελεῖς καὶ ἀναξίους ὡς δικά του ὄργανα...»[1].

Προηγεῖται ἡ «καταστροφή» τῶν σημερινῶν θρησκειῶν

 

Προηγεῖται ἡ «καταστροφή» τῶν σημερινῶν θρησκειῶν

Μοναχὸς Ἀβέρκιος

Τὸ μέχρι πρότινος «μυστικὸν» τοῦ σκοτεινοῦ κόσμου διὰ τὴν δημιουργίαν παγκοσμίου θρησκείας!

  Στὸ προηγούμενο δημοσίευμά μας παρουσιάσαμε τὸ «μυστικὸ» τοῦ σκοτεινοῦ κόσμου γιὰ τὴν δημιουργία μιᾶς παγκόσμιας διακυβέρνησης – Δικτατορίας. Μὲ ντοκουμέντα. Στὸ σημερινὸ κομμάτι μας θὰ παρουσιάσουμε τὸ δεύτερο «Μυστικὸ» τοῦ ἀδιαφανοῦς αὐτοῦ κόσμου, τὸ ἀναφερόμενο στὴν ἐπιχειρούμενη ἤδη δημιουργία τῆς παγκόσμιας θρησκείας. Πάλι ἀπὸ αὐθεντικὰ ντοκουμέντα:

Δούρειος Λατρευτικὴ Ἐβδομάδα.

 

Δούρειος Λατρευτικὴ Ἐβδομάδα.

  Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ἀκρωτήρι Χανίων.

(Θὰ μποροῦσε νὰ ὀνομαστῇ ἔτσι, ἄν δὲν συμμετεῖχαν ἐνεργῶς οἱ ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας. Πρὶν καμμιὰ ἐξηνταριὰ χρόνια, ἴσως εἶχαν θέσι τέτοιοι χαρακτηρισμοί. Τώρα πλέον στὸ γκρέμισμα συμμετέχουν οἱ ἐντὸς καὶ οἱ ἐκτός. Οἱ ἐντὸς κατεδαφιστές θέτουν ὑπὸ τὴν αἰγίδα τους τοὺς ἔξωθεν δολίως ἐπιτιθεμένους, ὥστε νὰ περιορίζεται ἡ ἀντίδρασις τοῦ λαοῦ, ποὺ εἶναι καὶ ὁ τελικός στόχος).

Διανύουμε τὴ Μεγάλη Τεσσαρακοστὴ καὶ πλησιάζουμε τὴν Μεγάλη Ἐβδομάδα τῶν Παθῶν καὶ τὴν Ἀνάστασι τοῦ Κυρίου. Γιατὶ οἱ ἅγιοι Πατέρες ἔχουν θεσπίσει κατὰ τὴν διάρκεια ὅλης αὐτῆς τῆς περιόδου, ὅσα γίνονται ἐντὸς καὶ ἐκτὸς τῶν ἐκκλησιῶν; Κλιμακωτὴ νηστεία, ἀκολουθίες, ἑορταζόμενοι ἅγιοι καὶ εὐαγγελικὰ γεγονότα;  Ὅλοι γνωρίζουν ὅτι ὅλα  στοχεύουν στὴν προετοιμασία τοῦ ἀνθρώπου γιὰ νὰ συμμετάσχῃ, ὅσο μπορεῖ, καὶ νὰ βιώσῃ, ὅσο μπορεῖ, κάτι ἀπὸ τὸ γεγονὸς τῆς Ἀναστάσεως. Γι΄ αὐτὸ τὰ θέσπισαν οἱ ἅγιοι Πατέρες. Τὸ πόσοι τελικῶς καταλαβαίνουμε κάτι, καὶ ἄν τελικῶς βιώνουμε κάτι, εἶναι ἄλλο ζήτημα. Δὲν ἔχει νὰ κάνῃ  μὲ τὰ ὅσα καλῶς διέταξαν οἱ ἅγιοι Πατέρες, ἀλλὰ μὲ τὴ δική μας κακομοιριά καὶ ἀνεπάρκεια καὶ ὁλιγοπιστία καὶ θολούρα. Εἰδικώτερα στὴν σημερινὴ ἐποχή, ποὺ ὁ διάβολος ἔχει σηκώσει κεφάλι καὶ ἐλέγχει ἄρχοντες, καὶ νομοθετεῖ καὶ ἐξαχρειώνει τὸν λαὸ, καὶ διαστρέφει καὶ διαβάλει, γιὰ νὰ δικαιολογῇ καὶ τὴν προσωνυμία του.

Σταυροαναστάσιμο ὁδοιπορικό στὰ νοήματα τῆς Μ. Ἑβδομάδος

Εστία Πατερικών Μελετών

Ὑπέρ βωμῶν καί ἑστιῶν: Τίτλος Ἐκπομπὴς: «Σταυροαναστάσιμο ὁδοιπορικό στὰ νοήματα τῆς Μ. Ἑβδομάδος»

Κυριακή των Βαΐων

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ.

Εν κυθήροις τη 12η Απριλίου 2025

   Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου, Θεολόγου- συγγραφέως, Ι. Μ. Κυθήρων και Αντικυθήρων

    Η σημερινή Κυριακή, αγαπητοί μου αδελφοί, είναι η Κυριακή των Βαΐων, ημέρα κατά την οποία η Εκκλησία μας εορτάζει την θριαμβευτική είσοδο του Κυρίου μας στα Ιεροσόλυμα. Το αποστολικό ανάγνωσμα που ακούσαμε προηγουμένως είναι μια περικοπή από την προς Φιλιππησίους επιστολή του αποστόλου Παύλου, ενώ το ευαγγελικό μια περικοπή από το 12ο κεφάλαιο του κατά Ιωάννην ευαγγελίου. Στο πρώτο μέρος της περικοπής αυτής ο ευαγγελιστής μας περιγράφει το περιστατικό του δείπνου, που παρέθεσαν οι αδελφές Μάρθα και Μαρία στη Βηθανία, για να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους στον Κύριο, που ανέστησε τον αδελφό τους, τον Λάζαρο. Στο δεύτερο μας περιγράφει αυτό το ίδιο το γεγονός της εισόδου του Κυρίου στην αγία Πόλη και όλα όσα γεγονότα συνδέονται μ’ αυτήν.

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Οι αφιερώσεις (Κυριακή των Βαΐων)

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ[:Ιω. 12, 1-18]

 Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«ΟΙ  ΑΦΙΕΡΩΣΕΙΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 23-4-2000]   (Β413)                                                                                                

            Σήμερα, αγαπητοί μου, Κυριακή των Βαΐων, εορτάζομε την θριαμβευτική είσοδο του Χριστού εις τα Ιεροσόλυμα, που είναι σύμβολον ότι μετά το Πάθος θα εισήρχετο ο Ιησούς ως άνθρωπος εις την Βασιλείαν του Θεού.

       Ό,τι και να αγγίξομε από τη σημερινή περικοπή της εορτής, μας παραπέμπει σαν σύμβολο μελλόντων πραγμάτων. Και αυτό το ονάριον, το γαϊδουράκι, ονάριον, που εκάθισε ο Κύριος, κι αυτό είναι ένα σύμβολον. Είναι γνωστό ότι ο όνος είναι ακάθαρτον ζώον και απηγορεύετο η θυσία του. Και τώρα ο Κύριος κάθεται επάνω σε ονάριον, που συμβολίζει τα ακάθαρτα έθνη, επί των οποίων θα καθίσει, από τα οποία θα πιστευθεί.

        Πάντως, εκείνο που παρατηρούμε στην Αγία Γραφή, Παλαιά και Καινή Διαθήκη, κάποια πράγματα ανήκουν αποκλειστικά εις τον Κύριον, με έναν πλούσιον συμβολισμό. Ίσως δεν έχομε προσέξει μια λεπτομέρεια εις την σημερινήν θριαμβευτική είσοδο του Ιησού. Μας την διασώζει ο Μάρκος την λεπτομέρεια αυτή. Μας λέγει: «Καὶ λέγει αὐτοῖς –εις τους μαθητάς Του-· ὑπάγετε εἰς τὴν κώμην τὴν κατέναντι ὑμῶν(: Πηγαίνετε σε εκείνο το χωριό), καὶ εὐθέως εἰσπορευόμενοι εἰς αὐτὴν(:και όταν θα μπείτε μέσα στο χωριό) εὑρήσετε πῶλον δεδεμένον(:θα βρείτε ένα δεμένο γαϊδουράκι), ἐφ᾿ ὃν (:επί τον οποίον πῶλον εννοείται) οὐδεὶς ἀνθρώπων κεκάθικε(:ποτέ κανένας άνθρωπος επάνω σε αυτόν τον πῶλον δεν έχει καθίσει)· λύσαντες αὐτὸν ἀγάγετε(: Αφού τον λύσετε, φέρτε τον εδώ)». Έχει και μερικά άλλα, τα οποία είναι τεχνικής φύσεως. Αλλά εκείνο που κάνει πραγματικά εντύπωση, είναι ότι ο Ιησούς εκάθισε ως άνθρωπος επάνω σε ένα ονάριον, επί του οποίου κανείς εκ των ανθρώπων ποτέ δεν κάθισε. Και πρέπει να υπονοηθεί ότι και μετά ταύτα άνθρωπος δεν εκάθισε. Δηλαδή παρατηρούμε ότι μερικά πράγματα ανήκουν εις τον Χριστόν σαν μια αποκλειστική χρήση. Πρόκειται για μια αφιέρωση.

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, Κυριακή των Βαΐων

Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ - ΚΥΡΙΑΚH ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ (13-04-2025)

Κυριακή των Βαΐων

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΙΩΝ

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

   «…διά τοῦτο καί ὑπήντησεν αὐτῷ ὁ ὄχλος, ὅτι ἤκουσαν τοῦτο αὐτόν πεποιηκέναι τό σημεῖον». Τό ἱερόν Θεανδρικόν πρόσωπον τοῦ Μεσσίου, ἀποτελεῖ τόν πολύτιμον πρέσβυν, μοναδικόν μεσίτην, μεταξύ Θεοῦ καί ἀνθρώπων. Πρῶτος γιά τά θαύματα μᾶς ὁμιλεῖ ὁ Χριστός, τά ὁποῖα λέγονται καί σημεῖα, ἵνα οἱ λαοί «πιστεύσωσιν ὅτι σύ μέ ἀπέστειλας».

   Σήμερα, σεβαστή γερόντισσα, κι ἐμεῖς οἱ πιστοί μετά βαΐων καί κλάδων ἑνώνουμε τίς προσευχές μας μέ ἐκεῖνες τίς καθαρότατες τῶν νηπίων καί θηλαζόντων ψάλλοντας τό «ὡσαννά, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, βασιλεύς τοῦ Ἰσραήλ».

   Τά προφητικά αὐτά λόγια τοῦ Προφήτου Ζαχαρίου, ἐκπληρώνονται τώρα ἀδελφοί, ὅπου ὁ Ἰησοῦς εἰσέρχεται θριαμβευτικά «καθήμενος ἐπί πώλου ὄνου», στά Ἱεροσόλυμα. Σημαίνει αὐτό ὅτι: καί τά ἔθνη, πού ἔτρεχαν δῶθεν κακεῖθεν μέ κίνδυνο νά ἀπωλεσθοῦν στόν γκρεμό τῆς εἰδωλολατρείας ἐννόησαν καί ἐφωτίσθησαν ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα, ὅτι ὁ Ἰησοῦς εἶναι ἡ ἐλπίδα τοῦ κόσμου· ὅπως ἐπίσης κατά τήν θριαμβευτική Του εἴσοδον στήν Ἁγίαν Πόλιν ἐδοξάζετο· διά δέ τῆς Ἀναστάσεως καί Ἀναλήψεως γλυκοχάραζε ἡ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων.

Διαβόλου έργο συνέχεια – καρεκλάτο μπροστά στο Ιερό σε Ναό της Αρχιεπισκοπής Αθηνών. [Βίντεο]

 

Τώρα ο διάβολος κάνει διακοπές γιατί το έργο του το έχουν αναλάβει οι επίσκοποι. [π. Ιωάννης Ρωμανίδης]

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Ο ύμνος του Μεσσίου (Κυριακή των Βαΐων)

 Αποτέλεσμα εικόνας για π. Αθανάσιος Μυτιληναίος

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ[:Ιω. 12, 1-18]

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

« Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΣΙΟΥ»

 [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 31-3-1991] (Β246) [ β΄έκδοσις]

       Σήμερα η Εκκλησία μας, αγαπητοί μου, γιορτάζει την θριαμβευτική είσοδο του Κυρίου μας εις τα Ιεροσόλυμα. Ο ευαγγελιστής Ιωάννης ως εξής μας το περιγράφει: «Τῇ ἐπαύριον ὄχλος πολὺς, ὁ ἐλθὼν εἰς τὴν ἑορτήν, ἀκούσαντες ὅτι ἔρχεται Ἰησοῦς εἰς ῾Ιεροσόλυμα, ἔλαβον τὰ βαΐα τῶν φοινίκων καὶ ἐξῆλθον εἰς ὑπάντησιν αὐτῷ, καὶ ἔκραζον· ὡσαννά, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, ὁ βασιλεὺς τοῦ ᾿Ισραήλ».

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Υπόδειγμα χριστιανικής ζωής (Κυριακή των Βαΐων)

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ[:Φιλιπ. 4, 4-9]

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:  «ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 7-4-1985] 

(Β134)                                     

       Ζούμε, αγαπητοί μου, σε μία ταραγμένη εποχή. Τα πρότυπα έχουν εκλείψει. Καθετί που οι αιώνες έχουν σεβαστεί, θεωρείται πια νοσηρό και επικίνδυνο κατεστημένο και πρέπει να γκρεμιστεί… Γι΄αυτό ακριβώς και η εποχή μας έχει χάσει τον προσανατολισμό της και αναζητά. Αναζητά σε όλους τους τομείς, πώς θα ζήσει η κοινωνία καλύτερα. Πώς θα εκφραστεί ο άνθρωπος με την τέχνη καλύτερα· πώς θα φιλοσοφήσει ακριβέστερα· πώς θα χρησιμοποιήσει την επιστήμη επ’ ωφελεία. Αναζητά· παντού αναζητά. Γι' αυτό βλέπει κανείς σε όλες αυτές τις προσπάθειες του ανθρώπου, φεύγοντας από την κλασικότητα, να είναι και η τέχνη του και η ζωή του μία καρικατούρα. Έτσι, που αν κανείς ζήσει λίγο την κλασικότητα, να αισθάνεται ότι βρίσκεται σε μία παρακμή. Αν πούμε ότι στην εποχή μας, ότι ζει αυτήν την παρακμή, θα μας απαντήσει η εποχή μας: «Όχι· δεν ζούμε την παρακμή. Αρνηθήκαμε το παρελθόν και ζητάμε κάτι. Κάτι καινούριο. Είναι μία μεταβατική περίοδος. Ζητάμε κάτι άλλο…».

     Αλλά τι ζητάει η εποχή; Αγαπητοί, τι ζητάει η εποχή… Ζητά τα αληθή μέτρα που θα κάνουν τον άνθρωπο, άνθρωπο. Αλλά είναι γνωστό ότι ο άνθρωπος παλινδρομεί μέσα στη ζωή του και αυτό είναι ένα μεταπτωτικό φαινόμενο· το ότι παλινδρομεί. Εκεί που κρατάει την αλήθεια, την αφήνει, και αναζητά την αλήθεια. Οξύμωρον σχήμα. Εκεί που κρατάει την αλήθεια, την αφήνει. Και αναζητά την αλήθεια. Γιατί για μια στιγμή νομίζει ότι δεν κρατάει την αλήθεια, ή βαρέθηκε την αλήθεια ή κουράστηκε με την αλήθεια και ζητάει κάτι άλλο. Και αυτό το κάτι άλλο, θέλει να είναι η αλήθεια. Αλλά η αλήθεια δεν είναι σπασμένη, δεν είναι μοιρασμένη, δεν είναι κομματιασμένη. Γι΄αυτό ακριβώς τον λόγο ο άνθρωπος παλινδρομεί πάντα στη ζωή του. Και σαν λαοί και σαν πρόσωπα.

Ἡ ὑμνογραφία τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδας.

 

Κείμενο τοῦ π. Γεωργίου Μεταλληνοῦ πού ἀποστομώνει κάθε ὑπερασπιστή τῶν λεγόμενων λατρευτικῶν ἑβδομάδων μέ συναυλίες καί παραστάσεις μέσα στούς Ἱερούς μας Ναούς. 

Ἡ ὑμνογραφία τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδας.

π. Γεώργιος Μεταλληνός

   Ἡ Μεγάλη Ἑβδομάδα ἀνακεφαλαιώνει ὅλη τὴν ἀνθρώπινη Ἱστορία, τὴν δημιουργίᾳ, τὴν πτώση, τὴν ἐν Χριστῷ ἀνάπλαση καὶ ἀναδημιουργία. Ὁ Χριστός, ὁ σταυρωμένος καὶ ἀναστὰς Κύριος τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς Ἱστορίας, προβάλλεται μέσα ἀπὸ τὶς ἱερὲς Ἀκολουθίες, ὡς Αὐτὸς ποὺ δίνει λύση στὴ διαχρονικὴ τραγῳδία τοῦ ἀνθρώπου καὶ νοηματοδοτεῖ τὴν Ἱστορία.

Κατήχηση, μάθημα Θρησκευτικῶν καὶ ἀπαλλαγές.

 

Κατήχηση, μάθημα Θρησκευτικῶν καὶ ἀπαλλαγές.

Toῦ Βασίλειου Εὐσταθίου,Δρ. Φυσικοῦ, Θεολόγου, MEd

1. Ἡ σημερινὴ κατάσταση στὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν.

Τὸ μάθημα εἶχε ἀρχίσει καὶ κάποια στιγμὴ ὁ καθηγητῆς ἀπευθύνθηκε στὸν Παναγιωτάκη:

- Μπορεῖς νὰ μᾶς πεῖς τὸ «Πιστεύω» Παναγιωτάκη;

- Δὲν τὸ ξέρω Κύριε!

- Πὼς δὲν τὸ ξέρεις, δὲν τὸ διάβασες;

- Ὄχι , Κύριε!

- Ναί, ἀλλὰ τὸ εἴχατε κάνει καὶ στὸ Δημοτικό, ἔτσι δὲν εἶναι; Δὲν θυμάσαι τίποτα;

- Κύριε, στὸ Δημοτικὸ δὲν κάναμε περισσότερα ἀπὸ τρία-τέσσερα μαθήματα ὅλα καὶ ὅλα σὲ ὅλες τὶς τάξεις, καὶ δὲν εἴπαμε τίποτα ποτὲ γιὰ τὸ «Πιστεύω».

Η Ψευτολατρευτική Εβδομάδα της Θεσσαλονίκης, ο γενικότερος μαγαρισμός των ναών μας

 487294474 1086270900209860 1235350807630406716 n

Ο Ν.ΔΑΠΕΡΓΟΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΕΥΤΟΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΜΑΓΑΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΝΑΩΝ ΜΑΣ

Η Ψευτολατρευτική Εβδομάδα της Θεσσαλονίκης, ο γενικότερος μαγαρισμός των ναών μας από τους λυκοποιμένες της εκκοσμίκευσης, η ξεκάθαρη θέση των Ιερών Κανόνων αλλά και η συνευθύνη του ποιμνίου ήταν το κεντρικό θέμα της χτεσινής παρουσίας του Νεκτάριου Δαπέργολα στον Focus FM. Σχολιάστηκαν ωστόσο και άλλα συμβάντα, όπως τα πρόσφατα αίσχη του αντίχριστου καθεστώτος της Ουκρανίας, η συνεχιζόμενη ντροπή στην Μητρόπολη Περιστερίου κλπ. Παραθέτουμε πιο κάτω το 16λεπτο ηχητικό:

Θεολογικό σχόλιο στο περιεχόμενο και το νόημα της Κυριακής των Βαίων


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ
«ΤΑ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΛΑ ΦΕΡΟΝΤΕΣ»
(Θεολογικό σχόλιο στο περιεχόμενο και το νόημα της  Κυριακής των Βαίων)
        Μετά την θαυμαστή ανάσταση του Λαζάρου οι ευσεβείς αδελφές του παρέθεσαν στον Κύριο και τους μαθητές Του μεγάλο και λαμπρό δείπνο για να ευχαριστήσουν τον Μεγάλο Ευεργέτη τους. Η Μάρθα φρόντιζε να μη λείψει τίποτε από το πλούσιο τραπέζι. Μαζί τους καθόταν και ο Λάζαρος. Η Μαρία, κατά τη διάρκεια του δείπνου, πήρε ένα πολύτιμο δοχείο γεμάτο πανάκριβο μύρο και άρχισε να πλένει με αυτό τα
πόδια του Χριστού. Κατόπιν ξέπλεξε τα πλούσια μαλλιά της και μ’ αυτά σκούπισε τα πόδια του Λυτρωτή. Η ευώδης οσμή του μύρου γέμισε την οικία. Το γεγονός αυτό δημιούργησε αισθήματα εκπλήξεως στους παραβρισκόμενους. Ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, ο μελλοντικός προδότης του Κυρίου είπε: «Διατί τούτο το μύρον ουκ επράθη τριακοσίων δηναρίων και εδόθη τοις πτωχοίς;». Και σχολιάζει ο ιερός ευαγγελιστής: «είπε δε τούτο ουχ ότι περί των πτωχών έμελεν αυτώ, αλλ΄ότι κλέπτης ην, και το γλωσσόκομον είχε και τα βαλλόμενα εβάσταζεν» (Ιωάν.12,6).

Η Ανάσταση του Λαζάρου: Στα πόσα «Δεύρο έξω» θα αναστηθούμε από τη δική μας πνευματική νέκρωση;

Η Ανάσταση του Λαζάρου: Στα πόσα «Δεύρο έξω» θα αναστηθούμε από τη δική μας πνευματική νέκρωση;

Μπροστά στο καταπληκτικό θαύμα της ανάστασης του τετραήμερου Λαζάρου, ας αναρωτηθούμε αν εμείς εγειρόμαστε από τον «τάφο» των παθών μας

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

11 Απρ 2025

Τα σωστά κάλαντα του Λάζαρου

ta-sosta-kalanta-tou-lazarou

Σήμερον έρχεται ο Χριστός

ο Επουράνιος Θεός

Εν τη πόλει Βηθανία 

Μάρθα κλαίει και Μαρία

Καῦσις τῶν νεκρῶν καὶ ἁγιασμός

 

ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

Καῦσις τῶν νεκρῶν καὶ ἁγιασμός

  Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος εὔχεται στοὺς Θεσσαλονικεῖς:

  «Αὐτὸς δὲ ὁ Θεὸς τῆς εἰρήνης ἁγιάσαι ὑµᾶς ὁλοτελεῖς, καὶ ὁλόκληρον ὑµῶν τὸ πνεῦµα καὶ ἡ ψυχὴ καὶ τὸ σῶµα ἀµέµπτως ἐν τῇ παρουσίᾳ τοῦ Κυρίου ἡµῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ τηρηθείη» (Α΄ Θεσ. ε΄, 23). (Δηλ.: Ὁ ἴδιος ὁ Θεός,  ἀπὸ τὸν  ὁποῖον  πηγάζει  ἡ πρα­γµατικὴ εἰρήνη, νὰ σᾶς ἁγιάσῃ ὁλοκλήρους· καὶ ὁλόκληρος ὁ νοῦς σας καὶ ἡ ψυχὴ καὶ τὸ σῶµα σας νὰ διαφυλαχθοῦν ἄµεµπτα κατὰ τὴν παρουσίαν τοῦ Κυρίου µας Ἰησοῦ Χριστοῦ).

Ο άγιος Λάζαρος και η σημασία της θαυμαστής του ανάστασης

Ο ΑΓΙΟΣ ΛΑΖΑΡΟΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΘΑΥΜΑΣΤΗΣ ΤΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
     Το Σάββατο της ΣΤ΄ εβδομάδος των Νηστειών η αγία μας Εκκλησία όρισε να εορτάζουμε την θαυμαστή ανάσταση του Λαζάρου. Καθόλου τυχαία. Το θαυμαστό αυτό γεγονός συμπίπτει χρονικά με την είσοδο του Κυρίου μας στην Ιερουσαλήμ και επίσης το γεγονός της εκ νεκρών αναστάσεως του Λαζάρου είναι το προμήνυμα και της δικής Του πανένδοξης ανάστασης!
       Ο Λάζαρος με τις αδελφές του Μάρθα και Μαρία, κατοικούσαν στην κώμη Βηθανία, και είχαν εγκάρδιες φιλικές σχέσεις με τον Κύριο. Φαίνεται ότι πολλές φορές είχαν την ύψιστη τιμή και χαρά να δεχτούν και να φιλοξενήσουν το Χριστό στον ευλογημένο οίκο τους  (Λουκ.10,38-42).
      Ξαφνικά ο Λάζαρος ασθένησε βαριά. Οι δυο αδερφές έστειλαν μήνυμα στον Ιησού ότι ο αγαπημένος Του φίλος  ο Λάζαρος αρρώστησε. Ο Χριστός διαβεβαίωσε τους απεσταλμένους πως «αύτη η ασθένεια ούκ  έστι προς θάνατον, αλλ’ υπέρ της δόξης του Θεού, ίνα δοξασθή ο υιός του Θεού δι΄ αυτής» (Ιωάν.11,4). Όμως ο Λάζαρος πέθανε και ετάφη σε σπηλώδες μνημείο, σύμφωνα με τις ιουδαϊκές συνήθειες. Ο Χριστός αφού έμεινε δύο ημέρες στον τόπο που βρισκόταν πήρε τους μαθητές του και γύρισε στην Ιουδαία κατευθύνθηκε στη Βηθανία. Καθ’ οδόν  τους διαβεβαίωνε πως  «Λάζαρος ο φίλος ημών κεκοίμηται΄ αλλά πορεύομαι ίνα εξυπνήσω αυτόν» (Ιωάν.11,12-15).

Θεολογικό σχόλιο στο Σάββατο του Λαζάρου

«ΠΟΡΕΥΟΜΑΙ ΙΝΑ ΞΥΠΝΗΣΩ ΑΥΤΟΝ»
(Θεολογικό σχόλιο στο Σάββατο του Λαζάρου)
        Το Σάββατο της ΣΤ΄ Εβδομάδος των Νηστειών η Αγία μας Εκκλησία όρισε να εορτάζουμε την θαυμαστή ανάσταση του Λαζάρου. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Διότι, πρώτον το μεγάλο και θαυμαστό αυτό γεγονός συμπίπτει χρονικά με την είσοδο του Κυρίου μας στην αγία πόλη της Ιερουσαλήμ. Και δεύτερον, ότι το γεγονός της εκ νεκρών αναστάσεως του φίλου του Κυρίου είναι μια τρανή απόδειξη ότι ο Χριστός μας είναι ο κύριος της ζωής και του θανάτου, ότι αυτός που ανάστησε από τους νεκρούς το Λάζαρο θα αναστήσει και τον Εαυτό του, αφού θα σκυλέψει τον Άδη και θα  νικήσει τον θάνατο!
       Σύμφωνα με το ευαγγελικό ανάγνωσμα ο Λάζαρος με τις αδελφές του Μάρθα και Μαρία, που κατοικούσαν στην κώμη Βηθανία, είχαν εγκάρδιες φιλικές σχέσεις με τον Κύριο. Φαίνεται ότι πολλές φορές είχαν την ύψιστη τιμή και χαρά να δεχτούν και να φιλοξενήσουν το Χριστό στον ευλογημένο οίκο τους  (Λουκ.10,38-42).
      Ξαφνικά ο Λάζαρος ασθένησε βαριά. Οι δυο αδερφές έστειλαν μήνυμα στον Ιησού ότι ο αγαπημένος Του φίλος  ο Λάζαρος αρρώστησε. Ο Χριστός διαβεβαίωσε τους απεσταλμένους πως «αύτη η ασθένεια ούκέστι προς θάνατον, αλλ’ υπέρ της δόξης του Θεού, ίνα δοξασθή ο υιός του Θεού δι΄ αυτής» (Ιωάν.11,4). Όμως ο Λάζαρος πέθανε και ετάφη σε σπηλώδες μνημείο, σύμφωνα με τις ιουδαϊκές συνήθειες. Ο Χριστός αφού έμεινε δύο ημέρες στον τόπο που βρισκόταν πήρε τους μαθητές του και γύρισε στην Ιουδαία κατευθύνθηκε στη Βηθανία, παρ’ όλο ότι οι μαθητές Του τον προειδοποιούσαν για τον κίνδυνο να τον λιθοβολήσουν οι Ιουδαίοι. Καθ’ οδόν  τους διαβεβαίωνε πως «Λάζαρος ο φίλος ημών κεκοίμηται΄ αλλά πορεύομαι ίνα εξυπνίσω αυτόν. Είπονουν οι μαθηταί αυτού΄ Κύριε, ει κεκοίμηται, σωθήσεται. Ειρήκει δε ο Ιησούς περί του θανάτου αυτού΄ εκείνοι δε έδοξαν ότι περί της κοιμήσεως του ύπνου λέγει. Τότε ουνείπεναυτοίς ο Ιησούς παρρησία΄ Λάζαρος απέθανε, και χαίρω δι’ ημάς, ίνα πιστεύητε, ότι ουκ ήμην εκεί» (Ιωάν.11,12-15).

Αποχαιρετισμός της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ) στον Μακαριστό Μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου κ.κ. Δαμασκηνό

 

Αθήνα, 11 Απριλίου 2025

Αριθμ. Πρωτ.: 48

Αποχαιρετισμός στον Μακαριστό Μητρ. Κυδωνίας και Αποκορώνου Δαμασκηνό

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, σε συνεργασία με Θεολόγους των Χανίων, αποχαιρετούμε από κοινού, με βαθύτατο σεβασμό και συγκίνηση τον Μακαριστό Μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου Δαμασκηνό.

Αποχαιρετισμός θεολόγων προς τον Επίσκοπο Κυδωνίας και Αποκορώνου κυρό Δαμασκηνό

Αποχαιρετούμε με βαθύτατο σεβασμό και συγκίνηση τον μακαριστό μητροπολίτη μας, τον Σεβασμιώτατο Κυδωνίας και Αποκορώνου κυρό Δαμασκηνό. Ως θεολόγοι της μητροπόλεώς του θεωρούμε ιερό καθήκον μας να καταθέσουμε σύντομο και ταπεινό λόγο ευγνωμοσύνης, μαζί με όλες τις μαρτυρίες των αγίων αρχιερέων, των ιερέων και όσων ομιλήσουν για το σεπτό πρόσωπό του και το πολύπλευρο έργο του.

 Τον μακαριστό μητροπολίτη διέκρινε ο χριστοκεντρικός προσανατολισμός του. Δεν προέβαλε τον εαυτό του, αλλά τον Χριστό, προτρέποντας το ποίμνιό του να ταυτίζει τη ζωή του με Εκείνον. Να γίνει η ζωή του Χριστού ζωή μας. Στα πλαίσια αυτά αγωνίστηκε για τη στήριξη των χριστιανών στην Ορθόδοξη πίστη και ζωή, καθώς και για την προστασία του ποιμνίου του από τις αιρετικές και παραθρησκευτικές παραφυάδες. Από πρωτοσύγκελλος ακόμη, διακόνησε για χρόνια, ως ο κεντρικός ομιλητής, την εβδομαδιαία αντιαιρετική εκπομπή στο Ράδιο Μαρτυρία, καθώς και συμμετείχε σε διορθόδοξα και σε αντιαιρετικά συνέδρια.

Εθνική Εντροπή.

  

ΕΘΝΙΚΗ ΕΝΤΡΟΠΗ

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ἰωάννου Κ. Διώτη, Θεολόγου- Δημοδιογράφου- Συγγραφέως- Ἐκδότου (ὅπως ἐτίμησεν αὐτὸν ἡ Ἀκαδημία Ἀθηνῶν)

Πράγματι πρόκειται περὶ ἐθνικῆς ἐντροπῆς καὶ κρατικῆς αἰσχύνης. Διά τὸ «Τάμα τοῦ Ἔθνους» ὁ λόγος. Οἱ ἥρωες μὲ κορυφαῖον τὸν Κολοκοτρώνην τῆς ἀπελευθερωτικῆς ἐπαναστάσεως τοῦ 1821 ὑπεσχέθησαν εἰς τὸν Θεὸν ὅτι θὰ κτισθῆ ὑπέρλαμπρος Ἱερὸς Ναὸς τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ μετὰ τὴν ἀπελευθέρωσιν.

Δυναμική ἀπάντησις εἰς βλάσφημον πρόκλησιν

 

Δυναμική ἀπάντησις εἰς βλάσφημον πρόκλησιν

       Γράφει ὁ κ. Ἀνδρέας Κεφαλληνιάδης, Δάσκαλος Γ΄ Ἀρσακείου – Τοσιτσείου Δημοτικοῦ Σχολείου Ἑκάλης

  Στὶς μέρες μας, κατάντησε συνήθεια, κάποιοι δῆθεν προοδευτικοὶ  νὰ κατασκευάζουν ὅ,τι φανταστεῖ ἡ διεστραμμένη φαντασία τους  καὶ νὰ τὸ παρουσιάζουν ὡς…ἔργο τέχνης! Δὲν πρόκειται βέβαια γιὰ κάτι τέτοιο, ἀλλὰ γιὰ διάφορα ἐξαμβλώματα, τὰ ὁποῖα στὸ ὄνομα τῆς ἐλευθερίας, προσβάλλουν τὸ θρησκευτικὸ καὶ καλαισθητικὸ συναίσθημα τοῦ ἀνθρώπου καὶ σὲ τελικὴ ἀνάλυση ἀμαυρώνουν τὴν ἴδια τὴν ἔννοια τῆς τέχνης καὶ τοῦ πολιτισμοῦ. Ἡ τέχνη πρέπει νὰ ὑπηρετεῖ τὸ ὡραῖο καὶ τὸ ἀγαθὸ καὶ ὄχι τὸ ἄσχημο καὶ τὸ βέβηλο. Ὑπάρχει, γιὰ νὰ ἀνεβάζει πνευματικὰ τὸν ἄνθρωπο καὶ ὄχι γιὰ νὰ τὸν ὑποβιβάζει. Ἡ ἀρχαία ἑλληνικὴ τέχνη ὑπηρέτησε τὸ κάλλος καὶ ἡ βυζαντινὴ τέχνη ἔφτασε τὸν ἄνθρωπο ὥς τὸ θρόνο τῆς Θεότητας. Δυστυχῶς ὅμως στὴν ἐποχή μας φτάσαμε στὸ σημεῖο,  ὅλες οἱ παραδοσιακές μας ἀξίες νὰ ἔχουν ἀντιστραφεῖ.

Τα ψέματα της Κυβέρνησης για τον Προσωπικό Αριθμό

 

Τα ψέματα της Κυβέρνησης για τον Προσωπικό Αριθμό

«ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ»: Οἱ Ἱεροί μας Ναοί ἀποϊεροποιοῦνται.

 487294474 1086270900209860 1235350807630406716 n

«ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ»: Οἱ Ἱεροί μας Ναοί ἀποϊεροποιοῦνται.

Φώτιος Μιχαήλ, Ἰατρός

Ἡ λεγόμενη λατρευτικὴ ἑβδομάδα βγάζει μάτια, ὅτι εἶναι ἐπινόηση καὶ πλάνο ἐφεύρημα τῶν οἰκουμενιστῶν.

Συγχαρητήρια επιστολή στη συντονιστική επιτροπή πιστών της Ιεράς Μητροπόλεως Περιστερίου

 

ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ

Συγχαρητήρια επιστολή στη συντονιστική επιτροπή πιστών της Ιεράς Μητροπόλεως Περιστερίου

Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί,

Με μεγάλη μας χαρά πληροφορηθήκαμε τη δικαίωση των αγώνων σας σχετικά με την αυθαίρετη και βασισμένη σε θεολογικά σφάλματα, έξωση του Εσταυρωμένου Ιησού από το Ιερό Βήμα.

Δοξάζουμε τον Θεό και ευχαριστούμε τους συνοδικούς Αρχιερείς για την ορθή τοποθέτησή τους. Οφείλουμε, όμως, να επαινέσουμε και εσάς. Πιστά και τίμια μέλη της Εκκλησίας, που λοιδορηθήκατε, αδικηθήκατε, αλλά μείνατε με υπομονή, ακλόνητοι στο στόχο σας, ο οποίος δεν είχε προσωπικό όφελος. Μοναδικό κίνητρο ήταν η αληθινή αγάπη σας για την Εκκλησία του Χριστού και την Αγία Παράδοσή της.

Ξέχασαν τον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε΄

 

Ξέχασαν τον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε΄

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

            Ξεχασμένος και εγκαταλελειμμένος ο Εθνοϊερομάρτυρας Πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄ στις 10 Απριλίου, την ημέρα της μνήμης του. Η φτιαγμένη από τον γλύπτη Γ. Φυτάλη με πεντελίσιο μάρμαρο ανάγλυφη λάρνακα με το άφθαρτο, κατά τις υπάρχουσες μαρτυρίες, λείψανό του βρίσκεται στον Μητροπολιτικό ναό των Αθηνών και αποτελεί πολύτιμη ευλογία  για όλο τον Ελληνισμό. Όπως έγραψε ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ο απαγχονισθείς από τους Οθωμανούς την ημέρα του Πάσχα του 1821 Πατριάρχης «ήταν και παραμένει στις ψυχές των απλών Ελλήνων το σύμβολο των θυσιών του Έθνους για την ελευθερία του». (Χριστοδούλου, Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος « Γρηγόριος Ε΄, ο Πατριάρχης της οδύνης», Εκδ. Αποστολικής Διακονίας, Αθήνα, 2004, σελ. 640).

Πνευματικὰ ἐδέσματα

Πνευματικὰ ἐδέσματα – Α΄ Μέρος

Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος

Τί εἶναι αὐτὸ πάλι; Θὰ πεῖτε καλοί μου φίλοι. Εἶναι ἐκεῖνο ποὺ συνήθιζε νὰ λέει ὁ Ἅγιος Παΐσιος, ὁ ὁποῖος, πρὶν ἀπὸ κάθε πνευματικὸ γεγονός, ὅπως πρὶν ἀπὸ μία ἀγρυπνία γιὰ παράδειγμα, ἔνοιωθε μεγάλη χαρά. Ὅπως ἐμεῖς σήμερα ὅταν εἶναι νὰ πᾶμε σ’ ἕνα καλὸ ἑστιατόριο, σὲ μία καφετέρια μὲ τὴν παρέα, σὲ μία συναυλία, σ’ ἕνα ποδοσφαιρικὸ ἀγώνα κ.λπ. Καὶ νὰ πῶς δικαιολογοῦσε αὐτὴ τὴ χαρά του: «Πᾶμε γιὰ πνευματικὰ ἐδέσματα», ἔλεγε. Σ’ ἐκεῖνα, δηλαδή, ποὺ δίνουν τὶς πιὸ μεγάλες ἀπολαύσεις καὶ χαρές. Καὶ τὴν μεγίστη εὐφροσύνη!