28 Οκτ 2025

Ἐμεῖς θα παραμείνουμε ὑποταγμένοι καί ἀπαθεῖς;

Ἐμεῖς θα παραμείνουμε ὑποταγμένοι καί ἀπαθεῖς;

      Νεκτάριος Δαπέργολας

   Τιμοῦμε σήμερα (θεωρητικά τοὐλάχιστον) τήν τελευταία μεγάλη ἄρνηση πού εἰπώθηκε ἀπό ἐπίσημο στόμα στόν ἑλλαδικό χῶρο. Πού ἦταν καί ἡ ἀπαρχή τοῦ τελευταίου ἔπους πού ἔγραψε μέ τό αἷμα του ὁ λαός μας (ἀκριβῶς δηλαδή λίγο πρίν τήν ἔναρξη τῆς τελικῆς φάσης τῆς ὁριστικῆς του μετάλλαξης). Τό αἷμα πού χύθηκε τότε πάνω στά ἀλβανικά βουνά (ἀλλά καί ἀκολούθως κατά τή διάρκεια τῆς ἀπάνθρωπης Κατοχῆς), ἦταν ὄντως ἡ τελευταία μαζική πράξη ἀντιστάσεως τοῦ Ἑλλαδικοῦ Ἑλληνισμοῦ (τοῦ Κυπριακοῦ χρονολογεῖται μερικά χρόνια ἀργότερα). Ἦταν τό κύκνειο ἆσμα του, στή μέση μιᾶς πορείας πού εἶχε βεβαίως δρομολογηθεῖ ἀρκετές δεκαετίες πρίν: μιᾶς πορείας ἐκποιητικοῦ ἐκσυγχρονισμοῦ καί πολιτισμικῆς ἐκπόρνευσης. Ἡ τελευταία του πράξη, λίγο πρίν ὑποταχτεῖ ἑκουσίως καί σχεδόν καθ’ ὁλοκληρίαν πιά στά σκουπίδια. Ὀκτώμισυ δεκαετίες πλέον ἀργότερα, ὁ ἴδιος ἐκεῖνος λαός ἔχει στήν πλειονότητά του ἀπομείνει πιά παραδομένος στήν παρακμή καί τήν ἀσυναρτησία, τυφλός καί ἀμνησιακός, νά ἀκούει λόγια γιά ἔργα τοῦ παρελθόντος, πού δείχνουν νά εἶναι ὅμως πιά πολύ μακριά ἀπό αὐτόν, ὥστε νά μποροῦν πραγματικά νά τόν ἀγγίξουν. Μία ἄχρωμη καί ὑπνώττουσα ἀνθρωπομᾶζα, πού τό μόνο ὄνειρο πού τῆς ἀπέμεινε πλέον εἶναι νά διατηρήσει, παντί τῷ τρόπῳ καί παντί τῷ τιμήματι, γιά λίγο ἀκόμη μέσα σέ μιά στερνή ψευδαίσθηση ἀπατηλῆς ἀσφάλειας καί δυστοπικής ψευτοευδαιμονίας τό πανάθλιο σαρκίο της.

     Καί βέβαια, ἀκόμη κι ἄν κάτι πάει κάποια στιγμή ν’ ἀναρριπίσει μέσα σου, αὐτός ὁ τόπος πιά δέν τό ἀφήνει. Αὐτός ὁ τόπος, πού ἐδῶ καί πολλά χρόνια τον λυμαίνονται ἕρποντες ριψάσπιδες, γελοῖες πολιτικές καρικατοῦρες, ἀντίχριστοι ρασοφόροι, πουλημένα δημοσιογραφοῦντα τομάρια, γραικύλοι ψευτοδιανοούμενοι, ἐλεεινoί νεοταξίτικοι στρατοί κι ἕτερες φασίζουσες μειοψηφίες «δικαιωματάδων» ὑπερασπιστῶν τῆς κάθε διαστροφῆς, σέ τραβάει πιά συνεχῶς πρός τά κάτω, δέν σέ ἀφήνει νά ξαναβγεῖς στό φῶς. Μέ τήν ἀπειλή τῆς οἰκονομικῆς κατάρρευσης, μέ τή χυδαία ἀθλιότητα τῶν βοθροκάναλων, μέ τή φασιστική ἰδεολογική τρομοκρατία μιᾶς ψευτοπροοδευτικῆς καί μηδενιστικῆς πλέμπας, πού ἐξεμεῖ τή δαιμονική της ὑστερία ἐνάντια σέ κάθε τι τό αὐτονόητο καί καθυβρίζει χυδαία κάθε τι τό αὐθεντικό. Αὐτός ὁ τόπος πιά ἔχει ταχθεῖ γιά νά σέ βουλιάζει ἀδυσώπητα, κάθε μέρα πού περνάει ὅλο καί πιό πολύ, μέσα στόν ἀφόρητα βρωμερό του βοῦρκο. Καί μάλιστα ἕνα βοῦρκο πού δέν ἀποπνέει πλέον ἁπλῶς δυσωδία καί χυδαιότητα, ἀλλά ἀποτελεῖ ἐξώφθαλμα θανάσιμο κίνδυνο, καθώς ὁ καθεστωτικός ὁλοκληρωτισμός (ὅπως προχώρησε τήν ἐποχή τῆς ἄθλιας ψευτοπανδημίας καί ὅπως κορυφώνεται τώρα μέ τόν ψηφιακό ἐφιάλτη) συναγωνίζεται μέ τό πλῆρες ξεπούλημα τοῦ τόπου καί τήν ὁλοκληρωτική ἐθνική προδοσία ἀπό τίς (ὁρατά καί ἀόρατα) κυβερνῶσες συμμορίες.

     Ἄρα κανείς δέν μπορεῖ νά τιμήσει πραγματικά ἐκεῖνο τό ΟΧΙ, ὅταν ἀνέχεται νά ζεῖ μέσα στόν σημερινό νεοελληνέζικο βόρβορο. Οἱ καιροί ἀπαιτοῦν ἐπιτακτικά νέες ἀρνήσεις καί νέα ἀντίσταση ἀπέναντι στόν ἀνελέητο ἐχθρό, πού αὐτή τή φορά δέν εἶναι ἐξωτερικός εἰσβολέας, ἀλλά μισελληνικός δούρειος ἵππος σέ διατεταγμένη ὑπηρεσία. Καί δέν τό ἀπαιτοῦν ἁπλῶς γιά λόγους ἐπετειακούς, γιά λόγους ἱστορικῆς εὐσυνειδησίας καί αἴσθησης καθήκοντος ἀπέναντι στή γενιά τῶν παππούδων μας. Ἀλλά τό ἀπαιτοῦν πρωτίστως γιά τήν ἴδια μας τήν ἐπιβίωση, γιά νά μήν χαθοῦμε καί σβήσουμε ἀπό προσώπου γῆς, γιά νά μήν μετατραποῦμε ὁλοκληρωτικά σέ ἀπρόσωπους ἀριθμούς καί ἁπλᾶ ἴχνη λάσπης μέσα στόν δυσώδη βάλτο. Αὐτό εἶναι τό διακύβευμα αὐτή τή στιγμή: εἶναι κατεπεῖγον καί τρομακτικά κρίσιμο ζήτημα ζωῆς καί θανάτου πλέον.

     Πάντοτε ἀνατριχιαστικά μεγαλειῶδες συνεπῶς τό μήνυμα τῆς σημερινῆς ἡμέρας. Μήπως ὅμως ἔχει ἀπομείνει κενό πλέον παντός νοήματος; Ἄν πάντως δέν εἶναι, αὐτό μένει νά ἀποδειχθεῖ. Ὅσοι λέμε ὅτι ἀπομείναμε ζωντανοί, ἦρθε ἡ ὥρα πού πρέπει νά τό ἀποδείξουμε - καί ἴσως μέ μεγάλο τίμημα. Δέν γίνεται ὅμως διαφορετικά. Οἱ Μῆδοι εἶναι πάντα ἐδῶ καί μάλιστα πιό ἰσχυροί, πιό ἀποφασισμένοι καί δαιμονικά ἐξαγριωμένοι ἀπό κάθε ἄλλη φορά στήν Ἱστορία μας. Εἶναι ἐδῶ καί ἐπιχειροῦν νά διαβοῦνε. Ἐμεῖς θα παραμείνουμε ὑποταγμένοι καί ἀπαθεῖς;

10 σχόλια:

dizagk είπε...

Μπαίνω να διαβάσω κάποιες φορές, σχετικά σπάνια, τα άρθρα του κ. Δαπέργολα και πάντα το μετανιώνω. Σκέφτηκα να γράψω αυτό το σχόλιο, τελικά, γιατί δεν πιστεύω ότι το πνεύμα γραφής του συγγραφέα ταιριάζει σε Χριστιανό Ορθόδοξο. Το συγκεκριμένο "άρθρο" έχει μία ολόκληρη παράγραφο με ύβρεις και μίσος ενώ, υποτίθεται, ότι γράφει για την εθνική επέτειο που αν μεγαλουργήσαμε το '40 οφείλεται στην ομόνοια που επέδειξαν οι πρόγονοι μας και όχι στο μίσος και στο διχασμό. Το πνεύμα αυτό το έχω παρατηρήσει σε όσα (σπάνια πλέον) άλλα άρθρα διαβάζω του συγκεκριμένου. Τα κακώς κείμενα στην Ελλάδα είναι πολλά αλλά θεωρώ πιο επικίνδυνο τον "αόρατο" εχθρό που κρύβει κάθε Χριστιανός μέσα του, εκείνον της εμπάθειας, της εωσφορικής υπερηφάνειας και της πλάνης ότι αυτός "πάει καλά" και οι πλείστοι άλλοι είναι τιποτένιοι χαμερπείς και ανάξιοι. Αν δούμε το δοκάρι στο μάτι μας αποκλείεται να εκφραζόμαστε με αυτόν τον τρόπο και ούτε θα ζούμε την κόλαση από αυτήν την ζωή.

Χρ. Βασιλειάδης είπε...

Εξαιρετικό κείμενο, που αποτυπώνει σε λίγες λέξεις όλη την τραγική πραγματικότητα αλλά και την ανάγκη αντίστασης!

Γρηγόρης Χ. είπε...

Αυτός πολύ καλά τα λέει, οι αγαπολογίες και το να χώνουμε τα κεφάλια μας στην άμμο την ώρα που καίγεται το σύμπαν είναι που δεν ταιριάζουν σε Χριστιανό Ορθόδοξο.

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα είναι αν μπορείτε να πείτε , ότι είναι συκοφαντικά αυτά που λέει .

Χρήστος είπε...

Μήπως έχετε να πείτε κάτι επί της ουσίας των όσων καταγγέλλει (έστω και με οξύτητα) ο κ. Δαπέργολας ; Αυτά που συμβαίνουν σήμερα στην Ελλάδα είναι για εσάς απλώς "κακώς κείμενα" ; Το πρόβλημα σήμερα είναι "το πνεύμα γραφής" και το ύφος του εν λόγω αρθρογράφου ή ο βούρκος στον οποίο βυθίζεται συνεχώς η ελληνική κοινωνία ; Ο Κύριός μας δεν αποκάλεσε τους Φαρισαίους "ὄφεις και γεννήματα ἐχιδνῶν" ; Επίσης, δεν νομίζω ότι από το κείμενο του κ. Δαπέργολα συνάγεται ότι ο ίδιος θεωρεί τον ευατό του ως αλάθητο ή καλώς έχοντα !

dizagk είπε...

Να απαντήσω στους αγαπητούς συσχολιαστές που μου απηύθυναν το λόγο ότι, καταρχάς, το ότι επισκέπτομαι το ιστολόγιο ΑΚΤΙΝΕΣ που φιλοξενεί άρθρα που στηλιτεύουν την παναίρεση του οικουμενισμού την woke ατζέντα και τις εκτροπές ενίων ιεραρχών νομίζω ότι είναι ένδειξη ότι δεν πάσχω από "αγαπολογία". Το τι έχω να πω για τα κακώς κείμενα θα το κάνω σε εχθρικό ή αδιάφορο περιβάλλον και όχι να κάνω εμπαθείς διαπιστώσεις και να με χειροκροτούν από κάτω οι ομονοούντες και ομοφρονούντες. Δεν έχει νόημα. Αντίθετα, έχει νόημα η μαρτυρία στην εργασία, στο φιλικό περιβάλλον, η έγγραφη διαμαρτυρία σε καταστήματα στα οποία είμαι πελάτης και υποστηρίζουν την woke ατζέντα, η υποστήριξη οργανώσεων που πολεμούν εκτρώσεις, γουοκισμό, παγκοσμιοποίηση, η διακριτική παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα όταν ανακύπτουν θέματα που χρειάζεται και η ορθόδοξη μαρτυρία. Εδώ αυτά είναι αυτονόητα και συμφωνούμε όλοι. Αντίθετα, πολλοί εδώ δεν συμφωνούμε στο τι θεωρείται φανατισμός και πότε κάποιος έχει εκτραπεί τελείως από τη μέση και βασιλική οδό και έχει "αρπαγεί" εκ δεξιών. Επίσης, σχετικά με το λόγο του Χριστού "ὄφεις και γεννήματα ἐχιδνῶν" ας σταυρωθούμε και ας θυσιαστούμε πρώτα όπως έκανε Αυτός για τους εχθρούς του και ας ελέγξουμε μετά με τον ίδιο δριμύ τρόπο.

Χρήστος είπε...

Μήπως και ο μακαριστός οσιακής βιωτής π. Φιλόθεος Ζερβάκος (Άγιο τον είχε αποκαλέσει ο Άγιος Πορφύριος) ήταν φανατικός και εμπαθής όταν έλεγε τα εξής : «Το «πείθεσθε τοις ηγουμένοις και υπείκετε» το λέει ο Απόστολος Παύλος δι΄ εκείνους τους ηγουμένους και ποιμένες, που αγρυπνούν υπέρ των προβάτων, για να φυλάξουν αυτά. Δι΄ εκείνους όμως που αγρυπνούν, για να σπαράξουν αυτά, κάν ηγούμενοι, κάν Επίσκοποι, κάν Πατριάρχαι ώσι, όχι υπακοή αλλά ανάθεμα, όχι ειρήνη αλλά πόλεμος.» ;;

Χρ. Βασιλειάδης είπε...

Όλα έχουν νόημα, όπως και τέτοια κείμενα που μας δίνουν αυτογνωσία και ενθάρρυνση εκφράζοντας πράγματα με τρόπο που δύσκολα μπορούμε να εκφράσουμε εμείς. Είναι λίγο παράξενο πάντως να βλέπουμε μαθήματα δεοντολογίας και διαβεβαιώσεις για αγώνες σε "εχθρικό ή αδιάφορο περιβάλλον" από ανθρώπους που ακόμη και σε φιλικό όπως εδώ μέσα γράφουνε ανώνυμα. Τουλάχιστον ο άλλος τα λέει φόρα παρτίδα με την υπογραφή του και εκτίθεται επωνύμως. Και δεν έχουμε φυσικά και καμία ένδειξη ότι δεν πράττει το ίδιο και αλλού. Τώρα άμα κάποιοι ξιπάζονται με το οξύ ύφος, κάποιοι άλλοι μπορεί και να θεωρούν ότι και λίγα λέει!

dizagk είπε...

Αγαπητέ Χρήστο δεν διαφωνώ σε τίποτα από αυτά που γράφεις για τον π. Φιλόθεο Ζερβάκο. Δεν ξέρω γιατί θεωρείς ότι αντιβαίνουν σε αυτά που έχω αναφέρει. Για κάποιους εκτραπέντες Ιεράρχες γράφω κι εγώ πιο πάνω. κ. Βασιλειάδη μάλλον διαβάσαμε άλλο κείμενο. Εγώ σε αυτό όπως και σε άλλα άρθρα του κ. Δαπέργολα που έχω διαβάσει βλέπω μόνο τυφλή εμπάθεια και αδιέξοδο. Σίγουρα όχι αυτογνωσία. Επίσης "διαβεβαιώσεις" κύριε εγώ δεν χρειάζεται να δώσω σε εσάς ούτε σε κάποιον άλλο σχολιαστή. Δεν έχω ανάγκη επιβεβαίωσης ή έγκρισης από αγνώστους. Δικαίωμα σας να πιστεύετε ό,τι θέλετε. Επιπροσθέτως, φυσικά και θα πω τη γνώμη μου, αρέσει δεν αρέσει, και εννοείται ότι έχω το δικαίωμα να γράφω ως ανώνυμος. Κάπου τα μπερδεύετε. Το περιβάλλον εδώ είναι φιλικό μόνο ως προς μια ελάχιστη συνισταμένη Πίστεως και Δόγματος (ως προς τα περισσότερα άρθρα, όχι απαραιτήτως ως προς τους σχολιαστές). Από εκεί και πέρα δεν είμαστε φιλαράκια. Αυτά και κλείνω τη συζήτηση από μεριάς μου γιατί δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο πάνω σε αυτά που ήθελα να πω για το άρθρο. Δεν πρόκειται να αναλωθώ σε προσωπικές αντιπαραθέσεις.

Χρ. Βασιλειάδης είπε...

Κύριε dizagk, κανείς δεν σας ζήτησε διαβεβαιώσεις, μόνος σας τις δώσατε γράφοντας τι κάνετε και τι δεν κάνετε (λες κι ενδιαφέρει κανέναν). Κατά τα λοιπά ασφαλώς έχετε το δικαίωμα να λέτε ό,τι θέλετε και να γράφετε και με ψευδώνυμο, έχω κι εγώ όμως το δικαίωμα να το σχολιάζω. Δικαίωμά μου επίσης να βλέπω αυτογνωσία στο κείμενο και πλήρη απεικόνιση της πραγματικότητας κι όχι εμπάθεια, η μόνη εμπάθεια που βλέπω είναι η δική σας εναντίον του αρθρογράφου. Όπως δείχνει λοιπόν το πράγμα, όντως άλλο κείμενο διαβάσαμε. Και για να το κλείσω, φιλαράκια σίγουρα δεν είμαστε και ούτε σας ζήτησε ποτέ κανείς κάτι τέτοιο. Όταν όμως θέλετε να ασκείτε κριτική, δεν θα εκνευρίζεστε όταν σας την ασκούν οι άλλοι

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com