Ακόμα και η σκόνη του ναού…
του Νεκτάριου Δαπέργολα, Διδάκτορος
Ιστορίας
Πολλαπλασιάζονται λοιπόν οι φωνές της βλασφημίας μέσα σ’ αυτή τη μαζική
παράκρουση που έφερε στις ζωές μας η δήθεν πανδημία. Και εντείνονται δυστυχώς
και μέσα στον επίσημο εκκλησιαστικό χώρο, καθώς όλο και περισσότεροι επίσκοποι
και ιερείς μάς καλούν να υπακούσουμε στους φερόμενους ως «ειδικούς» και στα λεγόμενα
«υγειονομικά μέτρα» ως προς τον μη ασπασμό των ιερών εικόνων ή τη βέβηλη
μασκοφορία, ενώ πριν από λίγες ημέρες διαβάσαμε με αποτροπιασμό άλλη μία
ελεεινή και απαράδεκτη εγκύκλιο της Δ.Ι.Σ.
Εμείς όμως συνεχίζουμε να απαντάμε σε όλους αυτούς ότι οι ειδικοί για όσα συμβαίνουν μέσα στις εκκλησίες δεν είναι ούτε τα μασονοκίνητα μαντρόσκυλα του αντίχριστου καθεστώτος, ούτε οι βλάσφημοι νεοταξικοί λακέδες των ΜΜΕ της καταισχύνης, αλλά ούτε και οι καθεστωτικοί λοιμωξιολόγοι που εδώ και οκτώ μήνες υποπίπτουν στη μία αντίφαση μετά την άλλη προκειμένου να στηρίξουν το ψευδαφήγημα, βιάζοντας κατάφωρα χιλιάδες (επίσημα κι ανεπίσημα) ιατρικά δεδομένα, πολύ δε περισσότερο την ίδια τη λογική.
Επειδή όμως επίσης μάς λένε να υπακούσουμε και στους ίδιους (τους
αυτοφερόμενους ως πνευματικούς «ειδικούς», επειδή αυτοί δήθεν γνωρίζουν
καλύτερα τα δογματικά από εμάς), τους απαντάμε επίσης ότι ειδικοί δεν είναι
ούτε οι απερίγραπτοι μεταπατερικοί ψευτοθεολόγοι των πονηρών ημερών μας, ούτε ο
κάθε πλανεμένος (αν)ιεράρχης που - μετά από όλες τις άλλες αιρετικές απόψεις
του - βάλθηκε με αστεία επιχειρήματα να μας αποδείξει εσχάτως και την
«κτιστότητα» και «φθορά» στην οποία υπόκειται ο ορθόδοξος ναός και άρα τη
μεταδοτικότητα των ασθενειών, σε άλλη μια κακοδοξία μέσα στο πλαίσιο της
καινοφανούς αυτής και εκτρωματικής ψευτοθεολογίας της μάσκας.
Κανείς λοιπόν από όλους αυτούς τους ανεκδιήγητους δεν είναι ειδικός. Ειδικοί
για όσα συμβαίνουν μέσα στους ναούς μας και γενικότερα στον εκκλησιαστικό χώρο
(σε καιρούς μάλιστα τέτοιας πλάνης και δογματικής εκτροπής των φερομένων ως
εκκλησιαστικών ταγών) είναι αποκλειστικά και μόνο οι Άγιοι. Και αυτούς θα
ακούμε.
Και ο λόγος βέβαια των Αγίων είναι καταλυτικός. Αδύνατη η μετάδοση ασθενειών
και μολύνσεων μέσα στον ναό, γιατί εκεί όλα εξαγιάζονται από τη Θεία Χάρη, όλα
τα κτιστά, όλα τα αντικείμενα, ακόμη και ο αέρας και η σκόνη. Μας το έχουν
ξεκαθαρίσει οι Άγιοι σε όλες τις εποχές και σε όλες τις περιστάσεις. Και ναι, θα
το επαναλάβουμε, όσο κι αν όχι μόνο οι βλάσφημοι καθεστωτικοί τζουτζέδες, αλλά
και πολλοί «πιστοί» ακόμη θα το χλευάσουν, εμποτισμένοι από τα μεταπατερικά
απόνερα: μιλάμε ακόμη και για τη σκόνη. Σαφής η ρήση του Αγίου Συμεών
Θεσσαλονίκης ότι και η σκόνη μέσα στον ναό χαριτώνει, γιατί τα πάντα εκεί μέσα
καθαγιάζονται, σαφής η ρήση του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου ότι ακόμη και η
σκόνη που βρίσκεται πάνω σε άγια λείψανα είναι θαυματουργή, ενώ φυσικά αξίζει
να θυμηθούμε και την εντυπωσιακή ρήση του Αγίου Γαβριήλ του δια Χριστόν σαλού,
που έλεγε ότι «εάν ξέρατε πόση ευλογία έρχεται στη Θεία Λειτουργία, τότε θα
μαζεύατε μέχρι και τη σκόνη από το πάτωμα της εκκλησίας, για να πλύνετε με
αυτήν το πρόσωπό σας».
Και ανάμεσα σε όλα αυτά, πραγματικά αξίζει να αναφέρω και κάτι λιγότερο γνωστό.
Πρόκειται για ένα από τα θαύματα που είχε επιτελέσει ήδη εν ζωή ο σπουδαίος
Γέροντας της Σίψας, ο Άγιος Γεώργιος Καρσλίδης, και το οποίο είναι πολύ
χαρακτηριστικό (και αποστομωτικό προς τινάς βλασφήμους των ημερών μας),
μαρτυρώντας και αυτό την εξαγιαστική δύναμη του ορθόδοξου ναού. Το καταγράφω
αυτολεξεί (από το βιβλίο «Ο Όσιος Γεώργιος της Δράμας», εκδ. Ιεράς Μονής
Αναλήψεως του Σωτήρος Σίψας, Δράμα 2019, σελ. 217-218):
22 σχόλια:
κ. Δαπέργολα, βλέπω είστε χειμαρρώδης κ δε φοβάστε μήπως κάνετε λάθος, είστε σίγουρος γι'αυτά που λέτε κ σκέφτηκα μήπως εσείς μου απαντήσετε στα ολίγα που θα σας ρωτήσω.. κάποιοι, στο παρόν ιστολόγιο, όχι μόνο δεν απάντησαν αλλά εσίγησαν σα να τους κόπηκε η φωνή.. ελπίζω να μη πάθετε το ίδιο διότι οι έχοντες χαρακτήρα σα τον δικό σας όταν απότομα σιωπούν κάνουν ... πάταγο!!
Και ελπίζω να μη κουράζω τους αναγνώστες που για πολλοστή φορά θα διαβάσουν τα ίδια αναπάντητα ερωτήματά μου και περιμένω αυτή τη φορά να απαντηθούν με σωστά επιχειρήματα κ να ωφεληθούμε όλοι!
Λοιπόν, ερώτημα 1ο:
Ο άγιος Αθανάσιος ο Αθωνίτης μαζί με τη συνοδεία του σκοτώθηκε όταν ο τρούλος της εκκλησίας τους καταπλάκωσε.. πώς το βλέπετε αυτό;; οι άψυχες πλην όμως αγιασμένες πέτρες, όπως μας λέτε, μπορεί να είναι η αιτία να σκοτωθεί ένας άγιος, μέσα στο Ναό, ενώ ο άψυχος ιός επ'ουδενί δεν είναι αιτία κακού ;;
Ερώτημα 2ο:
Ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος ξεκάθαρα μας λέει οτι τα δαιμόνια μας προσβάλλουν κ μέσα στο Ναό με τραγικές συνέπειες κάποιες φορές (να χάσει κάποιος τα λογικά του κτλ).. Πώς το βλέπετε αυτό;; Τα δαιμόνια έχουν εξουσία στο Ναό κι ένας ιός δεν έχει;;
Αν δε δώσετε απαντήσεις που να στέκουν τότε θα πρέπει να χαμηλώσετε τους τόνους και να ησυχάσετε!! Γιατί δεν είναι σωστό να λέτε τόσα κ τόσα εναντίον τόσων αδελφών κ να μη δίνετε σωστές απαντήσεις!!
Επειδή τα δαιμόνια μας προσβάλλουν στο ναό έχουν και την εξουσία στον ναό; Τι είναι αυτά που λέτε και γράφετε κ,Αντώνη;Οταν χτυπάει η καμπάνα ποιος μας καλεί για να ενωθούμε μαζί του;Ο Θεός η διάβολος; Η μήπως ο νεωκόρος;Μόνο όσους πειράζονται,σκοτώνονται ,η τραυματίζονται μέσα στο ναό κατά Θεία παραχώρηση- και γιαυτό είναι μεγάλη ευλογία αν συμβεί κάτι τέτοιο εντός του ναού-γνωρίζεται εσείς; Δέν έχετε δει π.χ. υπερήλικες με διάφορα νοσήματα να έρχονται νηστικοί από το πρωί για να κοινωνήσουν η να λάβουν αντίδωρο χωρίς να πάθουν τίποτε;Ο ορθολογισμός κάνει κακό στην πνευματική υγεία κ.Αντώνη.Οχι άλλα άλλοθι σας παρακαλώ στους εκκλησιομάχους.
θυμάμαι πολύ καλά ότι έχετε πάρει απαντήσεις και δη αποστομωτικές αλλά είναι αδύνατον δίχως ταπεινό φρόνημα να τις αξιοποιήσετε για πνευματική σας ωφέλεια.
Κύριε Αντώνη,
διαβάζω για τον Άγιο Αθανάσιο ότι
Κατά την οικοδόμηση της Εκκλησίας κατέρρευσε ένα τμήμα του τρούλου
δεν αναφέρει κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας.
Επίσης δεν καταλαβαίνω πώς προκύπτει η εξουσία των δαιμονίων στον ναό;
Φυσικά και μπορεί να δαιμονιστεί κάποιος εάν προσέλθει ανάξια στα Άγια Μυστήρια με πρώτο παράδειγμα τον Ιούδα. Δηλαδή θα λέγαμε, ότι ο σατανάς έχει εξουσία στον Κύριο και παρόλο που κοινώνησε ο Ιούδας, δαιμονίστηκε;
Το ζητούμενο είναι πως απομακρύνεται η Χάρη από τον Ναό και χάνει την ιερότητα του, εννοώ με την κοινωνία της αιρέσεως και τη μνημόνευση αιρετικού Επισκόπου.
Κ Αντωνη άξιον απορίας ειναι ποιον πατερα της εκκλησια διαβάσατε και ποιον αξιο πνευματικό συμβουλευτικατε και κάνετε αυτές τις ερωτήσεις.. Η απο το φτωχο μυαλό σας κατεβάσατε όλα αυτα..
Αν ο ΚΥΡΙΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΗΤΑΣ ΜΟΙΡΑΖΕ ΘΑΝΑΤΟ
ΕΙΣ ΜΑΤΗΝ ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ...
ούτε αυτό ξέρετε?.
Τόσοι αλλοι πατερες μιλούν τον τελευταίο καιρό για τον αγιασμό του ναού και...της τελευταίας καρεκλιτσας μέσα στο ναο...
ουτε αυτα ακούσατε ποτε??
Πολλά φροντιστήρια κατήχησης χρειάζεστε ....
Καλο φωτισμό μας...😒😒
κ. Διόνα, ό,τι μας προσβάλλει μέσα στο Ναό έχει κ την εξουσία να το κάνει! έκφραση είναι!!...
δλδ έχει το ελεύθερο, μπορεί να το κάνει!!!
Αν σ'αυτά τα απλά έχουμε θέμα τι να λέμε άλλα... Ο άλλος δε κατάλαβε οτι μιλάμε γενικά για τον ιερό χώρο του Ναού κ όχι μόνο όταν γίνεται Θεία Λειτουργία. Πώς να βγάλουμε άκρη έτσι... Βαβέλ!!
Κι ο άλλος φαντάζεται οτι έλαβα αποστομωτικές απαντήσεις κ επειδή είμαι αλαζόνας κ επηρμένος συνεχίζω περήφανα το βιολί μου!!!
Πώς να συνεχίσει έτσι κανείς!;; Όπως του φανεί του καθενός!
@ Unknown
εσείς που συμβουλευτήκατε άξιους πνευματικούς κ πλουτίσατε το μυαλό σας δώστε τις απαντήσεις στις ερωτήσεις κι αφήστε τις επαναλήψεις...
Δε μπορώ να σας καταλάβω, νομίζετε πως με το λέγε λέγε ξανά κ ξανά τα ίδια θα πείσετε τον κόσμο;;
Εκτίθεστε!
Και φυσικά όποιος δε μπορεί να απαντήσει στις ερωτήσεις κάποιου αυτός χρειάζεται φροντιστήρια!! Από τα σχολικά μας χρόνια έτσι πάει το πράγμα! Μερικοί μένανε κ στην ίδια τάξη! Αφήστε τώρα που όλοι τάχα αριστεύουν αλλά μόλις πάνε να απαντήσουν στις ερωτήσεις ... βουβαμάρα!
Αντεύχομαι!!
Ασφαλώς στις ερωτήσεις του κυρίου Αντώνη δεν υπάρχει απάντηση με όρους σχολαστικής λογικής. Από κει και πέρα, και η σχολαστική λογική έχει τα θέματά της και είναι τεράστια (για τους ενδιαφερόμενους, παραπέμπω στη δουλειά του Κουρτ Γκέντελ). Δεν είναι ούτε τόσο σχολαστική, ούτε τόσο λογικώς συνεκτική όσο νομίζουμε. Δε νομίζω ότι υπάρχει κλάδος της γνώσης που κάπου στο βάθος να μην υπάρχει κάτι που ούτε κατανοείται ούτε αποδεικνύεται, αλλά γίνεται δεκτό εμπειρικά, ή γίνεται δεκτό γιατί δεν μπορούμε να περάσουμε όλη την υπόλοιπη ζωή μας συζητώντας το! Να πω ένα τετριμμένο παράδειγμα του δημοτικού σχολείου: η ευκλείδεια γεωμετρία.
Αν αυτό συμβαίνει στους θετικούς κλάδους της γνώσης, γιατί άραγε ψάχνουμε να υποτάξουμε την εκκλησιαστική ζωή (τη Χάρη του Θεού, δηλαδή) στη σχολαστική λογική; Αν λειτουργούσαμε με τέτοιους όρους, τότε ο μεγαλύτερος πατήρ της εκκλησίας θα ήταν ο Θωμάς Ακινάτης και ο μεγαλύτερος προ Χριστού προφήτης θα ήταν ο Αριστοτέλης.
Εγώ διαβάζω ότι "εάν γαρ και πορευθώ εν μέσω σκιάς θανάτου, ου φοβηθήσομαι κακά, ότι Συ μετ' εμού ει". Πειράζει που μετά απ' αυτό δε φοβάμαι να εκκλησιαστώ; Δηλαδή, ο ναός είναι άραγε πιο επικίνδυνος από έναν τόπο "σκιάς θανάτου";
Μάλιστα, ο Θεός επιτρέπει να μας πειράζουν οι λογισμοί ανά πάσα ώρα και στιγμή (εξ' ου και "προ των θυρών του ναού σου παρέστηκα και τον δεινόν λογισμόν ουκ αφίσταμαι"), αλλά να μη νομιστεί ότι τους έχει δώσει καμία παντοδυναμία. Αν για το πρώτο έχουμε εμπειρία όλοι μας, και για το δεύτερο, τη μη παντοδυναμία, στο μέτρο της αδυναμίας μας, Χάριτι Θεού, όλο και από καμία εμπειρία έχει ο καθένας μας.
Κι άλλα μπορεί να πει κανείς αλλά να μην το κουράζω. Μιλάει ένας αμάσκωτος, συνήθως του προαυλίου, που πάντως αποφεύγει τα βαρύγδουπα και κρατάει χαμηλούς τόνους. Βλασφημία του Αγίου Πνεύματος είναι η αμετανόητη αμαρτία, κατά τον π. Αθανάσιο Μυτιληναίο. Η όποια αμετανόητη αμαρτία, όχι κάποια συγκεκριμένη.
Εν τέλει, το ζήτημα δεν είναι η μάσκα. Το ζήτημα είναι ότι η κρατική εξουσία επιθυμεί να ελέγξει πώς θα λειτουργούμε, πότε θα λειτουργούμε, αν θα λειτουργούμε. Υπάρχει κανένας τόσο αφελής στον πλανήτη Γη που να μην καταλαβαίνει ότι μετά τη μάσκα το επόμενο είναι τα κουταλάκια; Μα, θα μου πείτε, οι ιεράρχες έχουν ξεκαθαρίσει ότι το θέμα είναι αδιαπραγμάτευτο. Μα δεν το αμφισβητεί κανείς αυτό. Δεν είπε κανείς ότι η Ιεραρχία (αυτή που δε συγκαλείται ποτέ) θα διαπραγματευτεί τίποτα. Ότι θα δώσει γην και ύδωρ όταν πιεστεί κατάλληλα, αυτό λέμε.
Δείτε πού ήταν ο Αγγλικανισμός πριν εκατό χρόνια, δείτε πως διέσωζε πολλά στοιχεία της χριστιανικής παραδόσεως, και δείτε πού είναι σήμερα, πού τον οδήγησε ο εναγκαλισμός με το (μετα-)νεωτερικό κράτος. Και τελοσπάντων, πριν από εκατό χρόνια κάπου τους καταλαβαίνεις. Δεν είχαν φανεί ακόμα τόσο καθαρά τα αδιέξοδα της νοησιαρχίας. Σήμερα δεν δικαιολογούνται τέτοια. Σταματάω εδώ, πάρα πολλά έγραψα.
Οι Ορθόδοξοι χριστιανοί για όλα έχουν την απάντηση που πρέπει..
Αν δεν έχουν τις απαντήσεις να ξαναδούν τις θέσεις τους μήπως δεν είναι οι πρέπουσες!
"..ἵνα τὸ αὐτὸ λέγητε πάντες, καὶ μὴ ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα, ἦτε δὲ κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοῒ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ." μας λέει ο Απόστολος στην Α' προς Κορινθίους.
Αν δε συμβαίνει αυτό κάποιος έχει λάθος!
Όλα τα άλλα είναι προφάσεις!
ΥΓ
"προ των θυρών του ναού σου παρέστηκα και τον δεινόν λογισμόν ουκ αφίσταμαι"
Τόσες φορές το διαβάζουμε κ όμως δε μου ήρθε στο μυαλό.. ευχαριστώ τον ανώνυμο που μας θύμισε τα λόγια του αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού!
Όχι κύριε Αντώνη μου. Οι ξερόλες και οι ιππείς επί καλάμου έχουν για όλα "την απάντηση που πρέπει". Ανεξαρτήτου φυλής, θρησκείας, χρώματος κλπ. Ή, τέλος πάντων, οι αρκετά νέοι, είκοσι, εικοσιπέντε ετών, μόλις έχει τελειώσει ο άλλος με άριστα το φυσικό ή την ιατρική, νομίζει ότι το ένα και το άλλο. Είναι παιδική ασθένεια! Μετά τρως τα μούτρα σου δέκα δεκαπέντε φορές... και βάζεις μυαλό!
Οι ώριμοι άνθρωποι γνωρίζουν ότι υπάρχουν πάρα, μα πάρα πολλά πράγματα, για τα οποία ούτε έχουν, ούτε θα έχουν ποτέ απαντήσεις, τουλάχιστον σ' αυτόν τον κόσμο, με τους δεδομένους περιορισμούς της σαρκός, των πέντε αισθήσεων και του μυαλού μας.
Να είστε καλά. Χαίρομαι που βοήθησα με την υπενθύμιση (είμαι ο παραπάνω ανώνυμος).
καλέ μου, ανώνυμε, οι Ορθόδοξοι έχουν απαντήσεις για όλα όσα αφορούν την Πίστη τους! Ποιος δίνει σημασία για τα άλλα! Ένα είναι το Θέμα μας, η Πίστη μας!
Όποιος δεν έχει απαντήσεις έτοιμες για θέματα Πίστεως καλύτερα να ησυχάσει στο σπιτάκι του κ να μη εκτίθεται μες τη βουβαμάρα του μιας κ δεν μπορεί να δώσει απαντήσεις!!
(Παρεμπιπτόντως στο σχόλιο 24 Οκτωβρίου 2020 - 1:04 μ.μ. με το ψευδώνυμο @Unknown που τελειώνει με τη λέξη "Αντεύχομαι" είμαι εγώ. Δε γνωρίζω για ποιο λόγο το σύστημα πήρε αυτό το ψευδώνυμο κ όχι το Αντώνης)
Χαίρε!
Κύριε Αντώνη μου, "βλέπομεν άρτι εν εσόπτρω και εν αινίγματι, τότε δε πρόσωπον προς πρόσωπον". Αν ο Παύλος το λέει αυτό, περιμένετε από κάποιους σχολιαστές ιστολογίου να σας έχουν έτοιμες απαντήσεις σε όλα τα θέματα της πίστεως; Περιμένετε να βρείτε σοφότερους και με θεία εμπειρία ανώτερη του Παύλου και μας επιτιμάτε κιόλας και μας στέλνετε και στο σπιτάκι μας και στη βουβαμάρα μας επειδή δεν έχουμε θεία εμπειρία ανώτερη του Παύλου;
Αν ο Χρυσόστομος μιλάει για Θεό "Ανέκφραστο, Ακατάληπτο, Απερινόητο" κλπ... ομοίως όπως παραπάνω.
Αυτό βλέπω να κάνετε, ο κάθε αναγνώστης ας βγάλει ό,τι συμπέρασμα θέλει απ' όλη την κουβέντα.
Η βασική μου θέση όμως εμένα εξ' αρχής ήταν ότι πριν πάμε σε θέματα πίστεως, επιτέλους η θύραθεν γνώση νομίζουμε ότι τα έχει λύσει όλα, με τρόπο αδιαμφισβήτητο και λογικώς συνεκτικό; Εγώ λέω όχι, και τα παραδείγματα είναι άπειρα, απ' όλους τους κλάδους της θύραθεν γνώσης, της ιολογίας μη εξαιρουμένης.
Για να το κάνω πιο λιανά και πιο συγκεκριμένα: ο Κούβελας του ΑΠΘ είπε σε συνέντευξη στην τηλεόραση ότι η πιθανότητα να πεθάνεις από κορωνοϊό αν είσαι κάτω των 65 και υγιής, ακόμα και σε φορτισμένη περιοχή, είναι ίδια με το να περπατάς στο δρόμο και να φας μια γλάστρα στο κεφάλι. Λέω τον Κούβελα συγκεκριμένα, γιατί ο άνθρωπος υποστηρίζει και την εκτεταμένη χρήση μάσκας, δεν είναι κανένας απ' αυτούς που εσείς αποκαλείτε συνωμοσιολόγους ή δεν ξέρω τι άλλο.
Ε και εμείς τώρα έχουμε μπει στη διαδικασία να διαπληκτιζόμαστε μεταξύ μας για κάτι για το οποίο αρκετοί αξιοπρεπείς της θύραθεν γνώσης εκφράζουν τέτοιες εκτιμήσεις.
Εν πάση περιπτώσει, νομίζω ό,τι ήταν να λεχθεί εκατέροθεν ελέγθη.
Θα σας παρακαλέσω μόνο, αν θελήσετε να απαντήσετε, να είστε ευγενής και όχι προκλητικός. Τα περί σπιτακίων και βουβαμάρας δεν χρειάζονται, δεν βοηθούν και δεν προσήκουν σε συζήτηση ενηλίκων.
Όχι καλέ μου ανώνυμε, δε περιμένω από όλους τους σχολιαστές να έχουν έτοιμες απαντήσεις σε θέματα της Πίστεως αλλά από τους αρθρογράφους κ από όποιους σχολιαστές επιμένουν πεισματικά στα δικά τους !! Και βασικά δεν είχα εσάς στο νου μου.
Και φυσικά δε συζητάμε για ακατάληπτες εμπειρίες κι άλλα θαυμαστά για τα οποία διαβάζουμε κ θαυμάζουμε!
Λοιπόν, δε θεωρώ καθόλου προκλητικό να θέλω να μένουν ήσυχοι στο σπίτι τους όποιοι εμμένουν πεισματικά στις θέσεις τους για κάποιο ζήτημα την ώρα που δεν είναι ικανοί να δώσουν απαντήσεις σχετικά με το ζήτημα αυτό κ μάλιστα να λένε τα ίδια κ τα ίδια .. άλλοι υβρίζουν κιόλας, έλεος!! Πώς να το κάνουμε, εκτίθενται στα μάτια μου! Κι αν δε σας άρεσε η βουβαμάρα τι να κάνω εγώ που όντως πέφτει βουβαμάρα, mute που λέν κι οι φίλοι μας;!
Αν δε μπορεί κάποιος να δώσει απαντήσεις κακώς εμπλέκεται στην κουβέντα, απλούν! Τι άλλο να κάνει απ'το να μείνει ήσυχος κ να μελετήσει τις θέσεις του μήπως κ δει τα λάθη του;;
Πώς να το κάνουμε, στα πνευματικά όποιος δεν έχει τις απαντήσεις ή κάνει λάθος ή δεν είναι κατηρτισμένος! Κ στις δύο περιπτώσεις το φρόνιμο είναι να ησυχάσει!
Κακώς με μαλώνετε.. δε μ'απασχολεί η μάσκα.. θα φορέσω μάσκα στο Ναό όταν όλοι δίπλα μου φορούν. Μέχρι στιγμής δεν έγινε κάτι τέτοιο. Μ'απασχολεί όμως που ορισμένοι θεωρούν βλάσφημους όσους φορούν μάσκα κ έχουν πει τόσα κ τόσα για να το δικαιολογήσουν! Όμως σιωπούν στις απλές 2 ερωτήσεις που θέτω! Και ενώ περιμένω απάντηση να κι άλλο άρθρο για τους βέβηλους μασκοφόρους κτλ κτλ...
κούραση!!
Τέλος πάντων, καλό βράδυ κ συγγνώμη που σας ενόχλησα..
Πληροφορούμενος από φίλο για κάποια σχόλια στο άρθρο μου (καθότι δεν είμαι πάντα σε θέση αλλά ούτε και επιλέγω συνήθως να παρακολουθώ συστηματικά τα σχόλια σε όλα τα ιστολόγια στα οποία δημοσιεύονται κείμενά μου), έστω και με μικρή καθυστέρηση καταθέτω απλώς τα παρακάτω - και τούτο αποκλειστικά και μόνο για να μην αιωρούνται εντυπώσεις ότι δήθεν…βουβάθηκα και αποφεύγω να απαντήσω, πράγμα που ήδη κακοβούλως και επανειλημμένα ειπώθηκε (λες και άπαντες δηλαδή υποχρεούμεθα να βρισκόμαστε νυχθημερόν μέσα στο διαδίκτυο και να παρακολουθούμε τα γραφόμενα του κάθε κυρίου «Αντώνη»).
Ο οποίος κύριος «Αντώνης» (ή όπως αλλιώς λέγεται) σίγουρα δεν θα το έψαξε και πολύ βεβαίως, για να βρει αυτές τις δύο περιπτώσεις που επικαλέστηκε και να μπορέσει (όπως ίσως ατυχέστατα θα νομίζει) να στηρίξει το αφήγημά του (η αλήθεια είναι ότι, αν με ρωτούσε, θα τον ενημέρωνα και για περισσότερες, στην ίδια φαινομενικά κατεύθυνση). Φυσικά όμως είναι γελασμένος, αν θεωρεί ότι «μέγα τι πεποίηκεν», βαφτίζοντας ως δήθεν επιχειρήματα μεμονωμένες περιπτώσεις που μπορεί όντως να συμβαίνουν, αλλά κατά παραχώρηση Θεού και για κάποιο πολύ συγκεκριμένο λόγο - και πάντως σίγουρα όχι επειδή είναι ο κανόνας. Μέχρι και για ανθρώπους σε υψηλά μέτρα έχουμε διαβάσει ότι δαιμονίστηκαν, μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι αυτό είναι ο κανόνας; Και ατυχήματα έχει παραχωρήσει ο Θεός να συμβούν μέσα σε ναούς και θάνατοι και εγκλήματα και βιασμοί και μαζικές σφαγές. Και να αρρωστήσουμε όντως μπορεί να επιτρέψει, ακόμη κι αν φορέσουμε όχι την αστεία μασκούλα των Χαρδαλιάδων, αλλά ολόσωμη στολή καραντίνας. Ναι, μπορεί. Αν Εκείνος θέλει. Αλλά ποιος τολμά επίσης να ισχυριστεί ότι αυτός είναι ο κανόνας;
Ο κανόνας λοιπόν εδώ είναι ξεκάθαρος, όσες σοφιστείες κι αν επινοεί ο κάθε όψιμος μεταπατερικός αμφισβητίας. Και ο κανόνας είναι ότι τα πάντα μέσα στον ναό καθαγιάζονται. Δεν μεταλλάσσονται μεν βιολογικά, ούτε μεταβάλλονται αισθητά (αυτό για να προκαταλάβω τις επόμενες συνήθεις ανοητολογίες που ακούμε εδώ και καιρό για τα αντίδωρα που μπορεί να μουχλιάσουν ή για το…σαράκι που τρώει τα στασίδια) - άλλωστε αν συνέβαινε αυτό, και μέσα στο Άγιο Ποτήριο θα βλέπαμε αίμα και ανθρώπινη σάρκα - αλλά λούζονται από τη Θεία Χάρη και καθαγιάζονται. Και αυτά συμβαίνουν όχι φυσικά επειδή το λέω εγώ, αλλά επειδή το λένε τόσοι και τόσοι μεγάλοι Πατέρες και Άγιοι. Εγώ πάντως (χειμαρρώδης ή μη, ουκ οίδα, Κύριος οίδεν) δεν λέω τίποτε δικό μου. Γι’ αυτό και όντως - επ’ αυτών τουλάχιστον - είμαι σίγουρος για όσα λέω και πράγματι δεν φοβάμαι ότι κάνω λάθος. Επειδή πολύ απλά επικαλούμαι όσα διάβασα από τους Πατέρες κι επίσης όσα άκουσα κι από σύγχρονους Αγίους και μεγάλους πνευματικούς που γνώρισα προσωπικά και συνδέθηκα πνευματικά μαζί τους. Αυτό έπραξα και σε αυτό το κείμενο, αυτό και σε πολλά προηγούμενα, αυτό θα κάνω και σε επόμενα. Αν δεν αρέσουν αυτά στον κ. «Αντώνη» ή στον κάθε ακόμη αρμονικώς…ισοκρατούντα και ιδανικώς συμπληρούντα «Ανώνυμο» (είτε πρόκειται για διαφορετικά πρόσωπα, είτε και για το ίδιο), ας ακούσει τους νανουριστές και τους ψευτοθεολόγους της μάσκας και της ζακέτας. Και τον προσωπικό λογισμό του επίσης. Λυπάμαι για το αν κάποιοι θίγονται με όλα αυτά, ίσως επειδή μέσα σε αυτά αναγνωρίζουν τους εαυτούς τους. Όμως αυτό είναι δικό τους πρόβλημα. Δεν θα λογοκρίνουμε τους Αγίους, ούτε θα επινοήσουμε καινούργια Πατρολογία, για να δώσουμε άλλοθι σε μερικούς που παραπατούν και να δικαιολογήσουμε τη δική τους πλάνη.
Όσο για τους τόνους μου, προφανέστατα όχι μόνο δεν θα χαμηλώσουν αλλά θα εντείνονται ακόμη περισσότερο, όσο κάποιοι θα επιμένουν να κάνουν νυχθημερόν το άσπρο μαύρο. Τον βαρλααμισμό και τη νεο-εικονομαχία, καλοί μου κύριοι, ΔΕΝ θα μας την επιβάλετε ως δόγμα. Γιατί δεν είναι δόγμα, αλλά πλάνη, δογματική εκτροπή και βλασφημία. Και κάποιοι, είτε σας αρέσει είτε όχι, θα συνεχίσουν να σας το φωνάζουν κατάμουτρα…
Νεκτάριε Δαπέργολα, σας ικανοποιεί αυτή η απάντηση;; Δεν είναι ο κανόνας λέτε κι αυτό σε κείμενο με 604 λέξεις! Χωρίς καμία άλλη επιχειρηματολογία!
Εξαίρεση είναι ο πόλεμος των δαιμονίων ακόμη κ μέσα στο Ναό;;
Απορία ψάλτου, βηξ!
Εξαίρεση λέτε κ το να πέσει η στέγη του Ναού να σκοτώσει ανθρώπους! Φυσικά κ δε μπορούμε να μιλάμε εδώ για κανόνα κ θα έγινε ελάχιστες φορές κάτι τέτοιο αλλά στους αιώνες ... έγινε όμως κ δε το προσπερνάμε ως ... εξαίρεση.
Έχετε λάθος, Νεκτάριε Δαπέργολα κ φαίνεται ξεκάθαρα και από τους χαρακτηρισμούς που εκτοξεύετε, λακέδες, μεταπατερικοί, βλασφημοι, βέβηλοι κτλ κτλ
Στη θέση σας θα έμενα σπίτι.. εκτίθεστε!
ΥΓ
Θα ήθελα να μου πείτε και τι θα κάνατε αν αύριο μεθαύριο έρθει κάποιος κ σας κατηγορήσει ως βέβηλο κ βλάσφημο γιατί καθώς μπαίνετε στους Ιερούς Ναούς και πατάτε τη σκόνη του πατώματος βγαίνοντας μεταφέρετε έξω στους δρόμους κ διασπείρετε αυτή τη σκόνη κ μέσα σε υπονόμους;
Επειδή το πρωί τα δυο σχόλια που έκανα ήταν στην κυριολεξία στο πόδι λόγω του ότι έπρεπε να πάω στη δουλειά θα ήθελα να συμπληρώσω το εξής!!
Είναι τουλάχιστον περίεργο να υποστηρίζετε ότι ο Κύριος καταργεί τον κανόνα που ισχύει εντός του Ναού και έχουμε εξαίρεση για κακό, για θάνατο, για δαιμονική προσβολή!
Ο Κύριος καταργεί του κανόνες κ τους φυσικούς νόμους για καλό π.χ. αρρώστια με 100% πιθανότητες το θάνατο κι όμως ο Κύριος επεμβαίνει κ σώζει τον άνθρωπο!
Το να επεμβαίνει κατ’εξαίρεση καταργώντας τους κανόνες για να αρρωστήσει κάποιος ή για να πεθάνει ή να αφήνει ελεύθερα τα δαιμόνια να τον πολεμήσουν μου φαντάζει αδιανόητο!!
Και να γνωρίζετε ότι όταν μιλούσα για βουβαμάρα δεν εννοούσα εσάς. Εσάς πρώτη φορά σας βλέπω να σχολιάζετε οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να απαιτούσα άμεση απάντησή σας! Και καθόλου να μη σχολιάζατε δε θα θεωρούσα ότι βουβαθήκατε! Κρατά εβδομάδες αυτό το ζήτημα κ υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι τηρούν σιγήν ιχθύος.
« .....Και ο λόγος βέβαια των Αγίων είναι καταλυτικός. Αδύνατη η μετάδοση ασθενειών και μολύνσεων μέσα στον ναό, γιατί εκεί όλα εξαγιάζονται από τη Θεία Χάρη, όλα τα κτιστά, όλα τα αντικείμενα, ακόμη και ο αέρας και η σκόνη......»
Ἀπό τό ἄρθρο τοῦ συγγραφέα ἀβίαστα προκύπτει τό συμπέρασμα πώς ταυτίζεται ὁ έξαγιασμός τῶν πιστῶν ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, μέ τήν ἀνοσία τῶν πιστῶν ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ.
Ταπεινή μου ἄποψη, ὁ ἐξαγιασμός μας ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ δέν μπορεῖ νά λογίζεται ταυτόχρονα καί ὡς παροχή ἀνοσίας ἀπέναντι σέ ἀσθένειες, θανάτους κλπ.
Δέν ἐννοοῦσαν κάτι τέτοιο οἱ Ἅγιοι Πατέρες ὅταν ἀποφαίνονταν πώς ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ:
«Καί τά ἐν αὐτοῖς δέ τοῖς ναοῖς ἄψυχα ὕδατά τε καί λίθοι καί κίονες καί πέπλα καί σιδήρια ἐνεργεῖ· οὐκ ἀφ᾽ ἑαυτῶν, πῶς γάρ, ἄψυχα καί κτίσματα Θεοῦ ὄντα, καί μηδέν ἀφ᾽ ἑαυτῶν ἔχοντα; Ὅμως ταῦτα ἐνεργεῖ τῇ τοῦ Θεοῦ χάριτι ἐν τούτοις ἐπικληθείσῃ, καί τοῦ θείου ἐν τούτοις ἐπονομασθέντος ὀνόματος, ἵν᾽ ἁγιασθῶμεν ἡμεῖς. Ὅπου τοίνυν Θεοῦ ὀνομασία τε καί ἐπίκλησις τοῦ πάντα πεποιηκότος, τῆς μακαρίας Τριάδος, τοῦ μόνου ὄντος Θεοῦ, ἅγια πάντα, καί ἐνεργεῖ πάντα, καί ἰᾶται καί σώζει τῇ χάριτι» (Ἅγιος Συμεών Θεσσαλονίκης, Περί τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ καί τῆς τούτου καθιερώσεως, PG 155, 336)
Ἐρμηνευτική ἀπόδοση.
«Ἀκόμη καί τά ἄψυχα ἀντικείμενα τῶν ναῶν, τά νερά καί οἱ πέτρες καί οἱ κίονες καί τά πέπλα καί τά σίδερα ἁγιάζουν, ὄχι βέβαια ἀφ᾽ ἑαυτῶν, ἀφοῦ εἶναι ἄψυχα καί κτίσματα τοῦ Θεοῦ καί ἀπό μόνα τους δέν ἔχουν τίποτε. Ἐνεργοῦν ὅμως μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ καί μέ τήν ἐπίκληση τοῦ ὀνόματος τοῦ Ἁγίου τοῦ ναοῦ, γιά νά ἁγιασθοῦμε ἐμεῖς. Ὅπου λοιπόν ὑπάρχει ὀνομασία καί ἐπίκληση τοῦ ὀνόματος τοῦ Θεοῦ πού ἐδημιούργησε τά πάντα, τῆς Ἁγίας Τριάδος, πού εἶναι ὁ μόνος ἀληθινός Θεός, ἐκεῖ εἶναι ὅλα ἅγια, καί ὅλα ἁγιάζουν καί θεραπεύουν καί σώζουν μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ.»
Γίνεται ἐμφανές ἀπό τό ἀνωτέρω ἀπόσπασμα πώς ὁ ἁγιασμός πού παρέχεται στούς πιστούς καί ἀπό τά ἀντικείμενα ἀκόμη ἐντός τοῦ Ναοῦ δέν χορηγεῖ ταυτόχρονα καί τήν ἀνοσία.
Θεραπεία ναί, ἀνοσία ὅμως ὄχι.
Ὅπως λοιπόν εἴμαστε εὐάλωτοι στίς δαιμονικές ὀχλήσεις άκόμη καί μέσα στούς Ἱερούς Ναούς ἔτσι εἴμαστε εὐάλωτοι καί στά λοιμώδη νοσήματα.
Αὐτό τώρα τί σημαίνει; Πώς δέν θά πᾶμε στόν Ναό;
Ὄχι βέβαια. Θά πᾶμε καί θά λάβουμε τά μέτρα μας.
Καί ἄν δέν εἶναι ἁμαρτία νά λάβουμε τά μέτρα μας γιά τήν προφύλαξη καί τήν τήρηση τοῦ νοῦ μας ἀπό τίς προσβολές τοῦ πονηροῦ ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ (μέσω τῆς προσευχῆς, τῆς ταπείνωσης, τῆς πνευματικῆς ἐγρήγορσης κλπ ) γιατί ἄραγε νά εἶναι ἁμαρτία νά λάβουμε τά μέτρα μας (μάσκες, τήρηση ἀποστάσεων κλπ) καί γιά τήν προστασία μας ἀπό τίς λοιμώδεις νόσους ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ;
Θεόδωρος Σ.
Πωπω μπλέξιμο...
Κύριε Νεκτάριε, ούτε alter ego του Αντώνη είμαι, ούτε φίλος του, ούτε ισοκράτης του όπως λέτε, ούτε βαλτός, ούτε πράκτορας PsyOps. Μαζί σας είμαι. Πάντα διαβάζω με ενδιαφέρον τα κείμενά σας, το ίδιο και αυτό. Απλά χρησιμοποιώ πιο ήπιες εκφράσεις και κρατάω πιο χαμηλούς τόνους. Συνεχίστε να γράφετε, θα συνεχίσω να σας διαβάζω. Όλοι χρειαζόμαστε.
Κύριε Αντώνη, μήπως και βγάλουμε άκρη. Απ' αυτά που μου απαντάτε, σχηματίζω την εντύπωση ότι δεν είστε αυτό που αποκαλώ μασκολάτρης. Δεν είστε ο τύπος που θα καλέσει την αστυνομία αν δει έναν αμάσκωτο μέσα στην εκκλησία, ούτε ο επίτροπος που θα μετρήσει άτομα και θα ρίξει πόρτα στον υπεράριθμο, ούτε καμιά άλλη από τις παλαβομάρες που έχουμε ακούσει να γίνονται τους τελευταίους μήνες. Καταλαβαίνω λοιπόν ότι η όλη ουσία της αντιρρήσεως και της επιμονής σας είναι να αποφεύγονται εκφράσεις όπως "βλασφημία του Αγίου Πνεύματος". Σωστά σας κατάλαβα;
Έχω να πω και κάποιες σκέψεις για τον Άγιο Αθανάσιο τον Αθωνίτη που καταπλακώθηκε μέσα στο ναό, αλλά τις αφήνω για κάποια από τις επόμενες φορές που θα θέσετε το ερώτημα. Εδώ πολλά είπαμε!
χαχα, είσαι ο @Unknown;;
Ο "Δαίμων του πληκτρολογίου" πώς τα κατάφερε κ μου έδωσε το ίδιο νικνέιμ με σας, ίσως φταίει που ξεκίνησα το επίμαχο σχόλιό μου με το @Unknown, ποιος ξέρει!!! Απίστευτο όντως... ίσα ίσα να "σκανδαλίσει" τον κ. Νεκτάριο κ να θεωρήσει οτι είμαστε το ίδιο πρόσωπο και να νομίσει οτι στήνω ψευτοδιαλόγους!!! Δε μου έχει ξανατύχει! Τέλος πάντων!!
Φυσικά κ δεν είμαι κολλημένος με τις μάσκες! Αν τύχει να κολλήσουμε κολλήσαμε, τι να κάνουμε;;! Να πεθάνουμε από το άγχος πριν κολλήσουμε;;! Ε, όχι!! Οτι το έχουν τερματίσει οι "ειδικοί" το έχουν τερματίσει... δε τους παρακολουθώ!! Αλλά το έχουν τερματίσει κι οι δικοί μας, οι χριστιανοί!!
Έλεος, βλάσφημος όποιος θα βάλει μάσκα;;
Καλά τους "ειδικούς", τους βλέπεις κ αλλάζεις κανάλι αλλά να βλέπεις ή να διαβάζεις Ορθόδοξους χριστιανούς κ να σου φορτώνουν απίστευτες κατηγορίες περί βεβήλωσης ή βλασφημίας ή μεγάλης αμαρτίας γιατί ο άλλος έβαλε μάσκα μέσα στο Ναό;; Αυτό παραπάει!!
Κ δε βλέπουν το λάθος τους!! Είναι το επόμενο επεισόδιο μετά τα τσιπάκια κ το 666!! έτσι το βλέπω κ φυσικά κάποια στιγμή θα πάψω να το παρακολουθώ!!
Ποτέ δε λέμε πολλά αν είναι να βγει καλό κ να δουν κάποιοι τα λάθη τους είτε είναι οι άλλοι είτε εμείς! Όλοι καλοί είμαστε αλλά το σίγουρο είναι οτι στην περίπτωση αυτή κάποιος έχει δίκαιο κ κάποιος όχι!!
Όποτε θέλετε συνεχίζουμε την κουβέντα μόνο βάλτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο (εμένα αλήθεια με λένε Αντώνη, βάλτε με κ στην ευχή σας, καλό θα μου κάνει)
Χαίρετε!
Είμαι ο ανώνυμος 24 Οκτωβρίου 2020 - 4:12 μ.μ., που είναι ο ανώνυμος 25 Οκτωβρίου 2020 - 1:02 μ.μ., που είναι επίσης ο ανώνυμος 25 Οκτωβρίου 2020 - 5:22 μ.μ., που έτι περαιτέρω είναι και ο ανώνυμος 27 Οκτωβρίου 2020 - 2:32 μ.μ., αλλά που ΔΕΝ είναι ο Unknown και φυσικά έχετε δίκιο, πώς να συνεννοηθούμε με όλη αυτή την ανωνυμία που έχει πέσει.
Έχετε μεσάνυχτα κ.αντωνη.ηθελε ο Θεός να πεθάνουν έτσι.εθσαι άπιστος και αιρετικός.ειναι αίρεση του Βαρλαάμ η μασκοφορια μες στο ναό και η πίστη σου πως στο ναο κόκας.αρα όντας αιρετικός είσαι και σκοτισμενους και ποτέ δε θα καταλάβεις οσα και να σου εξηγήσουν.
Δημοσίευση σχολίου