«Ο Βαρθολομαίος μπορεί να δώσει
αυτοκεφαλία στη Μακεδονική Εκκλησία για να ενισχύσει το προφίλ του»
Από
Φανή Χαρίση
Για
«εκκλησιαστικό μόρφωμα» κάνει λόγο ο τέως καθηγητής Δογματικής Θεολογίας της
Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ , κ. Δημήτρης Τσελεγγίδης σχολιάζοντας
την απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδας να αναγνωρίσει την
αυτοκεφαλία στην Ουκρανική μη κανονική Εκκλησία.
Ο
κ. Τσελεγγίδης μιλώντας στο Sputnik
αναφέρεται στην απόφαση του Οικουμενικού Πατριάρχη να αναγνωρίσει όχι μια
σχισματική εκκλησία αλλά ένα εκκλησιαστικό μόρφωμα, που ο ίδιος είχε
καταδικάσει πριν από χρόνια αλλά και ότι με την πράξη του αυτή εισπήδησε σε
περιοχή που ανήκει στο Πατριαρχείο της Μόσχας το οποίο είναι όπως αναφέρει το
αρμόδιο για να είχε ζητηθεί ο τόμος της αυτοκεφαλίας.
Μάλιστα,
ο τέως καθηγητής στις αρχές Σεπτεμβρίου έστειλε επιστολή στον Αρχιεπίσκοπο
Αθηνών, Ιερώνυμο, αλλά και σε όλα τα μέλη της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της
Ελλάδος διατυπώνοντας τις θέσεις του και τις ενστάσεις του προκειμένου να
ληφθούν υπόψη στην Ιερά Σύνοδο.
«Πρῶτα, δηλαδή, θά
πρέπει νά ἐξεταστεῖ, ἄν τό «μόρφωμα» αὐτό πληροῖ τίς προϋποθέσεις τῆς Ἐκκλησιαστικῆς
Κοινότητας. Ἄν, ἀντίθετα, ἀναγνωριστεῖ τό «Αὐτοκέφαλό» του, τότε αὐτομάτως ἀναγνωρίζεται
καί ἡ ἐκκλησιαστική «νομιμότητα» τῆς Σχισματικῆς Ἐκκλησίας. Ὡς γνωστόν, γιά τήν
Σχισματική Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ἔχει προηγηθεῖ Πανορθόδοξη καταδίκη μέ
καθαιρέσεις καί ἀφορισμούς. Αὐτή ἡ Πανορθόδοξη καταδίκη δέν ἔχει ἀνακληθεῖ.
Τελευταῖα, μέ Τόμο Αὐτοκεφαλίας τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου (11-1-2019), ἔγινε
μιά ἁγιοπνευματικοῦ καί ἐκκλησιολογικοῦ χαρακτῆρα θεσμική ὑπέρβαση, πού
δημιουργεῖ εὔλογα ἐρωτήματα γιά τήν ἐκκλησιαστική νομιμότητά της», στην επιστολή του
ο κ. Τσελεγγίδης.
«Η
αλήθεια πρέπει να διατυπώνεται κι έχει ευθύνη αυτός που την αποκρύπτει» είπε ο
κ. Τσελεγγίδης προσθέτοντας ότι όπως έγινε γνωστό επτά Ιεράρχες (συν τον
Κερκύρας που έλειπε στο Ιάσιο αλλά έστειλε επιστολή) ζήτησαν την αναβολή της συζήτησης
του θέματος της Ουκρανίας από την Ιερά Σύνοδο.
Το
1992, ο μοναχός Φιλάρετος Ντενισένκο είχε καθαιρεθεί από το Πατριαρχείο Μόσχας
και μάλιστα ανεθεματίσθη για την πρόκληση σχίσματος αλλά και για άλλες
αντικανονικές ενέργειες.
«Μιλάω
για εκκλησιαστικό μόρφωμα γιατί έκαναν αντικανονικές ενέργειες όπως
χειροτονήσεις ή αυτοχειροτονήσεις και το Πατριαρχείο της Μόσχας τους καθαίρεσε.
Μάλιστα το 1999 ο Οικουμενικός Πατριάρχης, Βαρθολομαίος είχε στείλει επιστολή
στο Πατριαρχείο Μόσχας συμφωνώντας με την καθαίρεση. Τι άλλαξε από τότε και
τώρα αναγνωρίζεται η ίδια εκκλησία με μητροπολίτη τον Επιφάνιο; Γιατί
αναγνωρίζει ένα μόρφωμα το οποίο ο ίδιος είχε καταδικάσει;» διερωτάται ο κ.
Τσελεγγίδης.
Επιπλέον,
όπως επισημαίνει το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι αναρμόδιο για να δώσει
αυτοκεφαλία καθώς η Ουκρανία ανήκει στο Πατριαρχείο της Μόσχας.
«Σαφώς
η Μόσχα θα έπρεπε να κρίνει το αίτημα. Βέβαια δεν θα συζητούσε ένα αίτημα
καθηρημένων. Ο νόμιμος μητροπολίτης της ουκρανικής εκκλησίας είναι ο Ονούφριος»
τόνισε ο καθηγητής του ΑΠΘ που χαρακτηρίζει αδιανόητη την νομιμοποίηση της μη
κανονικής ουκρανικής εκκλησίας.
Προτείνει
μάλιστα τη μετάνοια τόσο για τον Οικουμενικό Πατριάρχη όσο και «όσους εδώ
σιγοντάρουν αυτή την κατάσταση. Να μετανοήσουν όλοι όσοι λένε ότι αγαπούν τον
Χριστό και την Εκκλησία».
«Μακεδονική
Εκκλησία»
Στην
ερώτησή του Sputnik για το τι θα κάνει το Οικουμενικό Πατριαρχείο εάν ζητήσει
τον τόμο, δηλαδή την αυτοκεφαλία και η λεγόμενη «Μακεδονική Εκκλησία» της Β.
Μακεδονίας (σ.σ. η οποία αποτελεί σχισματική καθώς δεν αναγνωρίζεται από το
Πατριαρχείο της Σερβίας), ο κ. Τσελεγγίδης είπε ότι «με την ίδια λογική της
αυθαιρεσίας μπορεί να το κάνει για ενισχύσει το προφίλ του».
«Σε
μια τέτοια περίπτωση θα έχει εισπηδήσει σε άλλη Εκκλησία, αυτή της Σερβίας»,
τόνισε.
Οι
αντιδράσεις στο εσωτερικό της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι πολλές,
ωστόσο, η Ιερά Σύνοδος αναγνώρισε το δικαίωμα του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως
Βαρθολομαίου να χορηγήσει αυτοκεφαλία καθώς και το προνόμιο του αρχιεπίσκοπου
Ιερώνυμου να χειρισθεί περαιτέρω το ζήτημα.
Την
προσεχή Παρασκευή 18 Οκτωβρίου ο Οικουμενικός Πατριάρχης, Βαρθολομαίος θα
πραγματοποιήσει διήμερη επίσκεψη στη Θεσσαλονίκης κατόπιν προσκλήσεως του
μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, Άνθιμου. Μάλιστα μια μέρα μετά, το Σάββατο θα τελέσει
Πατριαρχική Θεία Λειτουργία στον Ιερό παλαιοχριστιανικό Ναό Παναγίας της
Αχειροποιήτου ενώ σύμφωνα με πληροφορίες οι οποίες δεν έχουν επιβεβαιωθεί
ακόμα, θα παραστεί και ο Αρχιεπίσκοπος, Ιερώνυμος ενώ λέγεται ότι θα
μνημονεύσουν από κοινού τον μητροπολίτη Επιφάνιο.
Τι
θα γίνει όμως σε αυτή την περίπτωση; «Η Εκκλησία μας πιθανόν να αντιμετωπίσει
πρόβλημα ακοινωνησίας με άλλες τοπικές Εκκλησίες. Θα έχουμε μια φρικτή
κατάσταση ενδεχόμενης πολυδιάσπασης μεταξύ Εκκλησιών», κατέληξε ο κ.
Τσελεγγίδης.
Δείτε και -Δημήτριος
Τσελεγγίδης, Σχετικά μέ τήν θεσμική νομιμοποίηση τῆς Σχισματικῆς Ἐκκλησίας τῆς
Οὐκρανίας
5 σχόλια:
Ακούγονται τόσες φωνές σωφροσύνης, από ανθρώπους έγκριτους και σοβαρούς και γνώστες των εκκλησιαστικών, αλλά οι εξουσιαστές είναι ακάθεκτοι..
Η "πολυδιάσπαση" των Ορθοδόξων κατά τόπους Εκκλλησιών, την οποίαν επισημαίνει εν συνοχή και φόβω ο ευσεβής Καθηγητής δεν τους πτοεί!..
Ούτε το βέβαιο προσεχές γεγονός ότι οι ίδιοι τελικά θα υποστούν τα επίχειρα της κακίας τους..
Αλήθεια, πείτε μου όλοι αυτοί που κάνουν όλα αυτά τα αισχρά διαπνέονται από πνεύμα Χριστού; Τους οδηγεί το Πνεύμα το Άγιον;
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΤΣΕΛΛΕΓΓΙΔΗ!
Αφου ο Πατριάρχης εχει ικανότητες να σωζει ψυχές, μπορουμε να καταργήσουμε το βάπτισμα και να το αντικαταστήσουμε με την πατριαρχική αναγνώριση σωτηρίας!
Σημεία των Καιρών!Σημεία αντιχρίστου!
Δημοσίευση σχολίου