Σαράντος Καργάκος: «Υπό το (βαρύ) πάπλωμα ενός δανειακού
νεοπλουτισμού ξεχάσαμε τις αξίες του '21»
Συνέντευξη στον Φίλιππο Πανταζή
Έχετε μελετήσει επί
μακρόν την ιστορική πορεία του ελληνικού έθνους και, φυσικά, τον αγώνα
απελευθέρωσης των Ελλήνων από τον τουρκικό ζυγό το 1821. Ηταν το αποτέλεσμα της
λαχτάρας ενός ολόκληρου λαού για ελευθερία και αξιοπρέπεια. Μήπως οι δύο αυτές
αξίες εκλείπουν και από τη σημερινή Ελλάδα; Μπορούν να συσχετιστούν οι δύο
περίοδοι;
Ενδεκα
επαναστατικά κινήματα είχαν προηγηθεί του '21. Τι σημαίνει αυτό; Οταν ακούμε
και σήμερα το «Ακόμη τούτ’ η άνοιξη, τούτο το καλοκαίρι», η ψυχή μας αναφτερά,
όπως η ψυχή των τότε σκλαβωμένων Ελλήνων. Γιατί άραγε; Διότι υπό το βαρύ
πάπλωμα ενός δανειακού νεοπλουτισμού ξεχάσαμε τις αξίες του '21. Οι αγωνιστές
έχυσαν αίμα για να ξαναγίνουμε Ελληνες. Κι εμείς αγωνιστήκαμε να… ξαναγίνουμε
Ελληνες και γίναμε ευρωκατσίβελοι! «Των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων
παλιάτσοι», όπως είχε πει προφητικά ο Παλαμάς εικονογραφώντας τη δική μας
κατάσταση.
Η χώρα και οι πολίτες της βιώνουν εδώ και αρκετά χρόνια τις
συνέπειες μιας μεγάλης οικονομικής κρίσης, η οποία ήρθε να προστεθεί στην ήδη
υπάρχουσα κρίση των ηθικών αξιών. Πόσο αισιόδοξος είστε για τη συνέχεια και δη
το μέλλον των νέων γενεών;
Δεν
έχουμε κρίση! Διότι, αν είχαμε κρίση, δηλαδή «νιονιό», δεν θα υφιστάμεθα τη
σήμερα λεγόμενη κρίση που είναι μια οικονομική κατάρρευση, επακόλουθο μιας
πνευματικής και ηθικής κατάπτωσης. Συνεπώς δεν είχαμε κρίση, είχαμε και έχουμε…
ακρισία! Με ολίγη κρίση θα είχαμε βγει από την οικονομική εμπλοκή σε μια
τριετία. Ως δάσκαλος και ως συγγραφέας πάντα ζω κοντά στη νέα γενιά. Τα
σημερινά παιδιά εξαιτίας των «φετφάδων» του υπουργείου πνευματικής
κακοδαιμονίας είναι μοιρασμένα. Σε αυτό συμβάλλουν και τα λεγόμενα «μίντια». Αν
πέσει πάνω τους αγίασμα του '21, θα δουν φως, φως αληθινό. Ο Γέρος του Μοριά
είχε πει: «Η ώρα η πιο σκοτεινή της νυκτός είναι λίγο πριν ξημερώσει». Και
τούτο το συννέφιασμα αυγή θα ξημερώσει!
Εξ όσων γνωρίζω, είστε από εκείνους που εισηγήθηκαν το 15% του
Προϋπολογισμού για την Παιδεία, καθώς και το προσχέδιο για το πανεπιστημιακό
άσυλο. Πώς κρίνετε την Παιδεία στην Ελλάδα του 2018;
Μου
ξύνετε παλαιές πληγές. Ωστόσο δεν μετανοώ. Για το 15% υπό σωστή αξιοποίηση
εμμένω. Οσο για το άσυλο, τότε ήταν αναγκαίο. Σήμερα το λεγόμενο άσυλο έγινε
φέουδα κάποιων «ξεΐγκλοτων» που έχουν υπό κράτηση και φοιτητές και καθηγητές.
Σε μένα έχει απαγορευτεί η είσοδος -εν ονόματι του ασύλου ιδεών!- πέντε φορές.
Η Παιδεία του 2018 είναι η χειρότερη των τελευταίων ετών. Ωστόσο προσδοκώ μια
ανάταση και ανάσταση. Αναλογικά με τον πληθυσμό μας -κυρίως στην Ιατρική-
έχουμε το μεγαλύτερο ανά τη Γη πληθυσμιακό δυναμικό. Με την αξιοποίηση του
δυναμικού αυτού μπορούμε να κάνουμε την Ελλάδα «υψηλίου παίδευσιν». Είναι
εντροπή η χώρα μας να μην είναι παγκόσμιο κέντρο αρχαιοελληνικών και
μεσαιωνικών σπουδών.
Ποια η σχέση των σύγχρονων Ελλήνων με τον αρχαίο πολιτισμό που
μας κληροδότησαν οι πρόγονοί μας;
Τη
σχέση αυτή μπορεί και ο πλέον αδαής να κατανοήσει, αν μόνο σκεφθεί πόθεν (από
πού) οι λέξεις «τραγούδι» και «τραγουδώ», η λέξη «χορός» αλλά και «χορηγός», οι
λέξεις «μουσική», «ωδείο» και «ωδική», «θέατρο», «ποίηση» και «φιλοσοφία». Τι
θέλω να πω με αυτά; Οτι εμείς οι Ελληνες βυζαίνουμε τον πολιτισμό από μωρά σαν
το μητρικό γάλα. Οι προαναφερθείσες λέξεις, που συνιστούν τον παγκόσμιο
πολιτισμό, σε εμάς είναι «φυτευμένες» στη γλώσσα και την ψυχή από τη νηπιακή
ηλικία. Μεγαλώνοντας δυστυχώς γινόμαστε… νήπιοι! Οχι όλοι, ευτυχώς. Πάντα μένει
και μαγιά.
Η χώρα μας επελέγη πρώτη από τη Νέα Τάξη ως το
πειραματόζωο της αποεθνικοποίησης
«Η λέξη “Ελληνας” πάει να εκμηδενιστεί» έχετε πει σε ομιλία σας.
Ποιοι το θέλουν αυτό και γιατί;
Βλέπετε
πουθενά ελληνική επιγραφή; Και όσες υπάρχουν αποτελούν φολκλορικό αξιοπερίεργο.
Εχετε δει ασφαλώς τα τοιχογραφήματα «Ελληνας με το συμπάθειο…» και «Ελληνας δεν
γεννιέσαι ούτε γίνεσαι… καταντάς»! Τα παιδιά μας ξενομιλούν, ξενοτραγουδούν,
ξενοχορεύουν. Πώς και γιατί; Το έχω γράψει στο βιβλίο μου «Αλαλία, ήτοι το
σύγχρονο γλωσσικό μας πανόραμα» (Gutenberg, 1987): «Η Ελλάς, λόγω μακράς
πνευματικής παραδόσεως και υψηλού πατριωτικού φρονήματος, επελέγη από τη Νέα
Τάξη Πραγμάτων ως πρώτο πειραματόζωο για να εφαρμοστεί το πιο εγκληματικό
πείραμα: η αποεθνικοποίηση των εθνών και η αποθρησκειοποίηση των λαών». Το
αποδέχτηκαν οι πνευματικοί και πολιτικοί φωστήρες του τόπου μας για να μη
φαίνεται ο δικός τους νανισμός μπροστά στον γιγαντισμό των προγόνων μας. Ετσι, άφησαν
τη νεολαία χωρίς πρότυπα ελληνικά. Τα μικρά παιδιά ξέρουν τον Σπάιντερμαν και
όχι τον Ηρακλή, με τον οποίο δένεται όλη η αρχαία παράδοσή μας.
Στο μνήμα μου θέλω να γραφτεί «Διάβασε, έγραψε και
δίδαξε»
Παρά τις δελεαστικές προτάσεις που σας έγιναν κατά καιρούς από
πολιτικούς αρχηγούς να πολιτευτείτε, αρνηθήκατε. Ποιος ο λόγος; Αισθάνεστε
δικαιωμένος με την επιλογή σας αυτή;
Από
την προδικτατορική εποχή δήλωσα σε τρεις πολιτικούς (Μαρκεζίνης, Ανδρέας
Παπανδρέου και Ηλίας Ηλιού) ότι θα προτιμήσω και θα βαδίσω την οδό της Μεγάλης
Πολιτικής που για μένα είναι η διδασκαλία. Αυτό δεν με απομάκρυνε από την
πολιτική, διότι δρω σαν τον Σωκράτη, ως πολίτης. Ωστόσο, ποτέ στη διδασκαλία
μου -έστω κι αν στιγμάτισα κάποιες πολιτικές πράξεις- δεν εισέδωσε κομματικός
λόγος. Είχα μπροστά μου Ελληνόπουλα και όχι κλακαδόρους και μελλοντικούς…
κλικαδόρους. Δεν μετανόησα για την επιλογή μου. Δίδαξα, διδάσκω και ακόμα δεν
έχω χορτάσει διδασκαλία. Εγραψα πάνω από 105 τόμους βιβλίων και 5.000 άρθρα και
μελέτες. Δίδαξα σε 40.000 μαθητές και 3.000 ανώτερους αξιωματικούς. Τι επιθυμώ;
Οταν θα έρθει η στιγμή να φύγω από τη γη, πάνω στο μνήμα μου να γραφτεί:
«Διάβασε, έγραψε, δίδαξε…»
dimokratianews,24.03.2018
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου