Την
αντίθεσή του να βαθμολογούνται οι μαθητές για τα θρησκευτικά στα σχολεία,
διατύπωσε σήμερα σε συνέντευξη στην ΕΤ1
ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού
Διαλόγου για την παιδεία Αντώνης Λιάκος, και διερωτήθηκε:
Α. Βαθμολογεί η
εκκλησία αυτούς που εκκλησιάζονται την κ Κυριακή, εσύ έρχεσαι κάθε Κυριακή
παίρνεις 10, εσύ έρχεσαι τρεις Κυριακές παίρνεις 7, εσύ έρχεσαι 2 παίρνεις 5;
Β. Γιατί πρέπει
τα Θρησκευτικά να βαθμολογούνται;
Γ. Πώς να
βαθμολογήσεις την επίδοση στο θέατρο; Πώς θα βαθμολογήσεις την επίδοση στα
τεχνικά ή τον αθλητισμό; Τα παιδιά πρέπει να αθλούνται γιατί η άθληση τους
κάνει σε καλύτερη φυσική κατάσταση, οι άνθρωποι πρέπει να μαθαίνουν τέχνες
γιατί αυτή αναπτύσσει την ευαισθησία τους κλπ. Δεν είναι ανάγκη να τα
βαθμολογείς αυτά” τόνισε ο Πρόεδρος του Διαλόγου.
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΗΣ
ΔΗΛΩΣΗΣ ΤΟΥ κ. ΛΙΑΚΟΥ
Δείτε και:
5 σχόλια:
να δουμε τι αλλη σοφια θα ακουσουμε απο τους μαθητευομενους μαγους της πατριδας μας. Ολες τις απωθημενες σοφίες τους σ΄ αυτον τον αιωνα θα τις ακουσουμε και φυσικα είμαστε και "υποχρεωμένοι" να τις υποστούμε εφαρμοζομενες .Θελετε ναπειτε ,κυριε Λιακο, "δεν τα καταργουμε τυπικα αλλά στην ουσια τα καταργουμε" αφου στην ψυχολογια των παιδιων, μαθημα ειναι αυτο που θαθμολογειται. Και εις ανωτερα, κύριε Πρόεδρε!!!!
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΕΙΠΕ.....(ΕΔΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ)
«Πάτερ, ἄφες αὐτοῖς˙ οὐ γὰρ οἴδασι τί ποιοῦσι» (Λούκ. 23,34).
Σύμφωνα με το ρηθέν΄"Πρόσθες ημίν πίστιν" (Λουκ. ιζ΄ 5),το να προσθέτει ο εκπαιδευτικός μέρα με τη μέρα, και μάθημα με μάθημα,και τρίμηνο με τρίμηνο, καλύτερο βαθμό στον μαθητή/τρια -κάτι που ισχύει και σήμερα- δεν είναι το πρόβλημα που θα θέλαμε τη δεδομένη στιγμή,να λύσει ο κ.Λιάκος.
Σίγουρα,αποτελεί θέμα,το πως θα βαθμολογήσουμε,ένα μαθητή/τρια που παρακολουθεί ένα ομολογιακό μάθημα,αλλά δεν "πιστεύει",παρά μόνο "γνωρίζει"!
Δυστυχώς το μεγάλο πρόβλημα στην παιδεία μας είναι, το ΠΩΣ ένας μαθητής/τρια παίρνει 20 στην Ορθογραφία επειδή έγραψε σωστά λέξεις όπως,ταπείνωση,εγκράτεια,αγαπολογία....,ΕΝΩ(!) ούτε ταπεινό είναι ,ούτε ζει με εγράτεια....αλλά ούτε το ΘΕΌ της Αγάπης πιστεύει!!!
Τέλος πως, να εκτιμήσουμε- βαθμολογήσουμε έναν "πρόεδρο της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία", χωρίς να "γνωρίζουμε", ότι " Το 2012 έλαβε το Κρατικό Βραβείο Δοκιμίου για το βιβλίο του Αποκάλυψη, ουτοπία, ιστορία (Πόλις, 2011),ότι "Στα 1969-73 φυλακίστηκε από τη δικτατορία".....πως λοιπόν, να εκτιμήσουμε- βαθμολογήσουμε έναν που δεν έχει σε εκτίμηση την "Ορθογραφία" του Ορθοδόξου αυτού μαθήματος,ΟΤΑΝ δεν έχει-ως φίλος Χριστού-φυλακιστή από την αγάπη του Ταπεινού Ιησού Χριστού του Υιού του Θεού του ζώντος!
ΜΕ ΤΙΜΗ
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ/ΠΤΟΛΕΜΑΐΔΑ
Κανένα πρόβλημα και ας μην βαθμολογούνται καθόλου οι μαθητές στα θρησκευτικά!
Αλλά να απαντήσουμε στα πονηρά ερωτήματα του, ενώ μάλλον γνωρίζει τις απαντήσεις!
1. ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟ. ΠΟΤΕ ! Και προκαλώ τον καθένα να αποδείξει το αντίθετο, πράγμα που δεν υπάρχει στο παραμικρό! Αυτό το γνωρίζουν άπαντες!
2. Όπου διδάσκεται το μάθημα των θρησκευτικών σε όλα τα σχολεία του κόσμου πάντα βαθμολογείται. Τώρα εάν υπάρξει κατάργηση της βαθμολογίας των θρησκευτικών. ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ! Ίσως να είναι καλύτερα έτσι, όμως να υπάρχει ο απαραίτητος σεβασμός στο πρόσωπο του καθηγητή όπως γίνεται και με όλους τους καθηγητές !
3. Στο τρίτο θέμα ερώτημα συμφωνώ αλλά επειδή έτσι είναι δομημένο το παιδαγωγικό σύστημα και για καλύτερη (μάλλον) αποτελεσματικότητα των μαθητών στις επιδόσεις τους στα μαθήματα αυτά, χρησιμοποιείται αναγκαίως και η βαθμολογία (καλό είναι να μην αφήνουν όμως τα παιδία σε όλα τα μαθήματα (εάν υπάρξει) μετεξεταστέα ή στην ίδια τάξη γιατί είναι σαν καταδίκη γι' αυτά, αλλά να τα βοηθάνε περισσότερο!)
Δυστυχώς αυτοί είναι οι καρποί της αποστασίας μας. 40 χρόνια μας φαίνονταν όλα αστεία και τα αφήναμε να εξελίσσονται για να φτάσουμε σήμερα να είμαστε ακόμη οι επαρχιώτες της Ευρώπης των κτηνοβατών και άλλων αθλιοτήτων. Και το χειρότερο!!! Να επιτρέπουμε σε ανθρώπους πολύ χαμηλού πνευματικού επιπέδου να υπονομεύουν το μέλλον της Ελλάδας!!!
Θα πρέπει απέναντι από τέτοιες φράγκικες αντιλήψεις (αν θέλει η κυβέρνηση αυτή να διεκδικεί τον τίτλο της δημοκρατίας) να αντιπαρατεθούν αντιλήψεις ερευνητών με βαθιά Θεολογική και μάλιστα Πατερική γνώση. Αν κάποιος δεν έχει αυτές τις προϋποθέσεις τότε το μόνο που καταφέρνει είναι όχι μόνο να παρουσιάζει αδυναμία στην κατανόηση της Ορθόδοξης Πίστεως (του μαθήματος των Θρησκευτικών), αλλά και να ομοιάζει με κύμβαλον αλαλάζον.
Ο αξιαγάπητος Καθηγητής Θεολογίας και Ιστορικός Ερευνητής πατέρας Γεώργιος Μεταλληνός λέει σε μια ομιλία του για τον Μέγα Κωνσταντίνο: "... όταν κανείς δεν έχει προϋποθέσεις Θεολογικές και μάλιστα Πατερικές δεν μπορεί να κάνει έρευνα της Αυτοκρατορίας της Νέας Ρώμης και της Μεταβυζαντινής Περιόδου...."
Κάτι ανάλογο συμβαίνει εδώ και με τον κ. Λιάκο. Και είναι λυπηρό ένας επιστήμων να μην ζητά και τη γνώμη άλλων επιστημόνων σχετικών με το αντικείμενο, ώστε όχι μόνο να μην εκτίθεται εκφράζοντας ανακρίβειες, αλλά και να αξιώνει να οδηγήσει την Ελλάδα στο σκοτάδι!!!
Δημοσίευση σχολίου