
ΑΓΙΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΠΠΩΝΟΣ
Ένας από τους μεγάλους Πατέρες και διδασκάλους της αρχαίας
αδιαίρετης δυτικής Εκκλησίας υπήρξε και ο άγιος
Αυγουστίνος, επίσκοπος Ιππώνος της Βορείου Αφρικής. Πρόκειται για μια
μεγάλη προσωπικότητα, η οποία σφράγισε κυριολεκτικά το ανθρώπινο πνεύμα,
δημιούργησε θεολογική σκέψη και έδωσε συγκεκριμένη κατεύθυνση στον δυτικό
πολιτισμό.
Γεννήθηκε στην πόλη Ταγάστη της
Νουμιδίας (σημερινή Αλγερία) το 354. Ο πατέρας του, ευγενής γαιοκτήμονας,
ήταν ειδωλολάτρης, σε αντίθεση με τη μητέρα του Μόνικα, η οποία ήταν ένθερμη χριστιανή και η οποία φρόντισε να
κατηχήσει τον μικρό Αυγουστίνο στη χριστιανική πίστη. Όμως εκείνος φάνηκε από
μικρός απείθαρχος και αρνήθηκε το άγιο Βάπτισμα.
Έδειξε νωρίς ασυνήθιστη ευφυΐα και έλαβε σοβαρή μόρφωση. Αρνήθηκε
επίμονα να μάθει την ελληνική γλώσσα, γεγονός που θα αποβεί μοιραίο αργότερα
για τον ίδιο. Σε ηλικία δεκαεπτά ετών στάλθηκε στην Καρχηδόνα να σπουδάσει ρητορική. Όμως εκεί έμπλεξε με κακές παρέες
και άρχισε να ζει βίο έκλυτο. Συνδέθηκε με κάποια χριστιανή, με την οποία
μάλιστα απέκτησε και έναν νόθο γιο τον Αδεοδάτο,
το 372. Το γεγονός αυτό πλήγωσε βαθειά την ευσεβή μητέρα του, η οποία έχυνε
ποτάμια δακρύων για την σωτηρία του γιου της.
Έγινε φανατικός μελετητής του Κικέρωνα, με αποτέλεσμα να στραφεί προς
τη φιλοσοφία και την αναζήτηση της αλήθειας. Άρχισε σταδιακά να θεωρεί την Αγία
Γραφή ως ανεπαρκή και γι’ αυτό στράφηκε σε αιρετικές ομάδες. Κατέληξε στην
αίρεση των Μανιχαίων,
των οποίων το διαρχικό σύστημα γοήτευσε τον ανήσυχο νεαρό Αυγουστίνο. Η
«θεοποίηση» του κακού, όπως δόξαζε η αίρεση αυτή, δικαιολογούσε τον έκλυτο βίο
του. Έμεινε στην αίρεση αυτή εννέα χρόνια. Κατόπιν γύρισε στην Ταγάστη και
άνοιξε σχολή ρητορικής. Όμως η θητεία του στον Μανιχαϊσμό τραυμάτισε βαθειά την
ψυχή του και γι’ αυτό ζούσε σε έναν κόσμο ψευδαισθήσεων, ήταν ανικανοποίητος
πνευματικά. Σημαντικό ρόλο έπαιξε σ’ αυτόν ο επίσκοπος Φαύστος, ο οποίος ενέβαλε πνευματικούς
προβληματισμούς στην ψυχή του. Αποφάσισε να πάει στη Ρώμη, όπου άνοιξε άλλη σχολή ρητορικής και συναναστράφηκε με
ονομαστούς φιλοσόφους. Άρχισε να μελετά με πάθος τη νεοπλατωνική φιλοσοφία,
όπου νόμισε πως βρήκε την αλήθεια, που επιζητούσε. Ο ασκητισμός του
νεοπλατωνισμού τον απέσπασε από την ανηθικότητα. Εκεί αρρώστησε βαριά. Μετά την
ανάρρωση του πήγε στο Μιλάνο, όπου
μετέφερε τη σχολή του.
Σταθμό στην πνευματική του πορεία στάθηκε η γνωριμία του εκεί με τον άγιο Αμβρόσιο επίσκοπο Μεδιολάνων το
384. Ήδη η μητέρα του Μόνικα είχε συναντηθεί με τον άγιο επίσκοπο και τον
παρακάλεσε θερμά να σώσει το παιδί της. Η αγιότητα, η πραότητα και η γλυκύτητα
του αγίου Αμβροσίου κατέκτησαν τον ατίθασο Αυγουστίνο. Ύστερα από μακρά
κατήχηση, ο Αυγουστίνος μεταστράφηκε στην Χριστιανική πίστη. Αποκήρυξε οριστικά
τον Μανιχαϊσμό και στράφηκε στην καλλιέργεια του εσωτερικού του βίου, με βάση
την χριστιανική πνευματικότητα. Αρνήθηκε να νυμφευτεί, παρ’ όλες τις
παρακλήσεις της μητέρας του. Είχε διαβάσει το βίο του αγίου Αντωνίου και αποφάσισε να ακολουθήσει τον άγαμο βίο. Ένα
όραμα άλλαξε κυριολεκτικά τη ζωή του. Σε
μια στιγμή έντονης συναισθηματικής φόρτισης, κλαίγοντας για τον πρότερο βίο
του, παρουσιάστηκε ένα παιδί, του υπόδειξε να διαβάσει τις Επιστολές
του Αποστόλου Παύλου. Όταν άνοιξε τη Καινή Διαθήκη έπεσε στο χωρίο «μη
κώμοις και μέθαις, μη κοίταις και ασελγείαις, μη έριδι και ζήλω, αλλ’ ενδύσασθε
τον Κύριον Ιησούν Χριστόν, και της σαρκός πρόνοιαν μη ποιήστε εις επιθυμίαις»
(Ρωμ.13,13). Αυτό το θεώρησε ως θέοθεν
κλήση και γι’ αυτό πήρε τη μεγάλη απόφαση να αλλάξει οριστικά κεφάλαιο
στη ζωή του. Το 387 έλαβε το άγιο Βάπτισμα από τον Αμβρόσιο, μαζί με τον φίλο
του Αλύπιο και το γιό του Αδεοδάτο. Κατόπιν μετέβηκαν στην Όστια, όπου η Μόνικα κοιμήθηκε.
Το
388 επέστρεψε στην Ταγάστη, μαζί με
τον Αλύπιο και τον Αδεοδάτο. Αλλά λίγο μετά πέθανε ο Αδεοδάτος. Μετά από αυτό
μοίρασε την περιουσία του στους φτωχούς και αφιερώθηκε στη νηστεία, στην
προσευχή, στη μελέτη των Γραφών και στη συγγραφή. Σε κάποια επίσκεψή του στη
γειτονική πόλη Ιππώνα ο γέροντας
επίσκοπος Ουαλέριος του πρότεινε να
εισέλθει στον ιερό κλήρο. Δέχτηκε και χειροτονήθηκε πρεσβύτερος. Το 395, κατ’
απαίτηση κλήρου και λαού, εκλέχτηκε επίσκοπος
Ιππώνος. Για τριανταπέντε χρόνια λάμπρυνε τον επισκοπικό θρόνο της
αφρικανικής αυτής πόλεως. Υπήρξε υποδειγματικός, ποιμένας και δάσκαλος, του
οποίου η φήμη ξεπέρασε τα όρια της μικρής πόλεως. Ζούσε ασκητικά, με ταπείνωση
και έχυνε καθημερινά δάκρυα μετάνοιας. Υπήρξε ο κατ’ εξοχήν άγιος της
μετάνοιας. Μερίμνησε για την ενότητα της Εκκλησίας φροντίζοντας για την άρση
του φοβερού σχίσματος τον Νοβατιανών.
Οργάνωσε μια γιγαντιαία ιεραποστολή για την μεταστροφή των ειδωλολατρών και
αιρετικών στην Εκκλησία. Αντιμετώπισε με επιτυχία την αίρεση του Πελαγιανισμού. Παράλληλα έγραφε
ακατάπαυστα νύχτα και ημέρα τα περισπούδαστα έργα του. Ένα από τα σπουδαιότερα
έργα του είναι «Περί της Πολιτείας του
Θεού», το οποίο έγραψε μετά την άλωση της Ρώμης από τους βαρβάρους Ούνους (410). Άλλο σπουδαίο έργο του οι
«Εξομολογήσεις», μια εκ βάθους
προσωπική εξομολόγηση για την πολυτάραχη ζωή του.
Κοιμήθηκε στις 28 Αυγούστου 427, ενώ η
Ιππώνα πολιορκούνταν από του Βανδάλους. Η μνήμη του εορτάζεται στις 15 Ιουνίου.
Ο άγιος Αυγουστίνος υπήρξε ένα από τα πιο
δυνατά μυαλά της ανθρωπότητας. Υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους
εκκλησιαστικούς συγγραφείς και θεολόγους. Όμως έπεσε δυστυχώς και σε πλάνες.
Αυτό συνετέλεσε η άγνοια των Ελλήνων Πατέρων, αφού δεν γνώριζε την ελληνική
γλώσσα, αλλά και οι πνευματικές καταβολές του από τον Μανιχαϊσμό
και τον Νεοπλατωνισμό.
Η Εκκλησία είδε με συγκατάβαση τις παρεκκλίσεις του, τις οποίες έθεσε στο
περιθώριο και εκτιμήθηκε η ειλικρινής μετάνοιά του και η αγία ζωή του. Όμως οι
πλάνες του υιοθετήθηκαν από τους αιρετικούς Φράγκους
τον 8ο μ. Χ. αιώνα, οι οποίες εισέβαλλαν στη δυτική χριστιανοσύνη
και καθιερώθηκαν ως δόγματα του παπισμού και του προτεσταντισμού.
7 σχόλια:
Πολὺ καλὴ τοποθέτηση. Εὐχαριστοῦμε.
Δυστυχώς, βρέθηκαν κατά καιρούς κάποιοι ημέτεροι-εγχώριοι θεολόγοι που αμφισβήτησαν την αγιότητα του μεγάλου αυτού αγίου.
Κάποιοι δε, ακόμη και σήμερα, εξακολουθούν να την αμφισβητούν.
Συντριπτική απάντηση στις ασεβείς τους φλυαρίες έδωσε ο οσίας βιοτής π. Σεραφείμ Ρόουζ.
Ο αγιος Αυγουστινος Ιππωνος εγραψε για το filioque: "non tantum a Patre, sed et a Filio procedere Spiritum sanctum” Migne. Patrologia Latina, τομος 42, σελις 908
Η Εκικλησια τιμα τον αγιο Αυγουστινο Ιππωνος για την αγιοτητα του βιου του.
Ομως ο μεγας Φωτιος τον περιλαμβανει στους υβριστες του Κυριου για το filioque, αλλα παραλληλα ομολογει την αγιοτητα του βιου του.
Η Εκκλησοα απορριπτει την ΑΙΡΕΤΙΚΗ διδασκαλια του αγιου Αυγουστινου Ιππωνος για το filioque, και δεν του καταλογιζει αιρεση καθως δεν κατηγορηθηκαι εν ζωη και δεν επεφερε σχισμα με αυτη.
Ας προσεξουμε, γιατι με το προσχημα της τιμης της αγιοτητας του, καποιοι μας κουβαλουν το filioque.
Τον Μεγα Αγιο Αυγουστινο Ιππωνος τον συκοφαντει και υβριζει ΕΝΑΣ.......!!!!!!!!!!!!!!
ΝΑ ΠΟΙΟΝ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΙ Ο ""ΑΞΙΟΣ,ΜΕΓΑΣ ΘΕΟΛΟΓΟς"" ΙΩΑΝΝΗς ΡΩΜΑΝΙΔΗς
Ειναι αληθεια ΟΤΙ Ο ΑΓ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΣΥΓΚΑΤΑΛΕΧΤΗΚΕ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΚΚΡΙΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ????
Ειναι αληθεια οτι η καταδικη της αιρεσεως του Πελαγιανισμου ωφειλετε κατα κυριο λογο στον Αγ Αυγουστινο (στα συγγραματα του) στην Γ οικ συνοδο.?Ειχε κληθει απο τον αυτοκρατορα Θεοδοσιο Β αλλα δυστυχως κοιμηθηκε.ΑΛΛΑ ΥΠΗΡΧΑΝΕ ΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΑ ΤΟΥ.
Ειναι αληθεια οτι η ενταξη του αγ Αυγουστινου στα διπτυχα της Θειας Λειτουργειας του αγιου Ιακωβου εγινε ΠΡΙΝ ΤΗΝ Ζ ΟΙΚ ΣΥΝΟΔΟ ,συμφωνα με τον παλαιοτερο σωζομενο κωδικα του 9ου αιωνα Vat. gr.2282?
ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΣΤ ΟΙΚ ΣΥΝΟΔΟ μνημονευεται ως ο ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ Ο ΕΞΟΧΩΤΑΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ,Ο ΣΟΦΩΤΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΗΡΥΞ?
ΕΙΝΑΙ αληθεια οτι στην Ζ ΟΙΚ ΣΥΝΟΔΟ χαρακτηριζεται ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ????
Ο ΜΕΓΑΣ ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΣ ΦΩΤΙΟΣ υπερασπιστηκε την αγιοτητα του με ενδεικτικο τροπο ,δηλωνει την μεγαλη εκτιμηση που ειχε γι'αυτον,ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑς ΤΟ ΠΑΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΕΙ ΥΒΡΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣΕΒΕΙΣ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ FILIOQUE.
Ο πατριαρχης της Κωνσατντινουπολεως ΓΕΝΝΑΔΙΟΣ ΣΧΟΛΑΡΙΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΕΙ ΟΣΟΥΣ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ !!!!!!,
Ο ησυχαστης Νειλος Καβασιλας ,ο Θεοδωρος Αγαλλιανος (θεολογος μετα την αλωση με αντιλατινικο αισθημα),ο Ιωσηφ Βρυεννιος,ο Μελετιος Πηγας,ο Γαβριηλ Σεβηρος, ο Μαξιμος Μαργουνιος κλπ υπερασπιστηκαν το πατερικο του κυρος και την αυθεντια των συγγραμματων του.
Αργοτερα ο Γεωργιος Κορεσιος,ο Ηλιας Μηνιατης,ο Βικεντιος Δαμοδος,ο Ευγενιος Βουλγαρης ,ο αγ Νικοδημος ο Αγιορειτης εισαγαγει για πρωτη φορα στις αρχες του 19ου αιωνα τον εορτασμο της μνημης του αγ αυγουστινου στον Συναξαριστη της ορθοδοξης Εκκλησιας.
ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣ ΠΑΝΤΑΣ ΓΝΩΣΤΟ Ο ΑΓ ΜΕΓΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΑΛΑΜΑΣ ,ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ""ΠΕΡΙ ΤΡΙΑΔΟΣ"" ΧΩΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!
****************** ΚΑΙ ΡΩΤΩ ............ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΚΑΝΑΝΕ ΛΑΘΟΣ????ΠΛΑΝΗΘΗΚΑΝΕ??????ΤΙ ΣΥΝΕΒΕΙ??????? ************************
ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΝΑ ΔΩΣΩ ΚΑΠΟΙΕς ΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΠΛΑ,ΛΟΓΙΚΑ ΕΠΕΙΧΗΡΗΜΑΤΑ ,και δικα μου και αλλων .(σε επομενη δημοσιευση μου ισως δωσω περισσοτερα στοιχεια γι'αυτο,ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ,ΟΠΩΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΛΥΤΡΟΥ ΠΕΡΙ ΤΗΣ λεγομενης ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΕΩΣ κλπ ,κλπ).
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.........
2ο
1.Την εποχη του Αγ Αυγουστινου 4ος αιωνας,ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΑ ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΜΕ ΟΥΤΕ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΘΕΟ ΠΙΣΤΕΥΑΜΕ !!!!!!!!!!!ΗΤΑΝΕ ΟΛΑ ΑΛΥΤΑ!!!!!!!!!!!!!!! ΕΙΧΑΝΕ ΠΕΣΕΙ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΕς ΟΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΜΑΖΙ !!!!!!!!!!!!!
ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕς ΤΡΕΧΑΝΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΦΤΑΝΑΝΕ !!!!!!!!!!!! ΙΔΙΩς Ο ΑΓ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΛΑΓΙΑΝΙΣΜΟΥ .ΓΙ'ΑΥΤΟ ΥΠΗΡΞΑΝΕ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΛΑΘΗ(σιγουρα εχει καποια λαθη.Ο Μεγας Φωτιος δεν αποκλειει το ενδεχομενο ανθρωπινης αστοχιας ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΗ ΝΟΘΕΙΑ !!!!)).ΑΛΛΑ ΑΡΚΕΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΤΟΣΟ !!!! ----------ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΔΕΝ ΕΔΩΣΑΝ ΣΗΜΑΣΙΑ η ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΠΡΟΣΕΞΑΝΕ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ,η ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΝΕ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ η............ΜΠΟΡΕΙ αλλα να εννοουσε ο αγιοσ Αυγουστινος και αλλα να καταλαβανε αλλοι.π.χ..Σχετικα με το filioque.Ο αυγουστινος-απ'οτι εχω διαβασει αλλων μελετες-αναφερει οτι η αιτια ,η πηγη της Θεοτητας ειναι ο Θεος Πατερας ΚΑΙ ΜΟΝΟ.ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΤΟ ΕΔΩΣΕ ΣΤΟΝ ΥΙΟ.ΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ.Αυτο ομως δεν σημαινει επ'ουδενι οτι το Αγιο Πνευμα πηγαζει και απο τον Υιο.ΑΥΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΠΗΡΑΝΕ ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΑΝΕ ΤΟ FILIOQUE.
2. O Μεγας Αγιος Φωτιος αναφερει για τον αγ Αυγουστινο οτι δεν περεπει να καταδικαζουμε η ατιμαζουμε τους Πατερες οι οποιοι ενδεχεται να παρεξεκλιναν λογω ΑΓΝΟΙΑΣ η επειδη ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΖΗΤΗΘΗΚΕ στην εποχη τους η ομολογια της Αληθειας περι της εκπορευσης του Αγ Πνευματος.Το κρητηριο μαλιστα της πιθανης καταδικης του Αγ Αυγουστινου,θα ηταν η αρνηση του να δεχθει την ορθη διδασκαλια της Εκκλησιας,σε περιπτωση που αυτη του υποδεικνυοτανε
3.και ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ.ΑΠΟ ΤΗΝ Γ ΟΙΚ ΣΥΝΟΔΟ ΚΑΙ ΕΝΕΥΘΕΝ ,Σ'ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΟΔΟΥς ΕΙΧΑΝΕ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΕΔΡΑΝΑ ΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΑ ΤΟΥ.ΑΥΤΟΙ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΦΟΡΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ,ΔΕΝ ΞΕΡΑΝΕ ????????????????? ΟΙ ΕΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΑΓΙΟΙ ΚΙΝΟΥΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΞΕΡΑΝΕ????????????
ΡΕΠΠΑΣ ΠΕΤΡΟΣ,ΑΘΗΝΑ
Ο Άγιος Αυγουστίνος είναι όντως μεγάλος πατέρας της εκκλησίας όπως ο διαπρεπής θεολόγος κ Σκοντζος γράφει. Έζησε κ έγραψε πριν αποκρυσταλλωθουν τα δόγματα της πίστεως (!!) κ φυσικά οι δυτικοί έβαλαν στο στόμα του ότι ήθελαν κ δυστυχώς κάποιοι δικοί μας τα αναμασούν μέχρι τώρα
Νομίζω ότι το ζητούμενο είναι το εάν πέσει κανείς στην πλάνη από υπερηφάνεια η από άγνοια.(Αγ Σιλουανός ο Αθωνίτης....)
Η Εκκλησία τον έχει αγιοκαταταξει.
Υπάρχουν και άλλες θεωρίες περί απόλυτου προορισμού κλπες άλλες.
Αυτά τα γνωρίζει καλύτερα Ο Θεός!!!
Δημοσίευση σχολίου