18 Αυγ 2013

Τα 25 κομμάτια του παζλ της διαθεσιμότητας, Με δυο υπογραφές ο υπάλληλος πάει σε διαθεσιμότητα



Με δυο υπογραφές ο υπάλληλος πάει σε διαθεσιμότητα
Τα 25 κομμάτια του παζλ της διαθεσιμότητας
ΟΔΗΓΟΣ - Τα 25 κομμάτια του παζλ της διαθεσιμότητας
Καταργούνται θέσεις και μαζί αυτοί που τις κατέχουν.
-Οι υπουργοί μπορούν και να συστήνουν άλλες που τώρα δεν υπάρχουν.
8 αντί για 12 οι μήνες της διαθεσιμότητας.
-Εξονυχιστικοί οι έλεγχοι, ένας από τους δύο συζύγους διασώζεται αν είναι "διαθέσιμος" ο άλλος.

-Εξαιρέσεις αλλά με πλαφόν για ανάπηρους, πολυτέκνουν, μονογονεϊκές οικογένειες.
Της ΕΛΕΝΗΣ ΔΕΛΒΙΝΙΩΤΗ
Το Δημόσιο από τώρα και μέχρι το τέλος του χρόνου θα αποτελέσει για ολόκληρη την ελληνική κοινωνία την αρένα με το... ικρίωμα και τις μεγάλες αλλαγές. Οσο κι αν οι αλλαγές θεωρούνται επιβεβλημένες σε ένα χώρο με μεγάλες και πολύχρονες παθογένειες, οι «ανθρωποθυσίες» είναι η σκηνή που θα μπορούσε και θα έπρεπε να έχει απαλειφθεί.
Προς το παρόν, βέβαια, μένει να γίνουν απολύτως κατανοητοί οι νέοι θεσμοί που θα μπουν σε εφαρμογή σε λίγες μέρες και θα αναστατώσουν τη ζωή χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων και των οικογενειών τους. Η γνώση είναι δύναμη για κάθε στιγμή και προς πάσα κατεύθυνση. Παραθέτουμε, λοιπόν, σήμερα, με βάση το πολυνομοσχέδιο για τη διαθεσιμότητα, τις δύο υπουργικές αποφάσεις και τη χθεσινή πολυσέλιδη εγκύκλιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, τον... καταστατικό χάρτη των διαδικασιών και των χρονικών προθεσμιών που θα τηρηθούν με ευλάβεια λόγω επιταγών της τρόικας, όπως επίσης και το χάρτη των μορίων που απαρτίζουν τη βαθμολογία και θα καθορίσουν ποιος θα μείνει και ποιος τελικά θα φύγει από το Δημόσιο.
1 Καμία θέση δεν είναι ασφαλής σε καμία υπηρεσία. Αρκούν δύο μόνον υπογραφές -μία του αρμόδιου υπουργού όπου υπάγεται η υπηρεσία και μία του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης- προκειμένου η θέση να καταργηθεί και ο υπάλληλος να πρέπει να κολυμπήσει στα βαθιά νερά της διαθεσιμότητας.
2 Υπάρχει βέβαια και το αντίστροφο: να συσταθούν αντίστοιχα θέσεις εκεί που δεν υπάρχουν δυνάμει των αποφάσεων των δύο υπουργών που προαναφέραμε .Η δυνατότητα αυτή κατάργησης και σύστασης εξ υπαρχής θέσεων σε ολόκληρο το Δημόσιο έχει μπει στην κριτική αρκετών ότι υπερβαίνει τα εσκαμμένα από την άποψη δημοκρατικότητας, δίνει όμως τη δυνατότητα σε κάποιον, που θα ήθελε να προχωρήσει σε ριζική αναμόρφωση στις υπηρεσίες, να το πράξει.
3 Ο χρόνος της διαθεσιμότητας έχει ορισθεί σε οκτώ μήνες αντί για 12 που ήταν μέχρι τώρα. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα ο υπάλληλος αμείβεται με ποσόν ίσο με τα τρία τέταρτα των αποδοχών του και πρέπει οπωσδήποτε να βρει κάποια άλλη θέση στο δημόσιο τομέα. Αν αυτό δεν γίνει εφικτό, ο υπάλληλος απολύεται χωρίς άλλες διαδικασίες με την παρέλευση απλώς του οκταμήνου.
4 Οι υπάλληλοι που θα μπουν στη διαθεσιμότητα ελέγχονται εξονυχιστικά όσον αφορά τη νομιμότητα των πιστοποιητικών που υπάρχουν στον υπηρεσιακό τους φάκελο. Αν υπάρχουν πιστοποιητικά πλαστά ή δεν ανταποκρίνονται καθ' όλα στην πραγματικότητα ο υπάλληλος χάνει το δικαίωμα της μετάταξης και απολύεται αυτοδίκαια.
5 Ο νόμος προστατεύει τα ζευγάρια των δημοσίων υπαλλήλων. Σε διαθεσιμότητα μπορεί να μπει ο ένας εκ των δύο, όχι και οι δύο. Αρκεί η βεβαίωση ότι ο ένας σύζυγος είναι «διαθέσιμος» για να γλιτώσει ο άλλος.
6 Από τη διαθεσιμότητα εξαιρούνται επίσης οι υπάλληλοι οι οποίοι είναι ανάπηροι ή έχουν παιδιά ή σύζυγο ανάπηρο και οι πολύτεκνοι, όμως υπάρχει η προϋπόθεση του εισοδήματος των 12.000 το χρόνο που αποκλείει ορισμένους από την ευεργετική διάταξη. Στις λεπτομέρειες που δόθηκαν ορίστηκε ότι το πλαφόν των 12.000 ευρώ ισχύει στην περίπτωση των αναπήρων για τα προστατευόμενα μέλη, δηλαδή τον ή τη σύζυγο και τα παιδιά.
7 Στις εξαιρέσεις υπολογίζονται και οι «μονογονεϊκές» οικογένειες. Υπάρχουν όμως κι εδώ προϋποθέσεις που καθιστούν για κάποιους τις ευεργετικές διατάξεις «δώρον... άδωρον». Η προϋπόθεση απαιτεί οι δικαστικές αποφάσεις να είναι τελεσίδικες. Επίσης απαιτείται η γονική μέριμνα να ασκείται αποκλειστικά από τον ένα γονέα, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι η γονική μέριμνα δεν ταυτίζεται με την επιμέλεια του τέκνου.
8 Στην περίπτωση που υπάρχει παιδί χωρίς γάμο, αν το παιδί δεν είναι αναγνωρισμένο από τον πατέρα, αρκεί η υπεύθυνη δήλωση της μητέρας. Αν έχει αναγνωρισθεί χρειάζεται υπεύθυνη δήλωση της μητέρας ότι η ίδια δεν έχει εκπέσει της γονικής μέριμνας.
9 Υπάλληλος που έχει τελεσίδικη απόφαση ότι είναι δικαστικός συμπαραστάτης και μένει μαζί με τον «συμπαραστατούμενο» εξαιρείται της διαθεσιμότητας, αρκεί το άτομο αυτό να μην έχει εισόδημα μεγαλύτερο των 12.000 ετησίως.
10 Οι τίτλοι σπουδών για να μετρήσουν τόσο στη διαθεσιμότητα όσο και στην κινητικότητα πρέπει να έχουν αναγνωρισθεί στην Ελλάδα. Ειδικά για τα πτυχία της Κύπρου πριν από την 1η-5-2004 (ημερομηνία ένταξης της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ενωση) δεν απαιτείται αντιστοιχία.
11 Αν ο τίτλος από το εξωτερικό δεν έχει βαθμολογική αντιστοιχία με ελληνικό τίτλο ο υπάλληλος λαμβάνει το ελάχιστο της βαθμολογικής κλίμακας που ισχύει στην Ελλάδα, δηλαδή το 5.
12 Τα τυπικά προσόντα μετρούν μέχρι 30 μόρια. Η μικρότερη βαθμολογία στην καλή γνώση μιας ξένης γλώσσας, που έχει ένα βαθμό, η μεγαλύτερη στο διδακτορικό που είναι συναφές με το αντικείμενο του φορέα, δηλαδή 7 βαθμούς.
13 Τα χρόνια εμπειρίας μετρούν 30 μόρια. Με μεγαλύτερο συντελεστή βαθμολογούνται τα πρώτα 15 χρόνια, με αποτέλεσμα να «μπιζάρονται» στη βαθμολογία οι νέοι υπάλληλοι σε σχέση με τους παλαιότερους.
14 Τα χρόνια που κάποιος υπάλληλος έχει θητεύσει σε θέση ευθύνης (προϊστάμενος, διευθυντής) βαθμολογούνται ξεχωριστά και με αυξημένο συντελεστή.
15 Στο κριτήριο τρόπος εισαγωγής που θα ρυθμίσει κατά μεγάλο μέρος τη συνολική βαθμολογία, όσοι έχουν μπει με γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ή είναι απόφοιτοι της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης παίρνουν 30 βαθμούς και στην ουσία τίθενται στο απυρόβλητο. Αδικημένοι όσοι μπήκαν με επετηρίδα, που παίρνουν μόνον 5 βαθμούς, ενώ στη χειρότερη θέση βρίσκονται όσοι μετέτρεψαν τις συμβάσεις έργου ή ορισμένου χρόνου σε συμβάσεις αορίστου χρόνου μέσω του Προεδρικού Διατάγματος Παυλόπουλου ή μονιμοποιήθηκαν με ευεργετικές διατάξεις που είχε θεσμοθετήσει η Βάσω Παπανδρέου όταν ήταν υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Πρόκειται για 45.000 υπαλλήλους που στο συγκεκριμένο κριτήριο δεν θα πάρουν ούτε ένα βαθμό, με κίνδυνο να βρεθούν στην πρώτη γραμμή για διαθεσιμότητα.
16 Στην υπηρεσιακή αξιολόγηση λαμβάνονται υπόψη τα τελευταία οκτώ χρόνια. Αν τα χρόνια είναι λιγότερα διαιρείται ο μέσος όρος της έκθεσης με τον αριθμό των χρόνων. Για βαθμολογίες 9 και 10, που θεωρούνται άριστες, απαιτείται αιτιολόγηση από την Ειδική Επιτροπή. Αν δεν υπάρξει αυτή η αιτιολόγηση, ο υπάλληλος δεν θα πάρει τους συγκεκριμένους βαθμούς.
17 Υπάρχει αρνητική βαθμολογία για όσους έχουν υποπέσει σε πειθαρχικά παραπτώματα κι ανάλογα με το παράπτωμα η βαθμολογία είναι μείον 10 έως μείον 30. Υπάλληλος που έχει αρνητική βαθμολογία είναι σίγουρο ότι θα τεθεί σε διαθεσιμότητα ακόμα κι αν έχει άλλα προσόντα.
18 Σε περίπτωση που δύο υπάλληλοι ισοβαθμήσουν στα προσόντα, θα προσμετρηθεί η οικογενειακή τους κατάσταση. Αν είναι παντρεμένοι παίρνουν δύο μόρια και για κάθε παιδί 4 μόρια.
19 Τους υπαλλήλους θα κρίνουν Ειδικά Τριμελή Υπηρεσιακά Συμβούλια που συγκροτούνται με πρόεδρο ένα μέλος του ΑΣΕΠ και μέλη τον προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης Διοικητικού που έχει ρόλο εισηγητή και έναν ακόμη προϊστάμενο άλλης Διεύθυνσης.
20 Η φάση της κινητικότητας είναι σημαντική για την τύχη του υπαλλήλου, καθώς η μετακίνησή του σε άλλη θέση πρέπει να ανταποκρίνεται στην εργασιακή του φυσιογνωμία. Εκτός από το προφίλ όμως του υπαλλήλου, την τύχη του θα καθορίσουν ακόμη δύο παράγοντες: οι κενές θέσεις που θα καταγραφούν και οι προτιμήσεις που θα δώσει ως επιλογές. Εδώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν εκπλήξεις, καθώς είναι σίγουρο ότι υπάλληλοι στην αγωνία τους να βρουν θέση πριν παρέλθει το οκτάμηνο να δεχτούν σε στελεχώσουν θέσεις με λιγότερα προσόντα. Αυτό θα έχει άμεσο αντίκτυπο στους υπαλλήλους με μειωμένα προσόντα, που δεν θα βρουν έτσι εύκολα θέσεις να καταλάβουν. Ιδιαίτερα αναμένεται να πιεστούν όσοι είναι απόφοιτοι Λυκείου, δεν μιλούν ξένες γλώσσες και ήταν πρώην συμβασιούχοι.
21 Οι μετατάξεις έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα. Οσοι δεν εμφανισθούν την καθορισμένη ημερομηνία στην καινούργια τους θέση, χάνουν τη σειρά τους και τη θέση τους παίρνει ο επόμενος.
22 Ειδικά για τους εκπαιδευτικούς ορίζεται ότι μπορούν να αλλάξουν κλάδο, δηλαδή να μετακινηθούν σε κενή θέση ή σε θέση που θα δημιουργηθεί της ίδιας κατηγορίας, αλλά μη συναφούς κλάδου. Επίσης για τους εκπαιδευτικούς που πήραν μέρος στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ για να διοριστούν θα αναγνωρισθούν τα 30 μόρια που παίρνουν όσοι μπήκαν στο Δημόσιο με γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
23 Η κινητικότητα ως διαδικασία θα εγκαινιασθεί με τη δημοσίευση των κενών θέσεων ανά κλάδο και ειδικότητα αφ' ενός και του πλεονάζοντος προσωπικού αφ' ετέρου. Μέσα σε 10 ημέρες το Τριμελές Συμβούλιο θα δώσει τον αριθμό και τα απαιτούμενα προσόντα των υπαλλήλων ανά κλάδο και ειδικότητα που θα μετακινηθούν κατά σειρά προτεραιότητας.
24 Στη συνέχεια ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης ανακοινώνει τις θέσεις με τις ανάγκες των φορέων. Μέσα σε 15 ημέρες οι υπάλληλοι πρέπει να υποβάλουν τις προτιμήσεις τους και να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους.
25 Το Τριμελές Συμβούλιο έχει στη διάθεσή του 15 ημέρες για να επιλέξει τους υπαλλήλους που θα μετακινηθούν τελικά λαμβάνοντας υπόψη τα προσόντα τους και τα περιγράμματα των θέσεων. Την όλη διαδικασία έχει υπό την εποπτεία του το ΑΣΕΠ.

enet,18/08/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com