«Την προηγούμενη
εικοσαετία, κατά το σχολικό έτος '89 –'90 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε
δημόσια σχολεία είχαμε μόλις τριακόσιους δώδεκα μουσουλμάνους μαθητές, ενώ σε
δημόσια σχολεία αντίστοιχα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή σε γυμνάσια,
στο Νομό Ροδόπης είχαμε διακόσιους πενήντα τρεις μαθητές και στο Νομό Ξάνθης
τριακόσιους εξήντα πέντε» είπε σήμερα στη Βουλή υφ. Παιδείας Εύη
Χριστοφιλοπούλου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή του Λαϊκού
Ορθόδοξου Συναγερμού Ιωάννη Κοραντή.
Σήμερα, αποκάλυψε η υφ. Παιδείας ο αριθμός αυτός έχει δεκαπλασιαστεί. Στη μεν πρωτοβάθμια εκπαίδευση φοιτούν τέσσερις χιλιάδες επτακόσιοι εξήντα τέσσερις μουσουλμάνοι μαθητές, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στα γυμνάσια, έχουμε έξι χιλιάδες πεντακόσιους πενήντα έξι μουσουλμάνους μαθητές.
Σήμερα, αποκάλυψε η υφ. Παιδείας ο αριθμός αυτός έχει δεκαπλασιαστεί. Στη μεν πρωτοβάθμια εκπαίδευση φοιτούν τέσσερις χιλιάδες επτακόσιοι εξήντα τέσσερις μουσουλμάνοι μαθητές, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στα γυμνάσια, έχουμε έξι χιλιάδες πεντακόσιους πενήντα έξι μουσουλμάνους μαθητές.
Η κ. Χριστοφιλοπούλου παρουσιάζοντας τα ποσοστά για τα
μειονοτικά σχολεία είπε: « Το 1990, λοιπόν, λειτουργούσαν διακόσια τριάντα τρία
μειονοτικά σχολεία με εννέα χιλιάδες εξακόσιους είκοσι εννέα μουσουλμάνους
μαθητές, ενώ σήμερα λειτουργούν μόλις εκατόν εβδομήντα τέσσερα μειονοτικά
σχολεία με έξι χιλιάδες εκατόν σαράντα τρείς μαθητές. Δηλαδή το ποσοστό αύξησης
στην πρωτοβάθμια σε αυτήν την εικοσαετία είναι 214% και το ποσοστό αύξησης στη
δευτεροβάθμια είναι κοντά στο 61%. Θέλω να πω ότι παράλληλα έχουμε χίλιους
επτακόσιους μαθητές να φοιτούν στα νηπιαγωγεία, που ξέρετε πόσο σημαντικό είναι
η φοίτηση στο νηπιαγωγείο και η ελληνική γλώσσα να διδάσκεται μέσα στην
προσχολική αγωγή που παίρνει το παιδάκι στο νηπιαγωγείο».
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Και τώρα εισερχόμεθα στην
με αριθμό 253/5-12-2011 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Λαϊκού Ορθόδοξου
Συναγερμού κ. Ιωάννη Κοραντή προς την Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και
Θρησκευμάτων, σχετικά με τη φοίτηση μουσουλμάνων μαθητών σε μειονοτικά σχολεία
της Θράκης.
Το λόγο έχει ο ερωτών Βουλευτής του Λαϊκού Ορθόδοξου
Συναγερμού κ. Κοραντής για να αναπτύξει την ερώτησή του για δύο λεπτά.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΡΑΝΤΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία Υπουργέ, όσο περνά ο καιρός διαπιστώνουμε ότι χωρίς
να υπάρχει ουσιαστική αντίδραση από την Πολιτεία, αποθρασύνονται κάποιοι
άνθρωποι στη Θράκη, οι οποίοι πολύ φοβάμαι ότι ενεργούν ως πράκτορες της
Άγκυρας, προχωρώντας σε ενέργειες που προσβάλλουν το Σύνταγμα της χώρας
και τις δημοκρατικές και εθνικές ευαισθησίες του κάθε Έλληνα πολίτη.
Θα σας υπενθυμίσω ότι πέρυσι, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ο λεγόμενος «Σύλλογος τούρκων δασκάλων Δυτικής Θράκης» είχε εκδώσει μία ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε στην τουρκόφωνη εφημερίδα της περιοχής, με την οποία αναφερόταν σε «λιμνάζοντα προβλήματα στην εκπαίδευση της τουρκικής μειονότητας». Ζητούσε την άμεση σύγκληση του λεγομένου «Ανωτάτου Συμβουλίου της τουρκικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης», ενώ υπογράμμιζε επί λέξει την «ανάγκη συνέχειας της τουρκικής κουλτούρας, διαμόρφωσης γενιάς συνδεδεμένης με την Ιστορία μας, την κουλτούρα μας και με τις εθνικές και πνευματικές μας αξίες και προόδου στην τουρκική γλώσσα».
Θα σας υπενθυμίσω ότι πέρυσι, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ο λεγόμενος «Σύλλογος τούρκων δασκάλων Δυτικής Θράκης» είχε εκδώσει μία ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε στην τουρκόφωνη εφημερίδα της περιοχής, με την οποία αναφερόταν σε «λιμνάζοντα προβλήματα στην εκπαίδευση της τουρκικής μειονότητας». Ζητούσε την άμεση σύγκληση του λεγομένου «Ανωτάτου Συμβουλίου της τουρκικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης», ενώ υπογράμμιζε επί λέξει την «ανάγκη συνέχειας της τουρκικής κουλτούρας, διαμόρφωσης γενιάς συνδεδεμένης με την Ιστορία μας, την κουλτούρα μας και με τις εθνικές και πνευματικές μας αξίες και προόδου στην τουρκική γλώσσα».
Ο ίδιος Σύλλογος, σε μια άλλη εκδήλωση σωβινισμού, έγραφε
στην ανακοίνωσή του επί λέξει: «υπάρχει μια σοβαρή ροή παιδιών της τουρκικής
μειονότητας της Δυτικής Θράκης προς τα ελληνικά κρατικά νηπιαγωγεία, δημοτικά,
γυμνάσια και λύκεια. Στο θέμα της εκπαίδευσης πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική
μας. Δεν θέλουμε να βλέπουμε τα παιδιά μας στα ελληνικά κρατικά σχολεία. Ενόψει
αυτής της άσχημης κατάστασης προτείνουμε την άμεση σύγκληση του Ανωτάτου
Συμβουλίου της τουρκικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης, με μόνο θέμα την
εκπαίδευση».
Αυτές οι απόψεις, όμως, κυρία Υπουργέ, έχουν διαχρονικό
χαρακτήρα. Διότι και φέτος σε εμπρηστικά κηρύγματα που δημοσιεύει ο τοπικός
τουρκόφωνος Τύπος οι ψευδομουφτήδες καλούν τους γονείς να μην παίρνουν τα
παιδιά τους από τα μειονοτικά σχολεία για να τα πηγαίνουν στα δημόσια ελληνικά,
διότι –άκουσον, άκουσον!-, όπως λένε, «στέλνοντας τα παιδιά μας να εκπαιδευτούν
στα ελληνικά, πιστεύουμε πως θα μορφωθούν και θα γίνουν πολιτισμένα. Κάνουμε
λάθος, φίλοι. Όλα αυτά είναι άνθρωποι που έχουν χαθεί από την αρχή. Έχουν χαθεί
και από εθνική και από θρησκευτική σκοπιά. Ποτέ δεν θα μάθουν για την τουρκική
εθνική και θρησκευτική μας κουλτούρα». Με άλλα λόγια, κυρία Υπουργέ, αυτοί οι
άνθρωποι θεωρούν ότι το μειονοτικό σχολείο λειτουργεί ή πρέπει να λειτουργεί
για να τουρκοποιεί τα μουσουλμανόπαιδα. Κι όλα αυτά με την ανοχή, τη στήριξη
βεβαίως και προτροπή του τουρκικού Γενικού Προξενείου της Κομοτηνής.
Εγώ όμως σας ερωτώ: Η Πολιτεία, την οποία εσείς εκπροσωπείτε συγκεκριμένα σήμερα διά του Υπουργείου Παιδείας, τι προτίθεται να κάνει; Προτίθεστε –το Υπουργείο σας εννοώ- να κόψετε τον ομφάλιο λώρο μεταξύ αυτών των διαφόρων συλλόγων δασκάλων κ.λπ. με το τουρκικό Γενικό Προξενείο Κομοτηνής; Γενικότερα, προτίθεστε να λάβετε και ποια μέτρα, για προάσπιση του Συντάγματος και των νόμων της Πολιτείας;
Εγώ όμως σας ερωτώ: Η Πολιτεία, την οποία εσείς εκπροσωπείτε συγκεκριμένα σήμερα διά του Υπουργείου Παιδείας, τι προτίθεται να κάνει; Προτίθεστε –το Υπουργείο σας εννοώ- να κόψετε τον ομφάλιο λώρο μεταξύ αυτών των διαφόρων συλλόγων δασκάλων κ.λπ. με το τουρκικό Γενικό Προξενείο Κομοτηνής; Γενικότερα, προτίθεστε να λάβετε και ποια μέτρα, για προάσπιση του Συντάγματος και των νόμων της Πολιτείας;
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Το λόγο έχει η Υφυπουργός
Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Χριστοφιλοπούλου.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου
Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε συνάδελφε, τα στοιχεία που έχω στη διάθεσή μου,
σχετικά με την προϊούσα διαχρονικά αύξηση των μαθητών στα δημόσια σχολεία και
την αντίστοιχη μείωση των μαθητών στα μειονοτικά σχολεία, είναι μάλλον
ενθαρρυντικά.
Δεν αμφιβάλλω ότι και οι παρόμοιες ανακοινώσεις έχουν γίνει από διάφορους συλλόγους και ότι ενδεχομένως υπάρχουν και κάποιες μεμονωμένες προσπάθειες διασύνδεσης με ξένα προξενεία ή εν προκειμένω, με το τουρκικό Προξενείο.
Όλα τούτα μας καλούν σε εγρήγορση, να διασφαλίσουμε το ότι τα δημόσια ελληνικά σχολεία είναι ολοένα και πιο ελκυστικά για όλα τα παιδιά, για όλους τους Έλληνες, χριστιανούς και μουσουλμάνους, που είναι κάτοικοι στη Θράκη και αλλού. Εν προκειμένω στη Θράκη, που έχουμε και τα μειονοτικά σχολεία. Μέλημά μας, λοιπόν, είναι από τη μία να κάνουμε καθετί ώστε αυτά τα σχολειά να είναι πολύ καλά σχολειά, όσον το δυνατόν καλύτερα, και από την άλλη βεβαίως να τηρούμε τις συμβατικές μας υποχρεώσεις για τα μειονοτικά σχολεία.
Θέλω, λοιπόν, να σας αναφέρω αυτά τα στοιχεία, γιατί τα βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα. Ζήτησα από τον Περιφερειακό Διευθυντή Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να μου τα παρέχει. Πρέπει να πούμε ότι την προηγούμενη εικοσαετία, κατά το σχολικό έτος '89 –'90 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε δημόσια σχολεία είχαμε μόλις τριακόσιους δώδεκα μουσουλμάνους μαθητές, ενώ σε δημόσια σχολεία αντίστοιχα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή σε γυμνάσια, στο Νομό Ροδόπης είχαμε διακόσιους πενήντα τρεις μαθητές και στο Νομό Ξάνθης τριακόσιους εξήντα πέντε.
Δεν αμφιβάλλω ότι και οι παρόμοιες ανακοινώσεις έχουν γίνει από διάφορους συλλόγους και ότι ενδεχομένως υπάρχουν και κάποιες μεμονωμένες προσπάθειες διασύνδεσης με ξένα προξενεία ή εν προκειμένω, με το τουρκικό Προξενείο.
Όλα τούτα μας καλούν σε εγρήγορση, να διασφαλίσουμε το ότι τα δημόσια ελληνικά σχολεία είναι ολοένα και πιο ελκυστικά για όλα τα παιδιά, για όλους τους Έλληνες, χριστιανούς και μουσουλμάνους, που είναι κάτοικοι στη Θράκη και αλλού. Εν προκειμένω στη Θράκη, που έχουμε και τα μειονοτικά σχολεία. Μέλημά μας, λοιπόν, είναι από τη μία να κάνουμε καθετί ώστε αυτά τα σχολειά να είναι πολύ καλά σχολειά, όσον το δυνατόν καλύτερα, και από την άλλη βεβαίως να τηρούμε τις συμβατικές μας υποχρεώσεις για τα μειονοτικά σχολεία.
Θέλω, λοιπόν, να σας αναφέρω αυτά τα στοιχεία, γιατί τα βρίσκω πολύ ενδιαφέροντα. Ζήτησα από τον Περιφερειακό Διευθυντή Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να μου τα παρέχει. Πρέπει να πούμε ότι την προηγούμενη εικοσαετία, κατά το σχολικό έτος '89 –'90 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε δημόσια σχολεία είχαμε μόλις τριακόσιους δώδεκα μουσουλμάνους μαθητές, ενώ σε δημόσια σχολεία αντίστοιχα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή σε γυμνάσια, στο Νομό Ροδόπης είχαμε διακόσιους πενήντα τρεις μαθητές και στο Νομό Ξάνθης τριακόσιους εξήντα πέντε.
Συνολικά, λοιπόν, για το σχολικό έτος '89-'90 είχαμε
εξακόσια δεκαοκτώ μουσουλμανόπαιδα, μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης.
Σήμερα ο αριθμός αυτός έχει δεκαπλασιαστεί. Στη μεν
πρωτοβάθμια εκπαίδευση φοιτούν τέσσερις χιλιάδες επτακόσιοι εξήντα τέσσερις
μουσουλμάνοι μαθητές, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στα γυμνάσια, έχουμε
έξι χιλιάδες πεντακόσιους πενήντα έξι μουσουλμάνους μαθητές.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει προειδοποιητικά το κουδούνι
λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Θέλω, λοιπόν, αντίστοιχα να σας δώσω και τα ποσοστά για
τα μειονοτικά σχολεία.
Το 1990, λοιπόν, λειτουργούσαν διακόσια τριάντα τρία
μειονοτικά σχολεία με εννέα χιλιάδες εξακόσιους είκοσι εννέα μουσουλμάνους
μαθητές, ενώ σήμερα λειτουργούν μόλις εκατόν εβδομήντα τέσσερα μειονοτικά
σχολεία με έξι χιλιάδες εκατόν σαράντα τρείς μαθητές. Δηλαδή το ποσοστό αύξησης
στην πρωτοβάθμια σε αυτήν την εικοσαετία είναι 214% και το ποσοστό αύξησης στη
δευτεροβάθμια είναι κοντά στο 61%. Θέλω να πω ότι παράλληλα έχουμε χίλιους
επτακόσιους μαθητές να φοιτούν στα νηπιαγωγεία, που ξέρετε πόσο σημαντικό είναι
η φοίτηση στο νηπιαγωγείο και η ελληνική γλώσσα να διδάσκεται μέσα στην
προσχολική αγωγή που παίρνει το παιδάκι στο νηπιαγωγείο.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου
ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε.
Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε.
Επίσης, οι απόφοιτοι των μειονοτικών σχολείων έχουν πολύ
λιγότερες δυνατότητες, γιατί εκτός των άλλων εκτίθενται σε περισσότερες
γλώσσες, το ξέρετε και είναι καλό για τα παιδιά -και το βλέπουν και οι γονείς
πια- ότι όταν πηγαίνουν στα δημόσια σχολειά πετυχαίνουν περισσότερο τους
εκπαιδευτικούς τους στόχους, γίνονται ολοκληρωμένοι πολίτες και ανεβαίνουν τις
βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Θα πω περισσότερα, κύριε Πρόεδρε, στη δευτερολογία μου.
Θα πω περισσότερα, κύριε Πρόεδρε, στη δευτερολογία μου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Παρακαλείται ο συνάδελφος,
κ. Ιωάννης Κοραντής, να αναπτύξει την ερώτηση του.
Ορίστε, κύριε Κοραντή, έχετε το λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΡΑΝΤΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Ευχαριστώ, κυρία Υπουργέ, σας άκουσα με πάρα πολύ μεγάλη
προσοχή, αλλά θα ήθελα να σημειώσω κάποια πράγματα.
Η παραεκπαιδευτική δομή ζει και βασιλεύει στη Θράκη. Σε
διάφορα χωριά στη Ξάνθη και στην Κομοτηνή, όπως στο χωριό Λύκειο, παραδείγματος
χάριν, λειτουργούν παράνομοι παιδικοί σταθμοί που ίδρυσε η Τουρκία, όπου
απασχολούνται –υποτίθεται εθελοντικά- δάσκαλοι. Άραγε, πόσα ελληνικά, κυρία
Υπουργέ, μαθαίνουν αυτά παιδιά σε αυτά τα νηπιαγωγεία; Και το κυριότερο, με πιο
χαρτί πάνε μετά να γραφτούν στα δημοτικά σχολεία;
Γνωρίζετε ότι τα ίδια συμβαίνουν και στο Νομό Έβρου;
Γνωρίζετε ότι σε χωριά του νομού αυτού γυναίκες νηπιαγωγοί πληρωμένες από το
Γενικό Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής μαζεύουν παιδιά Ελλήνων μουσουλμάνων αλλά
και Ρομά –επαναλαμβάνω Ρομά- και τα μετατρέπουν σε τουρκόπουλα, κυριολεκτικά
από τα γεννοφάσκια τους.
Γίνεται δεκτή, κυρία Υπουργέ, η παραεκπαιδευτική δομή
αυτή από το κράτος; Για το «μαύρο» χρήμα που διακινείται στο όνομα του
εθελοντισμού τι έχετε να πείτε;
Να σας υπενθύμισω, όταν το Υπουργείο Παιδείας ανήγγειλε τις συγχωνεύσεις σχολείων, για διάφορους κατά περίπτωση λόγους υπήρξαν πελώριες αντιδράσεις σε όλη την Ελλάδα. Αντιδράσεις εντονότατες, αλλά παρ' όλα αυτά το Υπουργείο σας κράτησε σκληρή γραμμή. Τότε, όμως, με πιο σκεπτικό πετάχτηκε στα σκουπίδια η πρόταση των τοπικών ιθυνόντων για πενήντα τέσσερις συγχωνεύσεις-καταργήσεις μειονοτικών σχολείων, ώστε να καταλήξουμε μετά βίας σε μια δεκάδα; Ποιος αποφάσισε, κυρία Υπουργέ, την ερήμωση της τραγικής υπαίθρου από δημόσια σχολεία και την ίδια στιγμή άφησε άθικτα τα μειονοτικά;
Από αυτό εδώ το Βήμα τώρα θα σας κάνω και μια καταγγελία. Το κίνημα του ιμάμη Φετουλάχ Γκιουλέν, τον οποίον είμαι βέβαιος ότι γνωρίζετε, έχει ανοίξει δύο τουλάχιστον σχολεία στα Πομακοχώρια και βαδίζει για τη δημιουργία και άλλων. Αυτά λειτουργούν υπό το κάλυμμα, την «βιτρίνα», -αν θέλετε- του φροντιστηρίου ξένων γλωσσών, ενώ στην πράξη είναι κέντρα προώθησης του παντουρκισμού. Είναι γνωστό ότι το κίνημα Γκιουλέν κηρύσσει την πίστη στις ηθικές αρχές του Ισλάμ και την αφοσίωση στην τουρκική ταυτότητα.
Να σας υπενθύμισω, όταν το Υπουργείο Παιδείας ανήγγειλε τις συγχωνεύσεις σχολείων, για διάφορους κατά περίπτωση λόγους υπήρξαν πελώριες αντιδράσεις σε όλη την Ελλάδα. Αντιδράσεις εντονότατες, αλλά παρ' όλα αυτά το Υπουργείο σας κράτησε σκληρή γραμμή. Τότε, όμως, με πιο σκεπτικό πετάχτηκε στα σκουπίδια η πρόταση των τοπικών ιθυνόντων για πενήντα τέσσερις συγχωνεύσεις-καταργήσεις μειονοτικών σχολείων, ώστε να καταλήξουμε μετά βίας σε μια δεκάδα; Ποιος αποφάσισε, κυρία Υπουργέ, την ερήμωση της τραγικής υπαίθρου από δημόσια σχολεία και την ίδια στιγμή άφησε άθικτα τα μειονοτικά;
Από αυτό εδώ το Βήμα τώρα θα σας κάνω και μια καταγγελία. Το κίνημα του ιμάμη Φετουλάχ Γκιουλέν, τον οποίον είμαι βέβαιος ότι γνωρίζετε, έχει ανοίξει δύο τουλάχιστον σχολεία στα Πομακοχώρια και βαδίζει για τη δημιουργία και άλλων. Αυτά λειτουργούν υπό το κάλυμμα, την «βιτρίνα», -αν θέλετε- του φροντιστηρίου ξένων γλωσσών, ενώ στην πράξη είναι κέντρα προώθησης του παντουρκισμού. Είναι γνωστό ότι το κίνημα Γκιουλέν κηρύσσει την πίστη στις ηθικές αρχές του Ισλάμ και την αφοσίωση στην τουρκική ταυτότητα.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει προειδοποιητικά το κουδούνι
λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Γνωρίζετε δε, ότι θυμίζει περισσότερο πολυεθνικό όμιλο
επιχειρήσεων, διότι διαθέτει πανεπιστήμια, σχολεία, εκδοτικό οίκο, μέσα μαζικής
επικοινωνίας κ.ο.κ. και διακινεί είκοσι
οκτώ δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφάλαια.
Θα ερευνήσετε αυτές τις καταγγελίες που σας κάνω; Θα
θελήσετε να ενημερώσετε τη Βουλή για το αποτέλεσμα τους;
Το Υπουργείο σας έθεσε ως στόχο τη δημιουργία μεγαλύτερων
μειονοτικών σχολείων, τουλάχιστον τετραθέσιων ή και εξαθέσιων, αντί να
ενισχύσει τα κρατικά σχολεία.
Δεν νομίζω ότι ο περιορισμένος χρόνος αυτής της Ερώτησης,
κυρία Υπουργέ, προσφέρεται για ανάπτυξη του πελώριου ζητήματος της μειονοτικής
εκπαίδευσης στη Θράκη. Εγώ απλά θα σας διαβάσω μια φράση από μια έκθεση
ενός πολύ έγκριτου εκπαιδευτικού, του Νικολάου Κόκκα.
«Τα δίγλωσσα μειονοτικά σχολεία καταδικάζουν στην
ημιμάθεια, κλείνουν τους γνωστικούς ορίζοντες των παιδιών, διχοτομούν τη
συνείδησή τους. Προσθέτουν φανατισμό, αφαιρούν γνώσεις, πολλαπλασιάζουν τη
σύγχυση, διαιρούν ανάμεσα σε εμάς και τους άλλους. Προσθέτουν κεμαλική
ιδεολογική, αφαιρούν κριτική σκέψη, πολλαπλασιάζουν την άγνοια, διαιρούν και
διχάζουν τους πολίτες της Ελλάδας.»
Εγώ, κυρία Υπουργέ, θα προσέθετα και κάτι ακόμη. Μου έκανε κατάπληξη διαβάζοντας την εφημερίδα «Το Παρόν» μια στοιχειοθετημένη καταγγελία, ότι ένας έγκριτος επιχειρηματίας προσφέρθηκε να κάνει μια δωρεά και να χρηματοδοτήσει τη συντήρηση της λειτουργίας της Βιβλιοθήκης Μύκης στην Ξάνθη.
Η δωρεά αυτή αποκρούστηκε από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου σας με το επιχείρημα ότι το Υπουργείο Παιδείας είχε προχωρήσει από τις 3.6.2011 σε καταγγελία της σύμβασης που είχε συνάψει με την Εταιρεία Ίδρυσης Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών για την ίδρυση του ως άνω οργανισμού που ήταν αρμόδια –υποτίθεται- για να δεχθεί αυτή τη δωρεά.
Εγώ, κυρία Υπουργέ, θα προσέθετα και κάτι ακόμη. Μου έκανε κατάπληξη διαβάζοντας την εφημερίδα «Το Παρόν» μια στοιχειοθετημένη καταγγελία, ότι ένας έγκριτος επιχειρηματίας προσφέρθηκε να κάνει μια δωρεά και να χρηματοδοτήσει τη συντήρηση της λειτουργίας της Βιβλιοθήκης Μύκης στην Ξάνθη.
Η δωρεά αυτή αποκρούστηκε από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου σας με το επιχείρημα ότι το Υπουργείο Παιδείας είχε προχωρήσει από τις 3.6.2011 σε καταγγελία της σύμβασης που είχε συνάψει με την Εταιρεία Ίδρυσης Παιδικών και Εφηβικών Βιβλιοθηκών για την ίδρυση του ως άνω οργανισμού που ήταν αρμόδια –υποτίθεται- για να δεχθεί αυτή τη δωρεά.
Με άλλα λόγια, βρέθηκε ένας Έλλην επιχειρηματίας θέλοντας
να δώσει χρήματα για μια δημόσια ελληνόφωνη βιβλιοθήκη και το Υπουργείο για
τυπικούς λόγους την απέκρουσε. Το βρίσκετε σωστό; Αυτό είναι δημοσίευμα της
εφημερίδας «Το Παρόν», το οποίο και θα καταθέσω στα Πρακτικά.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Ιωάννης Κοραντής
καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν δημοσίευμα, το οποίο βρίσκεται στο
Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της
Βουλής)
Θα προσθέσω κάτι τελευταίο, κυρία Υπουργέ. Ο τότε αλλά και σήμερα Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης κ. Πάγκαλος απαντώντας σε αυτή εδώ την Αίθουσα σε μια επίκαιρη ερώτηση του Προέδρου του ΛΑΟΣ κ. Καρατζαφέρη αντιλαμβανόμενος το μέγεθος των προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένης της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη, πριν από μερικούς μήνες είχε πει ότι θα φρόντιζε να έρθει σε επαφή με το συνάδελφο Υπουργό Εξωτερικών και τη συνάδελφο Υπουργό Παιδείας –ασφαλώς το γνωρίζετε- και ότι είναι ίσως ανάγκη να συγκληθεί μια άτυπη συνάντηση των κομμάτων –ίσως να έλθουν και στην κοινοβουλευτική επιτροπή- όπου θα συζητήσουμε ειδικά για την κατάσταση στη Θράκη για τις εξελίξεις που προδιαγράφονται για τα προβλήματα που υπάρχουν.
Θα ήθελα να σας ρωτήσω, κυρία Υπουργέ, αν γνωρίζετε κατά πόσο υπήρξε κάποια συνέχεια σε αυτή την πρόταση, σκέψη, πρωτοβουλία του κ. Πάγκαλου που διατυπώθηκε σε αυτή εδώ την Αίθουσα και τι πρόκειται να γίνει εν προκειμένω.
Θα προσθέσω κάτι τελευταίο, κυρία Υπουργέ. Ο τότε αλλά και σήμερα Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης κ. Πάγκαλος απαντώντας σε αυτή εδώ την Αίθουσα σε μια επίκαιρη ερώτηση του Προέδρου του ΛΑΟΣ κ. Καρατζαφέρη αντιλαμβανόμενος το μέγεθος των προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένης της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη, πριν από μερικούς μήνες είχε πει ότι θα φρόντιζε να έρθει σε επαφή με το συνάδελφο Υπουργό Εξωτερικών και τη συνάδελφο Υπουργό Παιδείας –ασφαλώς το γνωρίζετε- και ότι είναι ίσως ανάγκη να συγκληθεί μια άτυπη συνάντηση των κομμάτων –ίσως να έλθουν και στην κοινοβουλευτική επιτροπή- όπου θα συζητήσουμε ειδικά για την κατάσταση στη Θράκη για τις εξελίξεις που προδιαγράφονται για τα προβλήματα που υπάρχουν.
Θα ήθελα να σας ρωτήσω, κυρία Υπουργέ, αν γνωρίζετε κατά πόσο υπήρξε κάποια συνέχεια σε αυτή την πρόταση, σκέψη, πρωτοβουλία του κ. Πάγκαλου που διατυπώθηκε σε αυτή εδώ την Αίθουσα και τι πρόκειται να γίνει εν προκειμένω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Η Υφυπουργός Παιδείας, Διά
Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Χριστοφιλοπούλου έχει το λόγο για να
δευτερολογήσει.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου
Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε Κοραντή, τα στοιχεία που παραθέσατε είναι μια
επιβεβαίωση των όσων σας είπα, ακριβώς γιατί δόθηκε μεγάλη έμφαση στα δημόσια
σχολεία στη Θράκη. Ακριβώς γι' αυτό το λόγο –το κατανοείτε- και γιατί είναι
δραματικά φθίνων ο πληθυσμός των μειονοτικών σχολείων, υπάρχουν διάφορες
προσπάθειες από διάφορα κέντρα.
Είναι κάτι που το αναγνωρίζω και είμαι σίγουρη ότι και
εσείς αναγνωρίζετε την εμμονή μας, παρά ταύτα, να υπάρχουν με βάση τη Συνθήκη
της Λωζάνης και μειονοτικά σχολεία στη Θράκη. Θα σας στείλω και στοιχεία
–γιατί, δυστυχώς, δεν έχω μαζί μου τους ακριβείς αριθμούς, είμαι όμως σε θέση
να σας διαβεβαιώσω δυο πράγματα:
Πρώτον, προβήκαμε και σε συγχωνεύσεις των δημόσιων σχολείων με στόχο την εκπαιδευτική τους αρτιότητα δηλαδή να έχουμε λιγότερα μονοθέσια, λιγότερα ολιγοθέσια στα ελληνικά δημόσια σχολεία, ώστε να έχουμε πιο άρτια σχολεία και, δεύτερον, αντιστοίχως πράξαμε στα μειονοτικά σχολεία.
Πρώτον, προβήκαμε και σε συγχωνεύσεις των δημόσιων σχολείων με στόχο την εκπαιδευτική τους αρτιότητα δηλαδή να έχουμε λιγότερα μονοθέσια, λιγότερα ολιγοθέσια στα ελληνικά δημόσια σχολεία, ώστε να έχουμε πιο άρτια σχολεία και, δεύτερον, αντιστοίχως πράξαμε στα μειονοτικά σχολεία.
Επομένως, ναι, έγιναν συγχωνεύσεις, πρέπει όμως να σας πω
ότι σε περιπτώσεις όπου δεν κατέστη δυνατόν για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά,
όπως κτίρια, υποδομές ή πολύ μεγάλα προβλήματα τοπικισμών –και αυτό αφορά όλη
τη χώρα, έτσι έγινε και στη Θράκη- μπορούμε να πάμε σε δεύτερο γύρο. Άρα, αυτό
το κρατώ.
Σε ό,τι αφορά την καταγγελία σας για τους παιδικούς σταθμούς, προφανώς πρέπει να το δούμε και να το δούμε και με τους αντίστοιχους δήμους. Σας θυμίζω ότι είναι αρμοδιότητα των δήμων και οι άδειες λειτουργίας είναι από το Υπουργείο Υγείας. Άρα, υπάρχει μια –αν θέλετε- λίγο πονηρή κατάσταση διότι εδώ δεν επιλαμβάνεται το Υπουργείο και για να γραφτεί ένα παιδί στο νηπιαγωγείο δεν χρειάζεται τίποτα απολύτως. Ένας Έλλην πολίτης ή ένας μόνιμος κάτοικος Ελλάδος πάει και γράφεται στο δημόσιο νηπιαγωγείο.
Σε ό,τι αφορά την καταγγελία σας για τους παιδικούς σταθμούς, προφανώς πρέπει να το δούμε και να το δούμε και με τους αντίστοιχους δήμους. Σας θυμίζω ότι είναι αρμοδιότητα των δήμων και οι άδειες λειτουργίας είναι από το Υπουργείο Υγείας. Άρα, υπάρχει μια –αν θέλετε- λίγο πονηρή κατάσταση διότι εδώ δεν επιλαμβάνεται το Υπουργείο και για να γραφτεί ένα παιδί στο νηπιαγωγείο δεν χρειάζεται τίποτα απολύτως. Ένας Έλλην πολίτης ή ένας μόνιμος κάτοικος Ελλάδος πάει και γράφεται στο δημόσιο νηπιαγωγείο.
Το χαρτί που χρειάζεται για να πας στο δημοτικό είναι
αυτό του ελληνικού νηπιαγωγείου. Γι' αυτό σας έδωσα και τον αριθμό των χιλίων
επτακοσίων μουσουλμανοπαίδων που υπάρχει αυτή τη στιγμή και έχουμε τη χαρά να
φοιτούν στα νηπιαγωγεία μας, γιατί αυτά τα παιδιά με αυτό το χαρτί γίνονται
δεκτά. Οποιοδήποτε άλλο χαρτί είναι παράνομο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΡΑΝΤΗΣ: Μα, εγώ δεν μίλησα για δημόσια
νηπιαγωγεία, κυρία Υπουργέ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου
Μάθησης και Θρησκευμάτων): Βεβαίως.
Θα σας πω όμως ότι ένα παιδί που πάει σε ένα ιδιωτικό
νηπιαγωγείο, μπορεί και αυτό να γραφτεί. Είπατε για παράνομους παιδικούς
σταθμούς. Σημείωσα τι είπατε και έτσι όπως το είπατε. Εγώ παρόλα αυτά μαζί με
το συνάδελφο του Υπουργείου Υγείας θα το διερευνήσω.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΡΑΝΤΗΣ: Ωραία.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου
Μάθησης και Θρησκευμάτων): Όλες οι καταγγελίες σας και για τη λειτουργία
φροντιστηρίων, που υποκρύπτουν άλλα πράγματα, μας βάζουν σε ακόμη περισσότερη
εγρήγορση. Τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών θα πρέπει να είναι αυτό που λένε και
τίποτα παραπάνω.
Σε ό,τι αφορά τη βιβλιοθήκη πρέπει να σας πω –εάν το ήξερα θα είχα φέρει και τα στοιχεία, να σας τα καταθέσω εδώ, μπορώ όμως και με γραπτή ερώτηση ευχαρίστως να σας τα καταθέσω ή να σας τα στείλω- ότι το πρόβλημα είναι καθαρά τυπικό και νομικό και θα το υπερβούμε. Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να μην υπάρχει μια χορηγία, προς θεού άλλωστε, για να λειτουργήσει μια βιβλιοθήκη.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα και εγώ την ανοχή σας για λίγο ακόμη χρόνο.
Θα ήθελα να πω ότι ο Αντιπρόεδρος, κ. Πάγκαλος, μαζί με την κ. Διαμαντοπούλου έχουν κάνει και γενικότερα έχουν γίνει πολλές συσκέψεις σε διαφορετικά επίπεδα μεταξύ Υπουργείου Παιδείας, Υπουργείου Εξωτερικών γιατί υπάρχουν, όπως είπατε και εσείς, πολλές πτυχές στο ζήτημα των μειονοτικών σχολείων και είμαστε πάνω από το πρόβλημα.
Σε ό,τι αφορά τη βιβλιοθήκη πρέπει να σας πω –εάν το ήξερα θα είχα φέρει και τα στοιχεία, να σας τα καταθέσω εδώ, μπορώ όμως και με γραπτή ερώτηση ευχαρίστως να σας τα καταθέσω ή να σας τα στείλω- ότι το πρόβλημα είναι καθαρά τυπικό και νομικό και θα το υπερβούμε. Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να μην υπάρχει μια χορηγία, προς θεού άλλωστε, για να λειτουργήσει μια βιβλιοθήκη.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)
Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα και εγώ την ανοχή σας για λίγο ακόμη χρόνο.
Θα ήθελα να πω ότι ο Αντιπρόεδρος, κ. Πάγκαλος, μαζί με την κ. Διαμαντοπούλου έχουν κάνει και γενικότερα έχουν γίνει πολλές συσκέψεις σε διαφορετικά επίπεδα μεταξύ Υπουργείου Παιδείας, Υπουργείου Εξωτερικών γιατί υπάρχουν, όπως είπατε και εσείς, πολλές πτυχές στο ζήτημα των μειονοτικών σχολείων και είμαστε πάνω από το πρόβλημα.
Νομίζω, όμως, ότι με πολύ προσοχή και φροντίδα μπορούμε
να προχωρήσουμε και σε μία διακομματική συνεννόηση. Θα το μεταφέρω αυτό και
στην κ. Διαμαντοπούλου ούτως ώστε να το δούμε.
Θα μου επιτρέψετε, κύριε Πρόεδρε, να πω μία ακόμα λέξη
κλείνοντας. Η Θράκη είναι μέρος της Βόρειας Ελλάδας και κάνει λίγο πιο κρύο
εκεί, εκτός από τα άλλα τα όμορφα ή τους κινδύνους που έχουμε στη Θράκη.
Σήμερα είδαν το φως τη δημοσιότητας, κύριε Πρόεδρε, κύριοι συνάδελφοι, κάποιες
καταγγελίες και ανησυχίες ότι πράγματι ορισμένες σχολικές επιτροπές δεν έχουν
κατορθώσει ακόμα να προμηθευτούν πετρέλαιο και αυτό μας ανησυχεί πάρα πολύ.
Θέλω από αυτό το Βήμα, κύριε Πρόεδρε, όχι να πετάξω το
μπαλάκι, όπως είθισται, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, γιατί αυτή είναι αρμόδια.
Θέλω, όμως, να πω ότι από το καλοκαίρι τα αρμόδια Υπουργεία Εσωτερικών και
Οικονομικών ήδη είχαν επιληφθεί του να υπάρξει μια μικρή αύξηση του κονδυλίου
για το πετρέλαιο θέρμανσης στα σχολεία από την προηγούμενη χρονιά, ακριβώς
γιατί την προηγούμενη χρονιά έφτασε-δεν έφτασε το ποσό, ήταν οριακά τα
λειτουργικά έξοδα των σχολικών επιτροπών.
Άρα, λοιπόν, πρέπει να διαβεβαιώσω ότι ήδη τα χρήματα μέσω του αρμοδίου Υπουργείου Εσωτερικών έχουν φτάσει στους δήμους. Ξέρω ότι πολλοί καινούριοι, Καλλικρατικοί δήμοι έχουν ξεπεράσει με επιτυχία τις δυσκολίες και τα προβλήματα που έχουν για να συγκροτήσουν τις επιτροπές και να λειτουργήσουν τις διαδικασίες. Είμαι σίγουρη ότι και άλλοι δήμοι θα το κάνουν.
Άρα, λοιπόν, πρέπει να διαβεβαιώσω ότι ήδη τα χρήματα μέσω του αρμοδίου Υπουργείου Εσωτερικών έχουν φτάσει στους δήμους. Ξέρω ότι πολλοί καινούριοι, Καλλικρατικοί δήμοι έχουν ξεπεράσει με επιτυχία τις δυσκολίες και τα προβλήματα που έχουν για να συγκροτήσουν τις επιτροπές και να λειτουργήσουν τις διαδικασίες. Είμαι σίγουρη ότι και άλλοι δήμοι θα το κάνουν.
Θέλω να διαβεβαιώσω, επειδή είμαι σε συνεχή επαφή –παρ'
ότι μη αρμόδιο Υπουργείο, ενδιαφερόμαστε, κατανοείτε, για τα σχολεία- με τον κ.
Κουκουλόπουλο ο οποίος κάνει καθετί το δυνατό να στηρίξει, να βοηθήσει και να
συνδράμει τους δήμους για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία και να μη μείνει
κανένα σχολείο χωρίς πετρέλαιο, εφόσον τα χρήματα έχουν πάει έγκαιρα στους
δήμους.
Ευχαριστώ πάρα πολύ.
Ευχαριστώ πάρα πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου