ΠΑΤΗΣΤΕ fullscreen ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Πρόσκληση για θέση Συμβούλου Θεολόγων του ΙΕΠ
-
Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για αποσπάσεις τετραετούς διάρκειας ως
διοικητικό και επιστημονικό προσωπικό τετραετούς διάρκειας στο Ινστιτούτο
Εκπαιδ...
Πριν από 6 ώρες
6 σχόλια:
Δεν έχω την δυνατότητα να παρεμβαίνω συχνά εις τα εκκλησιαστικά δρώμενα, αλλά μετ’ ευχαρίστου εκπλήξεως διάβασα προ ολίγου το ομολογιακό αυτό κείμενον της Ι. Μονής Γαντζέας, δια του οποίου ελέγχονται δια την «υπέρβαση των πατέρων» και δι’ όλους τους ατυχείς χειρισμούς θεμάτων της Πίστεως, οι διοργανωτές της «Ακαδημίας Βόλου». Διότι απαιτείται γενναιότης, η ου τυχούσα, δια να ελέγξη ένας ηγούμενος τον Μητροπολίτη της περιοχής του.
Γράφει η Ιερά Μονή Γαντζέας, ότι οι της «Ακαδημίας» ομιλούν για «πατερικό φονταμενταλισμό» και καταλήγουν σε μη ορθόδοξα συμπεράσματα, για τα οποία βέβαια ευθύνεται και η Ι. Μ. Δημητριάδος που την φιλοξενεί. Ομιλούντες, όμως, οι της «Ακαδημίας» για φανατισμό των ακολουθούντων τους Αγίους ημών Πατέρας και διδασκάλους, τούτο το κάμνουν (κατά τους συντάξαντας το κείμενον της Ι. Μονής), διότι προτείνουν έναν ιδικόν τους φονταμενταλισμόν: τον «ακαδημαϊκόν»! «Έτσι, λοιπόν, εξηγείται πασιφανέστατα γιατί επιδιώκουν “να βγάλουν από τη μέση” τους Αγίους Πατέρες»: διότι οι Πατέρες «διδάσκουν την ...αποφυγή των σχέσεων με τους αιρετικούς».
Και φέρει εις την συνέχειαν παραδείγματα σύγχρονων φωτισμένων Επισκόπων και πρωτοπρεσβυτέρων, οι οποίοι αντιστέκονται με την γραφίδα των κατά του Οικουμενισμού.
Πολύ ορθά και ενθαρρυντικά όλα αυτά. Όμως, μια μικρή παρατήρηση: Αυτοί οι Επίσκοποι και πρωτοπρεσβύτεροι, οι οποίοι μας εδίδαξαν ότι ο Οικουμενισμός είναι παναίρεση (δεν θέλουμε να αναφέρουμε ονόματα), διατί συλλειτουργούν και συναγελάζονται με Οικουμενιστές επισκόπους της εμβελείας του Μητροπολίτου Περγάμου κ.κ. Ιωάννου Ζηζιούλα; Μήπως, δηλονότι, ορθότατα ελέγχουμε τα λάθη της «Ακαδημίας» και του Μητροπολίτου Δημητριάδος, αλλά «κάνουμε τα στραβά μάτια», κατά το κοινώς λεγόμενον, δια την παράβασιν Ιερών Κανόνων και Ενταλμάτων του ιδίου του Κυρίου Ιησού και του Ευαγγελίου Του, οι οποίοι απαγορεύουν την επικοινωνίαν μετὰ των εμφανώς παραβαινόντων τας Ευαγγελικάς Εντολάς;
Περιμένουμε, ως εκ τούτου, μετά του ιδίου θάρρους η Ι. Μονή, να εκφράσει μετά σεβασμού το αίτημα αυτό και εις τους Σεβασμιωτάτους και τους πρωτοπρεσβυτέρους που αγωνίζονται τον καλόν αγώνα της Πίστεως εναντίον του Οικουμενισμού, ώστε να μην καθίσταται μονόπλευρος και άρα αναποτελεσματικός ο αγών των.
Η Ι. Μονή Αγίας Τριάδος Γαντζέας Βόλου, μαζί με την Ι. Μονή Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου, είναι από τις ελάχιστες που, προς τιμήν τους, ύψωσαν το ανάστημά τους απέναντι στην παναίρεση του Οικουμενισμού. Είναι καιρός αγώνα και ομολογίας, γι' αυτό και περιμένουμε να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους και τα υπόλοιπα μοναστήρια μας, και βέβαια , αυτά του Αγίου Όρους. Έφτασε ο καιρός να φανεί ποιός είναι με το Χριστό και ποιός το Θηρίο. Μέση λύση ...δεν υπάρχει!
Βασίλειος Κερμενιώτης
Πτολεμαϊδα
Δεν είναι ιδιαίτερα απλό και εύκολο να ξηλωθεί ο οικουμενισμός και ο "θεολογικός - θεομάχος - διαφωτισμός". Αυτά ξεκίνησαν στις αρχές του 1900, μορφοποιήθηκαν και συστηματοποιήθηκαν στα χρόνια του Μελετίου Μεταξάκη και εδραιώθηκαν επί Αθηναγόρα. Έκτοτε τα χτυπήματα είναι αλλεπάλληλα. Δεν απαιτείται δε και σχολαστική παρατηριτικότητα για την διαπίστωση ύπαρξης ομφαλίου λώρου μεταξύ του επικεφαλής των «διαχριστιανικών θεολόγων» της Ορθοδόξου Εκκλησίας – του Παιδαγωγικού Ιδρύματος (γιατί ινστιτούτο; χάθηκαν οι ελληνικές λέξεις και έπρεπε να δανειστούμε από την βαρβαρικήν;) – της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών και του νεοφανούς συνδέσμου "θεολόγων" ο "καιρός". Τα χτυπήματα που δέχονται οι Άγιοι Πατέρες της Αγιοσώστου Εκκλησίας μας, το μάθημα των θρησκευτικών, έννοιες ή σύμβολα όπως Σημαία, Πατρίδα, Σταυρός, πρωινή σχολική προσευχή, ακόμα και δόγμα, Εκκλησία, Λειτουργικά Κείμενα και Γλώσσα κ.α. είναι συστηματοποιημένα, γίνονται μεθοδικά και με σχέδιο. Το χειρότερο και επικινδυνότερο όλων είναι ότι δεν είναι ξεκάθαρο ποιοι είναι οι ατόφιοι και οι αληθινοί υποστηρικτές της Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και ποιοι είναι οι πολέμιοι της. Παρατηρούμε λ.χ. αξιόλογους μέχρι χθες μητροπολίτες, αρίστους θεολόγους, για τους οποίους ο Φιλόχριστος Λαός έτρεφε την καλύτερη γνώμη να αίρουν λ.χ. την υπογραφή των από την ομολογία πίστεως με το φαιδρότατο επιχείρημα "να μην…λυπήσω τον πατριάρχη" ή άλλους γενναιοτάτους μητροπολίτες που με τόλμη και θάρρος χριστιανού μάρτυρα ελέγχουν τις πτυχές της νέας εποχής (μασονία, οικουμενισμό κ.λπ.) να συναγελάζονται και να συλλειτουργούν με μητροπολίτες κατεξοχήν εκπροσώπους του οικουμενισμού,της νέας τάξης και της απολύτου εκκοσμίκευσης! Η Αγιοτάτη μας Ορθόδοξη Εκκλησία βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο και στην Ελλάδα ασχολούμαστε με την οικονομική κρίση...
Πράγματι χρειάζεται μεγάλη τόλμη και θάρρος να υψώσει τη φωνή του ένας ηγούμενος και να ελέγξει τον δεσπότη του σε θέματα πίστεως, όχι γιατί αυτό δεν προβλέπεται από το Ευαγγέλιο ή την παράδοση της Εκκλησίας (πας ουν όστις ομολογήσει εν εμοί έμπροσθεν των ανθρώπων, ομολογήσω καγώ εν αυτώ έμπροσθεν του Πατρός μου, Ματθ.ι,32) αλλά γιατί η δεσποτοκρατία έχει δυστυχώς επικρατήσει με τα γνωστά σε όλους επακόλουθα και τους απηνείς διωγμούς των αγωνιστών κληρικών, εκ μέρους των Επισκόπων που γνωρίζουν πολύ καλά να φιμώνουν τα στόματα των ομολογητών. Οφείλουμε όμως να συγχαρούμε τους αγωνιστές πατέρες της Ι. Μονής Άνω Γατζέας για την ομολογιακό κείμενό τους (έστω και με καθυστέρηση κάποιων ετών) και προσευχόμαστε ο Θεός να τους στηρίζει στο δύσκολο αλλά θεάρεστο έργο τους, ώστε να συνεχίσουν έτι περαιτέρω τον αντιοικουμενιστικό τους αγώνα. Ευχόμαστε κι άλλες μονές να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους, ώστε να αφυπνίζουν το ποίμνιο που αισθάνεται αποίμαντο, και να το καθοδηγήσουν. Νομίζω πως πρέπειτο παρόν κείμενο να δημοσιευθεί και στον τοπικό τύπο του Βόλου, ωστε να γίνει ευρέως γνωστό σε όλη τη μητρόπολη Δημητριάδος. Δεν έχουμε την τύχη ή την ευλογία θα έλεγα καλύτερα, να βλέπει τέτοια κείμενα, (όπως π.χ. τελευταία και το θαυμάσιο κείμενο του κ. Μαρκά) ο ανίδεος και αδιάφορος λαός του Βόλου. Αν είχαμε τέτοιους πνευματικούς φάρους (μονές πραγματικές και όχι ξενώνες θρησκευτικού τουρισμού) ίσως να μην φθάναμε σ'αυτά τα χάλια του Οικουμενισμού και της εκκοσμίκευσης. Αναμένουμε το Άγ. Όρος και τα υπόλοιπα μοναστήρια μας να μιλήσουν.
Επιτέλους και κάτι καλό από τον Βόλο. Εύγε πατέρες για την στάση σας και το έργο σας.
Διάβασα με προσοχή το κείμενο και χωρίς να έχω γνώσεις για τα θέματα αυτά νομίζω ότι αξίζει να στρατευτούμε γύρω από αυτά τα μοναστήρια και να πολεμήσουμε μαζί τους για τη σωτηρία της ψυχής μας. Άραγε τα διαβάζουν αυτά οι Δεσποτάδες μας και αν ναι τους απασχολούν (θετικά) αυτές οι απόψεις;
Δημοσίευση σχολίου