ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Φιλιπ. δ' 4-9
ΕΙΡΗΝΗ ΑΛΗΘΙΝΗ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ
«Ή ειρήνη του Θεού ή υπερέχουσα πάντα νουν φρουρήσει τάς καρδίας υμών»
Από όλες τις υποδοχές πού έκαναν κατά καιρούς οι άνθρωποι σε άρχοντες και βασιλείς τους, ή πιο ταιριαστή ήταν ή θριαμβευτική υποδοχή του 'Ιησού από τον λαό των Ιεροσολύμων.
Γιατί οι άνθρωποι βασιλείς, πού επέστρεφαν νικητές από τους πολέμους δεν εξασφάλιζαν οριστικά και μόνιμα την ειρήνη για τούς λαούς τους. Ή ειρήνη τους ήταν πάντοτε προσωρινή και ασταθής. Ενώ ή ειρήνη πού ήλθε να δώσει ό βασιλεύς της ειρήνης Ιησούς, ήταν αληθινή και μόνιμη. Τα αναρίθμητα πλήθη του λαού, πού υποδέχονταν τον Κύριο, δεν γνώριζαν βέβαια την αλήθεια αυτή. Όμως ό θριαμβευτικός ύμνος τους «ωσαννά, ευλογημένος ό ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, ό βασιλεύς του Ισραήλ», θα αποτελεί την πιο υπέροχη δοξολογία τού βασιλέως 'Ιησού Χριστού, πού έφερε στους ανθρώπους την αληθινή και μόνιμη ειρήνη. Γι' αυτό ακριβώς το μεγάλο και θεϊκό δώρο της ειρήνης κάνει λόγο και ή σημερινή αποστολική περικοπή.
ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ;
Ό απόστολος Παύλος τονίζει προς τούς Φιλιππησίους, ότι «ή ειρήνη του Θεού φρουρήσει τάς καρδίας» τους. Αυτό ακριβώς μάς δίνει το πρώτο χαρακτηριστικό της αληθινής ειρήνης. Είναι ειρήνη του Θεού. Ό Θεός είναι ή πηγή και ή αιτία της ειρήνης. Ή ειρήνη δεν είναι ανθρώπινο κατόρθωμα.
Πρόσεξε την οικογενειακή ζωή. Απουσιάζει ό Θεός; Απουσιάζει ή αγάπη, ή κατανόηση, ή υπομονή; Απουσιάζει και ή ειρήνη. Ή δυσαρμονία είναι ό μόνιμος κάτοικος του σπιτιού.
Σκύψε ακόμη στην καρδιά σου. Αν και εκεί δεν βρεις τον Θεό, αν δεν βρεις εκεί την αλήθεια και την δικαιοσύνη, αυτό θα είναι μια εξήγηση για την ανησυχία, την αγωνία και τις συγκρούσεις πού νιώθεις μέσα σου.
Γι' αυτό άλλη λύση δεν υπάρχει παρά μόνο αυτή πού υποδεικνύει ό Απόστολος: «Ή ειρήνη του Θεού φρουρήσει τάς καρδίας ημών». Φρουρός της ζωής και της καρδιάς των ανθρώπων από την διαμάχη, την δυσαρμονία και την αγωνία είναι μόνο ή ειρήνη τού Θεού.
ΔΙΩΞΕ ΤΗΝ ΜΕΡΙΜΝΑ!
Πώς όμως είναι δυνατόν να εξασφαλίσει κανείς αυτή την ειρήνη του Θεού; Ό Απόστολος υποδεικνύει σήμερα δύο αποτελεσματικούς τρόπους. Ό πρώτος είναι αυτός: «Μηδέν μεριμνάτε, άλλ' έν παντί τη προσευχή και τή δεήσει... τά αιτήματα υμών γνωριζέσθω προς τον Θεόν». Με άλλα λόγια την ειρήνη εξασφαλίζει ή απαλλαγή και απελευθέρωση από την αγωνιώδη μέριμνα και ή πλήρης εμπιστοσύνη στην πρόνοια τού αγαθού Πατέρα μας του Θεού. Αν ή μέριμνα εξαφανίζει την ειρήνη από την καρδιά του άνθρωπου, ή εμπιστοσύνη στην αγαθή πρόνοια του Θεού την στερεώνει και την μονιμοποιεί.
Διώξε, λοιπόν, την αγωνιώδη μέριμνα από την καρδιά σου, πού σαν σκουλήκι σού κατατρώει το φυτό της ειρήνης σου. Έχεις ανάγκες και προβλήματα. Υπάρχει όμως ό ουράνιος Πατέρας, ό Θεός, πού τα γνωρίζει όλα. «Οίδε (γνωρίζει καλά) ό Πατήρ υμών ό ουράνιος, ότι χρήζετε τούτων απάντων» μάς βεβαίωσε ό Κύριος (Ματθ. στ' 32). Μάθε, λοιπόν, με την εμπιστοσύνη του παιδιού να αναθέτεις με την ολόθερμη προσευχή όλες τις ανάγκες σου στην πρόνοια και την φροντίδα του Θεού. Αυτό θα σου εξασφαλίζει πλούσια την ειρήνη στην καρδιά σου.
ΚΑΡΠΟΣ ΑΓΑΠΗΣ
Υπάρχει όμως ακόμη και ένας δεύτερος τρόπος για την απόκτηση της ειρήνης. Τον σημειώνει στην συνέχεια ό Απόστολος:«Αδελφοί, όσα εστίν αληθή, όσα σεμνά, όσα δίκαια, όσα άγνά... ταύτα πράσσετε· και ό Θεός της ειρήνης έσται μεθ' υμών». Ό αγώνας και ή προσπάθεια για την εξάσκηση των αρετών και την εκτέλεση τού καθήκοντος, έχει ως αποτέλεσμα την ειρήνη τού Θεού. Ή ειρήνη του Θεού, ό Θεός της ειρήνης είναι κοντά και μέσα στην καρδιά εκείνων πού αγωνίζονται στην ζωή τους για την αλήθεια, για την δικαιοσύνη, για την σεμνότητα και αξιοπρέπεια, για την αγνότητα και όλες τις άλλες αρετές πού ζητάει ό νόμος του Θεού.
Είσαι νέος ή νέα; Την ειρήνη τού Θεού θα την εδραίωση στην καρδιά σου ό αγώνας για μια ζωή σεμνότητος, αγνότητος και αξιοπρέπειας. Είσαι επαγγελματίας; Ή ειρήνη του Θεού θα εγκατασταθεί στο κατάστημα σου, όταν ζητάς «όσα δίκαια». Είσαι οικογενειάρχης; Ό Θεός της ειρήνης θα κατοικεί στο σπίτι σου, όταν μέσα σ' αυτό γίνονται «όσα σεμνά, όσα εύφημα». Γιατί είναι νόμος Θεού ή ειρήνη να κερδίζεται με τον αγώνα για την αρετή. Με τα έργα της αρετής και τού καθήκοντος.
«ΖΩΗ»7/04/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου