Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Daily Telegraph, οι μαθητές σε ορισμένα δημόσια δημοτικά θα διδάσκονται την αλφάβητο, γραμματική και λεξιλόγιο της αρχαίας ελληνικής γλώσσας αλλά και στοιχεία πολιτισμού όπως η γέννηση και η εξέλιξη των Ολυμπιακών Αγώνων και οι κωμωδίες του Αριστοφάνη.
Η Λόρνα Ρόμπινσον, διευθύντρια του προγράμματος «Ιρις», που προώθησε αρμοδίως την ιδέα, είναι πεπεισμένη ότι η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών θα έχει σημαντικά ευεργετήματα για τους μαθητές. «Ο κόσμος μπορεί να τρομάζει στην ιδέα της εκμάθησης μιας γλώσσας που έχει διαφορετικό αλφάβητο και να αντιμετωπίζει το θέμα ως πρόβλημα. Ομως από την εμπειρία μας γνωρίζουμε ότι ενώ η διδασκαλία πράγματι προσθέτει μια επιπλέον διάσταση στη μάθηση, τελικά ο κόσμος προσαρμόζεται πολύ γρήγορα και αρχίζει να το ευχαριστιέται όταν εξοικειωθεί».
Η διευθύντρια ενός δημοτικού σχολείου στο Oxfordshire είπε χαρακτηριστικά στην Daily Telegraph ότι η προγενέστερη εισαγωγή των λατινικών πήγε καλά οπότε δέχτηκαν θετικά και τα αρχαία ελληνικά. «Τα παιδιά αντιλαμβάνονται καλύτερα τη γλώσσα, αναγνωρίζουν τη σχέση μεταξύ των γλωσσών και το διασκεδάζουν». Η Ρόμπινσον θεωρεί τα αρχαία ελληνικά «θαυμάσια γλώσσα, γεμάτη όμορφες λέξεις και συναρπαστικά νοήματα», ενώ ο συγγραφέας-δημοσιογράφος Χάρι Μάουντ γράφει στο blog του: «Είναι θαυμάσια είδηση ότι τα αρχαία ελληνικά θα διδάσκονται στο δημοτικό. Θα βελτιώσουν τις δεξιότητες των παιδιών στην αγγλική γραμματική και θα τα εισαγάγουν στον ελληνικό πολιτισμό – το λίκνο του δυτικού πολιτισμού».
eu.greekreporter.gr/?p=1782
Στην Οξφόρδη Ελληνικά και στο…Μαρούσι Αγγλικά
Ἐνῷ ἡ Ὑπουργὸς Διὰ βίου, πρώην ἐθνικῆς Παιδείας, (ἐνδοξότερη ὅλων τῶν προκατόχων της) ἀπαξιώνει ὅλο καὶ περισσότερο τὴν διδασκαλία τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας στὰ πλαίσια μιᾶς ἰδιότροπης “τεχνοκρατικῆς” λογικῆς, οἱ Εὑρωπαῖοι κινοῦνται ἀντίθετα, βλέποντας καὶ ἐκτιμώντας τὴν ἀξία τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν. Συμφώνως πρὸς δημοσιεύματα τοῦ βρεττανικοῦ τύπου σὲ δεκατρία δημοτικά σχολεῖα τῆς Ὀξφόρδης θὰ εἶναι ὑποχρεωτικὴ ἡ διδασκαλία τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν, ἐπειδὴ ἐκτιμᾶται ἀπὸ τοὺς ἁρμοδίους ὅτι κατ᾽ αὐτὸν τὸν τρόπο οἱ μαθητὲς θὰ βελτιώσουν τὰ Ἀγγλικά τους.
«What wonderful news that ancient Greek is to be taught at 13 Oxfordshire state primaries in September. The plan is that it will improve children’s English grammar and introduce them to Greek civilisation (…) It is an ambitious aim. Greek is even harder than Latin, and not just because it’s in a different script. It has some really tricky quirks – the optative, anyone?
But that’s precisely why it’s so good for young minds.» (http://blogs.telegraph.co.uk/culture/harrymount/100045528/ancient-greek-makes-a-welcome-return-to-state-schools/)
Φυσικὰ δὲν περιμένει κανένας νὰ συγκινηθοῦν οἱ ἡμέτεροι ἁρμόδιοι τῆς Πολιτείας. Αὐτοὶ ἔχουν τὸ πρόγραμμά τους. Καὶ τοὺς λόγους τους ! Εἶναι ἕνα Πρόγραμμα ποὺ ἐξελίσσεται ἀδιατάρακτα καὶ μεθοδικὰ ἐδῶ καὶ τριάντα χρόνια. Τὸ μόνο ποὺ ἀλλάζει εἶναι τὰ πρὀσωπα ποὺ ἐμφανίζονται κάθε φορὰ στὸ προσκήνιο.
Ἐνῷ στὴν Ὀξφόρδη εἰσάγεται, ἔστω σὲ μικρὸ ποσοστό ἡ ὑποχρεωτικὴ διδασκαλία τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν, στὸ …Ἀμαρούσιο, ὅπου καὶ τὸ Διὰ Βίου Ὑπουργεῖο, προωθεῖται ἡ σταδιακὴ ὑποβάθμιση τῶν Νέων Ἑλληνικῶν μὲ τὴν παράλληλη ἀναβάθμιση τῆς διδασκαλίας τῶν ἀγγλικῶν.
christianvivliografia.wordpress.com/
6 σχόλια:
Πραγματικά ενδιαφέρουσα πρόταση, αλλά για τίνων αυτιά; Περιμένουμε ότι θα προθυμοποιηθεί π.χ. το κράτος μας να στείλει φιλολόγους στην Αγγλία για να βοηθήσουν στην προσπάθεια αυτή;
Η ονομασία και μόνο του νέου υπουργείου -χωρίς κανένα προσδιορισμό - παραπέμπει σε παιδεία ανεθνική η ουδετεροεθνή. Δυστυχώς δεν υπάρχει καμμία περίπτωση το υπουργείο να βοηθήσει στην προσπάθεια αυτή.
"οι κωμωδίες του Αριστοφάνη"
Ό,τι σαπρο απο τα δικά μας ξέρουν να το μαζεύουν οι ξένοι.
Σαν κάτι άλλους ξένους που έλεγαν ότι η αρχαια Ελλάδα της ...ομοφυλοφιλίας.
Tις αισχρότητες ξέρουν να τις μαζεύουν και ό,τι έχει σχέση με ειδωλολατρεία (Ολυμπιακοι αγώνες).
Γ.
ΡΕ ΦΙΛΕ ΚΟΙΤΑ ΦΑΤΣΕΣ....ΑΜΕΣΩΣ ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ !!!
[ Η ονομασία και μόνο του νέου υπουργείου -χωρίς κανένα προσδιορισμό - παραπέμπει σε παιδεία ανεθνική η ουδετεροεθνή. Δυστυχώς δεν υπάρχει καμμία περίπτωση το υπουργείο να βοηθήσει στην προσπάθεια αυτή.
4 Αυγούστου 2010 9:38 π.μ.
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
"οι κωμωδίες του Αριστοφάνη"
Ό,τι σαπρο απο τα δικά μας ξέρουν να το μαζεύουν οι ξένοι.
Σαν κάτι άλλους ξένους που έλεγαν ότι η αρχαια Ελλάδα της ...ομοφυλοφιλίας.
Tις αισχρότητες ξέρουν να τις μαζεύουν και ό,τι έχει σχέση με ειδωλολατρεία (Ολυμπιακοι αγώνες). ]
Το κατά πόσο κακομοίρης είσαι φαίνεται από τα γεγραμμένα σου!
Ανήκεις στην κατηγορία εκείνων που για αυτούς λένε: Τον αράπη κι αν τον πλαίνεις το σαπούνι σου χαλάς!
-Χρειαζόμαστε να συγκεντρωθούμε στους εαυτούς μας και να πάρουμε αποφάσεις για το Ποιά θέλουμε να είναι η Ελλάδα και στο θέμα της εκπαίδευσης!! Δεν είναι δυνατόν να εξαρθρώνουμε κάθε ζωτικό σκέλος που μας χαρακτηρίζει ως Έλληνες, ειδικά όταν συγχρόνως οι άλλοι υιοθετούν αυτά τα αγαθά που εμείς κατέχουμε κληρονομικά!
Έλεος πιά!!!!
Τα Γερμανικά και τα Γαλλικά διαδάσκονται στην Ε΄ και στην ΣΤ ΄
Δημοτικού ως δεύτερη ξένη γλώσσα, ενώ η Αγγλική
διδάσκεται από τη Γ΄ και ήδη βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο η διδασκαλία της στην
Α΄Δημοτικού. Με άλλα λόγια στην συνείδηση του Ελληνόπουλου η Αγγλική
θα καθιερωθεί βαθμηδόν ως ισότιμη και ισάξια της μητρικής του, ενώ με
την εκμάθησή της ήδη από τον 6ο χρόνο της ζωής του ο Έλληνας στο
κοντινό μέλλον κινδυνεύει να περιέλθει σε σύγχυση για τη γλωσσική του
ταυτότητα.
Η διδασκαλία της Γερμανικής ή Γαλλικής στις τελευταίες Τάξεις
του Δημοτικού μπορεί να δώσει την υπερρεαλιστική εντύπωση ότι είτε οι
Ελληνόπαιδες τρέφουν μία ακόρεστη λαχτάρα για την εκμάθηση ξένων
γλωσσών είτε ότι η ταυτόχρονη κατάκτηση πολλών ξένων γλωσσών από πολύ
μικρή ηλικία είναι για όλους μία πολύ εύκολη διαδικασία.
Τότε εύκολα θα αναρωτιόταν κάποιος πώς είναι δυνατόν οι
παλαιότερες μορφές της Ελληνικής γλώσσας να αντιμετωπίζονται ως
νεκρές, άχρηστες ή ακόμη χειρότερα ως ξένες γλώσσες, και να
αποκαλούνται "κινέζικα" ή "ιερογλυφικά" κείμενα που πάλλουν από
ελληνικότητα και βρίσκονται πολύ κοντά στο νεοελληνικό βίο ή μπορούν
να τονώσουν την νεοελληνική συνείδηση.
Η εκστρατεία προβολής του Παπαδιαμάντη από την τηλεόραση και το ΥΠΔΒΜΘ με αφορμή τα εκατό χρόνια από το θάνατό του ήταν εντυπωσιακή και πολύ ωφέλιμη. Ὀμως στα σχολικά εγχειρίδια παρατηρούμε ότι οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα
να γνωρίσουν τον Παπαδιαμάντη μόνο στη Γ΄Γυμνασίου (έναν διήγημα όλο
κι όλο) ενώ στην πρώτη Γυμνασίου ένα ποίημα του, κείμενο ελάχιστα αντιπροσωπευτικό. Έπειιτα φτάνουν στο Λύκειο, όπου αζύμωτοι καθώς είναι με την ιδιαίτερη γλώσσα του θα δυσκολευτούν να εκτιμήσουν ως αριστούργημα το
<> κι όχι της απαίτησης
των πολλών ή κάποιου ασυνείδητου συλλογικού γλωσσικού μηχανισμού.
Άλλωστε οι διευκολύνσεις τέτοιου είδους αμβλύνουν το πνεύμα και βυθίζουν το γλωσσικό ένστικτο σε
λήθαργο. Διευκολύνσεις μία πολιτεία μπορεί να παρέχει όταν φροντίζει
οι πολίτες της να μη νοσηλεύονται σε ράντσα ή να μην εγκλωβίζονται σε
<> αναμονής στις Δημόσιες Υπηρεσίες. Το πνεύμα δεν αναπτύσσεται
με διευκολύνσεις αλλά με δυσκολίες και 'αναρριχήσεις'. Αυτές το
τρέφουν και το τέρπουν.
Κάτι ξέρουν οι Κορεάτες και επιμένουν να διατηρούν το
πολύπλοκο σύστημα γραφής τους. Φροντίζουν για την πνευματική ευρωστία
των τέκνων τους. Αλλά και οι Εβραίοι νεκρανέστησαν τη δική τους
γλώσσα. Κανείς δεν ξεσηκώθηκε να τους μεμφθεί γι΄ αυτή τη βίαιη
παρέμβαση στη φυσική -λόγω ιστορικών παραγόντων- πορεία εξαφάνισης της
Εβραϊκής. Εθνικοί λόγοι υπαγόρευαν μια τέτοια νεκρανάσταση. Δεν είναι
κρίμα εμείς να φτυαρίζουμε χώμα πάνω στην ολοζώντανη, πολύχρωμη,
δυναμική γλώσσα μας; Είμαστε άραγε άφρονες, εθελοτυφλούμε ή μήπως δε
μας αρέσει να μας αποκαλούν συντηρητικούς οι πεπλανημένοι ή δολεροί
ηθικολόγοι της εποχής μας;
Ο Ελύτης συμβουλεύει:
Όπου και να σας βρίσκει το κακό, αδελφοί
όπου και να θολώνει ο νους σας
μνημονεύετε Διονύσιο Σολωμό
και μνημονεύετε Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη…
Κατά τον Παπαδιαμάντη ο ανελλήνιστος Έλληνας, που δεν στηρίζεται στις δικές του ιδιαίτερες πολιτισμικές δυνάμεις 'ομοιάζει με νάνον ανορθούμενον επ'άκρον ονύχων και τανυόμενον να φτάση εις ύψος και φανή και αυτός γίγας.
Αλλά δυστυχώς, δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για <>. Οι
ξένες γλώσσες έχουν προτεραιότητα!!Ευτυχώς οι Βρετανοί βλέπουν τη γλώσσα μας ορθόδοξα.μ
Δημοσίευση σχολίου