Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού δεν εννοεί να αφήσει τον κόσμο να ησυχάσει με τις συνεχείς παραδοξότητές του. Δημιουργεί συνέχεια προβλήματα, πότε με το ένα και πότε με το άλλο, παρόλο που η παιδεία είναι, όπως είναι γνωστό και αποδεκτό, ένας τομέας υψίστης σημασίας για το μέλλον του Ελληνισμού στην Κύπρο. Ο κόσμος ανησυχεί τα μέγιστα, και πολύ δικαιολογημένα, για τα συμβαίνοντα στο χώρο της παιδείας, σε σημείο που πολλοί διερωτώνται αν ο σημερινός Υπουργός, ένας καταξιωμένος ακαδημαϊκός, είναι βαλτός και ειδικός για τη δημιουργία προβλημάτων στον ευπαθή χώρο της παιδείας. Μερικά από αυτά τα προβλήματα είναι και τα ακόλουθα:
- Η αταξία, παρατυπία που αποκαλύφθηκε για το διορισμό του, γεγονός που τον ανάγκασε να παραιτηθεί -έστω και κατόπιν εορτής- από τη θέση ακαδημαϊκού στο Πανεπιστήμιο.
- Ο θόρυβος που δημιουργήθηκε για τις υπηρεσιακές σχέσεις του με τη Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης, γεγονός που δημιούργησε σοβαρή αναστάτωση στα σχολεία και στους καθηγητές, χωρίς να φιλοτιμηθεί είτε ο ίδιος είτε κάποιος των συνεργατών του να δώσει μια πειστική εξήγηση για το ατυχές γεγονός, με αποτέλεσμα τη συνέχιση αχρείαστων κουτσομπολιών επί πολύ.
- Ατυχής και αχρείαστη η ταλαιπωρία, με την ανεπιτυχή προσπάθεια παραποίησης γεγονότων της Ιστορίας -αλλοίωσης της ιστορικής αληθείας- σε μιαν απέλπιδα προσπάθεια διευκόλυνσης της πολυδιαφημιζόμενης, αλλά ουσιαστικά ανύπαρκτης επαναπροσέγγισης.
- Τήρηση άκρας σιωπής για τις σοβαρότατες καταγγελίες αποκαλύψεις για λίαν σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί στο έργο του δημόσιου σχολείου η παρουσία καθηγητών με σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα (εκπομπή 60΄ λεπτά στο Σίγμα της 13ης Μαΐου με τον Χρ. Τσουρούλλη). Πίστεψεν άραγε η κ. Ο. Στυλιανού, Γ.Δ. του ΥΠΠ, ότι εξόρκισε το κακό χαρακτηρίζοντας αυτό το τόσο σοβαρό καρκίνωμα ως μεμονωμένο γεγονός; Στο ίδιο δυστυχώς μήκος κύματος μίλησαν και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Επιτροπής Παιδείας κ. Ν. Τορναρίτης και η Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ κ. Σεμελίδου.
- Βρίσκεται σε εξέλιξη το σκάνδαλο ή πιο σωστά ο ετσιθελισμός του κ. Υπουργού. για την απαγόρευση αναγραφής στα ενδεικτικά και απολυτήρια των μαθητών μας του ονόματος του πατέρα και το πιο σοβαρό, που σχετίζεται με την κατοχή και τους πρόσφυγες, του τόπου καταγωγής των μαθητών, με τον ανακριβή και ύποπτο ισχυρισμό ότι αποτελεί αυτή η απαγόρευση απαίτηση ή οδηγία της Ε.Ε. και κάποιων επίσημων φορέων της Κ.Δ.
Αυτά, όταν οι καθ' ύλην αρμόδιοι αρέσκονται να προκαλούν το δημόσιο αίσθημα.
- Το πολύ φρέσκο και σίγουρα όχι τελευταίο είναι η απόφαση -άραγε από ποιους- για την κήρυξη της 15ης Νοεμβρίου, ημέρας ανακήρυξης του ψευδοκράτους από τον Ντενκτάς -για την ακρίβεια από την Τουρκία- ως σχολικής αργίας για την Αγγλική Σχολή Λευκωσίας, για να αποφευχθούν τάχα δυσάρεστα επεισόδια μεταξύ των μαθητών. Μα πού είναι, κύριοι, η περιβόητη επαναπροσέγγιση; Και γιατί η σιωπή του ΥΠΠ σε μια τόσο αναίτια προκλητική συμπεριφορά; Γιατί το ΥΠΠ δεν αντέδρασε και δεν καταδίκασε αυτή την τόση άστοχη απόφαση; Μήπως γιατί η Α.Σ.Λ. δεν είναι δημόσια, δεν είναι ιδιωτική αλλά είναι κρατική σχολή, ή μήπως γιατί υπάρχει σκοτεινό παρασκήνιο;
- Η άκρα σιωπή του Υ.Π.Π. για το ποιο είναι το καθεστώς της Α.Σ.Λ., για το τι σημαίνει ο όρος κρατική σχολή, γιατί η Α.Σ.Λ. επιχορηγείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, γιατί σε μια κρατική σχολή οι μαθητές επιβαρύνονται με τόσο υψηλά δίδακτρα και κυρίως γιατί το Υ.Π.Π. αποφεύγει να ασκεί έλεγχο στην Α.Σ.Λ., κάτι που δεν παραλείπει να κάνει με όλα τα άλλα σχολεία; Αληθεύει, κ. Υπουργέ, ότι οι Τ/κ μαθητές της Α.Σ.Λ. φοιτούν δωρεάν;
Δυσάρεστη και ίσως ενοχλητική η αναφορά σε όλα τα πιο πάνω. Είναι όμως απαραίτητη και πολύ χρήσιμη, αν μας ανησυχεί ο τόσος ξεπεσμός της κοινωνίας μας.
Ανδρέας Προδρόμου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου