ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============
Ορθόδοξοι Έλληνες κληρικοί, μοναχοί, ηγούμενοι, καθηγητές πανεπιστημίου και πιστός λαός της Ελλάδος βρέθηκαν χθες στο πλευρό του καταδιωκομένου ένεκεν δικαιοσύνης, αληθείας και Ορθοδοξίας επισκόπου Αρτέμιου, των 100 κληρικών και μοναχών του αλλά και ως μάρτυρες υπεράσπισης του πρωτοσυγκέλλου π. Συμεών.
Ας σημειωθεί ότι τα έξοδα της δίκης ανέλαβαν Ελληνες φίλοι του Σεβασμιότατου κ. Αρτέμιου και του πρωτοσυγκέλλου Συμεών.
ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΙΝΙΚΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ
_________________
Θα αναμείνουμε βεβαίως, εν προσευχή, την ετυμηγορία των λειτουργών της Θέμιδος για το θέμα των κατηγοριών κατά του πρωτοσυγκέλλου Συμεών αλλά υπάρχουν πολλά ερωτηματικά που χρήζουν απαντήσεως, πέραν των κατηγοριών που σχετίζονται με το ποινικό δίκαιο και για τις οποίες φυσικά ο μόνος αρμόδιος να εκδώσει ετυμηγορία είναι η δικαιοσύνη.
Διευκρινίζουμε πάντως ότι ο Αρειος Πάγος δεν εκδικάζει την ουσία των κατηγοριών για υπεξαίρεση χρημάτων, αλλά μόνον την άρνηση του π. Συμεών να εκδοθεί στη Σερβία για να δικαστεί.
Θερμές είναι οι προσευχές μας να φανερώσει ο Θεός την αλήθεια και να ξεκαθαρίσει οριστικά η κατάσταση αναφορικά με τις κατηγορίες για υπεξαίρεση.
ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ
____________
Υπάρχουν, όμως, κάποια άλλα για τα οποία δεν περιμένουμε κανένα δικαστήριο της Ελλάδας, της Σερβίας ή διεθνές δικαστήριο να αποφανθεί! Και αυτά είναι όσα θέματα αφορούν την πίστη μας.
Ούτε ο Νεοβαρλααμισμός, που άρχισε να εφαρμόζεται στην Εκκλησία της Σερβίας, μας βρίσκει σύμφωνους, ούτε η συμφωνία του Σεβασμιότατου Ειρηναίου Μπούλοβιτς με την εκκλησιολογία της Ραβέννας μας αναπαύει, ούτε η πρόθεση πρόσκλησης στον Πάπα μας γεννά ελπίδες, ούτε η παραμονή στο ΠΣΕ της Εκκλησίας της Σερβίας ή οποιασδήποτε άλλης Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι πράξη που η ορθόδοξη συνείδηση μπορεί να ανεχτεί.
ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
______________
Ακόμη! Υπάρχει ένα διάχυτο κλίμα εκκοσμίκευσης στην Εκκλησία της Σερβίας. Εμβρόντητοι οι πιστοί πληροφορήθηκαν ότι ο ογδόντα ετών Πατριάρχης της Σερβίας Ειρηναίος έχει προσωπικές καταθέσεις στην τράπεζα του Νις (όπου ήταν η έδρα του πριν εκλεγεί Πατριάρχης) ογδόντα εκατομμυρίων ευρώ!!! (Βλ. ιστοσελίδα “Αυγουστίνος Καντιώτης”).
Ποια σκοπιμότητα υπάρχει ένας πατριάρχης, που ορκίσθηκε να τηρήσει ακτημοσύνη, όταν πήρε το μοναχικό σχήμα, να έχει αστρονομικές καταθέσεις σε τράπεζα χώρας που βγήκε κατεστραμμένη από αλλεπάληλους πολέμους και της οποίας ο λαός της πένεται και δυστυχεί;
Και δεν είναι μόνον ο Πατριάρχης Ειρηναίος. Πολλοί κληρικοί του Βελιγραδίου αλλά και επίσκοποι ζουν βίο τρυφηλό, όπως μάθαμε από στιγμιότυπα που αφορούσαν τη ζωή του όντως Αγίου και ακτήμονος Πατριάρχη Σερβίας μακαριστού Παύλου.
Εις τι βοηθούν τους ιδίους ή το πλήρωμα της Εκκλησίας οι Σέρβοι κληρικοί που διάγουν αυτή τη βιοτή;
Ο ΠΡΩΗΝ ΡΑΣΚΑΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ
__________
Αντίθετα ο Σεβασμιότατος πρώην Ράσκας κ. Αρτέμιος ζει ως ακτήμων μοναχός και ομολογεί ως ορθόδοξος επίσκοπος!
Εκανε τεράστια εντύπωση, όλη αυτή την περίοδο του άδικου διωγμού του, το ήθος, η ιεροπρεπής γλώσσα που χρησιμοποιεί, η υποχωρητικότητα που έδειξε για την αντικανονική απομάκρυνσή του από το θρόνο του και η στέρεη απόφασή του να μη δημιουργήσει σχίσμα παρόλες τις αδικίες που υπέστη!
Πώς, λοιπόν, να μη τον εμπιστεύεται ο λαός της Σερβίας αλλά και οι όπου γης Ορθόδοξοι και μάλιστα οι Ελληνες Ορθόδοξοι παρόλους τους δεσμούς προσωπικής φιλίας που ανέπτυξαν επί δεκαετίες με τους Σεβασμιότατους Αμφιλόχιο, Αθανάσιο και Ειρηναίο;
ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
_________
Ποια εμπερίστατη κατάσταση στη Σερβία μπορεί να δικαιολογήσει την επίσκεψη και πρόσκληση στον Πάπα ή την παραμονή στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των αιρέσεων γνωστό ως ΠΣΕ;
Ποια δικαιολογία μπορεί να υπάρξει για την αποδοχή του εκκλησιολογικού εκτρώματος του κειμένου της μικτής επιτροπής Ορθοδόξων και Παπικών στη Ραβέννα από τον Σεβασμιότατο Ειρηναίο Μπούλοβιτς;
Ποια δικαιολογία μπορεί να προβληθεί για την αναγόρευση του κ. Χρήστου Γιανναρά ως επίτιμου διδάκτορος της Θεολογικής Σχολής του Βελιγραδίου με εισήγηση των τριών μαθητών του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς;
Ακόμη και αν κάποιος ήθελε να παραβλέψει τις βλασφημίες του κατά του μεγαλύτερου Πατέρα και Διδασκάλου της Εκκλησίας μας τους τελευταίους αιώνες Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτη, ακόμη και αν ήθελε να δει “ρομαντικα” και συμβολικά τις περί έρωτος θεωρίες του κ. Γιανναρά, πώς μπορεί να παραβλέψει τις απροκάλυπτες βλασφημίες που κατέγραψε στο βιβλίο “Ενάντια στη Θρησκεία” κατά της αειπαρθενίας της Θεοτόκου;
Πώς είναι δυνατόν οι μαθητές του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς, οι οποίοι έγραψαν μνημειώδη έργα για να υμνήσουν τη Θεοτόκο, να απονέμουν επίτιμο διδακτορικό δίπλωμα σε διανοούμενο που διατυπώνει γραπτώς και δημοσίως κακοδοξίες κατά του Πανάγνου προσώπου της Υπεραγίας Θεοτόκου;
Γι’ αυτό, ενώ είναι αληθές ότι εναπόθέσαμε εξ ολοκλήρου τη διελεύκανση για τις κατηγορίες για τα όποια τυχόν ποινικά αδικήματα, κατά του π. Συμεών, στο μόνο αρμόδιο - τη δικαιοσύνη -, τα υπόλοιπα θέματα που σχετίζονται με την πίστη δημιουργούν στους πιστούς μεγάλο πόνο επειδή, όπως πολύ ορθά έγραψε σε πρόσφατο άρθρο του ο π. Θεόδωρος Ζήσης, είχαμε στηρίξει μεγάλες ελπίδες στους Αθανάσιο Γιέφτιτς και Αμφιλόχιο Ράντοβιτς.
Πώς να ερμηνεύσουμε την ακατανόητη συμπερφορά τους για πολλά θέματα; Ας υποθέσουμε ότι ορισμένα οικουμενιστικά παρατράγουδα (επισκέψεις και πρόσκληση στον Πάπα, συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους, παραμονή στο ΠΣΕ) τα κάνουν, όπως ακριβώς οι αρχιερείς της Κύπρου, για να βοηθήσουν την εμπερίστατη πατρίδας τους - παρόλον ότι εμείς διαφωνούμε απόλυτα ότι με την καταπάτηση του θελήματος του Θεού βγαίνει καλό και γίνεται προκοπή.
Τι σχέση έχει, όμως, με την εμπερίστατη πατρίδα τους η εισαγωγή του Νεοβαρλααμισμού ή οι υποτιμητικές εκφράσεις εναντίον του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου ή η αναγόρευση σε επίτιμο διδάκτορα ενός θεολόγου που αντιμάχεται το αειπάρθενο της Θεοτόκου και όχι μόνο;
Γιατί ο Σεβασμιότατος πρώην Ερζεγοβίνης εξεφράσθη, κατ’ επανάληψη, με τόσο υποτιμητικό τρόπο για τον π. Θέοδωρο Ζήση και τους πιστούς που υπέγραψαν την Ομολογία εναντίον του Οικουμενισμού; Αν δεν θέλει ο ίδιος να υπογράψει την Ομολογία, ας μην την υπογράψει, αλλά γιατί γυρίζει μοναστήρια και Μητροπόλεις της Ελλάδος και μιλά με τόσο απαξιωτικό τρόπο για τον κορυφαίο ορθόδοξο θεολόγο των ημερών μας π. Θεόδωρο Ζήση και την Ομολογία κατά του Οικουμενισμού;
“THERE IS SOMETHING ROTTEN IN THE KINGDOM OF DENMARK”
____________
Λυπάμαι να παρατηρήσω ότι “there is something rotten in the kingdom of Denmark” (William Shakespeare - Hamlet). Yπάρχει κάτι σαθρό στην Εκκλησία της Σερβίας. Kαι το λέγω αυτό με πολύ πόνο ψυχής επειδή είμαι ένας από τους πολλούς που ειλικρινά από δεκαετίες θαύμαζα - και ακόμη θαυμάζω - την εμβέλεια της θεολογικής σκέψης και τον ασκητικό βίο των Ράντοβιτς και Γιέφτιτς και παρόλον ότι εξακολουθώ ακόμη να πιστεύω ότι δεν είναι οικουμενιστές όπως φανερώνουν οι αντιρρήσεις του Μαυροβουνίου Αμφιλόχιου για τη “βαπτισματική θεολογία” και του πρώην Ερζεγοβίνης Αθανάσιου για το “πρωτείο” στην Εκκλησία.
4 σχόλια:
Τί να περιμένει κανείς απο φιλογιανναρικούς;
Αναστάσιος
Η Σερβική Αιματοποτισμένη Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία δυστυχώς έχει πέσει σε χέρια ανθρώπων οι οποίοι εφαρμόζουν κατά γράμμα το γνωστό αμερικάνικο γνωμικό: για ποιο λόγο να χολοσκάς να αποφύγεις ένα βιασμό; Είναι προτιμότερο όχι μόνο να τον αποδεχθείς αλλά και να τον απολαύσεις!
Λέτε: Θαύμαζα - και ακόμη θαυμάζω - την εμβέλεια της θεολογικής σκέψης και τον ασκητικό βίο των Ράντοβιτς και Γιέφτιτς.
Κύριε Τελεβάντο, γνωρίζετε σερβικά; Πόσα βιβλία ή άρθρα τους (όχι μεταφράσεις ξένων έργων που έκαναν) υπάρχουν στά ελληνικά και τά αγγλικά;
Μπορείτε να μας περιγράψετε σύντομα αυτό που λέτε ασκητικό βίο των Ράντοβιτς και Γιέφτιτς;
Πάντως αδέλφια εγώ θαυμάζω τον Γρηγόριο με την μαζεράτι του είναι η καινούρια ασκητική των επισκόπων στις πόλεις!
Δημοσίευση σχολίου