Αυξάνουν τα δημοσιεύματα για την επίσκεψη του Πάπα Βενέδικτου στην Κύπρο που αναφέρουν ότι «οφείλουμε να απομονώσουμε τους αντιδρούντες» γιατί «η κοινωνία μας είναι πολυπολιτισμική…..» και ότι οποιεσδήποτε «αντιδράσεις για την επίσκεψη είναι «επικίνδυνο δείγμα θρησκευτικού φανατισμού» και «ακραίο δείγμα αναχρονισμού».
[Για την Εκκλησία της Κύπρου τουλάχιστον τα τελευταία περίπου 50 χρόνια, τόσο επί των μακαριστών Αρχιεπισκόπων Μακαρίου και Χρυσοστόμου του Α’ όσο και επί του σημερινού Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου, η Εκκλησία της Κύπρου αποδέχεται τον Πάπα ως «Πάπα και Επίσκοπο της Πρεσβυτέρας Ρώμης, κατέχοντα το πρωτείο της τιμής μεταξύ των Επισκόπων της αδιαίρετης Εκκλησίας της πρώτης χιλιετίας»]. Διαβάζουμε σε πρόσφατα δημοσιεύματα:
Να αποφευχθούν οι υπερβολές
Είναι προφανές ότι Εκκλησία και Πολιτεία επιχειρούν να ρίξουν τους τόνους σε σχέση με τις αντιδράσεις που προκαλούνται για την επίσκεψη του Πάπα Βενέδικτου ΙΣΤ στην Κύπρο. Και πολύ σωστά αντιδρούν, καθώς οφείλουμε να απομονώσουμε τους αντιδρούντες.
Ο ΠάπαςΒενέδικτος θα επισκεφθεί την Κύπρο με πρόσκληση του Προέδρου Χριστόφια από τις 4 μέχρι τις 6 Ιουνίου, έχοντας και τη συναίνεση της Εκκλησίας της Κύπρου.
Κάποιεςαντιδράσεις Ιεραρχών έχουν εκδηλωθεί, εκτιμούμε ωστόσο ότι το θέμα τούτο θα ξεκαθαρίσει στην Ιερά Σύνοδο αύριο Τρίτη. Ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας έχει με σαφήνεια προειδοποιήσει τους αντιδρούντες για τις επιπτώσεις που θα έχουν. Πρέπεινα συνειδητοποιήσουν όλοι, Ιεράρχες και πολίτες, ότι η επίσκεψη του Πάπα Βενέδικτου είναι σημαντική ως γεγονός και εκ των πραγμάτων αποσπά και την προσοχή διεθνώς. Γι’ αυτό και δεν μπορεί κανείς, την ώρα ακριβώς που η προσοχή των διεθνών ΜΜΕ θα είναι στραμμένη στην Κύπρο, κάποιοι να επιχειρήσουν να προκαλέσουν προβλήματα.
Το πρόβλημα,ωστόσο, δεν είναι μόνο, εάν θα εκτεθεί ή όχι η χώρα, μετά από κάποιες υπερβολικές αντιδράσεις. Αλλά είναι κυρίως θέμα σεβασμού σε έναν επισκέπτη, ανεξαρτήτως τι πρεσβεύει, τι εκπροσωπεί. Όταν για παράδειγμα η Εκκλησία της Κύπρου συμμετέχει ενεργά στο διαθρησκευτικό διάλογο, γιατί να μην αποδέχονται Ιεράρχες της μια επίσκεψη. Όταν η κοινωνία μας είναι πολυπολιτισμική, πώς μπορεί να καταγράφονται τέτοιες αντιδράσεις; Όταν αυτοί που αντιδρούν επικαλούνται τον χριστιανισμό, πώς μπορούν να εκφράζουν τέτοιες προσεγγίσεις και απόψεις;
Θεωρούμεπως επιτέλους θα πρέπει σε αυτή τη χώρα να σοβαρευτούμε. Θα πρέπει σε αυτή τη χώρα να αντιμετωπίζουμε γεγονότα και εξελίξεις, με διευρυμένους ορίζοντες. Είμαστε λαός υπό κατοχή, ο οποίος αγωνίζεται για την απελευθέρωση και την αποκατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Για την αποκατάσταση των πανανθρώπινων ελευθεριών. Σε αυτές τις αρχές πιστεύει η πλειοψηφία του κυπριακού ελληνισμού. Όσοι δεν πιστεύουν σε αυτές τις αρχές, δεν πιστεύουν στη δημοκρατία, μπορούν να εξακολουθούν να το πράττουν τούτο σεβόμενοι, όμως, την πλειοψηφία. Τουλάχιστον αυτό θα πρέπει να διασφαλισθεί.
Ενόψειδε της επίσκεψης του Πάπα Βενέδικτου στη χώρα μας, επαναλαμβάνουμε πως πρέπει να αποφευχθούν υπερβολές και γελοιότητες.
«Φιλελεύθερος»- 31/05/2010
Κλίμα πόλωσης στην Ιερά Σύνοδο
Βαρύ κλίμα πόλωσης έχει δημιουργηθεί στους κόλπους της Ιεράς Συνόδου, λόγω της δημόσιας υπαναχώρησης των μητροπολιτών Λεμεσού Αθανάσιου και Κυρηνείας Παύλου για την επίσκεψη του Πάπα, αλλά και από κάποιες δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου, παραδέχονται σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις ιεράρχες. Μέλος της Ιεράς Συνόδου ανέφερε ότι με βάση τη συζήτηση, που έγινε στη συνεδρίαση της 4ης Μαΐου, περισσότερο τον εξέπληξε η δημόσια τοποθέτηση του μητροπολίτη Λεμεσού, παρά του Κυρηνείας. Σύμφωνα με τρεις Ιεράρχες δεν ευσταθεί ο ισχυρισμός του μητροπολίτη Κυρηνείας Παύλου ότι το περιεχόμενο της εγκυκλίου για την επίσκεψη του Πάπα δεν ανταποκρινόταν στις θέσεις, που διατυπώθηκαν στη Σύνοδο. Μάλιστα, ο ένας από τους τρεις Ιεράρχες χαρακτήρισε την εγκύκλιο «ισοζυγισμένη». Το περιεχόμενό της, είπε, κάλυπτε όλους τους Αρχιερείς, και αυτούς που συμφωνούν και αυτούς που διαφωνούν με την επίσκεψη του Πάπα. Ο μητροπολίτης Κύκκου Νικηφόρος εξέφρασε, πριν από τη συνέντευξη στον «Φ» και προσωπικά στον Αρχιεπίσκοπο την αντίθεσή του στη λογική αποβολής Ιεραρχών από τη Σύνοδο. Το ίδιο έπραξε και ακόμη ένας Ιεράρχης. Όμως, άλλος Ιεράρχης έδειξε να συμμερίζεται τη δήλωση του Αρχιεπισκόπου για αποβολή.
Εξάλλου, εκκλησιαστική πηγή επεσήμανε ότι για την Εκκλησία της Κύπρου τουλάχιστον τα τελευταία περίπου 50 χρόνια, τόσο επί των μακαριστών Αρχιεπισκόπων Μακαρίου και Χρυσοστόμου του Α’ όσο και επί του σημερινού Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου, η Εκκλησία της Κύπρου αποδέχεται τον Πάπα ως «Πάπα και Επίσκοπο της Πρεσβυτέρας Ρώμης, κατέχοντα το πρωτείο της τιμής μεταξύ των Επισκόπων της αδιαίρετης Εκκλησίας της πρώτης χιλιετίας».
«Φιλελεύθερος»- 31/05/2010- ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΒΙΚΕΤΟΣ
ΟΠΕΚ: Η επίσκεψη του Πάπα στην Κύπρο είναι από κάθε άποψη χρήσιμη
Η επίσκεψη του Πάπα Βενέδικτου στην Κύπρο στις 4 Ιουνίου αποτελεί ''ένα πολύ σημαντικό γεγονός'' και ''είναι θετικό δείγμα γραφής η Εκκλησία να έχει κεραίες ανοικτές στο σύγχρονο κόσμο, να συνομιλεί με τα άλλα χριστιανικά δόγματα και να αναπτύσσει επαφές με τις άλλες θρησκευτικές κοινότητες'', αναφέρει ο ΟΠΕΚ.
Σε ανακοίνωσή του, ο ΟΠΕΚ σημειώνει ότι ''η επίσκεψη του Πάπα στην Κύπρο είναι από κάθε άποψη χρήσιμη'' και θεωρεί ότι ''οι αντιδράσεις για την επίσκεψη, κυρίως από συσταθείσες επί τούτου επιτροπές, συνιστούν επικίνδυνο δείγμα θρησκευτικού φανατισμού και αποτελούν ακραίο δείγμα αναχρονισμού έξω από τις προσδοκίες μιας σύγχρονης κοινωνίας''.
''Η Κύπρος χρειάζεται να πάρει πρωτοβουλίες για να διαδραματίσει έναν βασικό ρόλο στην ολοένα και πιο ισχυρή τάση για επικοινωνία είτε μεταξύ των κρατών είτε μεταξύ των θρησκειών. Ετσι, θα δυναμώσει τη φωνή της ως γέφυρα διαλόγου και συνεννόησης και θα ηγείται μιας προσπάθειας που εξυπηρετεί τις ανάγκες τού σύγχρονου κόσμου'', καταλήγει.
iKypros - 29/05/2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου