10 Φεβ 2010

Παναγιώτης Τελεβάντος, Είναι ώρα για «αποτείχιση»;


Γράφει ο κ. Παναγιώτης Τελεβάντος

ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΓΙΑ “ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ”;
==================


Με βαθύτατη θλίψη και πραγματική αγωνία διαπιστώνω ότι ορισμένοι πατέρες και αδελφοί προβληματίζονται για το ενδεχόμενο να προχωρήσουν στη διακοπή του μνημοσύνου του οικείου επισκόπου ως έντονη διαμαρτυρία για τους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς του Φαναρίου και των συνοδοποιπόρων του.
Οφείλω, κατά Θεόν και κατά συνείδηση, να καταθέσω με πολύ πόνο την εντονότατη διαφωνία μου γι’ αυτό το ενδεχόμενο και να ικετεύσω υικά όσους σεβαστούς πατέρες και αδελφικά όσες αγαθές ψυχές σκέφτονται να αποτολμήσουν αυτό το άκαιρο εγχείρημα να κάνουν δεύτερες σώφρονες σκέψεις.
“Καιρός εστιν παντός πράγματος”! Και αυτή η χρονική στιγμή ΔΕΝ προσφέρεται για "αποτείχιση”. Το πρόσφατο άρθρο της κας Αντωνιάδου στο “Βήμα” εύχομαι να προβλημάτισε όλους δεόντως. Ελπίζω σύντομα να προσφέρω τη δική μου ανάγνωση του άρθρου της κας Αντωνιάδου το οποίο, πέραν των όσων ορθών κατέγραψαν ήδη πολλοί πατέρες και αδελφοί με σχόλια και άρθρα τους, μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τους στόχους των Οικουμενιστών και να φυλαχθούμε από τις κακοτοπιές και τις παγίδες που μας έχουν στημένες. Γι’ αυτά, όμως, ελπίζω να επανέλθω, συν Θεώ, σύντομα σε προσεχές άρθρο.
Το μόνο που πρέπει να σημειωθεί αυτή τη στιγμή είναι ότι ούτε κατά διάνοιαν δεν εξαντλήθηκαν τα περιθώρια αντίδρασης στα οικουμενιστικά σχέδια, ώστε να δικαιολογείται “διακοπή μνημοσύνου”, δηλαδή η ενεργοποίηση του πιο ακραίου επιτρεπτού κανονικού μέσου διαμαρτυρίας όταν ο επίσκοπος κηρύσσει “γυμνή τη κεφαλή” αιρέσεις.

Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ ΠΑΦΟΥ
______________________


Το παράδειγμα της ακύρωσης των άνομων οικουμενιστικών σχεδίων στην Πάφο απέδειξε στην πράξη ότι μπορούν να γίνουν πολλά, πάρα πολλά, και εξόχως αποτελεσματικά για να ματαιωθούν οι οικουμενιστικοί σχεδιασμοί.
Ο κ. Τσελεγγίδης, όσοι πρωτοστάτησαν στη σύνταξη και όσοι υπέγραψαν την Ομολογία της πίστεως για τον Οικουμενισμό, η Ιερά Μονή Σταυροβουνίου, ο σύλλογος "Κοσμάς Φλαμιάτος" και τόσοι άλλοι πατέρες και αδελφοί και οι ιεράρχες της Ελλαδικής Εκκλησίας και άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών έδειξαν στην πράξη ότι ο αγώνας εναντίον του Οικουμενισμού μπορεί και πρέπει να διεξαχθεί χωρίς "αποτειχίσεις".

ΟΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΕΣΕΙΣ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ
_______________


Δεν είναι μόνον η συνάντηση Ορθοδόξων και Παπικών στην Πάφο που έχει αποδείξει ότι οι πιέσεις του λαού του Θεού (χωρίς “αποτειχίσεις”) έχει αποδώσει καρπούς.
Οι Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Γεωργίας αποχώρησαν από το Παγκόσμιο συμβούλιο των αιρέσων, γνωστό ως ΠΣΕ, κατόπιν ΠΙΕΣΕΩΝ του ποιμνίου τους προς τους οικείους ιεράρχες και τις τοπικές συνόδους.
Στην Κύπρο η “Διαθρησκειακή συνάντηση” της Λευκωσίας (που προηγήθηκε της συνάντησης Ορθοδόξων και Παπικών στην Πάφο) πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή ελάχιστων επισκόπων της Εκκλησίας της Κύπρου εξαιτίας της ελεγκτικής επιστολής που τους απέστειλε η Ιερά Μονή Σταυροβουνίου. Ας σημειωθεί μάλιστα ότι η απόφαση για την πραγματοποίηση της “Διαθρησκειακής” συνάντησης βάραινε ουσιαστικά άμεσα ή έμμεσα όλους τους ιεράρχες της Κυπριακής Εκκλησίας επειδή είτε συμφώνησαν, είτε σιώπησαν, είτε συμμετέσχαν ενεργά στην πραγματοποίησή της.
Επομένως ούτε κατά διάνοιαν ΔΕΝ πρέπει να γίνεται προβληματισμός για “αποτείχιση” αφού οι διαμαρτυρίες, οι πιέσεις, οι επιστολές και τα υπομνήματα αποδείχθηκαν


στην πράξη εξαιρετικά αποτελεσματικάμέτρα.

ΠΟΤΕ ΚΑΤΑΦΕΥΓΟΥΜΕ ΣΤΗΝ “ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ”;
_______________


Θα ερωτηθώ: Αποκλείεται η καταφυγή στην “αποτείχιση”; Απαντώ: Η κανονική παράδοση και η εκκλησιαστική πράξη μαρτυρούν ότι η "αποτείχιση"ΔΕΝ αποκλείεται. Υπάρχει “δυνητική”(επαναλαμβάνω “δυνητική”) ευχέρεια εφαρμογής της αν συντρέχουν ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ οι ακόλουθες δύο προυποθέσεις: Αν χρησιμοποιηθεί ΜΟΝΟΝ ως έσχατον όπλον και ΑΦΟΥ εξαντληθούν όλα τα άλλα μέσα, και αν γίνει ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΑ ώστε να έχει δόκιμον αρχή και δόκιμον τέλος.

“ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΗ” “ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ”
__________________


Επιπλέον όταν αρχίσει η "αποτείχιση" και μάλιστα όχι από τους "στρατηγούς" (δηλαδή τους επισκόπους) της Εκκλησίας, όπως προσφυώς τους χαρακτήρισε ο π. Επιφάνιος, αλλά από μεμονωμένες ομάδες χριστιανών, διατρέχουμε σε ΥΨΙΣΤΟ βαθμό τον κίνδυνο να οδηγηθούμε σε σχίσμα.
Και το σχίσμα είναι τόσο σοβαρή αμαρτία ώστε "ούτε το αίμα του μαρτυρίου δεν μπορεί να την ξεπλύνει", μας διαβεβαιώνει ο Αγιος Ιωάννης Χρυσόστομος.
Εύκολα αρχίζει μια "αποτείχιση" από ένα κληρικό που τον ακολουθούν λίγοι πιστοί. Ποια εχέγγυα, όμως, υπάρχουν ότι όσοι βαδίζουν αυτόν το δρόμο δεν θα καταλήξουν σε σχίσμα;
Το αντίθετο, δυστυχώς, ισχύει!
Ο κίνδυνος να δημιουργηθεί σχίσμα θα επικρέμμαται απειλητικός πάνω από τα κεφάλια μας κάθε στιγμή.

ΜΗ ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΗ “ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ”
__________________________


Η "αποτείχιση" που δεν είναι “συντεταγμένη” με "στρατηγό", δηλαδή που δεν κατευθύνεται από επίσκοπο ή από θεσμικούς παράγοντες τεράστιας πνευματικής ακτινοβολίας όπως είναι το Αγιον Ορος ή άγιες μορφές όπως ο Αγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ο Αγιος Μάξιμος Ομολογητής, κτλ. είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα έχει κακό τέλος και ψυχοφθόρα επίδραση.
Μια τέτοια μη κατά Θεόν εξέλιξη στην καλύτερη περίπτωση θα αποδιοργανωθεί και θα εκφυλιστεί με την πάροδο του χρόνου και στη χειρότερη - την πιο πιθανή, αν δεν θέλουμε να κοροιδεύουμε τον εαυτό μας - θα καταλήξει σε σχίσμα.

“ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ” ΚΑΙ “ΑΚΡΙΤΟΣ “ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΣ”
______________________


Ας βαδίσουμε την οδό των Αγίων πορευόμενοι με φόβο και τρόμο για τους εκατέρωθεν χάσκοντες γκρεμούς:
α.) Του “Οικουμενισμού” που θα οδηγήσει, αν δεν αναχαιτισθεί, σε αλλοίωση της πίστεως αλλά και του
β.) άκριτου “ζηλωτισμού” που θα οδηγήσει πολλούς ή λίγους αναπόφευκτα σε σχίσμα.
Δηλαδή ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας.
Και εκτός Εκκλησίας ΔΕΝ υπάρχει σωτηρία, όπως μας διαβεβαιώνει ο Αγιος Κυπριανός.
Ας μην ξεχνούμε, σύμφωνα με τον ίδιο Αγιο, ότι “κανένας δεν μπορεί να λέγει το Θεό Πατέρα αν δεν έχει την Εκκλησία Μητέρα."
Στώμεν καλώς!
Στώμεν μετά φόβου!
Πρόσχωμεν ίνα μη συγκρητιστές
οικουμενιστές ή σχισματικοί καταστώμεν!

"ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΩΤΗΡΙΑ"
___________________

Αλίμονον αν πολεμούμε, όπως έχουμε αδήριτο χρέος τον Οικουμενισμό, και στο τέλος οδηγήσουμε τον αγώνα μας σε σχίσμα.
Θα πρόκειται για κλασσική περίπτωση αποδοχής "δεξιού πειρασμού". Ενα κίνδυνο για τον οποίο μας έχουν προειδοποιήσει όλοι οι Αγιοι Πατέρες.
Το πρόβλημά μας δεν είναι να αντιμετωπίσουμε μόνον τους “εξ αριστερών” πειρασμούς αλλά και τους “εκ δεξιών”.
Χρέος μας είναι να αντιστεκόμαστε στον πειρασμόν "όλως". Οχι επιλεκτικά.
Προσοχή λοιπόν!
Ο αγώνας εναντίον του Οικουμενισμού διεξάγεται για να μη χάσουμε την ψυχή μας.
Αλλά πώς σώζεται η ψυχή μας εκτός Εκκλησίας;

9 σχόλια:

ΙΩΑΝΝΗΣ είπε...

κ. Παναγιώτη σας χαιρετώ και σας συγχαίρω για τα άψογα κείμενα τα οποία και γράφετε. Σε αυτό όμως επιτρέψτε μου να διαφωνήσω λόγω ότι ΝΑΙ ΤΩΡΑ είναι ώρα για αποτείχιση.Ήδη εδώ και πολλά χρόνια το σώμα τής Εκκλησίας παρουσιάζει σήψη λόγω των οικουμενιστικών ανοιγμάτων των ηγετών της, ήδη οι ορθόδοξοι διεσπάσθησαν παλαιότερα λόγω της ημερολογιακής καινοτομίας όπου ήταν και η αρχή του οικουμενισμού (βλ εγκύκλιος 1920) και σήμερα λόγω της ομολογίας πίστεως κατά του οικουμενισμού. Θυμηθείτε τον μύθο του χταποδιού απο τον μεγάλο Φώτη Κόντογλου όπως και επίσης τον λόγο του π. Αρσενίου Βλιαγκόφτη όπου λέγει <>.
ήδη εδω και πολλά χρόνια γίνεται αυτό, πολλοί ιεράρχες έχουν αλλοιωμένο φρόνημα ενώ οι Ορθόδοξοι έχουν διεσπάσθει και τότε αλλά και τώτα αναμεταξύ τους. ΤΩΡΑ είναι ώρα για αποτείχιση. Μετά τιμής Ιωάννης.

ονομα: Ορθρος είπε...

Δηλαδή πότε πρέπει να αποτειχιστεί κάποιος αν όχι τώρα; Ακόμα και τον Πάπα και Καρδινάλιους είδαμε σε Ορθόδοξες εκκλησιές να "ευλογούν" τους Ορθοδόξους.

Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...

Ο π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης θέλει τώρα "αποτείχιση";

Τότε γιατί ο ίδιος και το μοναστήρι του δεν "αποτειχίζονται";

Μήπως ζητά συντεταγμένη "αποτείχιση" στην οποία θα συμμετέχουν και οι επίσκοποι που υπέγραψαν την Ομολογία για τον Οικουμενισμό;

Αν αυτό ζητά ο π.. Αρσένιος, ούτε εγώ, ούτε ο π. Επιφάνιος, ούτε ο Φλωρίνης Αυγουστίνος, ούτε Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, ούτε ο Παραμυθίας Παύλος, ούτε ο Ιουστίνος Πόποβιτς, ούτε το Αγιο Ορος δεν αντιτίθενται στην "αποτείχιση".

ΑΦΟΥ εξαντληθούν ΟΛΑ τα άλλα μέσα και ΕΦΟΣΟΝ δοθεί το σύνθημα της "αποτείχισης" από τους στρατηγούς της Εκκλησίας (τους επισκόπους) η "αποτείχιση" είναι το ακραίο επιτρεπτό κανονικό όπλο διαμαρτυρίας για τους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς.

Τώρα και στην Πάφο και στη Διαθρησκειακή της Λευκωσίας και στην αποχώρηση από το ΠΣΕ της Γεωργίας και της Βουλγαρίας και στην ιστορική απόφαση της Ιεράς Συνόδου της ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος αποδείχθηκε ότι ΔΕΝ είναι ο καιρός της "αποτείχισης".

Ολες πιέσεις που έχουν ασκηθεί είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές και υπάρχουν πολλές άλλες αναξιοποίητες μέθοδοι που πρέπει να τύχουν πλήρους αξιοποίησης ΠΡΙΝ σκεφτούμε να καταφύγουμε σε "αποτείχιση".

Η οποία σε κάθε περίπτωση πρέπει να έιναι ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΗ.

Οχι σκορποχώρι για να καταλήξει σε σχίσμα και να γίνουμε περίγελως τον Οικουμενιστών.

Ανώνυμος είπε...

Δεν είμαι ειδικός στα θεολογικά ζητήματα αλλά ειλικρινά μέσα από τη καρδιά μου σας λέω ότι οι Ορθόδοξοι πρέπει να είναι ενωμένοι μεταξύ τους και όχι με τους Οικουμενιστές. Αν δεν καθαιρούνται οι αιρετικοί Επίσκοποι και Πατριάρχες τότε επιβάλλεται να προχωρήσουμε σε αποτείχιση ώστε να μην έχουμε κοινωνία με την αίρεση για να ελπίζουμε σε σωτηρία και στο έλεος του Θεού. Είδατε ότι η ομολογία της πίστεως που ήταν μια πρωτοβουλία κληρικών και μοναχών (όχι Επισκόπων) έγινε αποδεκτή από πλήθος Ορθοδόξων πιστών ενώ και οι Ορθόδοξοι Μητροπολίτες την προσυπέγραψαν. Κανένας δεν ανάγκασε κανέναν να υπογράψει αλλά αυτή η ομολογία μίλησε στις καρδιές των Ορθοδόξων οι οποίες πονούν και απορούν συνάμα με το κατάντημα των Όικουμενιστών Πατριαρχών και Επισκοπών!
Πιστεύω ότι υπάρχουν και άλλοι Ορθόδοξοι Επίσκοποι οι οποίοι όμως δεν πρέπει να συνεχίσουν να σιωπούν γιατί η σιωπή είναι συνενοχή όταν κινδυνεύει η πίστη. Σκέφτομαι γιατί να παραμένουμε χωρισμένοι οι Ορθόδοξοι σε Νέο και Παλαιό ημερολόγιο όταν ο κίνδυνος της πλάνης του Οικουμενισμού έχει εισχωρήσει για τα καλά στη διοίκηση της Εκκλησίας; Δόλος συμπόρευσης με τους Παπικούς η αλλαγή του ημερολογίου, λάθος και των παλαιοημερολογιτών που πήγαν να κάνουν δική τους εκκλησιαστική διοίκηση, όμως το ζητούμενο πιστεύω είναι ότι οι Ορθόδοξοι πρέπει να είναι ενωμένοι καθώς η Νέα Τάξη Πραγμάτων προχωρά με αλματώδη βήματα (ήδη προχωρούμε σε μία κοινωνία δίχως χρήματα με δήλωση του υπουργού οικονομίας) ενώ υποστηρίζεται σε πνευματικό επίπεδο από τον Οικουμενισμό. Πιστεύω ότι δεν είναι άκριτος ζηλωτισμός, υπερορθοδοξία, φονταμενταλισμός το να μην ανεχόμαστε καμία υποχώρηση στα θέματα της Πίστεως και αν κάτι τέτοιο σημειώνεται πρέπει να αντιδρούμε όπως θα αντιδρούσαν οι Άγιοι Πατέρες (Μέγας Φώτιος, Μάρκος ο Ευγενικός, Θεόδωρος ο Στουδίτης, Γρηγόριος ο Παλαμάς) και όχι να διακρινόμαστε από την ψεύτικη πολυπολυτισμική ευγένεια η οποία προστάζει την εκκλησιαστική επικοινωνία όλων με όλους ώστε να σημειώνεται ένωση με βάση τα Μυστήρια ενώ η πίστη να παραθεωρείται σαν ποικιλομορφία. Και το Ορθόδοξο Δόγμα είναι εκείνο που διασφαλίζει την Εκκλησία ως Σώμα Χριστού και την προστατεύει από τον να γίνει Συναγωγή του Σατανά.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Για να γίνει αποτείχιση, πρέπει να υπάρχουν (συντεταγμένα) τείχη. Όμως αυτά φρόντισε να τα γκρεμίσει η εφορμήσασα Νεο-ορθοδοξία του 1924. Αν φτειάξουμε τα τείχη που μόνοι μας γκρεμίσαμε, τότε και "σύνταξη" θα υπάρχει, αλλά και το αποτέλεσμα θα στεφθεί με επιτυχία. Διαφορετικά, ο καθένας στο ταμπούρι του με το λιανοντούφεκο και από πάνω του τα Στελθ.

Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...

Καμία ανοχή προς τις αιρέσεις και μάλιστα προς τον Οικουμενισμό.

Ο αγώνας μας όμως θα δοθεί στην Εκκλησία επειδή εκτός των κόλπων της δεν υπάρχει σωτηρία.

Οι Οικουμενιστές δεν ενοχλούνται από τις όποιες αντιδράσεις των σχισματικών.

Οι Οικουμενιστές πρέπει να καθαιρεθούν και οι Ορθόδοξες Εκκλησίες πρέπει να αποχωρήσουν από τον ΠΣΕ.

Πρέπει επίσης να καταδικαστεί συνοδικά και η αίρεση της βαπτισματικής θεολογίας.

Εγινε ήδη θαυμάσια αρχή με την Ομολογία, με την απόφαση της ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, με το ναυάγιο της συνάντησης της Πάφου, και με την αποχώρηση της Βουλγαρίας και της Γεωργίας από τον ΠΣΕ και με τη συμμετοχή των πλείστων Κυπρίων ιεραρχών στη Διαθρησκειακή της Λευκωσίας

Μένουν να γίνουν πολύ περισσότερα. Εντός της Εκκλησίας ας συνεχίσουμε και ας εντείνουμε στο έπακρον τους αγώνες μας.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί κρύβετε τα σχόλια που εκφέρουν αντίθετη άποψη; Τόσος φόβος και πανικός σας έχει καταλάβει;;;

aktines είπε...

Ανώνυμε 11 Φεβρουαρίου 2010 5:34 μ.μ
Για ποια φοβερά και τρομερά σχόλια που προκάλεσαν τον πανικό μας μιλάτε;

Ανώνυμος είπε...

Σχετικα με αποτειχιση θα ηθελα να πω το εξης. Πανω απολλα χρειαζεται πολυ προσευχη οχι μονον στην εκκλησια αλλα κατ ιδιαν περισσοτερον, και αφου ληφθουν σιγουρες πληροφοριες παρα ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, μονον τοτε πρεπει να γινει αποτειχησις. Ωστοσο, ισως σας φανει παραδοξο, αλλα ειμαστε πολυ κοντα στην προφητευομενη . Γιαυτο θα παρακαλουσα οτι ειναι να γινει πρεπει να γινει σχετικα συντομα, ουτως ωστε οι καλοι και καθαροι εργατες στον αμπελωνα ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ, να λαβουν τις θεσεις που τους αξιζουν στην ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΟΣΜΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, που ερχεται πολυ συντομα. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ΘΕΛΕΙ ΘΕΡΜΟΥΣ, και οχι χλιαρους. Μερικοι ισως με χλευασουν με αυτα που λεω, δεν με πειραζει ομως διοτι μου πλεκουν στεφανι. Αυτα τα λεγω στο δικο σας ιστολογιο, διοτι εδω υπαρχουν καθαροι Ανθρωποι ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ, και γινεται καθαρος αγωνας. Ως επιλογο θα ελεγα μονον οτι αυτα που γραφω ειναι μετα απο πολυ προσευχη. Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΕΥΛΟΓΕΙ.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com