Κύριο Άρθρο
DER SPIEGEL
Η θετική ψήφος των Ελβετών στην απαγόρευση νέων τεμενών, προκάλεσε σοκ και εξόργισε τους Μουσουλμάνους ανά την υφήλιο. Η διαφιλονικούμενη αυτή κίνηση, αντανακλά ωστόσο και το έντονο αίσθημα ανησυχίας που διακατέχει τους Ευρωπαίους, οι οποίοι δυσκολεύονται να συμβιβαστούν με την επέλαση του Ισλάμ.
Η μάχη των τεμενών δόθηκε στην μικρή Ελβετική πόλη Λάγκενθαλ, και οι πληγές που άφησε είναι πλέον ανεξίτηλες. «Έτυχα κακομεταχείρισης και πληγώθηκα» δήλωσε ο Μουταλίπ Καρααντεμί, ενώ ο Ντάνιελ Ζιγκ αντέταξε ότι «θέλαμε να πλήξουμε ένα σύμβολο και τα καταφέραμε».
Ο Ζιγκ είναι αυτός που εμπόδισε την ανέγερση του μιναρέ, όπως ήθελε ο Καρααντεμί, και κατόρθωσε να καταστήσει παράνομη την όποια ανέγερση νέων τεμενών σε ολόκληρη την Ελβετία. Ήταν επίσης ένας εκ των συγγραφέων του δημοψηφίσματος το οποίο επικυρώθηκε με ποσοστό 57.5%. Μετά την εξέλιξη αυτή στο Ελβετικό Σύνταγμα περιελήφθη η πρόταση: «Η ανέγερση μιναρέδων απαγορεύεται».
Η απόφαση συγκλόνισε την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, επειδή οι επιπτώσεις της δεν αφορούν μόνο την ανέγερση μιναρέδων, αλλά την ταυτότητα μιας ολόκληρης ηπείρου. Επρόκειτο στην ουσία για ένα δημοψήφισμα το οποίο αφορά την αντίληψη που έχει η Δύση σε σχέση με την απειλή που συνιστά το Ισλάμ. Το ζήτημα προκαλεί και μία έντονη συζήτηση γύρω από το ερώτημα «πόσο Ισλάμ είναι έτοιμη να αποδεχθεί η κατεξοχήν Χριστιανική Ευρώπη;»
Απειλούνται οι ευρωπαϊκές αξίες;
Η ανησυχία που εκφράζεται από αρκετούς Ευρωπαίους, είναι κατά πόσον οι Μουσουλμάνοι μετανάστες απειλούν τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές αξίες. Με βάση δημοσκοπήσεις, το 44% των Γερμανών και το 41% των Γάλλων αντιτίθενται στην ανέγερση μιναρέδων, ενώ 55% των Ευρωπαίων θεωρούν το Ισλάμ ως μία μη-ανεκτική θρησκεία. Μήπως η ψήφος των Ελβετών αποκαλύπτει μία τάση την οποία θα ενστερνιζόταν η πλειοψηφία των Ευρωπαίων αν τους παρεχόταν η δυνατότητα;
Εκείνο που επιτεύχθηκε με την απόφαση, είναι η απαγόρευση της ανέγερσης μιναρέ για λογαριασμό της Ισλαμικής κοινότητας της πόλης Λάγκενθαλ. Επικεφαλής είναι ο 51χρονος Αλβανός Μουταλίπ Καρααντεμί, ο οποίος μετανάστευσε στην Ελβετία από τα Σκόπια πριν από 26 χρόνια. Στην πόλη λειτουργεί εκεί εδώ και 18 χρόνια, και όπως τονίζει ο Καρααντεμί, ο μιναρές θα ήταν απλά διακοσμητικού χαρακτήρα.
Προγραμματίζει μάλιστα να οδηγήσει την υπόθεση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όπου προσβλέπει σε ανατροπή της απόφασης. Αφού διευκρινίζει ότι αγαπά την Ελβετία, τονίζει ότι η απαγόρευση «είναι ρατσιστική και μεροληπτική εναντίον των Μουσουλμάνων, ένα σκάνδαλο για τον πολιτισμένο κόσμο».
Η μάχη του Ενός
«Νικητής» της διαμάχης είναι ο 53χρονος Ντάνιελ Ζιγκ, ο οποίος αφού χαρακτηρίζει τους μιναρέδες «την αιχμή του δόρατος του Ισλαμικού νόμου, οι οποίοι μάλιστα οριοθετούν την περιοχή που κατακτήθηκε πρόσφατα από το Ισλάμ», τονίζει ότι οι Ελβετοί επίλυσαν ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν μεγάλες Βρετανικές και Γαλλικές πόλεις. «Είναι πασιφανές ότι μετά τους μιναρέδες ακολουθούν οι ιμάμηδες, το κάλεσμα για προσευχή, οι μπούργκας και τελικά ο Ισλαμικός νόμος», προσθέτοντας μάλιστα ότι το «Κοράνι ζητά από τους πιστούς να αναλάβουν αποστολή για εξισλαμισμό του κόσμου, ώστε να θεωρούνται Μουσουλμάνοι».
Εδώ και 15 χρόνια, ο Ζιγκ, στέλεχος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατικής Ένωσης, του υπερσυντηρητικού Χριστιανικού κόμματος που εξασφάλισε μόνο 1.3% στις πρόσφατες εκλογές, έχει δώσει διαλέξεις τασσόμενος υπέρ του Ισραήλ και εναντίον του Ισλάμ. Εκείνο που εκπλήσσει είναι πώς αυτός ο άνθρωπος, ο οποίος δεν αντιπροσωπεύει την πλειοψηφία των Ελβετών, κατόρθωσε να εξασφαλίσει την πλειοψηφία όσων ψήφισαν στο δημοψήφισμα. Εγείρεται επίσης το ερώτημα γιατί μία χώρα, η οποία ελάχιστα προβλήματα αντιμετωπίζει με τους περίπου 400.000 Μουσουλμάνους κατοίκους της, έλαβε μια τέτοια δραματική απόφαση.
Στην Ευρώπη, υπολογίζεται ότι ζουν σήμερα 15 εκατομμύρια Μουσουλμάνοι, ποσοστό 3% του συνολικού της πληθυσμού. Μπορεί η Ευρώπη να εξακολουθήσει να είναι Ευρώπη, αν ληφθεί υπόψη ότι το 2050 οι περισσότεροι Αυστριακοί κάτω των 15 ετών θα είναι Μουσουλμάνοι; Και όταν το όνομα Μωάμεθ είναι το πλέον κοινό για τα νεογέννητα στις Βρυξέλλες και το Άμστερνταμ και το τρίτο δημοφιλέστερο στην Βρετανία;
Επίσημη και Μυστική Συζήτηση για το Ισλάμ
Ο Αμερικανός συγγραφέας και δημοσιογράφος Κρίστοφερ Κάλτγουελ, στο βιβλίο του «Αντανακλάσεις της Επανάστασης στην Ευρώπη: Μετανάστευση, Ισλάμ και η Δύση», επικεντρώνεται στο χάσμα που δημιουργείται με αφορμή την απόρριψη σε δημοσκοπήσεις της θέσης για απαγόρευση στην ανέγερση μιναρέδων, και την υποστήριξη που έτυχε αυτή η θέση στο Ελβετικό δημοψήφισμα. Η ερμηνεία που δίνει είναι ότι «υπάρχει μια δημόσια και μια μυστική συζήτηση για το Ισλάμ», τονίζοντας ότι «αυτό θα πρέπει να ανησυχεί τους Ευρωπαίους».
Την ίδια στιγμή ο Κάλτγουελ δεν υιοθετεί τον όρο Ευραβία, όπως άλλοι συντηρητικοί συγγραφείς, ή το ότι η Ευρώπη θα μετατραπεί σε προκεχωρημένο φυλάκιο του Ισλάμ. Πιστεύει δε ότι η Γηραιά Ήπειρος θα εξέλθει διαφοροποιημένη από την αντιπαράθεση της με το Ισλάμ, το οποίο ωστόσο θα αποδειχθεί ότι δεν είναι καθόλου αφομοιώσιμο.
Καταλήγοντας υποστηρίζει ότι οι Μουσουλμάνοι, μπορεί μεν να αποτελούν μια μικρή μειονότητα, εντούτοις η παρουσία τους αναγκάζει την Ευρώπη να αλλάζει τις δομές της. «Όταν ένας ανασφαλής, εύπλαστος και σχετικοκρατικός πολιτισμός, συναντάται με έναν πολιτισμό που είναι σταθερός, σίγουρος για τον εαυτό του και ενισχυμένος από κοινά δόγματα, αποτελεί γενική παραδοχή ότι εκείνος που θα αλλάξει θα είναι ο πρώτος, ώστε να εξυπηρετήσει τον δεύτερο».
The New York Times Syndicate
Πηγή:Geopolitics-GR
Ὑπέρ βωμῶν καί ἑστιῶν: «Ἡ προσδοκία τῶν Ἐθνῶν»
-
Τίτλος Ἐκπομπῆς: *«Ἡ προσδοκία τῶν Ἐθνῶν»* ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΣ: Χαράλαμπος
Ἂνδραλης ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ: Λάμπρος Σκόντζος, Θεολόγος-Καθηγητής
Πριν από 3 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου