Προς τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Πρόεδρο της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος κ. Ιερώνυμο
Μακαριώτατε,
Ευλαβώς ασπαζόμαστε τη δεξιά Σας
Από το διαδίκτυο πληροφορηθήκαμε "τον προβληματισμό" που προκάλεσε η "Ομολογία Ορθοδόξου Πίστεως " στον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο. Δεν επιθυμούμε να φέρουμε αντιρρήσεις ή να στοιχειοθετήσουμε απάντηση, γιατί σεβόμαστε τον αγώνα του μαρτυρικού Οικουμενικού Πατριάρχου και την πολυσχιδή δράση του.
Όμως επειδή απειλούμαστε προσωπικά, θέλουμε να δώσουμε χωρίς φόβο και πάθος, μετά αιδούς και ευλαβείας κάποιες εξηγήσεις.
1. Ταπεινώς φρονούμε, ότι μέσα στο μοναδικό δημοκρατικό πολίτευμα της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, το οποίο πηγάζει από την εν Χριστώ ελευθερία, αναπτύσεται η ευαισθησία να εκφράζουμε τις επιφυλάξεις μας για τις οικουμενιστικές μινιμαλιστικές τάσεις, που καλλιεργούνται στη σύγχρονη ποιμαντική διακονία και οι οποίες είναι αντίθετες στην αγιοπατερική Παράδοση.
2. Μας εκπλήσσει το αυστηρό ύφος του Παναγιωτάτου προς μαχίμους εφημερίους που διακονούμε σε πολυάνθρωπες ενορίες και αγωνιζόμαστε υπεράνθρωπα-του Κυρίου συνεργούντος-να διαφυλάξουμε το λογικό ποίμνιο του Χριστού από την αμαρτία και από τα επικίνδυνα πλοκάμια των πολλών αιρέσεων της Νέας Εποχής.
3. Ποτέ δεν εναντιωθήκαμε στους θεολογικούς διαλόγους, που όπως ισχυρίζεται ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης έχουν αποφασισθεί από όλες τις ορθόδοξες Εκκλησίες. Είμαστε όμως αντίθετοι με τη νοοτροπία και το φρόνημα που διεξάγονται οι Διάλογοι και ιδιαίτερα ο διάλογος με τους Παπικούς. Είναι αναμφισβήτητο γεγονός και πρακτική της Εκκλησίας μας από τους Αποστολικούς ήδη χρόνους, να μη γίνονται οι Διάλογοι μέσα σε ολογομελείς Επιτροπές, αλλά σε πολυμελέστατες Συνόδους, ει δυνατόν όλων των επισκόπων της απανταχού Αγίας Ορθοδοξίας μας, των οποίων οι αποφάσεις επικυρώνονται από το πλήρωμα της Εκκλησίας. Ο άγιος Γέροντας π. Ιουστίνος Πόποβιτς σε επίσημο έγγραφό του πρός την Ιερά σύνοδο της Εκκλησίας της Σερβίας τόνιζε το απαραίτητο της συμμετοχής όλων των επισκόπων για τη λήψη κρισίμων αποφάσεων σε θέματα πανορθοδόξου σημασίας.
4. Σε πρόσφατο κύριο άρθρο του Ορθοδόξου Τύπου της 2ας Οκτωβρίου ε.ε. με τίτλο "Περί την αναγνώρισιν παγκοσμίου Πρωτείου εις τον Πάπαν" του πανοσιολογιωτάτου ηγουμένου της Ι. Μ. Γρηγορίου Αρχιμ. Γεωργίου Καψάνη αναπτύσσεται αναλυτικώς και θεολογικώς τεκμηριωμένα η μη ορθόδοξη, η ενδοτική γραμμή της πλευράς των ορθοδόξων έναντι των παπικών στη Μικτή Επιτροπή του Διαλόγου Παπικών και Ορθοδόξων.
Σας επισυνάπτουμε φωτοτυπία ολοκλήρου του άρθρου του ως άνω αναφερθέντος Αγιορείτου εγκρίτου θεολόγου π. Γεωργίου Καψάνη, για να διαπιστώσετε την ανησυχία των Ορθοδόξων για την ποιότητα και τη μη ορθόδοξη νοοτροπία διεξαγωγής του Διαλόγου με τους Παπικούς.
Το κείμενο κατ' ουσίαν ομολογιακό, επιστημονικό, μη "ζηλωτικό", μη "φανατικό", δικαιώνει τις ανησυχίες των υπογραψάντων την ομολογία Ορθοδόξου Πίστεως. Μήπως θα πρέπει να απειληθεί για τον ίδιο λόγο και ο ως άνω άγιος ηγούμενος, επειδή τόσο καθαρά διατυπώνει την Ορθόδοξη αλήθεια, που είναι αντίθετη προς το συνταχθέν από παπικό χέρι κείμενο της Ραβέννας;
5. Για το ίδιο κείμενο της Ραβέννας μίλησε στην ημερίδα της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. στις 20-5-2009 και ο καθηγητής της Σχολής κ. Τσελεγγίδης. Το κείμενό του συμφωνεί απόλυτα με το περιεχόμενο του κειμένου του Αρχιμ. Γ. Καψάνη του Γρηγοριάτη και με το κείμενο της "Ὁμολογίας ορθοδόξου Πίστεως". Ο εν λόγω καθηγητής δεν μπορεί ίσως να απειληθεί επειδή είναι λαϊκός, ενώ εμείς ως κληρικοί μπορούμε να απειληθούμε; Επισυνάπτουμε φωτοτυπία της μελέτης του κ. Τσελεγγίδη για να διαγνωσθεί άμεσα, μαζί με τον επιστημονικό χαρακτήρα της μελέτης, και ο ομολογιακός.
Η ολιγομελής, ανομοιογενής Μικτή Επιτροπή Διαλόγου Παπικών και Ορθοδόξων εκ προοιμίου εγγυάται νοοτροπία, μέθοδο και πορίσματα κοσμικών φορέων. Δεν υπάρχει καμμιά προϋπόθεση θεοπνευστίας. Τούτο επιβεβαιώθηκε και με το ντοκουμέντο της Ραβέννας, κείμενο μη συμβατό με τα κείμενα των αποδεκτών από την Εκκλησία μας Συνόδων. Είναι δυνατόν μόνο με Μνημόνια προκαθημένων να επικυρώνονται αποφάσεις τοιαύτης σημασίας, όπως π.χ. η επικείμενη αναγνώριση του παπικού πρωτείου στην Κύπρο;
6. Σεις Μακαριώτατε, γνωρίζετε πολύ καλά, αν η "Ομολογία Ορθοδόξου Πίστεως" δίχασε το ποίμνιο και αν οι μάχιμοι εφημέριοι της Εκκλησίας της Ελλάδος που την υπέγραψαν υποκρύπτουν και υποθάλπουν το "σπέρμα του σχίσματος". Κάθε άλλο παρά τοιαύτη ποιμαντική αγωγή ενσπείρεται στο ποίμνιο των ενοριών μας.
7. Είμαστε βέβαιοι ότι και οι υπογράψαντες Επίσκοποι, ώριμοι άνδρες και ποιμένες πολυαρίθμων μητροπόλεων διακατέχονται από τα αυτά ολοκάθαρα ορθόδοξα φρονήματα, ανησυχούντες για το μόλυσμα της παπικής παναιρέσεως, κατά τον άγιο πατέρα Ιουστίνο Πόποβιτς, γι' αυτό και συνυπέγραψαν.
8. Ο θεολογικός διάλογος μέσα στη Μικτή Επιτροπή Διαλόγου παπικών και Ορθοδόξων εξελίσσεται εντελώς αυτόνομα, χωρίς να βασίζεται στις αγιοπνευματικές εμπειρίες και συνοδικώς τεκμηριωμένες θεολογικές τοποθετήσεις των Αγίων Πατέρων πουπροχωρούσαν "ἑπόμενοι τοις Αγίοις Πατράσι". Σύσσωμο το ιερό Πηδάλιο το συντεθέν υπό του σοφωτάτου διδασκάλου της Εκκλησίας αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου δεν επιτρέπει τις συμπροσευχές μετά των αιρετικών, αλλά και των σχισματικών ακόμη. Αντιθέτως στη σύγχρονη Οικουμενιστική πρακτική οι ιερές παραινέσεις και τα όρια που θέτουν οι ιεροί Κανόνες υπερβαίνονται.
Ήδη το κήρυγμα, η συμπεριφορά και η μαρτυρική ομολογία των Αγίων Αποστόλων μέχρι και των Αγίων Ιεραρχών έως της Εποχής του Οικουμενικού Πατριάρχου Αθηναγόρα δηλώνουν την οριστική ρήξη ανάμεσα στο Φως της αληθούς Χριστιανικής Πίστεως και στο σκοτάδι όλων των άλλων ψευδών ομολογιών, θρησκειών και αθεϊστικών φιλοσοφιών. Στο ίδιο συμπέρασμα μάλιστα καταλήγει και ο Οικουμενικός Πατριάρχης στην πρόσφατη ομιλία του κατά την αναγόρευσή του σε επίτιμο διδάκτορα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με τίτλο " Η επικαιρότης του ανθρωπολογικού στοχασμού".
9. Ποτέ δεν επιθυμούσαμε να διεγείρουμε τα τόσο αυστηρά αισθήματα του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου εναντίον μας. Ούτε θέλαμε να δημιουργήσουμε προβλήματα τόσο στην Υμετέρα Μακαριότητα ή στους άλλους Σεπτούς Ιεράρχες της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Όμως οι υπογράψαντες την "Ομολογία Ορθοδόξου Πίστεως" έχουμε πεισθεί από την προσεκτική μελέτη του διτόμου έργου του εν Αγίοις Πατρός ημών Νεκταρίου Επισκόπου Πενταπόλεως του θαυματουργού "Ιστορική μελέτη περί των αιτίων του σχίσματος". Δέκα επτά χρόνια εξονυχιστικής επιστημονικής ἐρευνας και όχι μόνο, αφιέρωσε ο άγιος του αιώνα μας, για να παρουσιάσει ολόκληρο το φάσμα της παπικής παναιρέσεως.
Φαίνεται ότι ευρισκόμενος στην ανατολή της μετανεωτερικής εποχής, αντιλαμβανόταν τον ερχόμενο κίνδυνο του Οικουμενισμού και ως θεοφώτιστος άνδρας πρόλαβε να μας ενημερώσει ότι π.χ. "ποτέ ο Απ. Πέτρος δεν πήγε στη Ρώμη..." Χίλιες περίπου σελίδες περιγράφουν και παρουσιάζουν όλες τις παπικές κακοδοξίες και όλα τα χαλκευμένα αντορθόδοξα παπικά κείμενα.
Με την εν Αγίω Πνεύματι πεφωτισμένη διάκρισή του έβλεπε ότι προετοιμαζόταν η σχετικοποίηση της μακράς ορθοδόξου παραδόσεως και η ανάπτυξη νεοφανών αντορθοδόξων θεωριών από τον μετέπειτα Οικουμενικό Πατριάρχη Αθηναγόρα.
Μήπως βάσει των ανωτέρω, μπορεί να θεωρηθεί και ο Άγιος του αιώνα μας "ζηλωτικός" ;Μετά τον άγιο Νεκτάριο και πριν από εμάς, κληρικοί εγνωσμένου ορθοδόξου ήθους και εκκλησιαστικού φρονήματος, όπως ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος και ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος ασκούσαν δριμυτάτη κριτική στα οικουμενιστικά ανοίγματα του Πατριάρχου Αθηναγόρα.
Στην επιστολή που έστειλε ο συμπρόεδρος της Μικτής Επιτροπής του Διαλόγου Παπικών και Ορθοδόξων Σεβ. Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης προς τους Σεβ. Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος τους διαβεβαιώνει ότι ψευδώς και παραπλανητικώς οι "ζηλωτικοί"κύκλοι μιλούν για επικείμενη ένωση με τους παπικούς. Όμως αποκρύπτεται επιμελημένα η θρυλούμενη επιβολή της αναγνωρίσεως του Παπικού Πρωτείου από τους Ορθοδόξους. Είναι δυνατόν οι χαρακτηρισμοί κάποιων ως "ζηλωτικών" και εχόντων τό "σπέρμα του σχίσματος" να κρατήσουν στην αφάνεια την επικείμενη αναγνώριση του Παπικού Πρωτείου;
Μακαριώτατε,
Ευελπιστούμε ότι η εγνωσμένη αγάπη Σας προς τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη και το πατρικό αρχιεπισκοπικό ανύστακτο ενδιαφέρον Σας για μας τους μαχίμους εφημερίους της Εκκλησίας της Ελλάδος, αλληλοπεριχωρημένα με την εν Χριστώ συνοδική Σας διάκριση, θα δώσουν την καλύτερη απάντηση στον προβληματισμό του Παναγιωτάτου. Υικώς παρακαλούμε να έχουμε τις σεπτές ευχές Σας και την Πατρική προστασία Σας για να συνεχίσουμε, του Κυρίου συνεργούντος, το πολύμοχθο θεανθρώπινο έργο των ποιμένων της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Μετά του προσήκοντος υικού σεβασμού
ελάχιστοι εν πρεσβυτέροις
Άρχιμ. Σαράντης Σαράντος
πρωτοπρεσβύτερος Αθανάσιος Μηνάς
πρωτοπρεσβύτερος Ἰωάννης Φωτόπουλος
πρωτοπρεσβύτερος Αντώνιος Μπουσδέκης
πρεσβύτερος Πέτρος Πανταζής
πρεσβύτερος Βασίλειος Κοκολάκης
πρεσβύτερος Γεώργιος Διαμαντόπουλος
πηγή: makrigiannisvoice
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 12 ώρες
3 σχόλια:
Οι σεβαστοί πατέρες καταθέτουν για μια ακόμη φορά τη μαρτυρία της πίστεως.
Η μόνη μας παρηγοριά είναι ότι οι οικουμενιστές ένα μόνο "επιχείρημα" έχουν εναντίον των παραδοσιακών πιστών: Τη Συκοφαντία. Κάτι φυσικά που δείχνει την παντελή έλλειψη επιχειρημάτων εναντίον των παραδοσιακών θέσεων που εκφράζουν οι καλοί κληρικοί και λαικοί που μάχονται κατά του Οικουμενισμού.
Οι παραδοσιακοί πιστοί ούτε "παλαιοημερολογίτες" είναι, ούτε "σχισματικοί", ούτε "ενιστάμενοι", ούτε "νεοενιστάμενοι" είναι. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Είναι πιστά τέκνα της Ορθοδόξου Εκκλησίας που μάχονται με συνέπεια και σθένος για δεκαετίες εναντίον τόσο των οικουμενιστών όσο και εναντίον των σχισματικών. Των "δύο άκρων" όπως μας δίδαξε ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, η πατερική αυτή μορφή του εικοστού αιώνα. Αποστρέφονται τα σχίσμαστα και δεν θέλουν να έχουν απολύτως καμιά σχέση με τους σχισματικούς. Το ότι οι οικουμενιστές καταφεύγουν στη συκοφαντία ελλείψει επιχειρημάτων δεν τιμά φυσικά τους ίδιους αλλά παρέχει ακόμη μια ισχυρή μαρτυρία για τη ορθότητα της στάσης των παραδοσιακών πιστών έναντι των Οικουμενιστών.
"Όμως αποκρύπτεται επιμελημένα η θρυλούμενη επιβολή της αναγνωρίσεως του Παπικού Πρωτείου από τους Ορθοδόξους. Είναι δυνατόν οι χαρακτηρισμοί κάποιων ως "ζηλωτικών" και εχόντων τό "σπέρμα του σχίσματος" να κρατήσουν στην αφάνεια την επικείμενη αναγνώριση του Παπικού Πρωτείου;"
Είπαμε, οι Μικτές Επιτροπές Διαλόγων δεν εκδίδουν αποφάσεις (π. Σαλάχας). Βγάζουν ανακοινώσεις από κάποιες "μελέτες εργασίας". Don't worry, be happy, που θα έλεγαν και οι αγγλομαθείς. Παπικό πρωτείο δεν θα αναγνωρισθεί ποτέ, επίσημα "και με τη βούλα", όπως ποτέ δεν θα γίνει επίσημα η ένωση των εκκλησιών.
Αυτά όλα θα γίνουν λαθραία. Θα λέμε ότι δεν αναγνωρίζουμε το πρωτείο του πάπα, αλλά κανείς δεν θα τολμά να του πηγαίνει κόντρα. Όποιος το κάνει, τον περιμένει η σκουπιδιάρα του ζηλωτισμού "χωρίς επίγνωση" (του πάπα). Θα λέμε ότι δεν έχουμε Κοινό Ποτήριο, προφανώς διότι έχουμε διαφορετικές απόψεις, και θα αδιαφορούμε πλήρως, όταν οι τουρίστες που επισκέπτονται καθολικούς ναούς εκκλησιάζονται, και παροτρύνονται, και παίρνουν στο τέλος την όστια. (Παρένθεση.Μερικές απόψεις χειραγωγούνται καταλλήλως ώστε να συγκλίνουν στο τέλος). Θα έλθουν μετά και τα περίφημα γκάλοπ, όπου ο λαός θα αποφαίνεται : "Μα, φυσικά, ναι. Το ίδιο είμαστε. Πρέπει να ενωθούμε".
Για την ακρίβεια του λόγου, ως προς το επιδιωκόμενο, βλέπε πάλι 12 Οκτ 2009, Blog ΑΚΤΙΝΕΣ,
"Οι Ουνίτες «διαβεβαιώνουν»: Δεν υπάρχει καμιά περίπτωση υπογραφής της ένωσης στην Κύπρο" και τη σχετική παρατήρηση του π. Σαλάχα : "Είναι πολύ μακρύς ακόμα ο δρόμος προς την ένωση, θα χρειασθούν ακόμη αρκετές δεκαετίες διαλόγου, χωρίς να προδιαγράφεται ακόμα η μελλοντική έκβασή του".
Ο αναγνώστης καλά θα κάνει να αγνοήσει το "χωρίς να προδιαγράφεται ακόμα η μελλοντική έκβασή του". Ο π. Σαλάχας αφήνει μερικά περιθώρια στη Θεία Πρόνοια. Δεν γίνεται διαφορετικά, άλλωστε, αφού κατά το ρηθέν: "Αλλαι μεν βουλαί ανθρώπων, άλλα δε Θεός κελεύει".
Οι σεβαστοί πατέρες καλά έκαναν και μίλησαν.
Οι άλλοι ιερείς δεν έχουν άποψη επί του θέματος;
Πως μπορούν και κοιμούνται ήσυχοι;
Φ.Ν
Δημοσίευση σχολίου