Η ομάδα των ομολογητών χριστιανών αναστάτωσαν τα μέλη της Ρωμαιοκαθολικής και Ορθόδοξης Εκκλησίας που συνεδριάζουν στην Πάφο.
Από σήμερα το πρωί κληρικοί και λαϊκοί μετέβησαν στο ξενοδοχείο «Άγιος Γεώργιος» που ανήκει στην Ιερά Μητρόπολη Πάφου με πανό που υπενθύμιζαν τις ρήσεις μεγάλων αγίων της Εκκλησίας μας, του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού και του Αγίου Κοσμά αλλά και το Ψαλτήριο.
Οι ομολογητές Χριστιανοί πήγαν στον παρακείμενο ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου και άρχισαν να διαβάζουν το Ψαλτήριο προκειμένου διά του τρόπου αυτού να αποτρέψουν τη δυνατότητα συμπροσευχής Παπικών και Ορθοδόξων στο ναό.
Η παρουσία τους ενόχλησε τη Ρωμαιοκαθολική αντιπροσωπεία αλλά προβλημάτισε και τους εκπροσώπους των Ορθοδόξων Εκκλησιών επηρεάζοντας κατά πολύ τις συνομιλίες που έχουν ως βασικό θέμα το πρωτείο του Πάπα!
Από υπάλληλο αλλά και το διευθυντή του Ξενοδοχείου τους ζητήθηκε να εγκαταλείψουν το ναό με το αιτιολογικό πως έχει δοθεί σε τουριστική εταιρία που συμπεριλαμβάνει μαζί με το πακέτο των διακοπών και την τέλεση γάμου Ρωμαιοκαθολικών και Αγγλικανών!!! Μάλιστα τους εξήγησαν πως επρόκειτο να τελεσθεί γάμος Παπικών.
Η αποκάλυψη ότι ένας Ορθόδοξος ναός προσφέρεται σε ετερόδοξους αιρετικούς για την τέλεση μυστηρίων προκάλεσε ποικίλα σχόλια για την θεολογική ισοπέδωση και την επιδημία της εκκοσμίκευσης που δυστυχώς έχει διεισδύσει και στον Ορθόδοξο χώρο.
Το γεγονός αυτό ενδυνάμωσε την άποψη των χριστιανών εκείνων εκ των ομολογητών που υποστήριζαν πως πρέπει η παρουσία τους να είναι καθ’ όλο το εικοσιτετράωρο, ώστε να αποτραπεί η βεβήλωση του ιερού χώρου. Η απόφαση αυτή βρήκε μεγάλη ανταπόκριση από πολλούς χριστιανούς ορθοδόξους που άρχισαν να καταφθάνουν από κάθε μέρος της ελεύθερης Κύπρου στην Πάφο για να ενισχύσουν τον αγώνα των εκεί ομολογητών.
Χθες εξάλλου ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος φανερά ενοχλημένος από τις μαρτυρικές-ομολογιακές αντιδράσεις των Χριστιανών από τη μια ως απλός πολιτικάντης υπεραμύνθηκε των διαλόγων και από την άλλη φοβούμενος τυχόν ενδυνάμωση της αντίδρασης ανακοίνωσε βαριές τιμωρίες στους κληρικούς ενώ καταλόγισε στους αντιδρώντες εωσφορικό εγωϊσμό.
Στις δηλώσεις αυτές άμεση ήταν η αντίδραση του συντονιστικού οργάνου Παγκύπριου Χριστιανικού Ορθοδόξου Κινήματος «Άγιος Νίκων ο Μετανοείτε» το οποίο κάλεσε όλα τα Κυπριακά ΜΜΕ σε συνέντευξη τύπου με ομιλητές τον πρόεδρο και τον γ. γ. της Φιλορθόδοξης Ένωσης «Κοσμάς Φλαμιάτος» Λαυρέντιο Ντετζόρτζιο και Παναγιώτη Σημάτη και τον διευθυντή του «Στύλου της Ορθοδοξίας» Διονύση Μακρή που μετέβησαν στην Κύπρο εξ αφορμής της 11ης συνάντησης Ορθοδόξων και Παπικών.
Σε ανακοίνωση που εξεδόθη και παραθέτουμε αυτούσια αναφέρονται τα εξής: «Ποιος άραγε έχει εωσφορική νοοτροπία, οι πιστοί που υπενθυμίζουν τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων ή αυτοί, οι ανώτατοι ρασοφόροι και οι λαϊκοί που τις παραβαίνουν;». Με τη φράση αυτή απάντησε το ΠΑΧΟΚ στους ανοίκειους και απαράδεκτους για Προκαθήμενο της Ορθόδοξης Εκκλησίας χαρακτηρισμούς προς τους πιστούς εκείνους που προβληματίζονται και αντιδρούν σθεναρώς στον λεγόμενο θεολογικό διάλογο των Ορθοδόξων και των Ρωμαιοκαθολικών.
Σε κοινή συνέντευξη που παραχώρησαν σήμερα στα γραφεία του ΠΑΧΟΚ, οι προσκεκλημένοι εκ της Ελλάδος πρόεδρος της Φιλορθόδοξου Ενώσεως «Κοσμάς Φλαμιάτος» Λαυρέντιος Ντετζιότζιο, ο γ. γ. της ίδιας Ενώσεως Παναγιώτης Σημάτης και ο Διευθυντής της Εκκλησιαστικής Εφημερίδας «Στύλος Ορθοδοξίας» Διονύσης Μακρής, που βρέθηκαν στην Κύπρο εξ αφορμής της συνάντησης του Θεολογικού Διαλόγου που πραγματοποιείται στην Πάφο, παρουσιάστηκαν όλα εκείνα τα στοιχεία που εκ των πραγμάτων καθιστούν το λεγόμενο διάλογο επιζήμιο και επικίνδυνο για την Ορθοδοξία.
Συγκεκριμένα παρουσίασαν δηλώσεις ανώτατων στελεχών του Βατικανού, οι οποίες καταδεικνύουν την ιδιοτέλεια που κρύβεται πίσω από τους δήθεν διαλόγους, που αποσκοπούν στην ουσία να καταστήσουν τους διαστρεβλωτές του τριαδικού δόγματος και αδίστακτους καταπατητές της αλήθειας ως επικεφαλής της χριστιανοσύνης... Και για του λόγου το αληθές αναφέρθηκαν στη συνέντευξη του Καρδιναλίου Κάσπερ, προέδρου του Θεολογικού Διαλόγου από πλευράς της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας στο γαλλόφωνο περιοδικό S.O.P., οι οποίες προκάλεσαν και την εύλογη αντίδραση του Ορθόδοξου Πατριαρχείου Μόσχας.
Ο Καρδινάλιος Κάσπερ είπε χαρακτηριστικά: «Στη Δύση γνωρίσαμε την ανάπτυξη που κατέληξε στην Β’ Βατικάνειο Σύνοδο με τον καθορισμό του πρωτείου εξουσίας και του αλάθητου του πάπα, μία ανάπτυξη που οι Ορθόδοξοι δεν δέχθηκαν ποτέ. Χρειάζεται συζήτηση πώς να ερμηνεύσουμε αυτές τις διαφορετικές εξελίξεις που επήλθαν πάνω στα θεμέλια της πρώτης χιλιετίας.
Θα πρέπει ακόμη να σκεφθούμε για το πώς θα λειτουργήσει το πρωτείον του πάπα Ρώμης, ενώ πρέπει να γίνει σαφές ότι υπάρχουν ήδη δύο Κώδικες του Κανονικού Δικαίου στο εσωτερικό της Καθολικής Εκκλησίας: ένας για την λατινική Εκκλησία και άλλος για τις ανατολικές Εκκλησίες (Ουνία) που βρίσκονται σε πλήρη κοινωνία με τη Ρώμη. Σύμφωνα προς τους κώδικες αυτούς, το πρωτείο ασκείται με διαφορετικό τρόπο στην λατινική Εκκλησία από αυτόν που ισχύει για τις ανατολικές Εκκλησίες.
Δεν θέλουμε να επιβάλουμε στους Ορθοδόξους το σύστημα που επικρατεί σήμερα στην λατινική Εκκλησία. Στην περίπτωση της αποκαταστάσεως της πλήρους κοινωνίας, πρέπει να βρεθεί ένας νέος τύπος πρωτείου για τις Ορθόδοξες Εκκλησίες»!!! Για αυτόν τον τύπο επιβολής της παπικής εξουσίας συζητούν αυτές τις μέρες στην Πάφο οι δύο πλευρές, παραμερίζοντας τις ουσιαστικές διαφορές στα θέματα της πίστεως και ιδιαίτερα αυτές που αφορούν την Ουνία και την τριαδική πίστη μας.
Κατά τη συνέντευξη τύπου παρουσιάστηκαν επίσης και οι πολιτικές διαστάσεις του όλου ζητήματος, οι οποίες έχουν να κάνουν με ένα έντονο παρασκήνιο. Λευκωσία και Αθήνα επιχειρούν τα τελευταία δέκα τουλάχιστον χρόνια να καταστήσουν σύμμαχο τον Πάπα και το Βατικανό στα εθνικά θέματα και να σταματήσουν τη διπλωματική διπροσωπία που το χαρακτηρίζει.
Μέσα στο πλαίσιο αυτό υπενθύμισαν τις αναφορές του Βατικανού για τα Σκόπια και τη «Μακεδονική Διάλεκτο», την έκθεση των Σκοπιανών στο Βατικανό, τις κινήσεις του για αναγνώριση των Σκοπίων με το όνομα «Μακεδονία». Ακόμη υπενθύμισαν τις διφορούμενες δηλώσεις του νυν Πάπα Βενέδικτου ΙΣΤ’ για τα Ελληνοτουρκικά και το Κυπριακό και την προσπάθεια επέκτασης του προς την Ανατολή με τη μέθοδο της Ουνίας κ.ο.κ.
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετική με την αναφορά του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου περί επιβολής ακοινωνησίας στους ιερείς και μοναχούς που παραβρέθηκαν στη διαμαρτυρία- ομολογία έξω από το Ξενοδοχείο στην Πάφο οι ανωτέρω δήλωσαν: «Οι απειλές, οι εκβιασμοί και οι ανοίκειοι χαρακτηρισμοί δείχνουν την απώλεια ψυχραιμίας από έναν ανώτατο ρασοφόρο της Εκκλησίας μας ο οποίος βάσει των όρκων που έχει δώσει έναντι των Ιερών Κανόνων οφείλει να λειτουργεί εις τύπον Χριστού και περίτρανα πλέον εκδηλώνουν διάχυτα τους μύχιους φόβους του και την ένοχη οργή του. Και ακριβώς τα στοιχεία αυτά του φόβου και της ενοχής δεν συνάδουν με την αλήθεια της Ορθοδοξίας και τη διδασκαλία του Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. Αντιθέτως ταυτίζονται απολύτως με τακτικές, συμπεριφορές και νοοτροπίες που χαρακτηρίζουν τη δαιμονοκρατούμενη Παπική Εκκλησία. Είναι με λίγα λόγια χαρακτηριστικά του Πάπα. Όμως ο πιστός λαός κληρικοί και λαϊκοί ουδέποτε ανέχθηκαν στην Ανατολή τέτοιου είδους Πάπες...»
Ανάλογη ανακοίνωση εξέδωσε και η Φιλορθόδοξη Ένωση «Κοσμάς Φλαμιάτος». Το κείμενο της ανακοίνωσης αναφέρει:
«O Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος απηύθυνε χαιρετισμό σήμερα Κυριακή (18.10.09) στο ναό της Λευκωσίας Παναγία Φανερωμένη, στον οποίο τέλεσε την Θ. Λειτουργία το Ορθόδοξο τμήμα της Μικτής Επιτροπής για τον θεολογικό διάλογο. Παρόντες και συμπροσευχόμενοι τα μέλη της παπικής αντιπροσωπείας.
Στο χαιρετισμό του αυτό ο κ. Χρυσόστομος (εκτός από την ήδη από χθες εκτοξευθείσα απειλή, περί ακοινωνησίας των μοναχών που ήσαν παρόντες στη ειρηνική διαμαρτυρία-ομολογία, και χωρίς να ρωτήσει την αιτία και να συγκροτήσει Σύνοδο –γεγονός που αποδεικνύει ότι ο ιός της παπικής νοοτροπίας έχει προσβάλει τους ορθόδοξους Ιεράρχες) κατήγγειλε τους ιερείς, μοναχούς, και τους υπόλοιπους πιστούς που διαμαρτυρήθηκαν χθες, κατά την έναρξη του Διαλόγου. Είπε λοιπόν, ότι έχουν «εωσφορικό εγωϊσμό» και ότι θέτουν την γνώμη τους πάνω από τη γνώμη της Εκκλησίας».
Αλήθεια! Ποιος θέτει την γνώμη του πάνω από τη γνώμη της Εκκλησίας και των Συνόδων της; Εκείνος που δεν λέγει τίποτα δικό του, αλλά υπενθυμίζει και ζητεί την πιστή εφαρμογή των Ιερών Κανόνων, ή εκείνος που τους παραβαίνει; Σε άλλο σημείο, θυμίζει το ίδιο κείμενο-καραμέλα (που πιπιλίζουν οι Οικουμενιστές) του αγίου Μάρκου Ευγενικού, με το οποίο καταφάσκει τον διάλογο με τους τότε Λατίνους. Αποκρύπτει, όμως, ο Αρχιεπίσκοπος –και αυτό αποτελεί διαστροφή της αλήθειας– ότι ο άγ. Μάρκος, όταν είδε την αδιαλλαξία των Παπικών, την εμμονή τους στις πλάνες και την αμετανοησία τους, είπε πως πρέπει να αποφεύγουμε τους παπικούς, όπως αποφεύγει κανείς τα φίδια. Ο ίδιος μάλιστα απέφευγε όχι μόνο τους Παπικούς, αλλά και όσους συνέχισαν να συνομιλούν με τους Παπικούς, τους τότε δηλ. οικουμενιστές. Είπε, μάλιστα, ο άγ. Μάρκος και τη γνωστή φράση: «τους φιλοπαπικούς (οικουμενιστές σήμερα), δεν θέλω νάρθουν ούτε στην κηδεία μου, ούτε στα μνημόσυνά μου».
Αυτά, Μακαριώτατε, είπε, ο Άγ. Μάρκος, γιατί είχε αγιότητα και κατάλαβε τα δόλια παπικά σχέδια, όχι μετά από συζητήσεις δεκαετιών (όπως κάνετε εσείς), αλλά μετά από συζήτηση μερικών εβδομάδων».
Συντάκτης: Δ.ΜΑΚΡΗΣ
Πηγή: ΑΚΤΕ-ΣΤΥΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Μπανάνες
-
*Οι δημοπρασίες έργων ‘τέχνης’ και άλλων παραδόξων αντικειμένων μας έχουν
δώσει κατά καιρούς τροφή για σχολιασμό και περίσκεψη σχετικά με το
αισθητικό γο...
Πριν από 1 ημέρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου