15 Σεπ 2009

Μητροπολίτης Κωνσταντίας Βασίλειος , «Χριστιανική ενότητα, για να πιστέψει ο κόσμος».


Συμπληρώθηκαν οι εκδηλώσεις οι οποίες οργανώθηκαν από τις 6-8 Σεπτεμβρίου 2009 στην Κρακοβία της Πολωνίας από τη θρησκευτική Ρωμαιοκαθολική Οργάνωση του Saint Egidio.
Ως γνωστό, η προηγούμενη περυσινή συνάντηση πραγματοποιήθηκε στην Κύπρο με τη σημαντική οργανωτική συμβολή και γενναιόδωρη προσφορά της Εκκλησίας Κύπρου…………
Την Εκκλησία της Κύπρου εξεπροσώπησε ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας – Αμμοχώστου Βασίλειος και ο κ. Ιωάννης Χαριλάου, Διευθυντής του Κεντρικού Εκκλησιαστικού Ταμείου της Ιεράς Συνόδου. Την Κυβέρνηση της Κυπριακής Δημοκρατίας εξεπροσώπησε ο Υφυπουργός κ. Τίτος Χριστοφίδης και η Πρέσβης της Κύπρου στην Πολωνία κα Πόπη Αβραάμ.
Στη συνάντηση εκπροσωπήθηκαν και άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, όπως το Οικουμενικό Πατριαρχείο (Μητροπολίτης Ισπανίας και Πορτογαλίας Πολύκαρπος), Πατριαρχείο Αλεξανδρείας (Μητροπολίτης Νοτίου Αφρικής Σεραφείμ), Πατριαρχείο Μόσχας (Μητροπολίτης Γερμανός), Πατριαρχείο Ρουμανίας (Μητροπολίτης Σεραφείμ), Εκκλησία της Ελλάδος (Μητροπολίτης Αχαΐας Αθανάσιος) και άλλοι.
Στην εναρκτήρια τελετή προσφώνησαν τη Συνέλευση προσωπικότητες του θρησκευτικού και πολιτικού κόσμου, όπως ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Emmanuel Barroso, ο Μεγάλος Δούκας του Λουξεμβούργου κ. Henri de Luxembourg και ο Καρδινάλιος Κάσπερ.
Ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας συμμετείχε στη στρογγυλή τράπεζα με θέμα «Χριστιανική ενότητα, για να πιστέψει ο κόσμος». Στην ίδια συζήτηση συμμετείχαν μεταξύ άλλων, ο Μητροπολίτης Ισπανίας και Πορτογαλίας Πολύκαρπος και ο Μητροπολίτης Γερμανός της Ρωσικής Εκκλησίας.
Ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας εστίασε τη δική του παρέμβαση σε τρεις διαστάσεις στις οποίες η Εκκλησία Κύπρου και όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες εργάζονται για τη Χριστιανική ενότητα.
Η πρώτη αφορά καθαρά
την Εκκλησία της Κύπρου και την κατάσταση που επικρατεί ένεκα της κατοχής της Κύπρου από τα Τουρκικά στρατεύματα. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών διακήρυξε ότι η ενότητα των Εκκλησιών δεν είναι δυνατή αν δεν επιτευχθεί η ενότητα του ανθρωπίνου γένους. Διερωτήθηκε ο Μητροπολίτης Κωνσταντίας: με τις παρατηρούμενες διαιρέσεις και συγκρούσεις ανά τον κόσμο, όπως η διαίρεση της Κύπρου από τα Τουρκικά στρατεύματα κατοχής, η σύγκρουση μεταξύ Παλαιστινίων και Ισραήλ, η κατάσταση στο Ιράκ και Αφγανιστάν και όλες οι άλλες συγκρούσεις σε όλες τις περιοχές του κόσμου, πως είναι δυνατή η ενότητα του ανθρωπίνου γένους; Παρά ταύτα, ως Χριστιανοί δεν πρέπει να εγκαταλείψουμε την προσπάθεια και την αποστολή μας στον κόσμο για την ενότητα του ανθρωπίνου γένους.
Η δεύτερη διάσταση, όπου η Εκκλησία Κύπρου και οι άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες συμβάλλουν αποφασιστικά για την ενότητα των Εκκλησιών, είναι ο τομέας των Διμερών Θεολογικών Διαλόγων με την Ρωμαιοκαθολική, την Παλαιοκαθολική, την Αγγλικανική, τις Λουθηρανικές, τις Μεταρρυθμισμένες και τις Προχαλκηδόνιες Εκκλησίες.
Επιπρόσθετα, η Εκκλησία Κύπρου και οι άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες μετέχουν ενεργώς ως μέλη στα διάφορα Διεκκλησιαστικά Συμβούλια, όπως το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών και τα κατά περιοχές περιφερειακά Συμβούλια Εκκλησιών.
Η Εκκλησία Κύπρου, εκτός του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών είναι επίσης μέλος της Διασκέψεως Ευρωπαϊκών Εκκλησιών και του Συμβουλίου Εκκλησιών Μέσης Ανατολής.
Η Τρίτη διάσταση είναι αυτή της θεολογικής συζητήσεως περί της έννοιας και του τρόπου ενότητας των Εκκλησιών. Κατά καιρούς προτάθηκαν διάφορες μορφές ενότητας, όπως η οργανική ενότητα, η συνοδική ενότητα, η ορατή ενότητα κ.λπ.
Το ερώτημα, όμως, είναι κατά πόσον, μετά από τη συνεχή χρήση και κατάχρηση του όρου ενότητα
και με την ύπαρξη διαφόρων αποκλινουσών μεταξύ τους εκκλησιολογιών, είναι δυνατή η ενότητα και κατά πόσον οι Εκκλησίες επιθυμούν πράγματι την ενότητά τους. Σε αυτά τα ερωτήματα καλείται να απαντήσει η προσεχής συνέλευση της Ολομέλειας της Επιτροπής Πίστεως και Τάξεως, η οποία θα συνέλθει στην Κρήτη από τις 6-14 Οκτωβρίου.

της Α.Π του Μητροπολίτη Κωνσταντίας - Αμμοχώστου κ. Βασιλείου
Εκκλησία της Κύπρου

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

"Κατά καιρούς προτάθηκαν διάφορες μορφές ενότητας, όπως η οργανική ενότητα, η συνοδική ενότητα, η ορατή ενότητα"

ΑΙΣΧΟΣ ΑΙΣΧΟΣ ΑΙΣΧΟΣ !!!

Ανώνυμος είπε...

Τόσες πολλές μορφές ενότητος ειλικρινά πρώτη φορά ακούω.
Άραγε οι ορθόδοξοι οικουμενιστές για τι αγωνίζονται;

Αγγελος.

Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...

Η επικράτηση του όρου "ενότητα" δεν είναι τυχαία.Προτιμήθηκε και προτάθηκε για να πέσουν στο τραπέζι απόψεις.Ο ένας θα λέει αυτό,ο άλλος θα λέει εκείνο και ο τρίτος θα αναλάβει να κάνει ... τη σύνθεση.Αυτός θα είναι ο πάπας και η "ενότητα" θα γίνει όπως θέλει ο πάπας και όχι όπως θα ήθελε το Άγιον Πνεύμα. Το οποίο,άλλοτε μεν εκπορεύεται εκ του Πατρός, άλλοτε εκ του Υιού και ο πάπας,είναι αυτός που τελικά κάνει την σύνθεση.Ακόμη και αυτού του Αγίου Πνεύματος (Θεέ μου συγχώρα).

"Αμ,πώς!" που έλεγε και ο Χατζηχρήστος.

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com