8 Μαΐ 2009

Έρευνα διέταξε ο Yπ. Παιδείας για τις προτροπές Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων για προβιβασμό όλων των μαθητών στα Θρησκευτικά.


Άμεσα αντέδρασε ο υπ. Παιδείας Αρης Σπηλιωτόπουλος, μετά την αποκάλυψη ότι στέλεχος του υπουργείου ζήτησε από τους καθηγητές των σχολείων της Δυτ. Ελλάδας να φροντίσουν τη βαθμολογία κατά περίπτωση και με τέτοιο τρόπο, ώστε και ο πιο αδύνατος μαθητής να έχει προβιβάσιμο βαθμό τον Ιούνιο.
Ο κ. Σπηλιωτόπουλος,έδωσε εντολή στον Πειφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης να διατάξει έρευνα και να ζητήσει ευθύνες.
Πρόκειται για πρωτοφανή παρέμβαση στα διδακτικά καθήκοντα των καθηγητών η οποία ουσιαστικά υποβαθμίζει τη διδασκαλία των Θρησκευτικών και έρχεται μετά την έκδοση των τελευταίων εγκυκλίων για προαιρετική παρακολούθηση του μαθήματος από τους μαθητές.
Την κείμενο υπογράφει ο σχολικός σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας Χρ. Ζήκος ο οποίος αφού υπογραμμίζει πως «δεν πρέπει να εξαρτάται ο βαθμός από το αν κάθεται φρόνιμα ή όχι στην τάξη» ασκεί κριτική στους καθηγητές επισημαίνοντάς πως « δεν είναι παιδαγωγικά ορθό ο οποιοσδήποτε μαθητής να έχει στην καρτέλα του στα θρησκευτικά το μικρότερο βαθμό και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από το Μ.Ο. της βαθμολογίας των υπόλοιπων μαθημάτων του. Αυτό , αναφέρει η εγκύκλιος, αν μη τι άλλο μπορεί να ερμηνευτεί ως κακή σχέση του μαθητή με το μάθημα, κάτι που θα πρέπει να μας ανησυχεί και θα πρέπει γι αυτό ενδεχομένως να αναθεωρήσουμε τάχιστα και τη στάση μας και να αναρωτηθούμε γιατί ένας κατά τεκμήριο καλός μαθητής να έχει χαμηλή επίδοση μόνο στο μάθημά μας».
To κείμενο
Ειδικότερα το κείμενο του στελέχους του υπ. Παιδείας που απευθύνεται στους καθηγητές, έχει ως εξής:
Ο αποτελεσματικός τρόπος της διδασκαλίας, η καλή διαχείριση της τάξης και η αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, είναι οι τρεις βασικές όψεις της δουλειάς μας από τις οποίες και κρινόμαστε από μαθητές και γονείς. Δια του παρόντος θα επιμείνω ιδιαίτερα στη σωστή αξιολόγηση των μαθητών, επειδή αυτή αποτελεί βασικό σημείο τριβής ανάμεσα σε μαθητές-γονείς και καθηγητές. Συγκεκριμένα, θα αναφερθώ σε ορισμένα πράγματα που αν και αυτονόητα, δε φαίνεται εντούτοις να τα λαμβάνουν υπόψη τους μερικοί συνάδελφοι, αν και ελάχιστοι ευτυχώς, οι οποίοι εξαντλούν π.χ. όλη την αυστηρότητά τους στη βαθμολογία. Με την παρατήρηση ότι εσείς είστε αυτός – αυτή που κουμαντάρετε την τάξη, εσείς ξέρετε καλύτερα από τον καθένα τα παιδιά κι εσείς έχετε την παιδαγωγική ελευθερία αλλά και την ευθύνη αυτού που κάνετε, επισημαίνω τα παρακάτω:
1. Οι μαθητές να εξετάζονται σε αυτό που έχει δουλευτεί καλά μέσα στην τάξη, δηλαδή στην ουσία του μαθήματος και όχι σε ανούσιες λεπτομέρειες και δευτερευούσης σημασίας ζητήματα.
2. Μη ζητάτε από τους μαθητές σας αυτολεξεί απόδοση θεολογικών όρων και παραγράφων. Δεν έχει νόημα γιατί αφενός τους ταλαιπωρείτε και αφετέρου τους κάνετε να αποστρέφονται το μάθημα. Έχετε την ελευθερία να εφαρμόσετε εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης προσαρμοσμένες στους μαθητές σας και μάλιστα τόσες και τέτοιες ώστε να σας γράφουν καλά όλα τα παιδιά.
3. Ο βαθμός του τριμήνου του μαθητή μερικώς εξαρτάται από το τι έγραψε στο διαγώνισμα. Θα πρέπει να συνυπολογίζονται στη διαμόρφωσή του η προφορική του επίδοση, οι εργασίες του, η συμμετοχή και η δραστηριότητά του στο μάθημα, η όλη προσπάθειά του. Πολύ περισσότερο δεν πρέπει να εξαρτάται ο βαθμός «από το αν κάθεται φρόνιμα ή όχι στην τάξη».
4. Αν κάποιος μαθητής σάς δίνει αδύνατα γραπτά, δώστε του πολλές ευκαιρίες να απαντάει στα προφορικά για να σηκώσει το βαθμό του.
5. Δεν είναι παιδαγωγικά ορθό ο οποιοσδήποτε μαθητής να έχει στην καρτέλα του στα θρησκευτικά το μικρότερο βαθμό και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από το Μ.Ο. της βαθμολογίας των υπόλοιπων μαθημάτων του. Αυτό αν μη τι άλλο μπορεί να ερμηνευτεί ως κακή σχέση του μαθητή με το μάθημα, κάτι που θα πρέπει να μας ανησυχεί και θα πρέπει γι αυτό ενδεχομένως να αναθεωρήσουμε τάχιστα και τη στάση μας και να αναρωτηθούμε γιατί ένας κατά τεκμήριο καλός μαθητής να έχει χαμηλή επίδοση μόνο στο μάθημά μας.
6. Να μεταχειρίζεστε δίκαια τους μαθητές σας στο ζήτημα της βαθμολογίας. Παράδειγμα: Έχει παρατηρηθεί ότι μαθητής α΄ με βαθμό 8 στο διαγώνισμα να παίρνει 18 στην καρτέλα και μαθητής β΄ του ιδίου τμήματος με βαθμό 12 στο διαγώνισμα να παίρνει 12 και στην καρτέλα.. Γιατί τόση μεγάλη απόκλιση από τον ένα μαθητή στον άλλο; Είναι αδιανόητο και δικαίως μπορεί να διαμαρτυρηθεί ο β΄ μαθητής και οι γονείς του.
7. Να αξιοποιείτε στο έπακρο τη δυνατότητα που σας δίνετε στο τρίτο τρίμηνο για να θεραπεύσετε τυχόν αστοχίες στην αξιολόγηση.
8. Φροντίστε τη βαθμολογία σας κατά περίπτωση και με τέτοιο τρόπο, ώστε και ο πιο αδύνατος μαθητής σας να έχει προβιβάσιμο βαθμό τον Ιούνιο.
Πηγή:http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1286&Itemid=79
Δείτε και :
Άστοχες ενέργειες που δημιουργούν προβλήματα στο μάθημα των Θρησκευτικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com