ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΑΚΟΜΗ
+Νικόλαος, Καθολικός Αρχιεπίσκοπος, πρώην Νάξου-Τήνου-Άνδρου-Μυκόνου και Μητροπολίτης παντός Αιγαίου.
Προς
Τον αγαπητό Πορφυρίτη,
Αγαπητέ,
στην ανταπάντησή σας στην τελευταία απάντησή μου, γράφετε μεταξύ άλλων: «Λυπᾶμαι πού τό γράφω, ἀλλά πῶς νά κάνεις διάλογο μέ κάποιον πού εἶναι μαλωμένος μέ τήν ἀλήθεια, ἀλλά καί τήν Ἀλήθεια;»
Εσείς πιστεύετε, ότι ανήκετε στη Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία που ταυτίζεται, κατά τη γνώμη σας, με την Ορθόδοξη Εκκλησία. Σέβομαι τη γνώμη σας.
Κι’ εγώ πιστεύω, ότι ανήκω στη Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, με Πρωτόθρονη της Αγάπης Εκκλησία της Ρώμης. Επομένως είμαστε Αδελφοί.
Για να μην κουράζω λοιπόν έναν αδελφό μου, σταματώ εδώ τον διάλογο που δεν επιθυμείτε να έχετε μαζί μου, διότι εσείς θεωρείτε τον εαυτό σας «εκπρόσωπο της αλήθειας», ενώ εμένα με θεωρείτε «μαλωμένο με την αλήθεια».
Πράγματι είμαι μαλωμένος με την αλήθεια, όπως όμως εσείς την εννοείτε!
Απλώς διερωτώμαι: πως εσείς που αρνείστε, ότι ο Επίσκοπος της Ρώμης, διάδοχος του Αποστόλου Πέτρου και Πάπας της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, που σας εξήγησα: με ποιο τρόπο, γιατί και πότε είναι αλάθητος, δέχεστε και θεωρείτε ταυτόχρονα, ότι οι συγκεκριμένοι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας σας ήταν «αλάθητοι» για όσα είπαν και έγραψαν, γι’ αυτό και τους επικαλείστε, για να στηρίξετε τη αλήθεια, όπως εσείς την αντιλαμβάνεστε!!!
Να είστε καλά και σας ασπάζομαι αδελφικά,
+Νικόλαος, Καθολικός Αρχιεπίσκοπος, πρώην Νάξου-Τήνου-Άνδρου-Μυκόνου και Μητροπολίτης παντός Αιγαίου.
……………………………………………………………………….
Δείτε σχετικά και:
-Οφειλόμενη απάντηση προς τον κ. Νικόλαο Πρίντεζη.
-«‘‘Ἐν Αὐτῷ’’ ζῆτε καί ‘‘περιπατεῖτε’’»
-Νικόλαος Πρίντεζης: Μου κάνει μεγάλη εντύπωση, στον εικοστό πρώτο αιώνα…….
-Απάντηση σε δημοσίευμα παπικού «κληρικού»
- Τα διαχρονικά εγκλήματα του Παπισμού κατά της ανθρωπότητας είναι αδιαμφισβήτητα!
Αυτός ο διάλογος του Πορφυρίτη με τον αιρετικό είναι ο μόνος τρόπος συνομιλίας που αρμόζει σε ορθόδοξους. Λες τις αλήθειες της πίστεως και με την δεύτερη σταματάς όπως είπε και ο απόστολος Παύλος. Τι νόημα έχει; Γι'αυτό και αυτό το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών είναι μία ανοησία αν είσαι Ορθόδοξος. Για τους καλοπροαίρετους έχει ο Θεός τον τρόπο του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι επί πλέον η Καθολική Εκκλησία δεν έχει αποστολική διαδοχή....και τόσα άλλα που δεν χωρούν σε ολόκληρη σελίδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγνωμη αλλά αυτή είναι η αληθεια
.......
«Απλώς διερωτώμαι: πως εσείς ... δέχεστε και θεωρείτε ταυτόχρονα, ότι οι συγκεκριμένοι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας σας ήταν «αλάθητοι» για όσα είπαν και έγραψαν, γι’ αυτό και τους επικαλείστε, για να στηρίξετε τη αλήθεια, όπως εσείς την αντιλαμβάνεστε!!!»
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγνώμη πού παρεμβαίνω στήν λίαν ἐποικοδομητική καί ψυχικά ὡφέλιμη συζήτησή σας, ἀλλά θεωρῶ πώς ἡ παρεμβολή μου θά συνεισφέρει στό ἐν λόγω θέμα.
Ἀπό τήν διεύθυνση
https://www.synaxarion.gr/gr/sid/94/sxsaintinfo.aspx
ἀντιγράφω καί μεταφέρω:
Θαῦμα Ἁγίας Εὐφημίας τῆς Μεγαλομάρτυρος
Ἡ ἱερά μνήνη τῆς Ἁγίας Μεγαλομάρτυρος Εὐφημίας τελεῖται στίς 16 Σεπτεμβρίου, ἐνῶ σήμερα ἑορτάζουμε τό θαῦμα πού ἐπιτέλεσε ἡ Ἁγία κατά την Δ’ Οἰκουμενική Σύνοδο, τό ἔτος 451 μ.Χ., δύο περίπου αἰῶνες μετά τήν κοίμησή της δίδοντας καί πάλι ὁμολογία πίστεως.
Ἡ Δ’ Οἰκουμενική Σύνοδος, ἡ ὁποία συγκλήθηκε στή Χαλκηδόνα, ἐπί βασιλέων Μαρκιανοῦ καί Πουλχερίας, καταδίκασε τήν αἵρεση τῶν Μονοφυσιτῶν καί τόν αἱρετικό Εὐτυχῆ, οἱ ὁποῖοι δίδασκαν ὅτι στόν Χριστό, μετά τήν ἕνωση τῶν δύο φύσεων, θείας καί ἀνθρώπινης, ἡ ἀνθρώπινη φύση ἀπορροφήθηκε ἀπό τήν θεία φύση.
Οἱ 630 Ὅσιοι θεοφόροι Πατέρες, πού συγκρότησαν τήν Σύνοδο, ἐδογμάτισαν τήν πίστη τῆς Ἐκκλησίας, ὅτι ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός ἔχει δύο τέλειες φύσεις, θελήσεις καί ἐνέργειες, τήν θεία καί τήν ἀνθρώπινη, σέ μία ὑπόσταση. Εἶναι δέ ἑνωμένες οἱ δύο φύσεις «ἀτρέπτως, ἀσυγχύτως, ἀναλλοιώτως καί ἀδιαιρέτως».
Κατά τήν Σύνοδο οἱ Ἅγιοι Πατέρες συνέταξαν Τόμο, ὁ ὁποῖος ἀποτύπωνε τήν ὀρθόδοξη πίστη τῆς Ἐκκλησίας. Τό ἴδιο ἔκαναν καί οἱ αἱρετικοί Μονοφυσῖτες πού συνέταξαν τόμο, πού περιεῖχε τίς αἱρετικές δοξασίες καί πλάνες τους. Τότε ὁμόφωνα, γιά νά ἀρθεῖ ἡ διαφωνία, Ὀρθόδοξοι καί αἱρετικοί, τοποθέτησαν τόν τόμο μέ τούς Ὅρους τῆς Συνόδου, καθώς καί τόν τόμο τῶν αἱρετικῶν, στό ἱερό λείψανο τῆς Μεγαλομάρτυρος Εὐφημίας, πού φυλασσόταν τότε ἄφθαρτο στήν Χαλκηδόνα, καί στήν συνέχεια σφράγισαν τήν λάρνακα καί προσευχήθηκαν. Ὅταν ἄνοιξαν τήν λάρνακα, ἀντίκρυσαν ἕνα πράγματι θαυμαστό θέαμα. Ἡ Ἁγία κρατοῦσε ἐπί τοῦ στήθους αὐτῆς τόν Τόμο τῶν Ὀρθοδόξων, ἐνῶ ὁ τόμος τῶν Μονοφυσιτῶν ἦταν ριγμένος στούς πόδες της.
Ἔτσι ἡ Μεγαλομάρτυς Εὐφημία, μέ τό ἐξαίσιο αὐτό θαῦμα, ἐπικύρωσε τόν Τόμο τῶν Πατέρων, πού καλῶς ἐδογμάτισαν, καί διεσάλπισε τό Χριστολογικό δόγμα περί τῶν δύο φύσεων τοῦ Κυρίου καταντροπιάζοντας τούς κακοδόξους.
Ἀπολυτίκιο. Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.
Λίαν εὔφρανας, τούς Ὀρθοδόξους, καί κατῄσχυνας, τούς κακοδόξους, Εὐφημία Χριστοῦ καλλιπάρθενε· τῆς γάρ Τετάρτης Συνόδου ἐκύρωσας, ἅ οἱ Πατέρες καλῶς ἐδογμάτισαν. Μάρτυς ἔνδοξε, Χριστόν τόν Θεόν ἱκέτευε, δωρήσασθαι ἡμῖν τό μέγα ἔλεος.
Αὐτά ἀναφέρει ὁ συναξαριστής γιά τό θαῦμα τῆς Ἁγίας Εὐφημίας.
Ἕνα θαῦμα ὅμως, ὅπως καί τόσα ἄλλα πού τελοῦνται ὐπό τῶν Ἁγίων μας, ὅπου θεωρῶ πώς εἶναι ἀρκούντως ἱκανά πρός ὁμολογία τῆς αὐθεντίας των, ἀποδόμηση ἀρνητικῶν ὑπαινιγμῶν περί αὐτῆς ἑνῶ παράλληλα ἔχουν τή δυναμική νά κάνουν καί τόν πιό δύσπιστο ἀλλά καλοπροαίρετο νά ἀναθεωρήσει.
Μέ ἐκτίμηση,
Θεόδωρος Σ.
Κύριε Πρίντεζη,
ΑπάντησηΔιαγραφήμιλάται για την αλήθεια σε ορθοδόξους.
Οταν λατίνοι μιλούν σε ορθοδόξους περί αληθείας, η προσβολή εκτοξεύεται εναντίον της υποστατικής αλήθειας, αυτόν τον ακτίστως θεώσαντα Δεσποτικό πρόσλημμα Ιησούν Χριστόν.
Εσεις, ως καθ΄ επάγγελμα ψεύτες, προσβάλλεται τον Ιησούν Χριστόν με το ψεύδος της κτιστής θεώσεως δεσποτικού προσλήμματος.
Για ποιά αλήθεια μας μιλάται;
Κύριε Πρίντεζη,
όπως ο άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος εχαρακτήρισε τότε τον λατινικό λόγο "λίαν γελοῖον, ἢ ἐλεινόν. " PG 35, 1124C, δυστυχώς δεκάδες αιώνες μετά βλέπουμε από εσάς να επιβεβαιώνεται τον λόγον του αγίου της Εκκλησίας απολύτως επακριβώς.
Αυτά για τον χύδην όχλο Νικόλαε...
ΑπάντησηΔιαγραφή