ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΟΡΦΥΡΙΤΗ
+Νικόλαος, Καθολικός Αρχιεπίσκοπος, πρώην Νάξου-Τήνου-Άνδρου-Μυκόνου και Μητροπολίτης παντός Αιγαίου
Γράφετε αγαπητέ,
«Δέν ἀμφισβητεῖ, προφανῶς, ὁ κ. Πρίντεζης, ὅτι «ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ Θεάνθρωπος Χριστός παρατεινόμενος εἰς ὅλους τούς αἰῶνας καί εἰς ὅλην τήν αἰωνιότητα»[3], διότι ὁ Ἰησοῦς Χριστός «χθές καί σήμερον εἶναι ὁ αὐτός καί εἰς τούς αἰῶνας»[4].
1-Βεβαίως και δεν το αμφισβητώ!
Όπως δεν αμφισβητώ καθόλου, ότι κάνετε ένα σοβαρό λάθος στο άρθρο σας, όταν προσβλητικά αποκαλείτε την Καθολική Εκκλησία, Παπική.
Αυτό τον τίτλο τον χρησιμοποιούν οι αδαείς και αγνοούντες την ιστορία της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας ενωμένης με την Προκαθήμενη της αγάπης Εκκλησία της Ρώμης, η οποία έχει σήμερα, ως πρώτο Επίσκοπό της, τον Πάπα Φραγκίσκο, που είναι ο διάδοχος του Αποστόλου Πέτρου, στην πίστη του οποίου, ως σταθερή πέτρα, ο Ιησούς οικοδόμησε την Εκκλησία του.
Κάποια στιγμή η Εκκλησία της Ανατολής αποκόπηκε, για δικούς της λόγους, από την Καθολική Εκκλησία. Και όταν κάποια κλαδιά αποκόπτονται από τον κορμό, και χλωρά που είναι, δεν επηρεάζουν τη ρίζα.
Είναι ευτυχές το γεγονός, ότι σήμερα ο διάδοχος του Αποστόλου Πέτρου και ο διάδοχος του Αποστόλου Ανδρέα, με τη φώτιση του Αγίου Πνεύματος, αισθάνονται μεταξύ τους Αδελφοί και προσεύχονται, ώστε η Εκκλησία του Χριστού να βρει και πάλι την ενότητα της και να είναι Μία που θα αναπνέει με τους δύο πνεύμονες της Ανατολής και της Δύσης, όπως τους πρώτους αιώνες.
2.- Δεν έχω λόγους, να αμφισβητώ τους Αγίους της Ορθοδόξου Εκκλησίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποδέχομαι και όσα είπαν ή δίδαξαν. Απλώς σέβομαι την απόφαση της Αδελφής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
3.- Γράφετε μεταξύ άλλων:
Τηρήσατε τήν «ἐντολή τῶν ἐντολῶν» κ. Πρίντεζη ἤ προσαρμόσατε «Αὐτόν εἰς τόν ἑαυτόν σας»; Filioque, διδασκαλία περί τῆς ἀκτίστου οὐσίας καί ἀκτίστου ἐνεργείας τοῦ Θεοῦ, τό πρωτεῖο τοῦ Πάπα, τό ἀλάθητο τοῦ Πάπα, τό καθαρτήριο πῦρ, οἱ ἀξιομισθίες τῶν Ἁγίων, Μαριολατρία καί τελειωμό δέν ἔχουν οἱ κακοδοξίες[13]. Καλά εἶναι τά ὡραία λογάκια καί οἱ φαντασιόπληκτες ἀγαπολογίες καί ἀδελφολογίες, κ. Πρίντεζη. Καλύτερα ὅμως εἶναι νά προσγειωθοῦμε καί νά ἀντικρύσουμε τήν πραγματικότητα. Ἐάν εἶστε συνδεδεμένος μέ τούς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας, τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας, καθώς καί μέ τήν παραδεδομένη διδασκαλία Της, καλῶς. Ἐάν ὄχι, τότε οὐδεμία σχέση ἔχετε, ἐσεῖς καί ὁ Παπισμός μέ τήν Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, δηλαδή τήν Ὀρθόδοξη. Τέλος, ἐάν δέ, δέν ἀνήκετε στήν κατηγορία πού περιέγραψε ὁ ἅγιος Ἰουστῖνος, αὐτή τῶν «ὑπερήφανων αἱρετικῶν», τότε μέ ταπείνωση θά ἐπιστρέψετε στήν Ἐκκλησία!
Όσον αφορά
α)Το filioque, πιστεύω ότι είναι θέμα γλώσσας και όχι διαφορετικής διδασκαλίας. Η λατινική γλώσσα μετέφρασε το ελληνικό ρήμα «εκπορεύεται» και «πέμπεται» με την ίδια λέξη «procedit».
Η Καθολική Εκκλησία δεν αρνείται, ότι η πηγή της ζωής είναι ΜΙΑ, ο Θεός Πατέρας, από τον οποίο γεννιέται ο Υιός προ πάντων των αιώνων, εκ του οποίου εκπορεύεται το Άγιο Πνεύμα, το οποίο πέμπεται στο όνομα του Υιού. «Ο Παράκλητος, που θα στείλει ο Πατέρας στο όνομά μου, εκείνος θα σας διδάξει τα πάντα και θα φέρει στη μνήμη σας όλα όσα σας έχω πει εγώ» (Ιωαν. 14,26).
Σας πληροφορώ, αν δεν το γνωρίζετε, ότι η Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα, όταν χρησιμοποιεί το Σύμβολο της Πίστεως στη Θεία Λατρεία χρησιμοποιεί το κείμενο της Νικαίας Κωνσταντινουπόλεως χωρίς την προσθήκη του filioque.
β)Το αλάθητο του Πάπα είναι το αλάθητο της Εκκλησίας, το οποίο μετά τη σύμφωνη γνώμη των επισκόπων, εκφέρεται από τα χείλη του πρώτου Επισκόπου της.
Σας πληροφορώ δε, ότι το αλάθητο χρησιμοποιήθηκε σε όλη την ιστορία της Εκκλησίας από τότε που αποφασίστηκε μόνο δύο φορές το έτος 1854 και 1950.
γ)Το καθαρτήριο δικαιολογεί τις δεήσεις που αναπέμπουμε για τους νεκρούς αδελφούς μας. Αν οι νεκροί αδελφοί έχουν ήδη κριθεί με το άπειρο έλεος και ευσπλαχνία του Θεού Πατέρα, ποιος ο λόγος να προσευχόμαστε τόσο η Καθολική Εκκλησία όσο και η Δύση;
δ)Η Καθολική Εκκλησία δεν λατρεύει την Παναγία, ούτε την προσκυνά, αλλά την τιμά και την ευλαβείται. Λατρεύει και προσκυνά μόνο τον ΕΝΑ και ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕΟ. Μη διδάσκετε λοιπόν ξένα προς την πίστη της Καθολικής Εκκλησίας.
ε) Πράγματι δεν έχουν τελειωμό οι δικές σας και όχι μόνο φανταστικές κακοδοξίες με σκοπό να πλήξουν τη Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία στην οποία και ο Κύριος με ενέταξε με το Βάπτισμά μου στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύμα.
στ) Αυτά που εσείς τόσο εύκολα αποκαλείτε:
«ὡραία λογάκια καί φαντασιόπληκτες ἀγαπολογίες καί ἀδελφολογίες»,
Για μένα είναι λόγια του Κυρίου: «Αυτή είναι η δική μου εντολή να αγαπάτε ο ένας τον άλλο, όπως εγώ σας αγάπησα»(Ιωάν. 15,12-13).
Με την εν Χριστώ αγάπη μου
+Νικόλαος, Καθολικός Αρχιεπίσκοπος, πρώην Νάξου-Τήνου-Άνδρου-Μυκόνου και Μητροπολίτης παντός Αιγαίου
……………………………………………………………………….
Δείτε σχετικά και:
-«‘‘Ἐν Αὐτῷ’’ ζῆτε καί ‘‘περιπατεῖτε’’»
-Νικόλαος Πρίντεζης: Μου κάνει μεγάλη εντύπωση, στον εικοστό πρώτο αιώνα…….
-Απάντηση σε δημοσίευμα παπικού «κληρικού»
- Τα διαχρονικά εγκλήματα του Παπισμού κατά της ανθρωπότητας είναι αδιαμφισβήτητα!
Ο ΠΑΠΙΣΜΟΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ https://www.youtube.com/watch?v=fSrtgrk6Jns
ΑπάντησηΔιαγραφήΆγιος !
ΔιαγραφήΑς μπει στον κόπο ο κ.Πρίντεζης να διαβάσει το έργο "Μελέτη ιστορική περί των αιτιών του σχίσματος" του πολυαγαπημένου και θαυματουργού Αγίου Νεκταρίου και ας κάνει μία ειλικρινή αυτοκριτική. ΑΝ έχει αγαθή προαίρεση και πραγματικά αναζητεί την Αλήθεια θα λάβει.....
ΑπάντησηΔιαγραφή